جاباما
۸۷۲۲۷۳
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

ادامه همکاری ترامپ و مکرون درباره ایران

یک مقام کاخ ریاست جمهوری فرانسه ضمن اذعان به وجود اختلاف‌های آشکار پاریس و واشنگتن، از تداوم همکاری طرفین در خصوص «ایران» خبر داد.

خبرگزاری فارس: یک مقام کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) که به نام او اشاره‌ای نشده در گفت‌وگو با یک نشریه اماراتی ضمن اشاره به اختلاف‌های آشکار آمریکا با فرانسه، از تداوم همکاری مشترک بین این دو کشور درباره «ایران» خبر داد.

این مقام فرانسوی شنبه در گفت‌وگو با نشریه اماراتی «نشنال» گفت، با وجود اختلاف‌های آشکار و علنی بین سران دو کشور بابت کشمکش‌های خاورمیانه، تنش با ایران و مسئله برگزیت، روسای جمهور آمریکا و فرانسه گفت‌و‌گوهای مثبت و سازنده‌ای برگزار کردند.

ادامه همکاری ترامپ و مکرون درباره ایران

این مقام فرانسوی گفت: «این نشستی بسیار مهم بود که ما را قادر ساخت با وجود اختلاف‌ها، بتوانیم با هم در مورد مسائل بسیار بغرنج همکاری کنیم." دونالد ترامپ"‌رئیس جمهور آمریکا در حال اعمال فشار زیاد بر ایران است تا بتواند به توافقی بهتر برسد... اما بین فشار حداکثری و توافقی بهتر ... باید اقدامی انجام شود.»

بر اساس این گزارش، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه پنجشنبه گذشته در نشست خبری مشترک با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در پاریس بر همسو بودن اهداف دو کشور در قبال ایران تأکید کرد. وی در این نشست از تلاش برای کاهش فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران خبر داد.

به نوشته روزنامه نشنال، این مقام فرانسوی با ذکر این نکته که باید برای اهداف هر مذاکره با تهران توافقی وجود داشته باشد، به سفر اخیر ترامپ به ژاپن و همچنین سفر «آبه شینزو » نخست وزیر ژاپن به تهران به عنوان گامی مهم اشاره کرد.

این مقام کاخ ریاست جمهوری فرانسه سپس افزود: «بسیار مهم است که در مورد وضعیت بسیار پرتنش با ایران بحث کنیم و هدف را کاهش تنش و دستیابی به اهداف مشترک فرانسه و آمریکا قرار دهیم. نقش ما تلاش برای کاهش تنش است.»

این مقام فرانسوی در خاتمه گفت که روسای جمهور آمریکا و فرانسه قرار است در نشست آتی «جی -20» در خاتمه ژوئن (تیر) و نشست «جی-7» در ماه آگوست (مرداد) با هم دیدار کنند.

فرانسه همراه با «انگلیس» و «آلمان» سه کشور اروپایی حاضر در برجام هستند که بعد از خروج یکجانبه دولت آمریکا از توفق هسته‌ای سال 2015، جز وعده دادن اقدام شایسته‌‌ای برای سود بردن ایران از برجام انجام نداده‌ و به ویژه ساز و کار مالی ادعایی آن‌ها تاکنون عملیاتی نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ر ک

      کم کم اروپاوامریکا علیه ایران هماهنگ و یکسو خواهند شد . همانگونه که روسیه و عربستان باصدور نفت مازاد با امریکا. همکاری کردند . لعنتی ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از اول همسو بودند و هر کدام نقشی بر عهده داشتند که هدف انان یکی بوده .به نتیجه هم رسیدن

    • بدون نام

      چنانچه اروپائیان مطمئن باشند که ایران به تهدیدات خود مبنی بر کاهش مرحله ای اقدامات یکجانبه در برجام عمل کند حتما به تعهداتشان پتیبند خواهند شد همینطور که پس از مرحله اول آن اکنون به تلاش افتاده و احساس خطر کرده اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئن باش اگر همه اعضای برجام خارج بشه ایران تنهایی تو برجام میمونه و بدقت اجراش میکنه .. آمریکا از خداشه ایران نقض برجام کنه تا پرونده ببره شورای امنیت و تحریم بین‌المللی را اضافه کنه .پس حرف ایران بلوفه اروپا هم خوب میدونه بلوفه

    • بدون نام

      روزی ضربات محکمی به فرانسه خواهیم زد!قول میدهم

    • بدون نام

      آقای کامرون ملت ایران هنوز خیانت فینکنشتاین را فراموش نکرده است!

    • حسن

      آقای ماکرون تو اگر زرنگ باشی گشور خوت که مردم فرانسه را بخاطر بی عدالتی تو رنج میگشند وهرهفته علیه تو راهپیمایی میکنند و شماها اروپایی ها که دم از حقوق بشر میزند اولین نقض کننده خودتان هستید شما ها که سهلین ارباب تان آمریکا هیچ غلطی نمیتوانید بکنید فقط رهبرمان یک دستور بدهد آنوقت میبینید چه جهنمی برایتان درست میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج