جاباما
۸۷۲۶۱۴
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

آلمان: به دنبال کاهش تنش‌ها در منطقه هستیم

وزیر خارجه آلمان در امارات گفت که این کشور به ارتباط با ایران برای پایبندی به توافق هسته‌ای ادامه خواهد داد و فردا در سفر به تهران به مقامات ایرانی مخالفت اتحادیه اروپا با برنامه موشکی را اطلاع خواهد داد.

خبرگزاری فارس: «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان که در ابوظبی به سر می‌برد گفت که به دنبال کاهش تنش‌ها در منطقه بوده و نمی‌خواهیم که اوضاع به تنش نظامی منجر شود.

وی در ادامه گفت در حالی به منطقه سفر کرده‌ام که تنش‌هایی در منطقه وجود دارد و در حال مبادله نظرات با طرف‌های فعال در این زمینه هستیم.

وزیر امور خارجه آلمان درباره یمن نیز گفت: به دنبال تحقق پیشرفت در اجرای توافق استکهلم هستیم و از ابتکار سازمان ملل برای حل بحران یمن استقبال می‌کنیم.

هایکو ماس به بحران در سودان نیز اشاره کرد و گفت: طرف‌ها در سودان باید به مذاکرات بازگردند و از تلاش‌های اتحادیه آفریقا برای حل بحران حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه آلمان گفت: به تماس با ایران درباره پایبندی به توافقات هسته‌ای خود ادامه می‌دهیم و در تلاش هستیم تا توافق هسته‌ای پابرجا بماند.

هایکو ماس در ادامه کنفرانس خبری با وزیر خارجه امارات گفت که فردا در سفر به تهران به مقامات ایرانی مخالفت اتحادیه اروپا با برنامه موشکی ایران را اطلاع خواهم داد.

پس از خروج آمریکا از برجام و بعد از آنکه کشورهای اروپایی هیچگونه اقدام عملی و ملموسی برای بهره‌مندی ایران از مزایای قید شده در توافق هسته‌ای انجام ندادند، جمهوری اسلامی روز هجدهم اردیبهشت ماه و در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به کشورهای باقی‌مانده در برجام ۶۰ روز فرصت داد برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی اقدام کنند.

شورای عالی امنیت ملی ایران در همین روز در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کرد.

این بیانیه همچنین هشدار می‌دهد در صورتی که کشورهای گروه ۱+۴ در ضرب‌الاجل یاد شده به تعهداتشان عمل نکنند، ایران به صورت مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.

در همین راستا «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز ۳۰ اردیبهشت اعلام کرد، در راستای اجرای ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی، ظرفیت تولید غنی‌سازی اورانیوم ۳.۶۷ کشور با طراحی جدید به حدود چهار برابر افزایش می‌یابد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌هاشدت گرفت .

ترامپ روز سه‌شنبه ۸ می سال گذشته (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران را پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا احیا خواهد کرد.

دولت ترامپ که وعده داده بود به سرعت صادرات نفت ایران را به صفر خواهد رساند در ماه‌های بعد از این تهدید عقب‌نشینی کرد و آبان‌ماه سال گذشته ۸ کشور از جمله چین را از تحریم‌ها معاف کرد.

سرانجام کاخ سفید پس از پایان معافیت ۸ کشور از تحریم، این معافیت‌ها را تمدید نکرد و تهدید کرد کشورهایی که به واردات نفت از ایران ادامه دهند تحت تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نفت ازایران بخریدومنافع اقتصادی ایران را تامین کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج