جاباما
۸۷۲۳۵۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تغییر نسلی که روح فوتبال را زنده کرد

صعود هلند به فینال لیگ ملت‌های اروپا و رسیدن انگلیس به دومین نیمه‌نهایی متوالی در تورنمنت‌های معتبر به همه نوید دوباره زنده شدن این دو تیم ملی را می‌دهد.

خبرآنلاین: وقتی کلمنت تورپین فرانسوی سوت پایان بازی هلند و انگلیس در نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا را به صدا درآورد، هرکدام از ستاره های جوان لاله های نارنجی به سبک خاص خودشان به سمت دوربین ها می رفتند و شادی شان را بروز می دادند. از ممفیس دپای که همه را یاد ستاره های سال های دور هلند انداخته بود تا ماتیاس دلیخت جوان که با یک ضربه سر هلند را به بازی برگرداند.

در سمت مقابل اما ستاره های تیم گرت ساوتگیت ناراحت و بدون بروز هیچ احساسی از زمین مسابقه بیرون می رفتند. آنها که به اندازه نیم بدن جسی لینگارد تا رسیدن به فینال یک تورنمنت بین المللی بعد از سال ها فاصله داشتند، دوباره مثل جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در مرحله نیمه نهایی شکست خوردند و امروز باید یک بار دیگر در یک رقابت رده بندی حاضر به رقابت شوند. این در حالی است که تیم ملی هلند از جام جهانی ۲۰۱۰ به این سمت به فینال هیچ رقابتی نرسیده بود و حالا نسل جوان فوتبال این کشور به حسرت ۹ ساله فوتبال کشورشان پایان دادند.

تغییر نسلی که روح فوتبال را زنده کرد

بعد از پایان رقابت برای رسیدن به فینال بین این دو تیم دوباره احیا شده همه از بازگشت لاله های نارنجی و سه شیرها به سطح اول فوتبال اروپا گفتند. انگلیس که خودش را در جام جهانی تا حدودی ثابت کرد و هلند هم با رونالد کومان بعد از گذشتن از بزرگانی مثل آلمان تا بازی فینال رسیده. کمتر کسی بود که بعد از پیروزی هلند مقابل انگلیس یاد معروف ترین تیم باشگاهی این کشور طی سال های مختلف نیفتد. چهار بازیکن ترکیب فیکس رونالد کومان در دیدار مقابل انگلیس از باشگاه آژاکس بودند و دانی فن دبیک که به عنوان تعویضی به زمین آمد نیز در همین باشگاه عضویت دارد.

نسل جوان تزریق شده به فوتبال هلند نه تنها فقط مردم این کشور بلکه همه آنهایی که با تیم دوست داشتنی سال های نه چندان دور خاطره دارند را امیدوار به تکرار موفقیت های قدیمی کرده. هلندی که هیچوقت قهرمان جام جهانی نشده و همیشه در یک قدمی مقصد کم آورده، حالا در آستانه کسب یک جام نسبتا بزرگ قرار دارد. جامی که بیشتر از اینکه به درد برق زدن در ویترین افتخارات فوتبال کشور بخورد همه را یاد زنده شدن لاله نارنجی می اندازد.

دقیقا همانطور که خیلی ها اعتقاد دارند سه شیرها دوباره توانایی فریاد کشیدن دارند. هرچند انگلیس در دومین تورنمنت معتبر متوالی به دیدار رده بندی رسیده و دستش از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه مانده اما نسلی که ساوتگیت در اختیار دارد مردم کشور مهد فوتبال را بیش از پیش به رسیدن روزهای خوب تر امیدوار کرده. مخصوصا وقتی همه یاد قهرمانی تیم زیر 20 ساله های انگلیس در آخرین جام جهانی برگزار شده در این رده سنی می افتند و امیدوار به تزریق نسل های بعدی می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج