۸۷۲۵۶۳
۲۶ نظر
۵۰۰۷
۲۶ نظر
۵۰۰۷
پ

سقوط آزاد قیمت خودرو در بازار

اگر خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند و خودروهای ثبت‌نامی را تحویل دهند، روند ریزش خودرو سرعت خواهد گرفت.

خبرآنلاین: اگر خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند و خودروهای ثبت‌نامی را تحویل دهند، روند ریزش خودرو سرعت خواهد گرفت.

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اعلام این مطلب افزود: قیمت خودرو کاهشی قابل توجه را در روزهای اخیر تجربه کرده است اما هنوز حباب خودرو تخلیه نشده است چرا که عرضه خودرو از سوی خودروسازان هنوز مناسب نیست.

وی به افزایش قیمت خودرو از سوی برخی خودروسازان نیز اشاره کرد و گفت: کرمان خودرو امسال در چند نوبت قیمت‌هایش را افزایش داده است در حالی که دلیلی برای این اقدام نبود. همین افزایش قیمت از سوی کارخانه سبب می شود بازار با سکته روبرو شود.

او با اشاره به اینکه ریزش قیمت‌ها امروز بسیار قابل توجه است، گفت: امروز قیمت خودروی ۴۰۵ هر چند از سوی برخی سایت‌ها ۸۵ میلیون تومان اعلام شده است اما همکاران ما این خودرو را بالاتر از ۸۰ میلیون تومان نمی‌خرند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت ها همچنان در حال کاهش است، اضافه کرد: پیش بینی می کنم در روزهای آینده قیمت این خودرو به ۷۲ میلیون تومان برسد چرا که اگر قرار باشد این قیمت ۵ درصد بالاتر از تحویل قیمت کارخانه باشد، در همین حد و اندازه خواهد بود.

موتمنی با اشاره به اینکه قیمت پژو پارس نیز از ۱۱۵ میلیون تومان ابتدا به ۱۰۴ میلیون تومان و سپس به ۹۸ میلیون تومان رسید، گفت: خودروی پژو پارس امروز بالاتر از ۹۴ میلیون تومان خریدار ندارد و احتمالا با طی همین روند به ۸۶ میلیون تومان خواهد رسید.

او درباره قیمت کنونی خرد و فروش پراید گفت: پراید ۱۳۱ هر چند ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورده است اما بالاتر از ۴۳ میلیون تومان خریدار ندارد و به زودی بر همین قیمت تثبیت می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا قیمت پراید ۱۱۱ همچنان در محدوده ۵۲ میلیون تومان باقی مانده؟ توضیح داد: دلیل ماندگاری قیمت این است که این مدل خودرو از سوی سایپا عرضه نمی شود و در صورت عرضه به سرعت قیمت آن کاهش خواهد یافت.

به گفته وی پژو ۲۰۶ نیز به شدت با کاهش قیمت روبروست. او در این خصوص افزود: این خودرو پیش تر به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان رسید اما امروز کسی ان را بالاتر از ۹۰ میلیون تومان نخرید و در روزهای اینده قیمت این خودرو ۸۲ میلیون تومان می شود. به گفته وی کف قیمتی ۲۰۶ همان ۵۸ میلیون تومانی است که در بهمن ماه سال گذشته در بازار بود.

این فعال صنفی درباره میزان کاهش قیمت خودرویی مانند سانتافه که تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پیشروی کرده بود، گفت: این خودرو امروز ۸۴۰ میلیون تومان نیز فروش نرفت یعنی بازار کاهش ۲۶۰ میلیون تومانی قیمت این خودرو را نیز کافی نمی داند.

او تاکید کرد: سوناتا نیز با کاهش صد میلیونی قیمت به ۷۵۰ میلیون رسیده و خودروی توسان نیز حتی با قیمت ۷۸۰ میلیون تومان خریدار ندارد.

وی درباره وضعیت قیمت پژو۲۰۰۸ نیز گفت: این خودرو تا هفته قبل ۳۳۲ میلیون تومان بود اما امروز همکاران آن را به قیمت ۳۰۰ میلیون نیز نخریدند و پیش‌بینی می شود قیمت این خودرو نیز به حدود ۲۸۰ میلیون تومان برسد.

وی گفت: ما قبلا هم هشدار داده بودیم که اگهی‌های فیک در فضای مجازی سبب شده است قیمت‌ها رو به افزایش بگذارد چرا که از فرودین ماه تا کنون نیز نه قیمت ارز افزایش یافته و نه تغییر جدیدی در این بازار رخ داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برید از اهلش بپرسید نه از یه نمایشگاه دار

    • بهزاد،

      خواهشا این دو درصد یا کم و بیشتر رو زیاد گندش نکنید و مردمم خواهشا دست و پاشونو گم نکنند و برن بخرن بزارید بدون متقاضی بمونه تا بیاد پایین گول نخورید

    • بدون نام

      ما که چیزی ندیدیم

    • بدون نام

      قیمت پراید 12 تومن خوبه

    • بدون نام

      هر موقع پراید شد 30 میلیون اون موقع به حرفاتون ایمان میاریم این پایین اومدن فایده نداره

      پاسخ ها

      • علی

        پراید چی داره.. ۳۰میلیون هم براش زیاده نهایت قیمتش‌ باید تورنج قیمت ۱۵الی ۲۰ تومن باشه

    • بدون نام

      تا خودرو به قیمت واقعی نیان مردم نمیخرن والا با کاهش دو میلیونی فک کردید مردم خرن پراید تا نشه بیست میلیون کسی نمیخرن مرگ بر حرام خواران ایران خودرو وسایپا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز پول ما بی ارزش شده خودرو و طلا و مسکن هم نداره.هر وقت تن ماهی و ماکارونی و رب و طلا و مسکن به قیمت دو سال قبل برگشت پراید هم میشه 20 میلیون

    • بدون نام

      الان که رو به کاهشه اجازه نمیدن سایتها قیمت گذاری کنند این یعنی خودشون عمدا نمیخان بیاد پایین

    • بدون نام

      دلار باید به زیر 3000 تومان باز گردد و الا هیچ اینده روشنی برای هیچ بازاری متصور نیست. قیمتها باید به قبل از سال 96 بازگردند در غیر اینصورت رکود تا ده یا بیست سال دیگر به طور مطلق حاکم خواهد بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قیمت اصلی دلار باید بشه هفت تومام.یعنی هفتاد ریال

    • شعور مردم پر

      آخه واقعا فکر کردن مردم بی شعورند و نمیدونند این قیمتها همه چرته و هیچکس چیزی نمیگه ، قیمت خودرو پژو به مرز ۸۰ میلیون یا ۲۰۶ به مرز ۵۲ میلیون خودش هزار تنش بوجود آورده و فقط این وسط دلال و دولت و نمایندگیها سود کردن و مردم هر روز بدبخت تر شدن و بسه اینقدر اراجیف بافتن

    • منصف

      بازار خودرو شدیدا راکد شده و هیچ خریدی صورت نمی گیره ، مردم این روند تحریم خرید رو ادامه بدهند که دلالهای کثیف بخاطر ضرر دق کنند ، امروز هر خودرو در بازار ریزشهای میلیونی داشت و هیچ خریداری نبود

    • بدون نام

      آقای موتمنی همکاران شما واسطه خرید هستن یا خریدار؟!!

    • بدون نام

      انشاالله کارخانهاتون آتش بگیره وخاکستر بشه وخودتون هم ورشکست وبه روز سیاه بنشینید که مردم را بیچاره کردید این قیمت ماشین خارجی نه یه حلبی قراضه شما چقدر کشته میشند ماشین که نباید با یه تصادف مچاله بشه وآدمهای توش دیگه له بشند ولی ماشین خارجی همه چیش خوبه حداقل با وجدان تر از شما مسلمانها هستند

    • بدون نام

      کجاش سقوط بود اینکه صعودبود

    • علی

      من یکی که قانع شدم

      آخه خاک بر سرها، پراید 20 میلیونی رو در عرض چندماه رسوندینش به 50 میلیون و حالا میگید ریزش کرده رسیده به 48 میلیون یا پارس 37 میلیونی رو رسوندید به 120 میلیون و حالا میگید ریزش کرده و رسیده به 98 میلیون و همین قیمت تثبیت میشه

      خجالت بکشید

    • بدون نام

      باز هم قیمتها خیلی خیلی بالاست من که نمیخرم پراید بر اساس چه ۻوابطی ۴۲ میلیون شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بر اساس ضابطه رب 15 هزار تومانی.

    • بدون نام

      بسه دیگه تا کی میخاید دروغ بگید

    • احمد زارعی

      ان شاالله که هر دو خودرو ساز بی انصاف وبی مروت ورشکست وتعطیل بشه.

    • بدون نام

      اگه مردم یه کم عاقلانه رفتار کنند نخرند میاد پایین خود مردم دلیل اصلی گرانیین

    • فریبرز کلهری

      سلام
      همان کاری که برای بالا بردن میکردن شما برای پائین اوردن میکنید واقعا دستتان درد نکنه
      سپاسگزارم

    • رضا

      خوب مردم رو سركار گذاشتن خودشون قيمتها رو نجومي بردن بالا حالا يك كمي آوردن پايين كلي تبليغ ميكنن اينا دست عمرعاص رو ازپشت بستن -جز دروغ ونيرنگ و ريا هيچ كارديگه اي انجام نميدن

    • بدون نام

      یعنی لعنت خداوند ورسولش وامتش بر روح مرده وزنده آدم حقه باز ودروغگو که بزرگترین گناهکار واولین دشمن خداست .سواری ۸ میلیونی رو به هشتاد میلیون چنان تیتر زدن ریزش قیمت خودرو که من خودم فکر کردم پارس شده ۳۰ تومن .برید خودتان رو اصلاح کنید

    • منتظر

      ایخدای قادرقهاربه داداین ملت مظلوم بدبخت فلک زده،عاشق صف وایسادن برس.
      اقاهیچ کدوم ازخودروهای ساخت داخل ارزش قیمتشونوندارن ندارن ندارن ولی ماملت...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج