جاباما
۸۷۲۱۲۲
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

هادی رضوی: به من گفتند پول معلم‌ها را خورده‌ای

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات سید هادی رضوی و تعدادی دیگر از متهمان بانک سرمایه، صبح امروز در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد و جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام و به صورت علنی برگزار شد.

خبرگزاری مهر: ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات سید هادی رضوی و تعدادی دیگر از متهمان بانک سرمایه، صبح امروز در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد و جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام و به صورت علنی برگزار شد.

گفتنی است دادگاه رسیدگی به اتهام سید محمدهادی رضوی و ۳۰ نفر از متهمان دیگر بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام از ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تاکنون پنج جلسه از این رسیدگی‌ها برگزار شده است.

در ابتدای جلسه دادگاه قاضی مسعودی مقام ماده ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آئین دادرسی کیفری را قرائت و تفهیم کرد و گفت: آخرین دفاع از متهم رضوی و دلاویز اخذ خواهد شد، متهمان از حواشی پرهیز کنند و از تکرار مطالب خود داری کنند.

قاضی مجدداً اتهامات متهم سید محمد هادی رضوی را تفهیم کرد و گفت: آخرین دفاعیات خود را مطرح کنید.

متهم رضوی در بیان آخرین دفاعیات خود ضمن تشکر از محضر دادگاه، اهالی رسانه و وکلا گفت: آقای قاضی سعه صدر شما بی نظیر بود و با حوصله به حرف‌های بنده گوش دادید از شما تشکر می‌کنم، مستندات را آماده و فهرست بندی کردیم و به شما ارائه خواهیم داد.

متهم رضوی بیان کرد: آقای قاضی، نماینده دادستان ممکن است نسبت به مراحل بانکی اشراف کاملی نداشته باشند؛ اما شما به خوبی اشراف دارید در جلسات قبل نماینده بانک مرکزی حضور داشتند و این موضوع به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت، این باعث می‌شود مراحل دفاعیات من آشکارتر شود لذا به همین منظور از محضر دادگاه تشکر می‌کنم.

این متهم در ادامه گفت: آقای قهرمانی شما باعث شدید بنده مسائل جدید را متوجه شوم بی نهایت از شما سپاسگزارم، انتظار دارم مطالب من شنیده شود.

متهم رضوی بیان داشت: آقای علیمحمدی بعد از دفاعیات بنده در جلسات قبل مطالبی را مطرح کرده‌اند و ماده ۱۸۶ را تعریف کرد. وی گفته است مبلغ ۶۰ میلیارد تومان سه سال بعد اخذ شده است که در این ماده قید شده این موضوع برای بررسی سال ۹۰ و عملکرد آن سال بوده است. این در حالی است که در ابتدای کیفرخواست اشاره شده بود که آقای رضوی ماده ۱۸۶ نداشته است، به لطف امام حسین (ع) یک پله جلو آمدیم.

وی با طرح این سوال که آیا ماده ۱۸۶ به واسطه استعلام بانک از سازمان دارایی اخذ می‌شود، گفت: بانک صورت‌های مالی را ضمیمه و به دارایی ارسال می‌کند، بنابراین ماده ۱۸۶ را مشتری به بانک نمی‌دهد که می‌گویند رضوی نامه زده که ماده ۱۸۶ را یک ماه دیگر بدهد.

متهم رضوی افزود: ماده ۱۸۶ ارائه شده برای مجموعه تک تک گرفته شده است و بانک بابت هر درخواست تسهیلات ماده ۱۸۶ صادر کرده است.

قاضی مسعودی مقام گفت: اگر برای هر درخواست گواهی دارید تاریخ‌ها را ارائه دهید و ما مستندات را قطعاً بررسی می‌کنیم.

متهم رضوی پاسخ داد: از ۶۰ میلیارد تومان قرار بود ۱۵ میلیارد تسهیلات داده شود که نامه آن توسط بانک در تاریخ ۰۷/‏۰۳/‏۹۲‬ صادر می‌شود، بانک صورت مالی را گرفته و به دارایی ارسال می‌کند و دارایی صورت مالی و اظهار نامه را تطبیق می‌دهد.

متهم بیان داشت: دوستان اشاره کردند رضوی ذی نفع واحد و حد اعتباری را رد کرده است این در حالی است که طبق قانون بانک مرکزی بیشتر از ۲۰ درصد سرمایه پایه بانک به ذی نفع واحد خطا بوده و چند بانک در صورت دادن باید کنسرسیوم شوند. آقای علی‌محمدی به نماینده بانک مرکزی اعلام کرد که آقای رضوی بیشتر از ۲۰ درصد اخذ کرده است در اینجا می‌گویم بله خلاف کردید اگر دادید باید کنسرسیوم می‌شد.

وی افزود: در سال ۹۱ بانک مرکزی قانونش را تغییر می‌دهد و سرمایه پایه را سرمایه اندوخته می‌کند و در اصلاحیه مورخ ۱۶.۸.۹۲ دوباره تغییرات می‌دهد، در جلسه قبل نماینده بانک مرکزی آمد و فقط یک بیانیه خواند و رفت و به این موضوعات اشاره نکرد.

متهم رضوی گفت: سقف اعتبار بنده در سال ۹۲، ۸۰ میلیارد تومان برای دو شرکت بوده است که ده درصد آن را بانک نگه می‌داشت و پول را مسدود می‌کرد، صورت مالی بانک سرمایه در سال ۹۲، ۷ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال بوده است.

متهم رضوی در ادامه دفاعیات خود گفت: در کیفرخواست ذکر شده من بیش از بیست درصد تسهیلات گرفتم و مدیران با من همکاری کردند در حالی که بیش از ۲۰ درصد نگرفتم و بانک بیش از این میزان نمی‌تواند تسهیلات بدهد.

وی ادامه داد: آقای علی محمدی آمد و توضیحاتی داد، اما می‌خواست ابرو را درست کند چشمش را کور کرد. من ملکم را خدمت شما ارائه کردم.

متهم رضوی افزود: آقای علی محمدی گفته سه کارشناس را به کانون وکلا معرفی کردم چطور می‌شود ملکی که نماینده خودتان ۵۰ میلیارد قیمت گذاری کرده می‌شود ۲۰ میلیارد.

این متهم گفت: من ماده ۱۸۶ را داشته‌ام و اظهارنامه‌هایم را که به نام شده است و اولین بار در این دادگاه اعلام کردم که اظهارنامه سال ۹۵ را آقایان خانی یا باقری یا هادی تأیید نکرده است بلکه آقای پویان شاد و هیئت مدیره تأیید کرده و امضا کرده است و این‌ها قابل توجه آقای علی محمدی نمره ۲۰ کلاس آقای خانی است.

وی افزود: من ماده ۱۸۶ را داشته‌ام که اول گفتند نیست در حالی که صراحتاً قید می‌کنم صورتحساب‌های مالی را ارائه کرده‌ام و طبق این صورت‌های مالی اجازه تسهیلات داده شده است، در حالی که هیچکدام در قراردادها نیست چرا من باید زودتر به دادگاه بیایم.

این متهم گفت: در صورتحساب مالی سال ۹۷ صراحتاً مطالبی آورده که نشان می‌دهد مؤسسات دیگری نیز همچون من صورتحساب داشتند.

وی ادامه داد: من در صورتجلسه سال ۹۴ بدهکارم، اما در سال ۹۵ بدهکار نیستم.

متهم: گفتند پول معلم‌ها را خورده‌ای

رضوی ادامه داد: گفتند پول معلم‌ها را خورده‌ای، قابل توجه آقایانی که می‌گویند اموال حیف و میل شده از ۸۰ میلیارد تومان ۲۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی گفت: درباره پول معلمان اگر صندوق غارت شده چطور پول فرهنگیان بازنشسته را پرداخته کرده‌اید این چه غارتی است که از سویی سرمایه‌گذاری بزرگ برای آینده می‌کنند.

این متهم با بیان اینکه سرمایه‌گذاری ما اصلاً پول فرهنگیان نیست ادامه داد: من در مشارکت مدنی فعال بودم که مدارک را ارائه کردم و مبالغ مستقیماً به حساب واریز می‌شد، چون کار من عام بازرگانی بود مدیران گردن همدیگر می‌اندازند مرد باشید پای کار خود بایستید.

نشان دادن قرارداد سری به قاضی

متهم رضوی گفت: آقای قاضی من دو قرارداد سری نشانتان می‌دهم، معذورم که نمی‌توانم در مورد آن به رسانه‌ها بگویم و اینکه نمی‌توانم اعلام کنم دلیل خاصی دارد.

وی در مورد ضمانت‌نامه‌ها و موضوع اداره دام، ادامه داد: از مدیران بانک سوال دارم، آقای پویان مهر آیا در این رابطه قرارداد را بنده وسط کار عوض کردم؟! شرکت دام به بانک سرمایه صراحتاً نامه زده است که ضمانت نامه انجام تعهد می‌خواهد، لذا بعد از تأیید شما به من ابلاغ شده است و با شرکت دام در تماس بوده‌اید، شما بودید که ضمانت نامه انجام تعهد صادر کردید، آقای پویان مهر اگر من نامه را جعل کردم بگویید.

وی حین ارائه دفاعیات در رابطه با ضمانت‌نامه‌ها و موضوع شرکت دام چندین مرتبه نزد قاضی رفت و قراردادها و مستندات موجود را ارائه داد.

این متهم افزود: ضمانت نامه محل سودآوری بانک‌ها است، بانک‌ها ۲۰ درصد از شما پول می‌گیرند و سود نمی‌دهند، وقتی بدهکار می‌شوند اقدام به صدور ضمانت نامه می‌کنند، آقای قهرمانی اعلام می‌کند رضوی می‌خواسته ضمانت نامه قیر بگیرد و راهش ندادند در حالی که در رابطه با ضمانت نامه کارتن خواب‌ها اولین بار بنده به آقای هادی توضیح دادم.

وی افزود: در مورد ضمانت نامه کارتن‌خواب‌ها در سال ۹۴ و ۹۵ پرونده تشکیل و دست مجموعه‌ای داده شده بود. بنده به بانک گفتم که کارتن خواب هستند و از ضمانت‌نامه‌ها ۵ درصد دیپازیت گرفته‌اند و از من ۲۰ درصد دیپازیت گرفته‌اند.

متهم رضوی گفت: آقای علیمحمدی در جلسه قبل با صدای بغض آلودی گفتند امان از تزویر و ریا، در اینجا باید بگویم بنده به آقای خانی نامه زدم و گفتم اتفاقاتی افتاده است که در نتیجه آن بلافاصله خانم شیخی مدیر حقوقی را تغییر می‌دهند و آقای هادی سرپرست حقوقی می‌شود که اسناد آن نیز موجود است.

در این هنگام هادی گفت: این قرارداد یک ساعت هم اجرایی نشد.

متهم رضوی خطاب به هادی بیان داشت: امضای شما موجود است و این مصوبه هیئت مدیره است.

قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم رضوی گفت: این اسناد را از کجا آورده اید؟ این اسناد مصوبات داخلی بانک سرمایه است.

متهم رضوی پاسخ داد: اگر این اسناد را نداشتم، نمی‌توانستم حرفم را بفهمانم، این اسناد را در پرونده می‌گذاشتند. بنده نامه رابه بازپرسی دادم و آن‌ها ادله به بازپرسی ارائه دادند.

متهم اضافه کرد: آقای زینی همکار شوهر خانم شیخی و آقای پاکزاد صراحتاً اعلام می‌کنند که خانم شیخی و آقای زینالی در سال ۹۲، ۶۱۵ میلیون اضافه‌تر گرفتند و خرج دوا و درمان خواهرش کرده‌اند این مبلغ برگردانده شد و هر دو عزل شدند، خارج از ضوابط بانکی پول می‌گرفتند و طرح دعوی می‌کردند.

در ادامه متهم رضوی در ادامه آخرین دفاعیات خود گفت: من مدرکی دارم که گروهی در بانک سرمایه تشکیل شود که ادمین آن آقای علی محمدی است من باید برای دفاعیاتم تلاش کنم و بدوم در این مدرک آقای علی محمدی در زمان مدیریت آقای خانی و پویان شاد پیام‌های متعددی را ارسال می‌کند.

متهم رضوی پرینت پیام‌های رد و بدل شده در این گروه را به دادگاه نشان داد.

قاضی مسعودی مقام تذکر داد: شما باید در مقام دریافت تسهیلات توضیح بدهید.

متهم گفت: بله مدیرانی بودند که که با آقای خانی بیعت می‌کنند مبنی بر اینکه ما جزو تیم شما هستیم و تجدید پیمان می‌کنند.

متهم رضوی گفت: آقای علی محمدی این تیم را با هشت عضو راه‌اندازی می‌کند که متن پیامک‌های آن را می‌خوانم.

قاضی مسعودی گفت: این‌ها را شما از کجا آوردید ظاهراً در تمام ارگان‌ها دخل و تصرف کرده‌اید.

متهم رضوی جواب داد: نه من آن را هک نکردم، چون جزو اطلاعاتی‌ها نیستم.

قاضی خطاب به متهم: به دست آوردن این اطلاعات و اسناد جرم است

قاضی مسعودی مقام گفت: به دست آوردن این اطلاعات و اسناد جرم است.

متهم رضوی پاسخ داد: این اسناد را کسی برایم فرستاده است.

قاضی مسعودی مقام گفت: این شخص را معرفی کنید ظاهراً سوءجریان خاصی است که برخی به اسناد سری هم دسترسی دارند.

متهم گفت: بله معرفی می‌کنم.

قاضی مسعودی مقام گفت: این پیامک‌ها بعد از اخذ تسهیلات است و چه کاری می‌تواند در مشروعیت تسهیلات دریافتی شما داشته باشد.

متهم پاسخ داد: من ماده ۱۸۶ را بیان کردم همچنین موضوع قرارداد خالی بود، اختلاف در ارزیابی ملک وجود داشت و مصارف غیر دو بعد داشته است ما پروژه‌ای راه‌اندازی کردیم و گزارش واقعی دادیم.

وی ادامه داد: من در سال ۹۶ زمین جاجرود که الان وثیقه من است را به آقای پسندیده اعلام کردم ما ملک را برای تسویه معرفی کردیم.

متهم رضوی ادامه داد: درباره اندرزگو به ما گفتند این ملک باغ است و سازمان بازرسی کل کشور گفته بود باغ بوده است و قبل از من اجاره پایان کار مسکونی داشت، ما پیشنهاد دادیم این ملک را وثیقه می‌کردند و یک سال به ما هم فرصت می‌دادند ما می‌ساختیم بدهی را می‌دادیم چرا نگه داشتند؟

وی گفت: من خلاف نکردم و طبق اصول و قانون جلو رفتم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ی مشت چرت و پرت

    • بدون نام

      تقبل الله ان شاالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به لطف امام حسین... امام حسین بزنه کمر هر چی دزد و مال مردم خوره

    • بی هویت

      آقای رضوی واقعا پاکدست بوده حالا اگر کمی هم جلوتر ازقانون راه رفته حق دارد چون ناسلامتی داماد وزیر است مثل یکی از خادمین مردم وقتی خبرنگار ازش سوال میکنه شما در رفتن دخترتان به آمریکا به او کمک کردید گفت نه داماد من در یک خانواده شهید پرور درامریکا به دنیا آمده و به واسطه داماد شهید پرورم به آمریکا رفته خدا این مسئولین خدوم را برای مردم ایران ببخشد

    • جیم جیم

      دادا اینا غلط کردن ب شما این حرفارو زدن شما هیچ کاری نکردی هرکاریم کردی شیطون گولت زد اشکال نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دراین دوسال با توجه به افزایش قیمت املاک ودارایهای صندوق ذخیره باید سرمایه فرهنگیان جهار برابر میشد اگر غارت نشده چرا سود سرمایه از سود بانکی کمتر میباشه

    • بدون نام

      به به یاد امام حسین افتادی !بی شرم وحیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج