جاباما
۸۷۲۱۹۷
۳۹ نظر
۵۰۰۸
۳۹ نظر
۵۰۰۸
پ

توضیح زنگنه درباره کشف کارتخوان در وزارت نفت

زنگنه درباره کشف دستگاه پوز در وزارت تحت تصدی اش پاسخ داد.

خانه ملت نوشت: زنگنه درباره کشف دستگاه پوز در وزارت تحت تصدی اش پاسخ داد.

وی در گفتگویی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه "به تازگی هم از دو نفر از نمایندگان مجلس به دلیل اظهارنظر در مورد اتفاقات (ماجرای دستگاه پوز) دفترتان شکایت کرده‌اید، لطفاً در این مورد توضیح دهید؟" گفت: از آن‌ها به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و به قوه‌قضاییه شکایت کرده‌ایم و حتماً آنجا رسیدگی می‌کنند. دومین بار است که از یکی از این نمایندگان شکایت می‌کنیم. چه دستگاه پوزی در دفتر من بوده است؟ یک نفر کارمند ساده مدت موقت که مأمور خریدهای جزیی بوده، برای انجام کارهایش دستگاه پوز گرفته و همکارانش که از وجود این دستگاه مطلع شده‌اند، پرداختی‌های خودشان شامل پول برق و آب، نقد کردن کارت بانکی، انتقال کارت هدیه یا نفت کارت را از طریق این دستگاه پوز انجام می‌دادند، در طول دو سال هم گردش مالی این دستگاه حدود یک میلیارد تومان بوده و با بازرسی انجام شده نیز کاملاً مشخص شده که هیچ مورد خلافی هم واقع نشده حالا در مورد چنین موضوع ساده و شفافی باید این تهمت‌ها را بزنند؟!

وی افزود: آیا اگر وزیر نفت بخواهد فساد انجام دهد، اینطور با پوز آن هم در دفترش و علنی کار می‌کند؟! من با حقوق کارمندی زندگی کرده‌ام. هاضمه ما کوچک است. اگر من یک ریال پول حرام در زندگی‌ام بود، کسانی هستند که به اندازه یک میلیارد تومان بزرگش می‌کردند

او تاکید کرد: البته حرام‌خوری در جامعه زیاد شده است و وقتی جلوی یک عده از این حرام‌خوری‌ها را می‌گیریم به ما حمله می‌کنند. چه کار کنم؟ اجازه دهم من هم شریک‌شان شوم؟ من که نمی‌توانم با آن‌ها شریک شوم پس تا می‌توانند پشت من حرف می‌زنند.

وزیر نفت اضافه کرد: من نمی‌توانم از اموال بیت‌المال دست بردارم. اینجا (در وزارت نفت) پول بسیار است، اینجا در حالت عادی سالی ۱۵۰ الی ۱۶۰ میلیارد دلار پول می‌چرخد. عده‌ای می‌خواهند چیزی از این پول به دست بیاورند. دوستی و دشمنی‌شان هم بر این اساس است. من چنین دوستی و دشمنی را نمی‌خواهم که یکی دوست من باشد برای اینکه به او کار دهم. من توصیه نمی‌پذیرم، انعطاف نشان نمی‌دهم، من در مورد همه چیز خشک و قانونی برخورد می‌کنم.

او درباره موضوع دستگاه پوز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه" زمانی که مسئله دستگاه پوز مطرح شد، خبر آمد وزارت اطلاعات قصد داشته به این مسئله ورود کند اما شما اجازه ندادید، لطفاً در این باره توضیح دهید؟" ادامه داد: خیر، وزارت اطلاعات در ابتدا سوالاتی پرسید و سپس بچه‌های بازرسی وزارت نفت موضوع را بررسی کردند و به مسئولان این وزارتخانه گزارش دادند و ماموران وزارت اطلاعات زمانی که دیدند که چیزی نیست رفتند. اولین کسی که مدعی شد، بازرسی خود نفت بود، آن‌ها اطلاعاتی کسب کردند مبنی بر اینکه یک حساب بیش از حد گردش مالی دارد، بنابراین آمدند و بررسی کردند و گزارش را دادند و رفتند و اصلاً چیز خاصی نبود.

وزیر گفت: این دستگاه پوز در اختیار یک کارمند موقت ساده بوده که مأمور خریدهای جزئی بوده و این بنده خدا در مقابل کارهایی هم که برای دیگران انجام داده حتی یک ریال دریافت نکرده، انسان بسیار بی‌پیرایه‌ای است و با حقوق ماهانه ۲ تا ۳میلیون تومان هم زندگی می‌کند و قابل احترام است. خیلی از این داستان‌ها که برخی می‌نویسند جالب است و سخت‌تر اینکه چطور این داستان‌ها را می‌بافند و می‌گویند، در چشم آدم نگاه می‌کنند و حرف خلاف می‌زنند.

وی در جوال این پرسش که طی ۲ سال اخیر دو پرونده اختلاس یا همان دزدی که خودتان از این اصطلاح استفاده کردید، در وزارتخانه مطرح شد که یک نفر به خارج از کشور فرار کرد، آیا این افراد دستگیر شدند؟، گفت: خوشبختانه فرد خلاف کاری که در پخش فرآورده‌های نفتی بوشهر بود فوراً دستگیر شد و شخصی هم که در اکتشاف بود عمدتاً از سپرده‌های پیمانکاران برداشت می‌کرد و این کار را هم از سال ۸۷-۸۸ آغاز کرده بود. متاسفانه آدم ظاهرالصلاحی بوده که هیچ دستگاهی اعم از سازمان بازرسی کل، حراست کل، وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات، سازمان حسابرسی که بازرس قانونی شرکت است، درخصوص اختلاس‌های او گزارش نداده بودند و خود شرکت نفت این مسئله را متوجه شد. مدیر بالاتر این شخص در یک مقطع این مسئله را می‌فهمد و زمانی که متوجه می‌شود، از این فرد می‌خواهد تا توضیح دهد که در همین اثنا فرار می‌کند.

او ادامه داد: خوشبختانه قوه قضائیه در این مورد خوب عمل کرد چراکه این فرد ظاهراً به اندازه پولی که برده بود اموال در داخل کشور داشته که تمام اموال را قوه‌قضائیه توقیف کرده تا زمانی که حکم صادر شود، درواقع اموال فروخته می‌شود و پول بر می‌گردد. من هم کسانی را که مستقیم در این قضیه بودند، به دلیل اهمال، فوری برکنار کردم و تعدادی را هم به هیأت تخلفات ارجاع دادم.

او اضافه کرد: کیفرخواست پرونده را هم دیده‌ام، کسانی که در نفت بوده‌اند، هیچکدام متهم به مشارکت یا تبانی در این فساد نشده‌اند البته تعدادی از افراد مدیریت اکتشاف که از سال ۸۸ در این بخش فعالیت می‌کرده‌اند، به دادگاه معرفی شده اند و تنها گفته اند اهمال در انجام وظایف یعنی اینکه کوتاهی و بی‌توجهی کرده اند و تنها این تخلف صورت گرفته است. خود فرد متهم، پدر همسر و قوم و خویشان فرد در این پرونده همکاری داشته اند و این افراد را به جرم دزدی دستگیر کردند. فکر می‌کنم پول دولت برگردد، البته ما نیز در بهبود سیستم‌ها و مراقبت‌ها و حسابرسی داخلی، دقت بیشتری اعمال کرده‌ایم.

وی در جواب این سئوال که خبری از فردی که می‌گویید فرار کرده دارید؟نیز گفت: خیر او در خارج از کشور است و دستگیری وی دیگر وظیفه ما نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انتقاد سازنده

      جناب وزیر محترم . دفتر یه وزیر سرشناس آیا بقالی محله است که یه کارمند ساده بخواد کارت خوان خودشو اونجا نصب کنه . ثانیا ، باقی کارمندان هم همینجوری مثل کاروانسرا به اتاق شما ورود و خروج میکردن تا قبض آب و برق پرداخت کنن .؟ الان حتی لبو فروش توی خیابون از نرم افزارهای مخصوص این کار استفاده میکنن . جناب وزیر محترم . میدونید چرا مردم حتی راست شما رو دروغ میپندارند ؟؟؟؟؟؟ چون اصلا راستگو نیستین .

    • ebi

      دزد

      پاسخ ها

      • @@ ابی قهرمان @@

        راستی منگنه تو اینقدر گرفتار هستی که از داخل کشور خود هم خبر نداری؟
        برو فیلم بازی نکن مردم همه کارگردان هستن

    • طاهری‌چرام

      از‌این‌دم‌بریده‌هرچه‌بگی‌بر‌می‌آد

    • بدون نام

      الحمدوالله همه چی گل و بلبل است !!!!!کارمند ساده و خوشحق حساب پوزدار مدیر کل بالای پاکدست فقط یکی فرار کرده که اونم معادل سازی شده و اموالش رو توقیف کردمد !!!!!!!!!خوشبختانه همه چی سر جاش هست و اگه نباشد هم مهم نیست چون عددی نیست!!!!!!!فقط در این بین همه چی در همه جا سر جاشه و از بس مردم بیکارند شایعه می سازند و چون خود مردم هم خودشون قاقول تشریف دارند خودشون هم باور میکنند !!!!!!!!نتیجه اخلاقی از مسئولین و مدیران و وزرا و وکلای ما پاکتر و کار بلد تر و کاردان تر و عالی تر و قشنگ تر و خوبتر و بهتر در عالم نیست اگه باور ندارید وضعیت مملکت رو ببینید منتها مردم ما توقع شون خیلی بالاست و ناشکر !!!!!!!!!

    • بدون نام

      بازم ماس مالی کردن خلافهای زنگنه معلومه خیل ی چیزامیدونی که میترسن برکناری کنن وبگیرنت

    • بدون نام

      دزدی که توضیح نداره

    • بدون نام

      پز یا دز

    • پسررررر خوب

      تو مرد نیستی جناب زنگه حرف از حرام خوری میزنی من کارمند ساده با بدبختی ۳ سال جاده اهواز - ماهشهر و ترافیک اهواز رو با هزاران بدبختی به دانشگاه رفتم هزینه کردم درس خوندم
      سال ۹۴ مدرک گرفتم مصاحبه رفتم چرا نباید تعدیل شم بخشنامه یکبار تعدیل در طول زمان خدمت کارمند بعد از گرفتن مدرک‌من بوده چرا باید شامل ماها بشود
      شما خودتو فردی ظالم هستین
      من از حقم نمیگذرم هیچ وقت حلالتون نمیکنم ..
      لطفا برترین ها منعکس کنید ..
      باتشکر

    • ایرانیم

      آره شنیدم با حقوق ماهی ۷تومن زندگی میکنی راستی جریان سنگ توالت که ازایتالیااومده بودچیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پول رانت چایی بوده چیزی نیست که

    • بدون نام

      تو راست میگی

    • شکیبه

      اندکی صبر ، معلوم میشه !

    • یوسف

      برووووووووو امووووووووووو

    • بدون نام

      یک میلیارد پو ل کمی هست اقای وزیر ما در طول پنج میلیون درامد نداریم شما ها سرمایه دار هستید از درد این ملت خبر ندارید

    • حمید

      آخی آدم دلش میسوزه،،راستی جناب وزیر اون دوتا کِشتی که پسرات دارن با بیشترین سهام شرکت کشتیرانی صدرا برای عمه ٔ بنده‌ست؟؟؟

    • علی

      تا آنجا که میدانیم برای فروش دستگاه میگیرند نه برای خرید.بعد اینکه یک مغازه معمولی درسال نصف این مبلغ هم گردش مالی ندارد.

    • @@ ابی قهرمان @@

      خخخخخخخخخ
      روزی ۱۰ با از کارت خوان استفاده کرده تازه داره میگوید نمیدانم برای کیست
      داداش مردم همه کارشناس شده اند جلوی قاضی ملق بازی

    • @@ ابی قهرمان @@

      زنگنه جهت اطلاع
      دستگاه پز به درد خرید تدارکات نمی خورد
      دستگاه پز برای فروشنده است نه خریدار
      واقعا وقتی کار کرد دستگاه را نمی دانی این چگونه مدیریت است خخخخخ

    • بدون نام

      اقای زنگنه جنابعالی بفرما حقوقهای چند ده میلیونی تمام کارکنان شما از کجا میاد
      شما دست به اختلاس کلان زدید
      کمترین کارمند رسمی شرکت نفت داره ۱۲ ...۱۳ میلیون حقوق میگیره اونایی که یکم بالاترند هم حداقل دارند ۴ یا ۵۰ میلیون حقوق میگیرند
      اخه این رقمها حقوقه پس کم بگو سالم هستید شما و کارکنانتون واقعا دست به اختلاس کلان زدید
      شما که میگید من حقوق کارمندی میگیرم
      اگر مرد هستی و بگو به مردم ماهی چقدر داری از بیت المال پول به اسم حقوق میگیری چند جا حق امضا میگیری و عضو هستی تو اگر ماهی ۲۰۰ میلیون نبری که زنگنه نیستی متاسفانه دزدی شماها دیگه رسمی شده و اسم حقوق گرفته یعنی حق
      دزدی شاخ و دم نداره بابا

    • بدون نام

      اقای وزیر این مامور خرید است. مامور خرید نیازی به کارت خوان ندارد مامور فروش نیاز دارد. عزیز دل برادر. با توجه به اینکه همه مردم دیگر از موبایل بانک استفاده می کنند لازم نیست با کارت خوان قبوض پرداخت شود

    • بدون نام

      اونقدر اونجا شرکت نفت پول هست که ماهی ۱۰ میلیون حقوق دیگه پولی براشون نیست
      وزارتخونهای دیگه با ۲۰ سال سابقه و جایگاه ۵ میلیونم نمیدن بخدا حقوقهاس شرکت نفت وحشتناکه

    • بدون نام

      چقدرمصرف اب وبرق همکاران زیادبوده که یک میلیا دشده.....بنده خدااااا

    • بدون نام

      جناب وزیر کرسنتی پول آب وبرق وڱاز همڪاران آیا در یڪ ماه میشه ده میلیارد تومان ،خودتو ...فرض ڪردی یا مردم رو
      واقعا خندیدم

    • بدون نام

      یک نمونه از هاضمه کوچک شماها را در حق السکوت آقای نجفی به همسر مقتولش دیدیم که با حقوق کارمندی لکسوس میلیاردی و ۱۳۰۰ عدد سکه حق السکوت می خواست بده

    • بدون نام

      بزودی ابروی هر فاسدی میره

    • بدون نام

      منم کارمند بودم ولی تو اداره ما همچن غلطی که تو کردی مدیر ما نمیکرد
      یک میلیارد تو حساب فکر نکنم کسی قانع شده باشه
      فعلا مملکت افتاده دست نااهلان بچاپید بچاپید بچاپید

    • بیژن رستمی

      راجع به قراردادکرسنت ازش سوال کنید چون مخالفا خیلی تو فضای مجازی مانور میدن

    • بدون نام

      فکر کنم درمورد خودش حرف میزد هااا!!؟

    • بدون نام

      والاخدامیداند ولی چرابااین همه پول چرا ما اینقدر تعت فشاره اختسادی باشیم

    • بدون نام

      درود بر کارکنان شریف و صدیق دولت محترم امیدوارم هر کس تهمت میزند خدارا درنظر داشته باشد چندروز زندگی ارزش تهمت وافترا بدیگران را ندارد

    • شهریار

      احتمالا ترتیب دادن دیدار با وزیر هزینه ای داشته که اون بنده خدا واسه همین برای اینکه ارباب رجوع به دردسر نیوفته بهشون میگفته حالا که نقدی در جیبتون نیست کارت بکشین، همین!

    • بدون نام

      دروغگو فکر کرده ملت گاگولن

    • رضا

      از کرسنت چه خبر
      ڪارتخوان ڪه چیز ڪوچیڪی است در مقبلش

    • بدون نام

      ... خدا لعنتتان کند شکم مردم ضعیف را دریابید که زیر پوشش هیچ نهادی نیستن و همجا پارتی بازی هست ...

    • majii

      باشه .... ..ـ

    • بدون نام

      ضررهای قراردادهای کرسنت چی شد اقای زنگنه
      ایا میلیاردها دلار ضرر رو میتونی جوابگو باشید
      کی میخاد جواب بده

    • بدون نام

      زنگنه تووزنجانی جاتون باهم عوض کنیدجاتون جابه جاشده

    • خودموني

      هي شيخ الوزرا اين جکها روبرا ما که باشمابزرگ شديم نگو.ما که ازديروزتون خبر داريم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج