جاباما
۸۷۲۶۶۰
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

ورود خودروهای فرسوده به کلان شهرها ممنوع می‌شود

عضو صنایع و معادن مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون مقرر شد تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری پس از رسیدن به سن فرسودگی در کلان شهرها ممنوع شود.

خبرگزاری فارس: محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در نشست عصر امروز ماده ۹ مکرر طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد.

وی افزود: پیش از اصلاح ماده ۹ مکرر تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر ممنوع بود در حالی که پس از اصلاح مقرر شد؛ تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری پس از رسیدن به سن فرسودگی در کلان شهرها ممنوع شود.

عزیزی ادامه داد: بر این اساس دولت موظف است از محل صرفه‌جویی حاصل از بهبود و مدیریت مصرف سوخت ناشی از اجرای این قانون، ساز و کار و تسهیلات لازم را جهت جایگزینی خودروهای فرسوده، حمل و نقل عمومی با خودروهای نو، فراهم کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به موجب این مصوبه، تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت در داخل کشور موظفند به ازای تولید هر ۴ دستگاه خودرو یا موتورسیکلت، گواهی اسقاط خودروی معادل را از مرکز اسقاط دریافت کنند.

شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت منوط به ارائه گواهی اسقاط توسط خودروسازان و موتورسیکلت‌سازان معادل ۲۵ درصد تولید ماهانه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما برای رفت آمد خودروها عوارض مالیات دریافت میکنید مردم نفس میکشند مالیات میگیرید بیاید از رفت آمد آدمهای مسن هم مالیات بیشتری بگیرید و یا از تردد آنها هم در شهرها جلوگیری کنید

    • بدون نام

      باز چه نقشه ای برای مردم کشیده اید ماشینهاتون تو پارکینگها انبار شده دنبال راهی برای فروششون هستید چون بلدید فشار رو مردم بیارید پس با وزیر نیروتون هماهنگ بودید که گفت یه وعده غذا کافیه برای اینه که مردم خودرو های فرسودشون را زیر فشار شماها عوض کنند ازرخسار زرد مردم خجالت بکشید از مردی که برای آبروش برای اداره زندگیش سه جا کار میکند خجالت بکشید

    • بدون نام

      دیگر باید به فکر رفاه ملت باشید حرف و حدیث به درد شکم گرسنه نمی خورد

    • بدون نام

      اسم مجلس دولت میادحالمون بهم میخوvدروش گل بگیرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج