۸۷۲۳۳۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سیر تحول لاله‌های نارنجی تحت هدایت کومان

هلند با حضور کومان و درخشش ستارگان جوان، شکوفا شده است.

وبسایت نود: هلند حالا بعد از چند سال ناکامی در عرصه ملی، به فینال لیگ ملت های اروپا رسیده و در آستانه کسب یک موفقیت بین المللی است.

هلند در ادامه سیر صعودی خود در ماه های اخیر، هفته قبل توانست در یک بازی جذاب و یک برگشت فوق العاده، انگلیس مدعی را در پرتغال شکست دهد تا با جبران ناکامی سال های اخیر به فینال لیگ ملت های اروپا برسد. لاله های نارنجی، حدود یک سال و نیم قبل در یک بن بست گیر افتاده بودند اما از ۱۶ ماه قبل و از زمان حضور کومان، کم کم روند صعودی آغاز شد و حالا هلندی‌ها تحولی عظیم را در تیم ملی کشورشان می بینند.

سیر تحول لاله‌های نارنجی تحت هدایت کومان

16 ماه قبل، در مارچ 2018، آخرین جدال انگلیس و هلند پیش از دیدار نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا برگزار شد. ازقضا آن مسابقه اولین حضور کومان روی نیمکت تیم ملی هلند بود. در آن دیدار انگلیس تیم برتر بود و موفق شد در نهایت با گل لینگارد 1-0 پیروز میدان شود.

کومان سکان هدایت تیمی را به دست گرفته بود که با سه مربی متفاوت در صعود به دو تورنمنت مهم بین المللی ناکام مانده بود، عدم حضور در یورو و جام جهانی برای کشوری مثل هلند، اتفاقی بس ناخوشایند بود و این وضعیت نشان دهنده کار سختی بود که کومان پیش روی خود داشت. اما امروز اوضاع متفاوت است. هلند در لیگ ملت های اروپا نتایجی فراتر از انتظار کسب کرد. صعود از گروهی که فرانسه قهرمان جهان و آلمان مدعی در آن حضور داشتند، به خودی خود شگفت انگیز بود چه برسد به اینکه هلند توانست بازی باخته مقابل انگلیس را جبران و به فینال لیگ ملت‌های اروپا برسد.

سیر تحول لاله‌های نارنجی تحت هدایت کومان

در پس این تحول دلایل عمده ای را می توان بر شمرد. کومان نظم را به تیم ملی هلند برگردانده و این تیم حالا با روحیه و ذهنیت متفاوتی به زمین پای می گذارد. نسل جدید تیم ملی هلند نیز ستاره های جوان و البته جذابی به خود می بیند. ستاره هایی که همین حالا در تیم های بزرگ حضور دارند یا هدف بزرگترین تیم های اروپا هستند. بیایید نگاهی به این دلایل بیندازیم؛

تغییر در ذهنیت

یکی از مهمترین تغییرات در تیم ملی هلند از زمان حضور کومان، دگرگونی ذهنیت تیم بوده است. لاله های نارنجی بعد از کسب مقام سوم در جام جهانی ۲۰۱۴، به سمت پرتگاه پیش رفتند و ناکامی در صعود به یورو و جام جهانی، اثر منفی بزرگی بر تیم و ذهنیت بازیکنان گذاشت. فقدان اعتماد به نفس در میان بازیکنان موج می‌زد و این چیزی بود که کومان به دنبال تغییرش بود.

سیر تحول لاله‌های نارنجی تحت هدایت کومان

کومان وقتی به تیم ملی هلند وارد شد، در پی این بود تا روحیه و ذهنیت تیم را به دوران فن خال برگرداند، تیمی متحد با ذهنیتی قوی که در نهایت تا پای فینال جام جهانی هم رفت. و این بدین معنا بود که بازیکنان با افتخار برای تیم ملی بازی کنند. کومان در بدو حضورش در تیم ملی به بازیکنان گفت که؛ «حتی اگر مصدومیت جزئی دارید، به اردوی تیم ملی بیایید. بهانه نیاورید که مصدوم هستم و در خانه بمانید.» حالا همین ذهنیت در تیم ملی موجب شده در اردوهای ملی اکثر بازیکنان حاضر باشند.

این موضوع به کومان کمک کرده تا ثبات را به تیم ملی بیاورد. اکنون جمع 20 تا 25 نفره ای هستند که در تیم ملی حضور دارند. پیش تر بازیکنان زیادی به تیم ملی می آمدند و می رفتند. شاید نزدیک به 40-45 بازیکن در اردوهای متفاوت به تیم ملی می آمدند و خروجی ترکیب مناسبی نبود که از فقدان ثبات رنج می برد.

سیر تحول لاله‌های نارنجی تحت هدایت کومان

حالا لاله های نارنجی شامل بازیکنانی است که عطش برای پیروزی و موفقیت دارند. در عین حال همین ذهنیت جدید و قوی به تیم کمک کرد تا در بازی های حساس لیگ ملت های اروپا، بازگشت هایی فوق العاده را رقم بزند. همچنین هنوز پیروزی‌های هلند را مقابل پرتغال، فرانسه، آلمان و انگلیس فراموش نکرده ایم.

ظهور نسلی مستعد از جوانان

جای کتمان نیست که موفقیت کومان تا حد زیادی نیز به ظهور نسل جوان مستعد هلند وابسته است. و در این میان سهم آژاکس بیش از سایرین است. فن دبیک، دی لیخت و دی یونگ سه رکن مهم نه تنها در تیم ملی هلند که در آزاکس هستند. بازیکنانی که با تیم باشگاهی شان در فصل گذشته خوش درخشیدند و تا پای فینال لیگ قهرمانان پیش رفتند.

سیر تحول لاله‌های نارنجی تحت هدایت کومان

دی یونگ آن قدر در ترکیب تیم آژاکس خوب کار کرد که بارسلونا را قانع کرد برای خریدش 65 میلیون پوند بپردازد. اما فراموش نکنیم کومان بود که برای اولین بار به دی یونگ در ترکیب تیم ملی هلند فرصت داد. دی یونگ اولین بار سپتامبر گذشته در دیدار مقابل پرو برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و بعد از آن در هفت مسابقه از هشت بازی بعدی هلند از ابتدا به میدان رفته است و بدل به عنصری کلیدی در خط میانی تیم ملی کشورش شده است.

حالا در 22 سالگی او بدل به رهبر خط میانی تیم ملی هلند شده و جا پای بزرگان فوتبال کشورش گذاشته است. یکی از کیفیت های اصلی این جوان، قدرتِ سرعت دادن به بازی تیمش با ارسال پاس های به موقع یا دریبل است. در واقع دی یونگ توانایی زیادی در کار با توپ دارد و از عنصر غافلگیری برخوردار است که حریف را دچار سردرگمی می کند. نمی‌توان به آسانی متوجه شد چه زمانی او در پی پاس دادن است و چه موقع به فکر دریبل است. این کیفیت چیزی است که ما را یاد یوهان کرایف می اندازد، هر چند که دی یونگ هنوز راه زیادی تا رسیدن به کرایف بزرگ دارد.

سیر تحول لاله‌های نارنجی تحت هدایت کومان

نکته جالب توجه این است که او در این سن و سال نه تنها کیفیت بالایی در سطح بین المللی نشان می دهد که توانسته اثرگذار باشد و الهام بخش برای دیگر بازیکنان. فاینالدوم هافبک تیم ملی هلند که خود با لیورپول به قهرمانی در اروپا رسیده است؛ در توصیف دی یونگ می گوید: «به لطف حضور دی یونگ در تیم ملی هلند و بازی در کنار او در خط هافبک، من در تیم ملی نیز عملکرد بهتری می توانم ارائه کنم.»

کومان در ابتدای دوران حضورش در هلند، از سیستم سه دفاعه بهره می برد ولی ظهور دی لیخت باعث شد کومان به سیستم چهار دفاعه روی اورد و از این مدافع جوان در کنار فن دایک بهره ببرد و حالا این دو در کنار هم زوجی موفق را در قلب خط دفاع تیم ملی هلند شکل داده اند.

سیر تحول لاله‌های نارنجی تحت هدایت کومان

با حضور فن دایک، تیم ملی هلند حالا بعد از مدت ها صاحب یک کاپیتان و رهبر واقعی درون زمین است. این را اضافه کنید به دی لیخت که خود یک رهبر است و علیرغم جوانی اش، یک مدافع کلاس جهانی و یک رهبر به حساب می آید. وقتی به کیفیت دی لیخت نگاه می کنیم و همینطور علاقه چندین و چند باشگاه بزرگ اروپایی برای خرید او، سخت است که باور کنیم این بازیکن هنوز به 20 سالگی هم نرسیده است.

برای مثال، وقتی فن دایک هم سن و سال دی لیخت بود، کمتر کسی تصور می کرد او بتواند به مدافعی برتر و کلاس جهانی بدل شود، در نهایت نیز به همین دلیل بود که به جای حضور در برترین تیم های اروپا، راهی سلتیک و سپس ساوتهمپتون شد تا اینکه قدرتش را به رخ کشید و به لیورپول رسید. به همین دلیل باور این قدرت برای یک جوان 19 ساله سخت است. حالا فن دایک و دی لیخت زوجی را در خط دفاع شکل داده اند که گویی سالهاست در کنار هم بازی کرده و به درکی فوق العاده از هم رسیده اند.

یکی دیگر از نکات درخشان کارنامه کومان در تیم ملی هلند، بهترین بهره بری از بازیکنان افول کرده است. یکی از بهترین مثال ها نیز ممفیس است. بازیکنی که در یونایتد دورانی ناامیدکننده داشت و در لیون توانست دوران بازیگری خود را زنده کند. کومان نیز به این بازیکن اعتماد کرد و ممفیس حالا بدل به مهاجم مرکزی تیم کومان شده است. ممفیس 25 ساله در تمام 13 بازی کومان از ابتدا در ترکیب قرار گرفته و در طی این مسابقات هشت گل زده و هفت پاس گل ارسال کرده است.

سیر تحول لاله‌های نارنجی تحت هدایت کومان

ممفیس بازیکنی است که نیاز به حمایت و آزادی در زمین بازی دارد. و این دقیقاً کاری است که کومان انجام داده است. کومان در بیرون از مستطیل سبز کاملاً حامی ممفیس بوده و در زمین بازی نیز به او آزادی عمل داده است. ممفیس نیز با سختکوشی و استعدادش، پاسخ اعتماد کومان را داده است.

این است داستان تیمی که در طی ۱۶ ماه، پیشرفت کرد، تحول یافت و حالا در آستانه یک موفقیت بین المللی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج