۸۷۲۶۱۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اللهیار، دویستمین گلزن تاریخ بازی‌های ملی شد

جوان‌ترین گلزن تاریخ فوتبال ملی ایران، نام خود را به عنوان دویستمین بازیکن گلزن برای تیم ملی ثبت کرد.

وبسایت نود: اللهیار صیادمنش بازیکن فصل گذشته استقلال که در دقایق پایانی بازی برابر سوریه به جای کریم انصاری فرد وارد میدان شد، در همین دقایق اندک حضورش توانست برای تیم ملی گلزنی کرده و دروازه سوریه را باز کند.

کمتر از ۱۰ دقیقه زمان برای اللهیار صیادمنش کافی بود تا این بازیکن جوان با پیراهن تیم ملی ایران گلزنی کند؛ گلی که با ارسال احسان حاج صفی از نقطه کرنر و با ضربه سر صیادمنش به ثمر رسید. به این ترتیب، اللهیار صیادمنش که اولین بازیکن متولد دهه هشتاد است که افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را پیدا می کند، نام خود را به عنوان دویستمین بازیکن گلزن در تاریخ بازی های ملی ایران به ثبت رساند. گفتنی است این فهرست ۲۰۰ نفره گلزنان تیم ملی، صرفاً مربوط به بازی های دوستانه و رسمی تیم ملی است که از سوی فیفا به عنوان بازی ملی به رسمیت شناخته شده است. در ادامه نگاهی به برخی از گلزنان تیم ملی خواهیم داشت.

اللهیار، دویستمین گلزن تاریخ بازی‌های ملی شد

اولین گلزنان تاریخ بازی‌های تیم ملی

برخی رکوردها منحصر به فرد هستند و هر بازیکنی که بتواند به چنین رکوردهایی دست یابد، برای همیشه نام خود را به عنوان رکورددار ثبت می کند؛ مثل اولین گل زده یک تیم در تمامی ادوار که وقتی این رکورد به نام یک بازیکن به ثبت رسید، دیگر امکان دستیابی به آن وجود ندارد. حسین مباشر و امیرمسعود برومند اولین گلزنان ایران در بازی های ملی بودند. تیم ملی در دیداری دوستانه در امجدیه موفق شد با 4 گل افغانستان را مغلوب کند که مباشر و برومند هر کدام 2 گل برای تیم ملی به ثمر رساندند.

نعیم سعداوی؛ صدمین گلزن تیم ملی

صدمین بازیکنی که موفق شد برای ایران گلزنی کند، فقط یک گل با پیراهن تیم ملی به ثمر رساند. محمد مایلی کهن ترکیب تیم ملی برای جام ملت های آسیا 1996 را کاملاً متحول کرد و بازیکنان جدیدی را به فوتبال ایران معرفی کرد. نعیم سعداوی مدافع و هافبک راست تیم ملی در جام ملت های آسیا، در دومین بازی گروهی که منجر به برد 3 بر یک ایران شد، سعداوی اولین گل تیم ملی را وارد دروازه تایلند کرد تا تعداد بازیکنان گلزن در تاریخ تیم ملی ایران به عدد 100 برسد. این تنها گل نعیم سعداوی در بازی های ملی بود.

گلزنان تیم ملی به ۱۵۰ بازیکن رسید

تیم ملی در زمان هدایت قلعه نویی در بازی های غرب آسیا در اردن حضور داشت و با هدایت پرویز مظلومی به عنوان مربی تیم ملی ب، راهی فینال بازیها شد. شاگردان مظلومی عراق را هم با نتیجه 2 بر یک مغلوب کردند تا قهرمان شوند. گل دوم ایران روی شوت بسیار زیبای هاشم بیک زاده به ثمر رسید تا این بازیکن هم تنها گل خود در بازی های ملی را بزند و یکصد و پنجاهمین بازیکنی لقب بگیرد که برای تیم ملی گلزنی می کند.

احمد حسن زاده گلزن شماره ۱۸۰

تیم ملی پس از پیروزی برابر کره جنوبی در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل، و پیش از دیدار حساس خانگی برابر ازبکستان، بازی دوستانه ای مقابل تاجیکستان برگزار کرد و به یک پیروزی آسان دست یافت و 6 بر یک برنده بازی شد. ایران نیمه نخست را با 4 گل به پایان رساند؛ اولین گل ایران در نیمه دوم توسط احمد حسن زاده بازیکن وقت مس کرمان به ثمر رسید تا شمار گلزنان تیم ملی ایران در تمامی ادوار به 180 بازیکن برسد.

گلزن شماره ۱۹۰

چند ماه پس از پایان جام جهانی 2014 برزیل، تیم ملی در دیداری دوستانه در تاشکند مقابل ازبکستان به میدان رفت. ایران و کی روش در این بازی دوستانه با نیم نگاهی به انتقام گیری از ازبکها به خاطر برد یک سال قبل آنها در ورزشگاه آزادی، انگیزه بیشتری برای کسب پیروزی در این بازی داشتند اما تا آخرین لحظات وقت های اضافه نیمه دوم، بازی بدون گل در جریان بود. در این لحظات یک بازیکن دیگر هم موفق به زدن اولین گل خود در اولین بازی ملی شد و هم نام یک بازیکن دیگر به فهرست گلزنان تاریخ تیم ملی ایران اضافه شد. دقیقه 94 مهدی ترابی تک گل ایران را وارد دروازه میزبان کرد تا گل او شروعی بر پنج برد متوالی تیم ملی ایران و کی روش در برابر ازبکستان باشد.

الماس فوتبال ایران؛ دویستمین گلزن تیم ملی

پس از دیدار برگشت استقلال برابر ذوب آهن اصفهان، وینفرد شفر مربی سابق آبی پوشان به تمجید عملکرد صیادمنش پرداخت و به او لقب الماس استقلال را داد. این بازیکن که تا چند روز دیگر 18 ساله می شود، در دیدار دوستانه برابر سوریه شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی برای اولین بار را داشت.

او در اولین دقایق حضورش در ترکیب تیم ملی خوش درخشید و با وجودی که در دقیقه 80 به میدان رفت، اما همان 10 دقیقه هم برای او کافی بود تا نام خود را به عنوان دویستمین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران به ثبت برساند. اللهیار را دیگر باید الماس فوتبال ایران خطاب کرد که در دیدار برابر سوریه به یک رکورد تاریخی دیگر هم دست یافت؛ الماس فوتبال ایران با گلزنی برابر سوریه، جوانترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران لقب گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج