۸۷۲۱۹۰
۹ نظر
۵۰۰۰
۹ نظر
۵۰۰۰
پ

قوچان‌نژاد: به لیگ برتر ایران بیایم؟ فعلا نه

مهاجم سابق تیم ملی کشورمان گفت: اگر بتوانم در اروپا به فوتبالم ادامه می‌دهم. دوست دارم به لیگی مثل اسپانیا بروم.

خبرورزشی: رضا قوچان‌نژاد، بازیکن محجوب و محبوب فوتبال ایران، برای همه شبیه یک خاطره خوش است. مگر می‌شود کسی گل‌های تاریخی این بازیکن را فراموش کند؟ رضا فقط ۶ سال پیراهن تیم ملی را پوشید. در سه تورنمنت ملی (دو جام جهانی و یک جام ملت‌ها) حضور داشت و توانست گل‌هایی به یاد ماندنی بزند. گل‌هایش به قطر (مقدماتی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸)، گل به کره‌جنوبی (مقدماتی ۲۰۱۴ که گل صعود بود)، گل به امارات، گل به عراق (هر دو در جام ملت‌ها) و... برای ایرانی‌ها لحظات بی‌نظیری به جای گذاشت.

به همین خاطر وقتی بعد جام جهانی ناگهان تصمیم به خداحافظی گرفت، خیلی‌ها تعجب کردند. در واقع آن‌ها باورشان نمی‌شد گوچی دیگر پیراهن ایران را نپوشد. این هم طبیعی بود. آن‌ها عادت کرده بودند رضا را در زمین ببینند و ببینند او گل‌های مهم می‌زند. طرفداران تلاش کردند رضا را منصرف کنند. او، اما از تصمیمش منصرف نشد چراکه می‌دانست تا وقتی کارلوس کی‌روش هست، بهتر است در تیم ملی نباشد. دیروز گفت‌وگویی اختصاصی با رضا داشتیم و او بعد از مدت‌ها سکوتش را شکست.

نمی‌دانستم چه خبر است

هنوز گل به کره‌جنوبی را گهگاهی می‌بینم. راستش روزی که این گل را زدم زیاد نمی‌دانستم چه خبر است. چند بازیکن تیم ملی به من گفتند گل خیلی مهمی زدی. بعد که به ایران آمدم، تازه وقتی از هواپیما بیرون فهمیدم چه خبر شده است. بعداً بیشتر به اهمیت گلم پی بردم.

منکر نمی‌شوم

هر کدام از گل‌های ملی را که زدم دوست دارم. راستش فکر می‌کنم زدن این گل‌‎ها وظیفه‌ام بود. دوست داشتم دل مردم کشورم را شاد کنم و خدا را شکر دوره‌ای که بودم این اتفاق افتاد. منکر نمی‌شوم که به هر حال خیلی دوست داشتم در روسیه هم بازی کنم. کلی انگیزه داشتم که بدرخشم ولی این فرصت به من نرسید.

بازیکن آپوئل هستم

چند روزی است در ایران هستم. برای استراحت آمده‌ام. ان‌شا‌الله بعد از پایان تعطیلاتم به هلند برمی‌گردم. به‌زودی هم درباره آینده‌ام تصمیم خواهم گرفت. همان‌طور که می‌دانید با باشگاه آپوئل قبرس قرارداد دارم و بازیکن این باشگاه هستم. قانوناً بازیکن آن‌ها به حساب می‌آیم.

فعلاً به ایران نمی‌آیم

به لیگ برتر ایران بیایم؟ فعلاً نه. با احترام به باشگاه‌هایی که پیشنهاد داده‌اند فعلاً فکری برای بازگشت به ایران ندارم. اگر بتوانم در اروپا به فوتبالم ادامه می‌دهم. دوست دارم به لیگی مثل اسپانیا بروم. من بازیکنی هستم که سبک بازی‌ام به این کشور می‌خورد. مثلاً من چارلتون رفتم و در این تیم انگلیسی بازی کردم. منتها فوتبال آنجا کاملاً فیزیکی بود و مدام توپ‌های بلند می‌فرستادند.

راستش در قبرس هم شرایط آن‌طور که توقع داشتم پیش نرفت. بعد از آن تصمیم گرفتم به استرالیا بروم که به نظرم تصمیم خوبی بود ولی در کل من توقعات زیادی از خودم دارم. به همین خاطر توقعاتم برآورده نشد. امسال باید تصمیم مهمی بگیرم. دوست دارم دوباره در بهترین شرایط فوتبال قرار بگیرم. من در هلند ۲۱ گل زدم. خیلی موفق بودم. این هم به خاطر سبک بازی‌‎ام بود. امسال هم دوست دارم جایی بروم که موفق باشم. پول برایم اهمیت زیادی ندارد. برایم فوتبال در اولویت اول است. دوست دارم جایی باشم که بتوانم بازی کنم و خودم را نشان دهم.

خیلی‌ها تماس گرفتند

در چند سال گذشته پیشنهاد‌های زیادی از ایران به دستم رسید. حرف حضور من در لیگ برتر، برای امسال است؟ در این چند سال خیلی شایعه شد. همان‌طور که گفتم الان بازیکن آپوئل هستم. خیلی‌ها از ایران تماس گرفتند و به من و آقای فاضلی مدیر برنامه‌ام پیشنهاد دادند.

خیلی‌ها می‌پرسند قرمزی یا آبی؟

خیلی‌ها این سؤال را از من می‌پرسند که رنگ قرمز را دوست داری یا رنگ آبی را؟ من هم جواب داده‌ام طرفدار تیم ملی هستم نه استقلال و پرسپولیس. راستش، چون مشهدی هستم تیم باشگاهی مورد علاقه‌ام ابومسلم است که الان نمی‌دانم چه شرایطی دارد و اسمش را هم عوض کرده‌اند.

حرف نزدم و سکوت کردم

سکوت کردن خیلی سخت است. من بعد از جام جهانی تصمیم گرفتم حرف نزنم. با اینکه خیلی حرف‌ها داشتم و خیلی‌ها سؤال می‌کردند. راستش خیلی چیزهاست که دوست ندارم هنوز درباره‌اش حرف بزنم. این چیزی نبود که من بگویم، خیلی از مردم هم به خود من گفتند توقع داشتند بازی کنم.

ولی من هیچ‌وقت بحثی درباره خودم نداشته‌ام. بحثم این بود که چرا تیم ملی در لحظاتی که نیاز دارد، بازی هجومی نمی‌کند. در واقع بیشتر دلخوری‌ام از این بود وگرنه من یک بازیکن هستم و هر زمان بگویند بازی می‌کنم. در اینکه دوست داشتم در جام جهانی بازی کنم شکی نیست ولی حرفم چیز دیگری بوده و هست. با این حال تصمیم گرفتم حرف نزنم و سکوت کنم و دوران سختی بود. من برای کی‌روش احترام زیادی قائل هستم. او من را به تیم ملی آورد ولی به هر حال اختلاف نظر بود. جام جهانی که تمام شد تصمیم گرفتم از تیم ملی بروم و قطعاً این مسائل روی خداحافظی‌ام اثر داشت.

دوست دارم تیم ملی ببرد

حضورم در تمرین تیم ملی با توجه به دعوتی بود که آقای ساکت داشتند. باید از ایشان و دیگر مسئولان تشکر کنم. به محض اینکه به ایران آمدم با من تماس گرفتند که به تیم ملی بیا. من هم رفتم و دوستانم را دیدم. راستش با آقای ویلموتس هم حرف زدم. ایشان واقعاً آدم مثبت و خوبی است. امیدوارم در تیم ملی ایران موفق باشد. بازی با سوریه هم واقعاً خوب بود. ۵ گل زدیم و به نظرم تیم ملی در آینده می‌تواند موفق باشد. دوست دارم تیم ملی کشورم خوب نتیجه بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هونن

      وقتی که تو در نظر داری بیایی کلمن آب هم دستت نمیدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره گل گفتی برادر .الانشم دیره خیلی و در سطح ایران نیست چه برسه بعدا .ولی در کل فکر کنم اینو گفته چون به توافق نرسيده حتما پول مفت زبادی میخواسته گ ندادن

      • امید

        خخخخ دمت گرم خوب گفتی

    • پرسپولیس

      خیلی بازیت خوبه اصلا پرسپولیس نیاز به تو نداره

    • بدون نام

      پس برو دسته 3 قبرس هم دیگه نمیخوانت

    • ارتش سرخ آسیا

      چقدر قشنگ بازار گرمی میکنه تو الان منتظری پرسپولیس پیشنهاد بده با سر بری تو باشگاه پرسپولیس پیشنهاد نداد با سر بری تو اون یکی باشگاه دیدی هیچ کدوم پیشناه نمیدن الان بهت بر خورده میخوای خودتو بزرگ جلوه بدی کدوم تیم اروپایی آخه تورو میخاد

    • کامی

      چه کلاسی میزاره کجایه دنیاروگرفتی که حالاناز هم میکنی
      تووخداداد یه گل زدین انگار...

    • آریان

      بی زحمت با عصا بیا

    • آریان

      همین الان هم بدرد بخور نیستی برو که بر نگردی انشاءالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج