۸۷۲۶۷۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

نگاهی به پروژۀ کهکشانی ۳رئال مادرید

رئال مادرید برای خرید بازیکنان جدید ۴۰۰ میلیون یورو هزینه می کند.

وبسایت نود: پروژۀ کهکشانی ۳ رئال مادرید در تابستان ۲۰۱۹ کلید خورده و پیش بینی می شود این طرح نزدیک به ۴۰۰ میلیون یورو هزینه می برد. هر چند نگرانی هایی در مورد نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا مطرح است.

نگاهی به پروژۀ کهکشانی ۳رئال مادرید

تابستان 2009 بعد از یک پشت سر گذاشتن یک پنجره نقل و انتقالاتی پر از ریخت و پاش که خریدها و هزینه های زیادی برای رئال مادرید به همراه داشت. فلورنتینو پرز عنوان کرد: «در این تابستان کاری را انجام دادیم که معمولاً برای انجامش سه پنجره زمان نیاز بود.» رئال مادرید در آن تابستان 264 میلیون یورو برای خرید بازیکنان جدید خرج کرد. کریس رونالدو 96 میلیون یورو، کاکا 65 میلیون یورو، کریم بنزما 35 میلیون یورو و ژابی آلونسو با 30 میلیون یورو شاخص ترین ورودی های رئال مادرید بودند و البته آنها برای خرید آلبیول، گارای، نگردو، آربلوئا و گرانرو نیز جمعاً 38 میلیون یورو پرداخت کردند.

نگاهی به پروژۀ کهکشانی ۳رئال مادرید

پروژه سال ۲۰۰۹، کهکشانی ۲ لقب گرفت. اما اولین بار نام کهکشانی در اوایل هزاره سوم به گوش رسید. زمانی که پرز برای تقویت ترکیب تیمش، ستارگان بزرگی را به برنابئو آورد، با این وجود یک تفاوت بزرگ وجود داشت. کهکشانی ۱، در هر پنجره یک نام بزرگ به خود می دید. رئال مادرید به ترتیب در سال های ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳، با صرف ۶۲ میلیون یورو، ۷۷.۵ میلیون، ۴۶ میلیون و ۳۷ میلیون یورو، فیگو، زیدان، رونالدو و دیوید بکام را جذب کرد. کهکشانی ۱ تا تابستان ۲۰۰۵ نیز ادامه یافت و طی پنجره های بعدی، پرز توانست مایکل اوون، روبینیو و سپس راموس را هم جذب کند.

حالا ۱۰ سال بعد از کهکشانی ۲ و چند سال پس از آخرین ستاره بزرگی که رئال مادرید خریداری کرد، پرز پروژه کهکشانی ۳ را کلید زده است؛ پروژه ای که بعد از جدایی رونالدو و مسن شدن ترکیب تیم قهرمان سه گانه اروپا، وجودش مبرم حس می شود.

تکمیل پروژه کهکشانی ۳ احتمالاً بیش از ۴۰۰ میلیون یورو هزینه می برد. تا همینجا هم رئال مادرید برای خرید بازیکنان مدنظر خود، کم هزینه نکرده است. آنها برای خرید هازارد که فقط یک سال دیگر با چلسی قرارداد داشت، رقم اولیه ۱۰۰ میلیون یورو را می پردازند که با افزونه های موجود در قرارداد می تواند تا ۱۵۰ میلیون یورو هم برسد. یوویچ مهاجم سابق فرانکفورت، ۶۰ میلیون یورو، رودریگو ۴۵ میلیون یورو و میلیتائو ۵۰ میلیون یورو هزینه برای رئال مادرید به جای گذاشته اند که مجموعاً تقریباً به رقم ۲۵۰ میلیون یورو می رسد.

نگاهی به پروژۀ کهکشانی ۳رئال مادرید

اما این تنها خریدهای رئال مادرید در تابستان 2019 نخواهد بود. گفته می شود آنها برای جذب مندی نیز به توافق رسیده‌اند و این بازیکن نیز راهی مادرید خواهد شد. و البته یک نام بزرگ تر نیز در راه است. رئال مادرید برای تقویت قوای خود در میانه زمین، به فکر جذب یک ستاره دیگر است؛ اریکسن یا پوگبا. با در نظر گرفتن مندی + اریکسن / پوگبا، می‌توان تصور کرد که هزینه های پروژه کهکشانی 3 به بیش از 400 میلیون یورو می رسد.

منچستریونایتد تمایلی به فروش پوگبا ندارد و حتی اگر در نهایت با درخواست ستاره فرانسوی برای جدایی موافقت کند، بعید به نظر می رسد با رقمی کمتر از 160 میلیون یورو راضی به فروش این ستاره شود. به این ترتیب با خرید پوگبا، جمع هزینه های رئال مادرید در تابستان 2019 به بیش از 450 میلیون یورو خواهد رسید. گزینه دیگر، اریکسن است. بازیکنی که از تمایلش برای جدایی از تاتنهام و تجربه یک چالش جدید صحبت کرده است و البته بسیار ارزانتر از پوگبا خواهد بود. تصور می شود خرید او 90 میلیون یورو ارزانتر از پوگبا باشد که به این ترتیب هزینه های باشگاه می تواند تا 360 میلیون یورو برسد.

نگاهی به پروژۀ کهکشانی ۳رئال مادرید

اما پروژه کهکشانی ۳ با چالش ها و موانعی نیز روبرو است؛ صرف این میزان هزینه جدای از مسائل مالی، باید با خروجی‌هایی نیز در باشگاه همراه باشد تا ترکیب ورودی / خروجی تیم در تعادل قرار گیرد. در سال های اخیر با ظهور باشگاه هایی نظیر پاریسن ژرمن و منچسترسیتی، میزان دستمزدهای پرداختی به بازیکنان نیز دچار نوسان زیادی شده است. اکنون رقابتی سنگین در میان باشگاه های برتر اروپا برای پرداخت دستمزد بازیکنان وجود دارد. طبق اخرین بررسی‌ها، در حال حاضر رئال مادرید سالیانه ۲۸۰ میلیون یورو خرج دستمزد بازیکنان تیمش می کند. رقمی که با حضور ستارگانی چون اریکسن و یا پوگبا، می تواند تا ۳۰۰ میلیون یورو هم برسد.

نگاهی به پروژۀ کهکشانی ۳رئال مادرید

البته قرارداد تازه رئال مادرید با آدیداس که در می 2019 به طور رسمی اعلام شد؛ سفیدپوشان می توانند سالیانه تا 120 میلیون یورو از این کمپانی درآمد کسب کنند. قراردادی که تا سال 2028 اعتبار دارد و می تواند در تأمین هزینه های باشگاه کمکی شایان داشته باشد. همین حالا هم هازارد در رئال مادرید دستمزدی به اندازه راموس خواهد گرفت؛ یعنی 12.5 میلیون یورو در سال. انتظار می رود پوگبا یا اریکسن نیز هریک 17 میلیون یورو در سال درخواست کنند.

اما مشکل دیگر در رابطه با خریدهای کهکشانی رئال مادرید، قانون بازی جوانمردانه مالی یوفا (UEFA's Financial Fair Play) است؛ چند سال قبل چنین قانونی وجود نداشت و تیم ها مانعی برای ریخت و پاش در یک پنجره نداشتند. ولی حالا اوضاع فرق می کند. پروژه کهکشانی 3 با شرایط کنونی خود، در خطر نقض قانون بازی جوانمردانه است.

نگاهی به پروژۀ کهکشانی ۳رئال مادرید

با تصور خرید مندی و یکی از میان اریکسن / پوگبا اگر فرض کنیم هزینه های خرید بازیکنان رئال مادرید به ۴۰۰ میلیون یورو برسد، آنوقت این باشگاه باید از فروش بازیکنان خود ۳۰۰ میلیون یورو درآمدزایی کند تا قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا را نقض نکند. اما کسب درآمد ۳۰۰ میلیون یورو خود یک مسئله برای رئال مادرید است و پیدا کردن مشتری برای برخی از بازیکنان موضوعی دیگر.

در ترکیب فعلی رئال مادرید، شاید بتوان نام ۱۳ نفر را عنوان کرد که قابل فروش هستند؛ ناواس، رگیلون، تئو، وایخو، یورنته، لوکاس سیلوا، سبایوس، کواچیچ، خامس رودریگز، گرت بیل، ماریانو، دی توماس و مایورال. با این وجود برای تمام این بازیکنان مشتری وجود ندارد. اگر هم نگاهی دقیق تر بیندازیم، شاید فقط ۳-۴ اسم را بتوان در این لیست متمایز کرد که رئال مادرید با فروش آنها بتواند بخش قابل توجهی از هزینه هایش را جبران کند. اما در مورد آنها نیز موانعی وجود دارد.

نگاهی به پروژۀ کهکشانی ۳رئال مادرید

گرت بیل، خامس رودریگز و کواچیچ سه نام پول ساز رئال مادرید در میان این 13 نفر هستند. کواچیچ یک فصل را به صورت قرضی در استمفوردبریج پشت سر گذاشت و حالا از تمایلش برای ادامه فعالیت در چلسی صحبت کرده، در عین حال با حضور بازیکنان جدید در خط هافبک رئال مادرید، عرصه برای او تنگ تر می شود و فروش این بازیکن منطقی به نظر می رسد. اما رئال مادرید برای فروش این بازیکن 50 میلیون یورو می خواهد. مشخص نیست چلسی حتی در صورت تعلیق محرومیتش، راضی به پرداخت چنین رقمی می شود یا خیر.

نگاهی به پروژۀ کهکشانی ۳رئال مادرید

گرت بیل و خامس نیز وضعیتی پیچیده دارند. به خصوص که هر دو بازیکن نیز در برنامه های زیدان جایی ندارند. خامس بعد از دو سال حضور قرضی در بایرن مونیخ به مادرید بازگشته است، بایرن که می توانست با پرداخت مبلغی، قرارداد خامس را قطعی کند، تصمیم به قطع همکاری گرفت. گرت بیل نه مدنظر زیدان است و نه قصد جدایی دارد. رئال مادرید برای فروش او بیش از ۱۰۰ میلیون یورو می خواهد که با وضعیت مصدومیت این بازیکن، باشگاهی فعلاً حاضر به پرداخت این رقم نشده است، در عین حال بیل نیز هیچ قصد و یا علاقه ای برای ترک مادرید نشان نداده است. او سه سال دیگر با این تیم قرارداد دارد و با حقوق سالیانه تقریباً ۱۵ میلیون یورو، مشکلی از لحاظ دستمزد هم ندارد.

نگاهی به پروژۀ کهکشانی ۳رئال مادرید

به این ترتیب، پروژه کهکشانی 3 استارت خورده و تا به اینجا در زمینه خرید خوب پیش رفته است ولی موانعی پیش روی پرز وجود دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج