جاباما
۸۷۲۲۴۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

قدرتمندترین زن دنیای فوتبال کیست؟

انتقال ادن آزار از چلسی به رئال مادرید را می‌توان شاهکار مارینا گرانوفسکایا دانست.

ایران ورزشی: انتقال ادن آزار از چلسی به رئال مادرید را می‌توان شاهکار مارینا گرانوفسکایا دانست.

در حالی که خود آزار گفته می‌خواهد از چلسی برود و تنها یک سال از قرارداد او باقی مانده، این مدیر چلسی توانسته رئال را راضی کند که ۱۳۰ میلیون پوند برای خرید این بازیکن بپردازد.

گرانوفسکایا را یکی از معلمانش «موش خاکستری» نامیده بود اما او حالا یکی از بهترین مدیران ورزشی است. او در ژانویه ۱۹۷۵ در روسیه متولد شد و به مدرسه‌ای در مسکو رفت که فعالیت‌های بسیاری در حوزه موسیقی داشت. در مدرسه خبری از ورزش نبود و او در نهایت شش ماه پس از فروپاشی شوروی از مدرسه فارغ‌التحصیل شد.

قدرتمندترین زن دنیای فوتبال کیست؟

یکی از معلمان او می‌گوید: «به خاطر دارم که او دانش‌آموز من بود اما یادم نمی‌آید که در یک زمینه خیلی خوب بوده باشد. جالب است که او توانسته به چنین موفقیتی در لندن برسد.»

او به دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه مسکو رفت و سپس دستیار شخصی رومن آبراموویچ در شرکت سیب‌نفت شد. اعتماد آبراموویچ به او بیشتر شد و زمانی که او در سال 2003، باشگاه چلسی را خرید، گرانوفسکایا را با خود به این باشگاه برد.

گرانوفسکایا جایگاه ویژه‌ای در جلسات آبراموویچ دارد. او از نظر مذاکره هم مهارت‌های بسیاری دارد.

بهترین نمونه از مذاکرات او با جان تری بود. زمانی که تری در ماجرای تمدید قراردادش تلاش کرد که دستمزد بیشتری بگیرد، او به‌سادگی گفت: «همین است، می‌خواهی بخواه، نمی‌خواهی نخواه!»

در نهایت او در سال 2014 به سمت مدیر اجرایی باشگاه رسید و از دید یکی از روزنامه‌ها، تبدیل به قدرتمندترین زن دنیای فوتبال شد.

او کارهای دشواری را به عهده گرفته، از جمله بازگرداندن ژوزه مورینیو به استمفورد بریج پس از دعوایی که با آبراموویچ داشت، ملاقات با ایجنت‌های بازیکنان و تبدیل سیستم پرورش جوانان چلسی به ساختار سودآور امروزی.

یک منبع در چلسی در سال 2014 گفته بود: «او قدرت اصلی چلسی است. رومن به او اعتماد کامل دارد. او علاقه‌ای ندارد که سلبریتی باشد اما تردیدی نیست که او فرد اصلی مدیریت چلسی است و اوست که تصمیم‌ها را می‌گیرد.»

از زندگی شخصی او اخبار چندانی در دسترس نیست تا حدی که در روسیه می‌گویند هیچ چیز از زندگی شخصی او نمی‌توان دانست. گفته می‌شود که طرفدار رستوران سوموسان است. بوبکر بلخیت، سرآشپز این رستوران می‌گوید: «او فردی فوق‌العاده است. او بسیار حرفه‌ای است و می‌داند که چه می‌خواهد. او مدیریت همه کارها را بلد است. هر مشکلی که با او مطرح می‌کنم او برطرفش می‌کند.»

چلسی قوانین خود را دارد. او بر سر انتقال بازیکنان با آنتونیو کونته، مربی وقت تیم در افتاد. کونته از اینکه گرانوفسکایا نتوانسته بود لئوناردو بونوچی را بخرد ناراحت بود و در نهایت رابطه این دو به حدی بد شد که تنها از طریق کارلو کودیچینی، دستیار کونته با هم صحبت می‌کردند و رودررو حرف نمی‌زدند.

اما او بیش از هر چیزی موفقیت را در چلسی تجربه کرده است. او به جز انتقال آزار، کمک کرده که چلسی از طریق سیستم پرورش جوانانش و همچنین قراردادهای تجاری، مانند قرارداد اسپانسرشیپ 60 میلیون پوندی با نایکی، دخل و خرج خود را با هم برابر کند.

این زن 44 ساله دوست ندارد زیاد از او خبر منتشر شود اما حالا همه می‌دانند در چلسی قدرت دست کیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من مقهور قدرت تو شدم

    • بدون نام

      یعنی چی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج