جاباما
۸۷۲۲۹۱
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

برای اولین بار؛ وزیر دفاع یمن به عربستان رفت

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن برای اولین بار و در اقدامی که از سوی فعالان رسانه‌ای، تحقیر سعودی‌ها تعبیر شد، از منطقه مرزی نجران عربستان بازدید کرد.

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن برای اولین بار از زمان حمله ائتلاف عربستان سعودی به این کشور، وارد خاک عربستان شد و از خطوط مقدم نیروهای یمنی در داخل خاک سعودی بازدید کرد.

شبکه تلویزیونی المسیره یمن شنبه (۱۸ خرداد) گزارش داد که سرلشکر «محمد ناصر العاطفی» با ورود به عمق خاک عربستان سعودی در منطقه نجران، از نیروهای یمنی در این منطقه دیدن کرد و روحیه بالای آن‌ها برای مقابله با متجاوزان را ستود.

برای اولین بار؛ وزیر دفاع یمن به عربستان رفت

در این بازدید سرتیپ «جمیل یحیی زرعه»، فرمانده منطقه ششم نظامی وزیر دفاع یمن را همراهی می‌کرد. سرلشکر العاطفی طی این بازدید عید فطر را به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی حاضر در خاک سعودی تبریک گفت و پیام‌های تبریک سران سیاسی و فرماندهان نظامی دولت نجات ملی را به این نیروها ابلاغ کرد.

برای اولین بار؛ وزیر دفاع یمن به عربستان رفت

وزیر دفاع یمن در این بازدید که در منطقه مشرف بر شهر و فرودگاه نجران عربستان سعودی حضور پیدا می‌کند و این شهر از دور پیداست، خطاب به نیروهای یمنی می‌گوید که پیروزی‌های بزرگ شما در عمق خاک دشمن، مطابق راهبرد نیروهای مسلح یمن پیش می‌رود.

برای اولین بار؛ وزیر دفاع یمن به عربستان رفت
موقعیت نجران در داخل عربستان

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا در منطقه نجران پیشروی‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند و موفق شده‌اند ۲۰ مقر ارتش سعودی را به کنترل خود درآورده و خود را به مناطق مشرف بر شهر نجران عربستان برسانند.

واکنش‌ها به این بازدید

تا این لحظه عربستان سعودی و ائتلاف نظامی آن به این بازدید و فیلم منتشر شده در این خصوص واکنشی نشان نداده‌اند ولی کاربران سعودی آن را تکذیب کرده‌اند. دولت عربستان سعودی تحولات مرزهای جنوبی و پیشروی نیروهای یمنی در خاک سعودی را شدیدا سانسور می‌کند.

عبدالله بن حمد العذبه، سردبیر روزنامه العرب قطر در واکنش به این بازدید در حساب توییتری خود به لحن تمسخری نوشت: «حوثی اینجا [نجران] است، برادران شما کجایید؟».

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی در مذاکرات یمن نیز در حساب توییتری خود این حرکت وزیر دفاع یمن را «پیام ملی» دانست که بیانگر اراده مردم این کشور در برابر حمله و محاصره ظالمانه ائتلاف سعودی و اماراتی علیه یمن است.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصارالله این کشور به یمن حمله کرد. به رغم گذشت بیش از چهار سال از آغاز این حمله، نیروهای انقلابی یمن همچنان قدرت را در دست دارند و ائتلاف به اهداف خود نرسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نعمت جاااان

      ای خدا..بزنن کل عربستان رو بگیرن حال کنیم،آمین

    • ضد امریکا

      به امید حضور شما در ریاض... و مذاکره یا جنگ در مورد الحاق مناطق جنوبی عربستان به یمن

    • بدون نام

      خبرگزاری جنگ طلب!!

    • بدون نام

      عجب دروغ شاخداری خخخخخ

    • بدون نام

      الله‌اکبر این یعنی اتقدار و مقاومت و پشتکار و معجزه الهی که با حداقل امکانات با مای برهنه جلوی ابر قدرت ها آن هم با تمامی امکاناتشون بایستی و تازه از خاک اونها تصرف کنی این یعنی معحزه

    • بدون نام

      مرگ بر عربستان و یمن بما چه.....

    • ساسان

      زنده باد یمن...درود خدا بر شما باد

    • شهاب

      مرگ بر امریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ هم دروغ های قدیم

    • بهزاد

      زنده باد یمن زنده باد آزادمردان یمن زتده باد برادران الحوثی پاینده باد یمن مرگ بر آل سعود جنایتکار سلام ودرود خدا بر ملت آزاده یمن خدا پشت پناهتان باشد به امید روزی که کشور ریاض در دست مسلمانان واقعی اداره شود وبه امید روزی که آلسعود نابود شود

    • بدون نام

      واقعا به ما چه به فکر مردم باشید نمیخواد ذوق این و اون را بکنید که آره طرف تا کجا رفته یا نرفته. حالا این وسط به اونایی که درود میفرستند چی میرسه!؟ بگید تا ماهم بدونیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج