جاباما
۸۷۲۶۰۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

افزایش قیمت بلیت شامل قطار‌های ۵ستاره نمی‌شود

عضو انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی گفت: قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شده و در چارچوب قیمت گذاری نرخ بلیت قرار ندارند.

خبرگزاری مهر: فرهنگ طلوعی در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل عمومی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر در توسعه صنعت ریلی گفت: استفاده از این قانون و بازگشت اصل و سود سرمایه فعالان بخش خصوصی در بخش حمل و نقل ریلی می‌تواند در افزایش سرمایه گذاری‌ها در این حوزه مؤثر باشد.

وی افزود: بر اساس این ماده قانونی اصل و سود سرمایه فعالان اقتصادی که در حوزه ریلی سرمایه گذاری می‌کنند از محل صرفه جویی سوخت بازگشت داده می‌شود که به کاهش تصادفات جاده‌ای و نیز کاهش مصرف سوخت در جاده‌ها کمک زیادی خواهد کرد و میزان انتقال بار و مسافر از جاده به ریل افزایش یافته و به عنوان مشوق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش ریلی عمل می‌کند.

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی ادامه داد: حمل و نقل ریلی یک ششم میزان حمل و نقل جاده‌ای مصرف سوخت را در پی دارد. در عین اینکه امکان انتقال بارهای حجیم از طریق ریلی وجود دارد سبب کاهش آسیب به زیرساخت‌های جاده‌ای خواهد شد.

طلوعی افزود: هر رام قطار باری معادل ۱۵۰ کامیون می‌تواند بار حمل کند که اگر این روند افزایش یابد کاهش سریع تصادفات جاده‌ای از یک سو و همچنین صرفه جویی بسیار زیادی در منابع انرژی کشور رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه متأسفانه شهرهای ما خودرومحور ساخته است در حالی که در دنیا سرمایه گذاری به سمت شهرسازی ریل پایه حرکت کرده است، یادآور شد: برای ساخت یک جاده روستایی باید حداقل حریم ۷۰ متری در طرفین جاده ایجاد کرد در حالی که برای احداث خط آهن باید حریم محور ریلی از طرفین حداکثر ۵ متر باشد که نشان می‌دهد توسعه زیرساخت‌های ریلی سریع‌تر و راحت تر امکانپذیر است. همچنین در دنیا و بخصوص در کشورهای پیشرفته بار در فواصل بالای هزار کیلومتر از طریق قطار انجام می‌شود در حالی که در کشور ما به دلیل ارزان بودن سوخت این موضوع رعایت نشده و عمده بار کشور از طریق جاده حمل و نقل می‌شود که سبب اتلاف میزان زیادی از سوخت در جاده‌ها شده است.

مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی اظهار داشت: در پی امضای تفاهم نامه شرکت راه آهن و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با هدف اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر مبنی بر بازگشت اصل و سود سرمایه گذار در بخش ریلی، قرار است ۵۰۰ واگن باری به این شرکت ریلی افزوده شود که در حال حاضر ۱۰۰ واگن از محل محاسبه صرفه جویی سوخت در هر کیلومتر و یارانه تخصیص داده شده به این موضوع به این شرکت حمل و نقل ریلی اضافه شده است. مابقی ۴۰۰ واگن باری نیز تا پایان سال ۹۹ توسط تولید کنندگان داخلی تولید و به این شرکت ریلی افزوده خواهد شد.

طلوعی درباره قطارهای مسافری ۵ ستاره این شرکت نیز تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ واگن مسافری ۵ ستاره فدک در اختیار این شرکت است که عمدتاً در مسیر تهران - مشهد تردد دارند. ۴۰ دستگاه واگن مسافری ۵ ستاره دیگر نیز تا پایان امسال به این شرکت حمل و نقل ریلی افزوده خواهد شد که بخشی از آن توسط شرکت واگن سازی زیرمجموعه این شرکت ریلی در حال ساخت است.

عضو انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی تصریح کرد: قطارهای ۵ ستاره در چارچوب قیمت گذاری نیستند و ۲۲ درصد افزایش قیمت بلیط قطار که اخیراً برای سایر مسیرهای ریلی مسافری اعمال شده مشمول قطارهای ۵ ستاره نخواهد شد. قیمت بلیط این قطارها صرفاً بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

به گفته مدیرعامل این شرکت حمل و نقل ریلی در سال ۹۷ نزدیک به ۹۳ درصد ظرفیت قطارهای مسافری ۵ ستاره این شرکت اشغال شده بود که رقم کاملاً مناسب و بهره‌ور محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج