جاباما
۸۷۲۲۹۸
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

تظاهرات طرفداران مادورو در کاراکاس

طرفداران رئیس جمهور ونزوئلا در حمایت از دولت قانونی این کشور در پایتخت ونزوئلا تظاهرات کردند.

خبرگزاری فارس: طرفداران «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز دوشنبه تظاهراتی را در حمایت از برنامه کمک غذایی دولت برگزار کردند. این در حالی است که تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را برای واردات غذا توسط ونزوئلا ایجاد کرده است.

طی روزهای گذشته کشتی‌های انتقاد مواد سوختی و غذایی به دلیل عملیات خرابکارانه هنوز نتوانسته‌اند به سواحل ونزوئلا برسند و مادورو اعلام کرده که به دنبال یافتن راه حلی برای این موضوع است.

ماه فوریه سال جاری میلادی (اسفند ۱۳۹۷) «خوان گوایدو» خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد و خواستار کناره‌گیری مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور شد. این اقدام با حمایت قاطع آمریکا همراه شد.

این اقدام‌های مداخله جویانه آمریکا و متحدان غربی‌اش با مخالفت ایران، روسیه، چین،کوبا، بولیوی، ترکیه و برخی کشورهای دیگر مواجه شده است.

آمریکا علاوه بر اعمال تحریم‌های شدید علیه دولت ونزوئلا، تحریم‌هایش علیه کوبا به‌عنوان حامی کلیدی مادورو را نیز افزایش داده است.

از سوی دیگر روزنامه واشنگتن‌پست اخیراً با استناد به یک فایل صوتی منتشر شده از سخنان «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا که در جلسه‌ای پشت درهای بسته در نیویورک مطرح شده، شمایی واقع‌بینانه از وضعیت مخالفان ونزوئلا و ضعف‌های آنها منتشر کرده است.

بر اساس این فایل صوتی پامپئو در جلسه مذکور که هفته گذشته برگزار شده می‌گوید: «مسئله بغرنج ما یعنی حفظ اتحاد در میان گروه‌های معارض به طرز ناجوانمردانه‌ای دشوار است.»

پامپئو گفته است: «لحظه‌ای که مادورو برود هر کسی دستش را بالا می‌برد و می‌گوید من را ببینید، رئیس‌‌جمهور بعدی ونزوئلا هستم. بیش از ۴۰ نفر هستند که حق خودشان می‌دانند بعد از مادورو کار را به دست بگیرند.»

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته این فایل صوتی را در حالی به دست آورده که تب و تاب برکنار کردن مادورو ساکن شده و برخی از کشورهایی که در ابتدا از معارضان حمایت می‌کردند در حال بررسی روش‌هایی غیر از براندازی برای حل و فصل بحران این کشور هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتما چماقداران ایرانی بوده اند

    • بدون نام

      این اپلیکیشن شده مرکز جعل خبر. البته تعجبی هم نداره.

    • بدون نام

      مرگ بر دیکتاتور ها که مردم را گول می زنند.

    • بدون نام

      دقیقا اینا طرفدار چی هستن ....دیکتاتوری اقتصاد متلاشی بدبختی مردم ووووووووو.....

    • بدون نام

      توهمه کشورهایه عده مفت خور واختلاسگرودلال هستن که ازبدبختی مردم لذت میبرن ایناهم طرفدارمادروونیستن همون مفت خورهای حقوق بگیرهستن که ازموقعیت خودشون میترسن

      پاسخ ها

      • ضد امریکا

        پس 90 درصد مردم ونزوئلا مفت خور هستند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج