۸۷۲۴۸۳
۱۴ نظر
۵۰۱۷
۱۴ نظر
۵۰۱۷
پ

توضیحات تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان

مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: از تاریخ یک فروردین ۹۸ تمامی مستمری‌ها به میزان۳۶.۵ درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: از تاریخ یک فروردین ۹۸ تمامی مستمری‌ها به میزان۳۶.۵ درصد افزایش یافته است.

سید محمدعلی جنانی گفت: براساس ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی، میزان مستمری بازنشستگی عبارتست از یک سی ام متوسط مزد یا حقوق بیمه شده ضرب در سنوات پرداخت حق بیمه مشروط بر آنکه از سی و پنج سی‌ام متوسط مزد یا حقوق تجاوز نکند.

وی ادامه داد: براساس ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی، مدت سابقه و میزان حق بیمه پرداختی هرشخص به سازمان تامین اجتماعی تأثیر مستقیم در محاسبه مبلغ مستمری وی داشته و هرقدر ۲ آیتم فوق بالاتر باشد به همان اندازه از مستمری بیشتری برخوردار خواهد بود.

جنانی بیان داشت: بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی سازمان مکلف است میزان تمامی مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیأت وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: براساس ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، مستمری از کارافتادگی کلی و مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان در هر حال نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد.

وی گفت: با عنایت به مواد قانونی فوق الذکر این سازمان صرفاً در مقام مجری براساس مصوبه هیات دولت سالانه نسبت به اعمال افزایشات مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی اقدام می‌کند، لذا هرگونه تغییر در میزان یا نحوه پرداخت‌های مذکور نیازمند تغییر در مبانی قانونی جاری است. به عنوان نمونه این سازمان ابتدای سال۹۸ در راستای تصویب نامه شماره ۱۴۳۵۷ ‏/ت ۵۶۵۲۸ هـ مورخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۸ هیأت وزیران، از تاریخ یک فروردین ۹۸ تمامی مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۷ برقرار شده‌اند برای دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان ۳۶.۵ درصد مستمری سال ۹۷ و سایر سطوح به میزان ۱۳ درصد مبلغ مستمری سال ۱۳۹۷ به علاوه مبلغ ثابت۲،۶۱۱،۴۷۰ ریال افزایش داد.

جنانی گفت: همچنین میزان افزایش تمامی مستمری بگیرانی که برقراری مستمری آن‌ها به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه صورت پذیرفته تا حداقل مستمری۳۶.۵ درصد و بیشتر از حداقل همانند مستمری بگیران سایر سطوح و به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه صورت پذیرفته است.

وی افزود: همانطور که از مفاد ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی برمی‌آید در هرسال میزان بسیاری از مستمری‌های برقرارشده درطول سال و یا مستمری‌هایی که در سال‌های قبل برقرار شده‌اند کمتر از مبلغ تعیین شده در قالب ماده ۱۱۱ قانون بوده که این سازمان مبالغ مذکور را تا حداقل مورد نظر از منابع داخلی خود ترمیم نموده و به مستمری بگیران پرداخته است.

مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی بیان داشت: از طرفی مزایای جنبی متعلقه به مستمری بگیران تامین اجتماعی شامل کمک هزینه عائله مندی، کمک هزینه اولاد، حق سنوات، کمک هزینه مسکن، کمک هزینه معیشت مستمری بگیران و کمک هزینه همسر متکفل فرزند است که با تصویب هیأت امنای سازمان یا هیأت وزیران حسب مورد افزایش یافته و به مستمری بگیران مشمول پرداخت می‌شود. طی سال‌های ۸۸ لغایت ۹۲ نیز با تصویب هیأت وزیران کمک هزینه‌های موضوع بند ۳۹ قانون بودجه سال ۸۸ کل کشور و کمک به سبد خانوار جهت مستمری بگیران مشمول برقرار شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بازنشسته مظلوم

      همه مردن هیچکس نیست اعتراض کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت که هستی

      • ش

        تمام گفته های مدیر کل فنی تامین اجتماعی دروغی بیش نیست .بفرمایید در کجا به تمامی مستمری بگیران سازمان ۳۶/۵درصد اصافه شده است.؟ دریافت مستمری اینجانب درسال ۹۷ ۶۶۳۶۰۱۵ریال بوده است.و در اردیبهشت امسال.مابه التفاوت.مستمری دو ماه فروردین و اردیبهشت.مبلغ.۲۲۶۹۶۹۴ریال بابت دو ماه واریز کرده اند.که در واقع اصافه دریافتی ماهانه.میشود.۱۱۳۴۸۴۷ریال.لطفا بفرمایید کجای این افزایش ۳۶/۵درصدی میباشد.؟

      • حمدالله بدری

        سلام نظر به اینکه 23 سال سابقه بیمه دست رفت دستگاه از بین رفت هیچ کس کمک نکرد یک سال مانده بود باسخت کار باز نشسته بشم آن بهم ندادن دستم از بین رفت حقوقم کم دادند خواهش مندم به رضایی خدا رسیدگی کنید از مساعدت شما متشکرم

    • عباس گلدوست

      باز هم از حفوق کارگر ساده کمتر است و از طرفی طبق ماده۱۱۱ باید به میزان تورم افزایش پیدا میکرد که نکرد، از اینها بدتر حقوق حداکثر بگیران بسیار بیشتر اضافه شده و اختلاف طبقاتی هر سال بیشتر میشود و بی عدالتی بیشتر از فقر اذیت میکند و اینجا مشکل اصلی است مبنای عدالت برابری نیست .

    • بدون نام

      شما چرا همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را پرداخت نمی کنید این سازمان باتوجه به اینکه چندین هزار میلیارد از دولت طلبکار است که حق وحقوق بازنشستگان می باشد هنوز از سال 87تا به امروز قولهای سر خرمن می دهندواین همسان سازی درمورد کشوری ولشکری هر سال انجام می شود تنها تامین اجتماعی این قانون را زیر پا له می کند

    • از کار افتاده

      بالاخره سه ماه از سال گذشت وکلی بوق و طرح دادن ولی هنوز هیچ کاری که نکردن بماند فقط منت انجامش رو خوب سرمون گذاشتن وهمه فکر میکن ما چند ملیون داریم میگیریم الکیه

    • بدون نام

      اولاً باید حقوق بازنشستگی تمام بازنشستگان بطور یکسان و به میزان حداقل اندازه تورم اعلامی(تورم واقعی خیلی بشتر از آنست) افزایش می یافت و مشخص نیست عدد 2611470 ریال رو از کجا درآوردید! و به 13% اضافه کردید! که کلاً کم است!
      ثانیاً مبلغی که بابت حق مسکن، تأهل و فرزند و کمک به معیشت و... می دید بقدری مسخره است که اگه نمی دادید خیلی بهتر بود و سنگین تر بودید!!! حق مسکن 22 هزار تومانی رو حتی نمیشه یه شکلات خرید چه برسه کمک به هزینه مسکن!!! خود حد...

    • بدون نام

      همسان سازی مستمربگیران چی شد اخه با یک میلیون هفتصد تومان میشود زندگی کرد خدا لعنت کند وزیر و مدیر تامین اجتمایی را کرانی و کرایه خانه داغونمان کرد

    • بدون نام

      اقای ببات بیا جواب مستمر بگیران رابده گفتی کسی کمتر ار دومیلیون تومان نمیگیره ننگ بر شما دزدان واختلاسگران دروغگو

    • بدون نام

      چراحرفی از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست در صورتی که موافقت مجلس هم گرفته شده ودولت هم چندین هزار میلیارد هم به سازمان تامین اجتماعی بدهکار ومقروض است ولی مسئولین تامین اجتماعی از سال 87تا به حال قانون اجرایش را روی زمین می کشد وهرسال قول سر خرمن می دهد

    • بدون نام

      سی سال پول بیمه پرداخت کردم اسمشم مستعمری بگیر گزاشتن با ۱۵۵۰هزارتومان چجوری ازپس مخارج دربیایم ما اضافه حقوق وتوروم وووووووو ولی نجومی بگیران چی همانجور که پش تیبان لشکری وکشوری هستین بفکر کارگر زحمت کش هم باشید

    • بی نام

      چرا موقع پرداخت عیدی میشود مطابق کارکنان دولت باید بازنشستگان عیدی بگیرند ولی موقع افزایش حقوق این اتفاق نمی افتد

    • بدون نام

      دولت زمانی که اضافه حقوق در سال طبق تورم تعین می کند همگی باید با عدالت افزایش پیدا کند حالا کشوری ولشکری وتامین اجتماعی فرقی ندارن همگی در این مملکت خدمت کرده اند تا اینکه عدالت اجتماعی اینقدر زیر سوال نرود مسئولین اینقدر بخاطر حفظ مقام حق بازنشستگان را نابود نکنید به آخرت هم اگر اعتقاد دارید فکر کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج