۸۷۲۷۲۱
۱۵۶ نظر
۵۰۰۳
۱۵۶ نظر
۵۰۰۳
پ

سقوط آزاد عجیب قیمت‌ها در بازار خودرو

روز گذشته دلار کاهش قیمت داشت و در کانال ۱۲ هزار تومان متوقف شد. فعالان بازار ارز سفر نخست‌وزیر ژاپن برای میانجی‌گری احتمالی بین ایران و آمریکا را عامل اصلی ریزش نرخ دلار می‌دانند. حالا همه از کاهش قیمت خودرو حرف می‌زنند و ارزانی. اما کارشناسان معتقد هستند بازار فعلا حباب دارد و کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو ربط چندانی هم به قیمت دلار ندارد.

برترین‌ها: روز گذشته دلار کاهش قیمت داشت و در کانال ۱۲ هزار تومان متوقف شد. فعالان بازار ارز سفر نخست‌وزیر ژاپن برای میانجی‌گری احتمالی بین ایران و آمریکا را عامل اصلی ریزش نرخ دلار می‌دانند. حالا همه از کاهش قیمت خودرو حرف می‌زنند و ارزانی. اما کارشناسان معتقد هستند بازار فعلا حباب دارد و کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو ربط چندانی هم به قیمت دلار ندارد.

یکی از فعالان بازار خودرو می‌گوید واقعا کسی از روند افزایش قیمت‌ها در بازار سر در نمی‌آورد. مگر دلار چقدر از ابتدای سال گران شده که با رشد ۱۰۰ درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو رو به رو شده بودیم و حالا هم ارزانی‌ها نباید خیلی متاثر از قیمت ارز باشد.

سقوط آزاد عجیب قیمت‌ها در بازار خودرو

پژو 2008 که در سال 97 در محدوده 275 میلیون تومان معامله می‌شد در هفته پایانی اردیبهشت تا 790 میلیون تومان هم خرید و فروش شده است و الان به دامنه قیمتی 330 میلیون تومان رسیده است.

همین اتفاق برای مزدا 3 هم در فاصله اسفند 97 تا اوایل خرداد افتاد و با جهشی بزرگ قیمت آن 345 میلیون تومان به 600 میلیون تومان رسید. حالا که افت قیمت داشته و روی 410 میلیون ثابت مانده.

فعالان بازار خودرو این نوسان قیمتی را اینگونه تحلیل می‌کند که تنها کمی حباب کوچک‍‌تر شده وگرنه همچنان قیمت خودرو بالاست. بخش عمده ای از این گرانی عجیب و غریب هم به دلیل بسته شدن ورودی بازار است. تولید قطع شده و واردات ممنوع شده است. پیش فروش هم در کسری از زمان توسط دلالان تمام می‌شود، طبیعتا در این فضا انتظار تعادل در بازار غلط است.

قیمت سانتافه حتی به یک میلیارد و صد میلیون تومان رسیده بود اما در این محدوده قیمتی هیچ خرید و فروشی انجام نشد از این رو بازار این قیمت را به رسمیت نشناخت و قیمت این خودرو به ۸۴۰ میلیون تومان رسید. اما همین امروز اگر کسی قصد فروش واقعی را داشته باشد مجبور است حتی رقم ۸۳۰ میلیون تومان برای سانتافه را نیز بپذیرد.

سوناتا نیز با کاهش صد میلیونی قیمت به ۷۵۰ میلیون رسیده و خودروی توسان نیز حتی با قیمت ۷۸۰ میلیون تومان خریدار ندارد.

پژو ۲۰۶ بالاتر از ۸۲ میلیون تومان خریداری نمی‌شود چرا که فعالان بازار می دانند به زودی قیمت این خودرو به حدود ۵۸ میلیون تومان، یعنی قیمت معاملاتی در بهمن ۱۳۹۷ باز خواهد گشت. قیمت این خودرو پیش از این به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان نیز رسیده بود.

قیمت پژو ۲۰۰۸ تا هفته قبل ۳۳۲ میلیون تومان بود اما امروز آن را به قیمت ۳۰۰ میلیون نیز نمی‌خرند و پیش‌بینی می شود قیمت این خودرو نیز به حدود ۲۸۰ میلیون تومان برسد.

سقوط آزاد عجیب قیمت‌ها در بازار خودرو

قیمت خودروی ۴۰۵ هر چند از سوی برخی سایت‌ها ۸۵ میلیون تومان اعلام شده اما این خودرو بالاتر از ۸۰ میلیون تومان مشتری ندارد. با توجه با ادامه حباب در بازار پیش بینی می شود قیمت آن به ۷۲ میلیون تومان هم برسد.

قیمت پژو پارس نیز از ۱۱۵ میلیون تومان ابتدا به ۱۰۴ میلیون تومان و سپس به ۹۸ میلیون تومان رسید، این خودرو امروز بالاتر از ۹۴ میلیون تومان خریدار ندارد و احتمالا با طی همین روند به ۸۶ میلیون تومان خواهد رسید.

پراید ۱۳۱ هر چند ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورده است اما بالاتر از ۴۳ میلیون تومان خریدار ندارد و به زودی بر همین قیمت تثبیت می شود.

پژو ۲۰۶ نیز به شدت با کاهش قیمت روبروست. این خودرو پیش تر به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان رسید اما امروز کسی ان را بالاتر از ۹۰ میلیون تومان معامله نمی کند و در روزهای آینده قیمت این خودرو ۸۲ میلیون تومان خواهد رسید. کف قیمتی ۲۰۶ همان ۵۸ میلیون تومانی است که در بهمن ماه سال گذشته در بازار بود.

در همین رابطه سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می‌گوید:

* اگر خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند و خودروهای ثبت‌نامی را تحویل دهند، روند ریزش خودرو سرعت خواهد گرفت.

* قیمت خودرو کاهشی قابل توجه را در روزهای اخیر تجربه کرده است اما هنوز حباب خودرو تخلیه نشده است چرا که عرضه خودرو از سوی خودروسازان هنوز مناسب نیست.

* (با اشاره به افزایش قیمت خودرو از سوی برخی خودروسازان): کرمان خودرو امسال در چند نوبت قیمت‌هایش را افزایش داده است در حالی که دلیلی برای این اقدام نبود. همین افزایش قیمت از سوی کارخانه سبب می شود بازار با سکته روبرو شود.

* ما قبلا هم هشدار داده بودیم که آگهی‌های فیک در فضای مجازی سبب شده است قیمت‌ها رو به افزایش بگذارد چرا که از فرودین ماه تاکنون نیز نه قیمت ارز افزایش یافته و نه تغییر جدیدی در این بازار رخ داده است و قطعا قیمت‌ها در بازار ریزش خواهد داشت.

* بازار خودرو متأثر از کاهش قیمت ارز همچنان روند کاهشی را تجربه می‌کند. در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت خودرو در بازار خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاج کبیر! باخت ۶ بر ۱ از العین ۶ بار حذف از مرحله گروهی

      قیمت پژو ۲۰۰۸ نهایت خیلی گرون باشه که بازم گرونه ۱۵۰ میلیون باشه هر کی گرونتر بخره به نوعی سرش کلاه رفته! قیمت ماشین که این نیست!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جدا" 50 تومن هم زیادیشه مطمئنن باش به 30 هم میرسه.

      • بدون نام

        مردم پول ندارن بخرن ضایع شدن داره میاد پایین

      • بدون نام

        مسکن ارز خودرو لوازم خونه رو با زرنگی بهانه تحریم سه برابر کردن دویست تومن ارز دو میلیون ماشین میاد پایین میگن کم شده

      • بدون نام

        جهانگیری گفت میاد پایین چرا زودتر نکردن

      • بدون نام

        مردم اکر اتحاد داشتند تو همه چی این وضع نبود

      • بدون نام

        سود مسئولین و جبران تحریم در گرونی مسکن دلار ماشین چرت میگن پایین میاد

      • بدون نام

        سایپا مسخره کرده خودشوظرفیت هاش پر به شصت روز میگه تحویل فوری

      • بیخیال

        اون موقع که ۸۰ قیمت کذاشتن توی قیمت تمام شده ایران خودرو۶۲ میلیون ارزش داشت... این مردم بودن که خودروی ۶۰ میلیونی رو ۶۰۰ میلیون خریدن

      • بدون نام

        آخه صحبت از ماشین است بچه چه ربطی به فوتبال دارد

      • لیدی

        بابا این چه وضعشه تو رو خدا مملکتو مسخره کردن

      • A... m

        لنگپولیس..

      • عماد

        علت افزایش قیمت مربوط به افزایش قیمت ارز می باشد . هر موقع دلار کاهش یافت قیمت ها نیز پائین خواهد آمد .
        خرید هیجانی - انتشار شایعه - کسب سود بدون زحمت - طمع - علاقه به زندگی اشرافی - بی اعتمادی - فاصله گرفتن مسئولین از مردم عدم رعایت حقوق مصرف کننده - ضعف سیستم نظارتی - آلودگی و همراهی بعضی از کارکنان با دلالان - پرمصرفی جامعه - و ... عامل اصلی می باشد . و در الویت همه مسائل ، دشمنی استکبار جهانی جهت به زانو درآوردن ملت ایران و عقب نشینی آنها از اصول انقلاب بوسیله جنگ اقتصادی .

      • بدون نام

        از اینکه بعضی مسئولین بصورت جهادی و سالم فعالیت نمی کنند همه بیزاریم . اما دشمنی آمریکا و استکبار با ملت ایران را فراموش نمی کنیم .
        آیا توطئه و خباثت دشمنان در این 40 سال باعث افزایش قیمت دلار و بسیاری از مشکلات نشد ؟
        آیا طمع ورزی بعضی از افراد ، مشکلات مردم را بیشتر نکرد ؟
        آیا جنگ اقتصادی و تصویب شدید ترین تحریمها
        علیه ملت ایران انجام نگرفت .
        دشمن اصلی را بهتر بشناسیم . لطفاً در صورت امکان راهکار ارائه دهید

      • ؟

        سلام
        اقای بیخیال اوناییکه خودرو 60ملیونیرو600میلیون خریدن مردم نبودن زالوبودن که اونقدرمیخورن تابترکن.مسئولین؟هم اونقدربفکرمردم هستندشبهاخوابشون نمیبره بخاطر همین توجلسات چرت میزنند.

    • بدون نام

      پس کو ما که ارزونی نیبنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میخواستند خودرو خارجی وارد کنند، اینقد رقیمتش را بردند بالا که فشار بیارند؛
        وقتی خودروشون وارد شد هر دو را گرونش میکنند

      • رضا

        چشماتو وا ڪن تا ببینی

      • بهرام

        قیمت ها خیلی کمتر از این حرفا شده

      • بدون نام

        اینا خودشون ماشین پانزده میلیونی رو میرسونن به صد میلیون بعد می‌ یارننش رو پنجاه میلیون مردم هم خوشحال میشن میگن ارزون شد اما اگر به گذشته نگاه کنند پراید شش میلیون بود شد شصت میلیون حالا شده چهل میلیون اگر پراید رو آوردن روی ده میلیون تقریبا خوبه که هیچ زمان نمیشه پس این ارزونی نیست

      • لیدی

        تنها چیزی که الان تو ایران واقعا مفته جون ادمه

      • لیدی

        تنها چیزی که الان تو ایران واقعا مفته جون ادمه

      • علی

        وقتی که اهن کیلویی 1000 تون بود پراید 22 میلیون الانه اهن 6400 تومنه که تاثیر روی قیمت ملک و خودرو دارد .بازار مسکن در رکود شدیده و مطمعنا 50 درصدی قیمت ساختمانرا تا 5 سال اتی متصوریم

      • هاشم

        علی جان 01.20دور و برتو نگاه کردی؟ این تحلیل رودادی ؟
        اگه اشتباه نکنم خودت هم بازارگردون خودروهستی که بااین قیمتهااحساس میکنی هنوزهم ارزونه لذابااحتساب شما6400%به 22میلیون اضافه کنیم قیمت واقعی پراید میشه 1430000000تومن پس خوروهاتوارزون نفروش چون بازهم به همت مسئولین؟بزودی میره بالا.

    • h'm

      بابا خودرو رو ول کنید از مسکن بگید چیزی نمونده ۷۰ درصد مردم ایران که مستاجرن چادر نشین بشن

      پاسخ ها

      • شهرام

        فقط باید به فکر اجاره نشین ها باشید گور پدر دلار و طلا و خودرو ....

      • خانوم خانوما

        راس میگه منم برگشتم خونه ی بابام زندگی میکنم

      • بدون نام

        مسکن هم کم کم دنبال خودرو راه میافته مطمئن باش.

      • شهرام

        اقای وزیر مسکن کجایی حتما اینجوری میشه

      • ava ghanbari

        مادر من هم ب یاری صاحبخانه ها بی خانمان شده

      • لیدی

        چادر اضافه داری امشبو باهاش سر کنم بده در راه خدا خخخخ

    • بدون نام

      ۴٠۵ باید ٣٠ میلیون . سمند ٣٢ میلیون . پراید ١٩ میلیون . آن زمان بگویید سقوط قیمت ها . مگه پارسال این آشغالها چند بود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا فقط الکی مردمو گول میزنن

      • علیرضا گل پرور

        دمت گررررم واقعا گل گفتی...

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        حق با شماست.

      • بیخیال

        پژو ۴۰۵ با ارزش واقعی ۷ میلیون به سوریه فروخته شد‌. سمند با ارزش واقعی ۹ میلیون به اذربایحان فروخته شد و پراید با قیمت ۵ میلیون به عراق فروخته شد.. ضمنا خواستن پراید رو با ۵ میلیون به افغانستان و پاکستان بفرستن اما به خاطر اینکه فروش نداشتن.. خودروها برگشت خورد

      • گروسی

        از کاهش قیمتها همه مردم خوشحال می شوند . اما علت افزایش قیمت خودرو و اقلام دیگر مربوط به افزایش قیمت ارز می باشد . هر موقع دلار به قیمت سال گذشته کاهش یافت قیمت خودرو نیز پائین خواهد آمد . دوستانی که نظر دادند محصولات ایران خودرو و سایپا در کشورهای همسایه با یک سوم قیمت فروخته می شود لطفاً بصورت مستند منابع خبری یا دلایل خود را منتشر کنند . نه اینکه فقط بگویند شنیدیم یا یه کسی گفته یا ...

      • لیدی

        عزیزم خون سردیتو حفظ کن هنوز بد بخت شودنمون مونده

      • ا ا

        دمت گرم. همچین نوشنه سقوط آزاد کسی ندونه فکر میکنه پراید شده ۲۲ میلیون. اخه پراید ۵۰ میلیونی کجاااااش سقوط آزاد کرده این پرواز به اختیار کرده

    • bnz

      ازانیکه قیمت خودرو کمی پایین امده
      خوبه ولی چیز اساسی که ۸۰در صد مردم
      الانه گرفتارشن قیمت مسکن واجاره خونه
      است یعنی قیمتها نسبت به سال گذشته
      ۱۲۰ درصد گران شده مسکن رو بیارید پایین
      اساسی ترین عنصر خانواده مسکن و شغل
      است ماشین و دلار و غیرو مال ۱۰ درصد
      جامعه هست

    • شهروند

      همش چرته همین خبرهای کاذب شماست که مملکت را نابود کرده

      پاسخ ها

      • لیدی

        اخ گفتی

      • بدون نام

        لطفاً خبرهای درست و دقیق را جنابعالی منتشر کن تا از نابودی مملکت جلوگیری بشه . یه کوچولو قیمت خودرو پائین اومده . اینم کذبه؟

    • بدون نام

      .... با این اشقال هاتون بشه 10 میلیون. کی پول داره بخره. لگنهارو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من ۱۰ رو دارم

    • بدون نام

      قیمت پراید 15میلیونه مردم نخرید با اومدن سه چهار میلیون فریب نخورید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تاکید به نخریدن ماشین واجبه و برای اقتصاد کشور هیچوقت صف دلار تشکیل ندین مردم عزیز

      • بدون نام

        کاکا کیه که گوش بده بعضیا کرم هاشون میلوله میخرن

    • بدون نام

      خاک بر سر اقتصادی که با سفر رییس جمهور کشوری دیگه، قیمتاش بالا و پایین بشه.

      پاسخ ها

      • امتحان نهایی خرداد ماه 98 قیمت خودو

        قیمت خودرو در هر یک از موارد ذیل را تعیین کنید :
        1- اگر ترامپ عطسه کند
        2- اگر ترامپ تب کند ( البته از نوع خارجی)
        3- سفر پوتین و دمپایی به ایران
        4- لغو سفر پوتین و دمپایی به ایران
        5- نیت ناو آمریکا برای ماهیگیری در خلیج تا ابد فارس
        6- فروش زبورآلات ملانیا جان در بازار ایرانی ها در واشنگتن
        7- پیروزی استقلال بر پرسپولیس
        8- پیروزی پرسپولیس بر استقلال
        9- خشکسالی در بورکینافاسو و قطع ارتباط با ایران
        10- چشمک زدن ترامپ و ملانیاجان به ایران
        هر سوال 2 نمره
        موفق باشید

      • ابراهیم

        از اینکه بعضی مسئولین بصورت جهادی و سالم فعالیت نمی کنند همه بیزاریم . اما دشمنی آمریکا و استکبار با ملت ایران را فراموش نمی کنیم .
        آیا توطئه و خباثت آنها باعث افزایش قیمت دلار و بسیاری از مشکلات نشد ؟
        آیا پیروی بعضی از افراد داخلی از آنها ، مشکلات مردم را بیشتر نکرد ؟
        دشمن اصلی را بهتر بشناسیم . فقط مسخره کردن و غر زدن جالب نیست لطفاً در صورت امکان راهکار قابل انجام دهیم .

    • زری

      ینی قیمت ۲۰۶انقد افت میکنه میشه۵۸م؟؟؟و پراید فقط هفت هش تومن افت قیمت پیدا میکنه و میشه۴۳تومن؟؟
      با این توضیحات ۲۰۶داره جای پیکانو پر میکنه (بین ماشینای امروزی) از لحاظ کلاس خودرویی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر کسی عقل داشته باشد ماشین ایرانی مفتش گرونه همش اشغاله حیف پول بدی ماشین ایرانی بخری یک ماشین امریکایی یا کره ای یا ژاپنی یک عمر صد ساله کار می کنه بدون هیچ دردسری بخدا من یک دوو کره ای دارم مدل نود
        دو نزدیک سی سال از ساخت ان می گذرد هنوز به ماشینهای ایرانی سر داره همه چیزش هم سالم است اینکه میگم ماشین ایرانی اشغال است از روی تجربه و بلاهایی که از انها بسرم امده است می گویم نه اینکه هوایی حرف بزنم

    • بدون نام

      همه گرانی و ارزانی کار خودتونه مافیا

    • بدون نام

      خوب بلديد مردم رنك بزنيد عجب كاهشي بيدا كردند مردم بدبخت ازكدام كاهش صحبت مي كنيد توان خريد مردم كم شده به جز بز مجها زالو صفت كه خون مردم كردن تو شيشه ودلالند بلاي اسماني هم اينقدر سنكين نبود

    • بدون نام

      برو ببین واقعا چند میتونی بخری

    • بدون نام

      اینقدر خبر تکراری نزارید

    • بدون نام

      بابوک اینا هنوز نفهمیدن دولت ما چه کاره هسته

      یعنی ماشالله به عقلتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت ما پاک ترین دولته نه دزدی داره نه اختلاص گر داره نه مفسد فی الرض نه متجاوزگر نه جانی تو دولت ما دموکوراسی موج میزنه مدیونی اگه فکر کنی کنایه زدم عامو

    • بدون نام

      این چند روز به خاطر نزدیک شدن به انتخابات این حرفا رو میگید یا میخواید مثل دلار که سودش و به جیب زدید و بعد قیمتش رو آوردید پایین میخواید ملت و وادار به فروش ماشینایی کنید که با قیمت بالا خریدن الان ارزون بفروشن

      پاسخ ها

      • علی

        تو ماشینتو نفروشیا ضرر میکنی

    • بدون نام

      خوب ملتو به بازی گرفتین خوب

    • sh

      سقوط آزاد!؟ مردم رو چی فرض کردن هنوز قیمت ها با این به قول شما سقوط بیشتر از قبل عیده!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یا خودشون خرا صد البته یا تو مغز پوکشون مردمو خر فرض کردن

    • بدون نام

      بابا برین جمع کنید ما را هالو حساب کردید پراید ۷میلیونیو کردید ۶۰ بعدش هنر کردید بیارید ۴۵

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسکل کردن مردمو

    • بدون نام

      به به چ ارزون شد. قیمت سانتافه تا رسید 90 تومان اوقت ماشین ارزونه.

    • مسلم دوسری

      پراید تا نشه بیست میلیون نمیشه گفت ارزان شده یا کاهش پیدا کرده بیست میلیون قیمت واقعیشه تازه با این تورم و گرنه ۴۶ تومن ۴۳ تومن ۳۶ تومن وهر عددی که بالای ۲۰ تومن باشه قیمت غیر واقعیه و گران پس علکی جو درست نکنید که ارزان شده یا افت قیمت پیدا کرده بگید داره به قیمت واقعیش داره حرکت میکنه که همان ۲۰ تومن هستش

      پاسخ ها

      • حامی

        خاک برسرِتون که میگیدقیمت واقعی پراید20میلیونه,بدبختایِ جاهل قیمت واقعی پراید خداشاهدهسه میلیون هستش چرااینقدراحمقیدکه پرایدرواز7تومن فورأرسوندن20تومن وحالاکه رسیده50تومن به 20 تومن میگیدقیمت واقعی؟؟!!

    • alihajsalm

      چندبارتکرارمیکنید هربرنامه ای که مطالب تکراری میزاره همه ازش فراری میشن

    • بدون نام

      خیلی ممنون واقعا بله پژو405 بالاتراز80 خریدارنداره یا پراید 43 تومن. واقعاخجالت بکشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه بلد باشن خجالت با چه ت ای نوشته میشه ایشالله تو خلوط میکشن

    • بدون نام

      اونایی که تویوتا و نیسان دارن لوازم یدکی نمیخوان؟ آبه داره میاد ایران بگن براشون بیاره

    • بینام

      باباپژوپارس بیست تومان بودحالاقیمت نودوشش ملیون ارزان شده یعنی؟تاکی کلاه سرمردم میذاریدوحقه ناصرالدین شاهی بامردم میکنید.میبریدبالابعدیزره میاریدپائین تابه مردم بگیدارزان شد،کجاارزان شدپرایدازدوملیون رسیدبه 20ملیون بعدبردین بالا56ملیون حالا7ملیون اومدیدپائین میگیدارزان شد؟

    • بدون نام

      پژو ۲۰۰۸ رو دو بار نوشتید با دو قیمت مختلف

    • ALI AKBAR

      هر چی ارزونیه برای میانجی گریه خارجیاس ؟ کی گفته اخه این حرفارو، دلار سه برابر شده کجا سقوط کرده آخه ؟ به این میگن سقوط، پس کاش حقوق مام سقوط کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جیگر سقوط کرده خبر نداری

    • بدون نام

      کدام سقوط آزاد؟؟؟؟
      هر وقت قیمتها به یکسال پیش برگشت، می توانید چنین تیتری بزنید.

    • بدون نام

      خودرو سازان فعلا درحال مکیدن آخرین قطره خون ملت هستند دیگه مردم خونی واسه مکیدن ندارن ...مدیران کشور روزی چشم باز خواهند کرد که طبق وعده الهی سخت در عذاب خواهند بود

    • من

      لیاقت این مردم نادان بیشتر از این نیست!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملت ما خودشون دودستی میزنن تو سر خودشون
        فقط تو صف وامیستن عادت کردن نمیدونم کی میخان به روشن بینی برسند
        فقط خدا باید به دادمون برسه از دست کسی کاری بر نمیاد

      • لیدی

        عزیزم کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده نه

    • بدون نام

      چطور استاد کلاه گذاشتن رو سر ملت شدین 10 قرون گرون می‌کند بعد 3 قرون ارزون.یاد اقتصادی مظفرالدین شاه افتادم که معروف بود به اقتصاد مظفری

    • دادا

      مردم گول نخورین، دارن جوسازی میکنن که خودرو ارزون شده بیایین بخرین
      بخدا اگه چند ماه مردم خودرو نخرن، التماسمون میکنن، ببینیم که پراید رو 43 میلیون میخره،
      باور کنین مشتری اول و آخر این خودروهای تولید داخل به این قیمت ما هستیم، گول این صحبت که ما صادرات داریم صادرات داریم رو نخورین

    • عبداله آذرنیوشه

      سلام خودتون مسخره کردی به پراید ۴۰۵ وسمند ۱۵ تومان هم زیاد هست به خیال خودتون مردم هاپو هستن کشوری که اقتصاد مردم ضعیف باشد ایمان مردم هم ضعیف میشود این قدر دولت روحانی تو نرخ قیمت ها بازی کرد و رکورد زد اخرش هم کلید پیدا نشد دست کیست

    • آرس

      وقتی ۲۰۶یه دفعه از ۳۳تومن شد ۱۱۰هیشکی نگفت عجیب ولی حالا از ۱۱۰آمده ۹۰ همه میگن عجیب کجاش عجیبه ؟؟؟

    • ه ع

      مشکلات صنعت خودرو و عرضه و تقاضا را نمیشه با دستور کنترل کرد به هرحال همچنان قطعه نیست وارداتش با مشکل مواجه هستش کیفیت مونتاژم همون سمبل کردن قبلیه تولیدات داخل هم هنوز گرونه بنظرم دوباره در فاز تولید قرار بگیرند و این سری خودروهای دپو شده ناقص رو بفروشن روند افزایشی داریم

    • بدون نام

      به مرگ گرفتن که به تب راضی بشیم

    • زارعی

      چرا اینقدر بازار بی سباط است چرا قیمت واقعی نیست قطعا دستهایی توی کار است نظارت یعنی چی دولت چکاره است ایا فقط حرف میزنیم کسی نیست

      پاسخ ها

      • setareh

        ثبات*

    • بدون نام

      واقعا متاسفم واسه مسئولان کشور نه دلار تاثیر داره نه تحریم بلکه این از بی عرضگی مسئولان هست که نظارت ندارند هرکس هرچه دلش میخواد میفروشه

    • بدون نام

      اداره امور مالیاتی کجایی فقط زورت به خریداران سکه از بانک مرکزی می رسه؟

    • علی

      ۸۰ میلیون برای فرقونی به نام ۴۰۵؟ کدوم کاهش مومن؟

    • بدون نام

      من نه قصد خرید ماشین دارم نه قصد فروش .فقط برای مثال 206 رو مثال میزنم تا به دروغ بودن این خبر پی ببرید.زمانی که دلار 3500 بود، قیمت 206 در کارخانه 32 میلیون بود و در بازار حدود 36. الان دلار مثلا شده 12 هزار تومان یعنی حداقل 3 برابر افزایش داشته که باعث شده پول ما 3 برابر بی ارزش بشه، که تاثیر مستقیم گذاشته بر دیگر اقلام و از مسکن و طلا گرفته تا اقلام خوراکی همه گرون شدن.با چه روشی شما حساب میکنید که الان 206 قراره بشه 58 میلیون؟ این یه حقه کثیف برای خرید خودرو توسط دلال ها و فروش دوباره انها به قیمت بالاست.

    • ضد امریکا

      انتخابات مجلس نزدیکه...ببینید نرخ دلار در ایران کاملا فرمایشی هست.یعنی اگه روحانی کلید دار دستور بده قیمت دلار به هزار تومن هم میرسه.
      خودتون قیمت ها رو دستکاری می کنید تا به مردم القا کنید که چون مقابل آمریکا عقب نشینی کردیم قیمت دلار پایین اومده.
      چرا کشورهای جنگ زده یمن و سوریه وضعیت خیلی بهتری نسبت به ایران دارند؟؟

      پاسخ ها

      • ابراهیم

        بفرمائید کشورهای جنگ زده در چه مواردی وضعیت بهتری دارند . مسکن . اقلام خوراکی . امنیت . و ....
        در صورت ناراحتی از وضعیت کشور لطفاً حرفهای غیر مستند و نامید کننده نزنیم .

    • بدون نام

      افتخاری دیگر
      خخخخخ
      جمع کنید بابا شما نمیتونید فقط میتونید با بزن بکش تهدید و هوچی بازی مملکت رو کنترررررررل کنید .
      سانسور چی چطوری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از اینکه بعضی مسئولین بصورت جهادی و سالم فعالیت نمی کنند همه بیزاریم . اما دشمنی آمریکا و استکبار با ملت ایران را فراموش نمی کنیم .
        آیا توطئه و خباثت دشمنان در این 40 سال باعث افزایش قیمت دلار و بسیاری از مشکلات نشد ؟
        آیا طمع ورزی بعضی از افراد ، مشکلات مردم را بیشتر نکرد ؟
        آیا جنگ اقتصادی و تصویب شدید ترین تحریمها
        علیه ملت ایران انجام نگرفت .
        دشمن اصلی را بهتر بشناسیم . لطفاً در صورت امکان راهکار ارائه دهید

    • بدون نام

      همه اين بازيا زير سر خودشونه

    • بدون نام

      ملت دانا== کشور پیشرفته همه در رفاه

    • بدون نام

      ضرب المثل ب مرگ میگیرن ب تب راضی بشه اینا شدن....

    • بدون نام

      بازی مافیای قدرت تو ایران ، برای پای میز مذاکره نشوندن مسئولان ایرانی
      یاد برجام افتادم...

    • بدون نام

      قیمت پایین اومدن دلار فقط یه دلیل عمده داره اونم اینکه ملت همیشه در صحنه و ترسو تا یه خورده قیمت دلار میاد پایین همه میریزن تو صرافی ها که دلارهاشونو بفروشن ولی خبر ندارن دوباره وحشتناک میکشه بالا

      پاسخ ها

      • پدرام

        دمت گرم

    • ناخدا غلام

      ایران و ژاپن با تولید و عرضه انواع خودرو فرانسه و کره جنوبی را از بازار ایران حذف میکنند
      یه منبع آگاه.

    • بدون نام

      خفه شید بابا دروغگوهای بیشرف

      پاسخ ها

      • پدرام

        دمت گرم

    • بدون نام

      مردم روخرگیراورددید

    • بدون نام

      سقوط آزاد قیمت خودرو اصلا عجیب نیست، مگر زمانی که قیمت ها نجومی بالا رفت حساب و کتاب و ضابطه ای در کار بود؟ قیمت فعلی هم هنوز خیلی بالاست، باید خیلی بیشتر قیمت ها سقوط کند

    • بدون نام

      قبلاً هم از این کارا کردن ، این یه حقه قدیمیه برای این به هدفشان که مذاکره با آمریکا ست برسن ، آخرشم هیچی ارزون نمیشه و هیچ منفعتی برای ما نداره ، ولی فعلا بهترین کار اینکه تا نیاز ضروری نداریم ماشین نخریم

    • جلال

      میخان مردمو با این قیمتهای سرسام آور دلخوش کنن

    • .

      این همون بالابردن ناگهانی و سقوط اندک و راضی شدنه مردمه!!ای مردم ساده!

    • بدون نام

      به این بازار قدیما میگفتند بازار حسینقلی خانی چون هر کی ساز خودشو میزنه

    • فرساش ایرونی

      قیمتها دستوریه...قیمت دستوری هم قابل اعتماد نیست.... اعتراض اون دانشجو در جلسه با رهبری باعث این شد...بعدم نامه جهانگیری به وزیر صمت.

    • کرمانشاه

      چرانمیگین این ریزش بخاطر سهمیه شدن بنزین اتفاق افتاده !! آها فهمیدم چون واسه شما سود نداره

    • بدون نام

      جالبه که تمام ذهن مردم میبرن به سمت دلال بازی و واسطه گری در حالی که سود گرانی خودرو فقط تو جیب خودروسازها رفت و با زرنگی مردم را فریب دادن خواست مردم ورود مجلس و سازمان بازرسی به این مسئله و محاکمه عوامل این گرانیها ست

    • بدون نام

      مملکتوفساد و رانت، پراید ۴۳ میلیونوتثبیت بشه خوبه؟ دزدان سرگردنه پراید ۲۰ میلیون هم‌خیلی گرونه

    • بدون نام

      برجام و غیر برجام برای ملت مفلوک ایران فایده ای نداشت . ما از آمریکا ضربه نمی خوریم ؛ از آشغال های وطنی که خود را سیاسی نما جلوه می دهند آسیب دیده ایم.

    • دانا

      مسخره کردید بابا هر روز یه خبر تکراری بسه نوسان گیری بسه بدبخت کردن مردم.

    • آنا

      ای جان بالاخره خبر خوبی شنیدیم

    • احمدی

      بدون هیچگونه حرف و حدیثی عامل این گرونی صد در صدخود دولته
      اگر دولت با شرکتهای به اصطلاح خودرو سازی داخلی برخورد کنه این دلال بازی ها و سرکیسه کردن مردم از بین میره...

    • مهرانگیز لاری

      خیلی ارزانتر باید بشود پراید زیر ۱۲ میلیون و امثالهم .شیطانها از هر طریقی با تغییر چهره مظلومین را هدف میگیرند جنگ ما با ابلیسی یان ربطی به گرانی ندارد زیرا تنها اقشار ضعیف جامعه صدمه میبینند .باید نقشه جنگ را عوض کنیم .

    • بدون نام

      مردم عزیز،بهترین کار نخریدنه،بخدا یک سال دوام بیارید و هر چیزی که بیخودی جو میدن و گران میکنند نخرید ،بعد میبینید که با وام و التماس و قیمت پایین میفروشند

    • ناشناس

      صاحبان این کشور بی لیاقت ترین در دنیا هستند،کسانی که با وجود باز بودن شیر نفت ،گاز ،پتروشیمی،منابع معدنی،سنگ اهن،فولاد، و غیره....
      مردم را فقیر و بدبخت نگاه داشته اند

    • آدم باش

      واقعا که مسخرس، خسته شدیم از بس شعاره کاهش قیمت شنیدیم نه خونه نه ماشین نه.....حتی شکر هیچ کدوم قیمتشون پایین نیومده.

    • بدون نام

      طوری تیتر زدین فکر کردم پارس شده ۴۲ میلیون سابق

    • بدون نام

      فعلا ااز انتخابی که بعضی ها از روی لجبازی کردن باید بسوزند وبسارند پس حقشونه که این بلاها بسرشون بیاد

    • شیراز

      نخرید خواهشا

      پاسخ ها

      • فتاح

        کس نخرید ضایع شدن کسی هم الان نمبخره تا ماشینهای اشغالتون بنونند روی دستتون خخخخخخ وزیر صنعت خاک برسرت بی شرف

    • بدون نام

      مردمو دارن بازی میدن سرگرمو مسخره کردن خودروها چندین برابر یهویی رفته بالا الان ک 2میلیون میاد پایین هی میگن اونم همش الکیه فرداش دوبار میره بالا.....

    • پدرام

      مردم گول شایعه ارزانی رو نخورید چون دارن دروغ میگن بزور میخوان کنترل کنن چون نمیتونن واز دستشون در رفته حواستون به شایعه پراکنی باشه

    • ساسان

      خدا لعنت کند ظالمان را

    • بدون نام

      قیمت پژو پارس ۴۲میلیون پژو۲۰۶ ۴۰میلیون سمند ۳۲میلیون پژو ۴۰۵ ۳۰میلیون و پراید ۱۹ میلیون بشن اون وقت بگید خودرو ارزان شد

    • بدون نام

      خاک تو سرشون با این قیمتهاشون، واقعا خیلی ننگ این چیزا

    • بدون نام

      تیتری که زدین با خبرتون هماهنگ نیست

    • بدون نام

      آی مردم طمع کار پول دوست نخرید نخرید نخرید حیا نکردید تو دلار خریدن چه بلایی سرتون اومد اون بی عقلهایی که طمع ورشون داشت واسه خریدن دلار حتی به خونه و طلاهای زناشونم رحم نکردن فروختن و دلار خریدن وای بر شماهایی که طمع کارین چندرگاز پول دارین میخوایین یک شبه مثل ثروتمندان بشین وای بر شمایی که باعث خریدخونه یا ماشین ارزونی که فقیرا میخوان بخرن میشین وای برشما!

    • آراز

      ماشین های سنگین پس چرا پایین نمیاد؟

    • بدون نام

      امیدوارم دلالانی که نمیذارن قیمت خودرو و مسکن پایین بیاد رسوا بشن و نقشه هاشون نقش بر آب بشه...

    • بدون نام

      سال 96 مردمی که به دولت حسن و حسین فریدون و ظریف و برجام رای دادن با خوشحالی میدونستن اینا چه قماشی هستن و گرانی های فعلی قابل پیش بینی بود... انشاالله اسفند امسال مردم برا مجلس درست رای بدن و دیگه نذارن اصلاح طلبا بیان سر کار

    • عباس

      مردم عزیز لطفا ماشین نخرید من از یکی از دست اندرکاران شنیدم تا یک ماه دیگه قیمتها بر میگرده به قیمت سال۹۷ گول دلالان و ایران خودرو و سایپا رو نخورید

    • بدون نام

      درج قیمت خودرو رو در سایت ها رو تا 6 ماه ممنوع کنید اگر مشکل زاست

    • بدون نام

      پراید بیست تومان هم زیادشه خدا لعنت کنه مافیای خودروسازی کشور رو تاهروقت این زالوهای خودروسازی داخل به فعالیتشون ادامه بدن همین رویه وجود داره و باید آشغالهای غیر استاندارد رو با قیمت ماشینهای خارجی خریداری کنیم

    • بدون نام

      خود سمند و‌ پرشیا و غیره نباید اصلا قیمتشون از سیوپنج تومان بالاتر باشه خدا لعنتشون کنه که بخاطر مافیای شرکتهای خودروسازی داخلی ورود ماشینهای خارجی رو گرفتن تا آشغالهای خودشون رو باقیمت ماشینهای خارجی به زور به مردم تحمیل کنن

    • کیسه بی هویت

      این که پایین امدن نیست .چهارصدمیلیون گران شده الان پنجاه تومن کم شده یعنی هنوزسیصدوپنجاه تومن گرانه .مردم تاموقعی خرباشه خرسوارهم هست .خودحدیث مفصل بخوان.

    • حسین عابدزاده

      تو این کشور هیچوقت ارزونی نمیشه چون فقر عقلی وجود داره چون ی چیز که گرون میشه همه واسش صف میکشن در صورتی که تو ارزونی هیچ خریداری واسه جنس نبود باعث این همه بدبختی خود مردم هستن $چ

    • sanazrahimi

      تا روزی که زنده ایم باید مغزمون درگیر امریکا ومیز مذاکره باشه کاش خدا مارو توی ایران خلق نمیکرد

    • ر ک

      اینها که فقط خبره . باید دید. مثلا توهمین خبر دو نرخ متفاوت از پژو2008 داده .که نشان از هول زدگی و کذب خبراست

    • ایثارگر

      ما مردم اسلامی لیاقتمون همینه که ماشین اشغال ایرانی را چندبرابر بخریم. سانسورچی اگه دروغ میگم بزنم.

    • محمد

      بخدا اونا بی گناهن همش تقسیر ابن مردم بابا اگه 3روز مرغ نمیخوردی میمردی همه تو صف وایستاده بودن همون پرایدی که وسیله مرگ بود الان واسش پارگینگ خصوصی میگیرن خیلی ببخشیدا اون از جاهلی ما سو استفاده کامل میکننن ما هم انگار نه انگار مقصر کسی هست که مرده

    • علیرضا

      مگه افزایش قیمت مسخره و بی حساب و کتاب خودرو طبیعی بوده که یه خورده کاهش قیمت عجیب شده !!! لطفا انصاف داشته باشید

    • بدون نام

      چوقت ادمهاسوقژ می کن ?

    • وحید

      کشورهای دیگه تولیداتشون رومیگن خودرو کشورماهم میگه خودرو ولی این کجا و آن کجا

    • بدون نام

      پراید 2 میلیون بود گفتم نمی خرم و نمی ارزد. نخریدم الان هم میگم تا ماشین امریکایی نیاد نمی خرم چون باید با ماشین حال کنم البته که با دلار زیر 50 تک تومان خواهد اگر شد شوکه نشوید!
      منتظر باشید .

    • گیج و منگ

      یعنی این آشفته بازاری که توی هر زمینه ای توی مملکت میبینیم هیچ جای دنیا نیست معلوم نیست توی کشور چه خبره
      یه عده که سرشون کردن زیر برف و هنوز دنبال آرمانهاشون هستن و نفرین و مرگ برای بقیه طلب میکنن یه عده کلا بی خیال شدن و روز مرگی میکنن یه عده دیگه مشغول چپاول و غارت و دروغ و ریا و شعار هستن بقیه هم با حسرت و ناامیدی روزشون رو شب میکنن.فردا چی میخواد بشه فقط خدا بخیر کنه

    • محمدرضا

      مردم پول ندارن موتور بخرن بعد خوشحالین ک پژو ۲۰۶ ک جا نداره بیشینی رو میدین ۹۰ ملیون(تو پرانتز بگم ک قیمت ها دوبارع داره میره بالا)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج