۸۷۲۷۳۲
۱۸ نظر
۵۰۰۵
۱۸ نظر
۵۰۰۵
پ

با برند‌های لبنی گران‌فروش برخورد می‌شود

در شرایطی که برخی از برندهای مطرح لبنی در چند روز اخیر اقدام به افزایش قیمت ماست و پنیر کرده‌اند، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد این اقدام غیرقانونی بوده و با گران‌فروشان برخورد خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: در شرایطی که برخی از برندهای مطرح لبنی در چند روز اخیر اقدام به افزایش قیمت ماست و پنیر کرده‌اند، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد این اقدام غیرقانونی بوده و با گران‌فروشان برخورد خواهد شد.

براساس مصوبه ۱۳ آذرماه سال گذشته ستاد تنظیم بازار حداکثر قیمت برای شیر استریلیزه یک لیتری پاکتی با ۳ درصد چربی ۵,۷۰۰ تومان، حداکثر قیمت ماست دبه‌ای ۲.۵ کیلوگرمی پرچرب ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان و حداکثر قیمت پنیر ۵۲۰ گرمی تتراپک ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شده است و بقیه محصولات لبنی زیرگروه آنها نیز پایین‌تر از این قیمتها، نرخ‌گذاری شده‌اند.

این در حالی است که نتایج بررسی‌های میدانی که طی گزارشی در روز گذشته (یکشنبه) منتشر شد نشان می‌دهد که در چند روز اخیر برخی از صنایع لبنی مطرح اقدام به افزایش قیمت انواع ماست و پنیر کرده‌اند چرا که هم‌اکنون پنیر ۴۰۰ گرمی به قیمت ۷,۵۰۰ تومان عرضه می‌شود در حالی که قیمت رسمی تعیین شده از سوی ستاد تنظیم بازار برای این محصول، ۶,۹۰۰ تومان است.

از سوی دیگر برخی از صنایع لبنی نیز هم‌اکنون ماست دبه‌ای ۲.۵ کیلوگرمی پرچرب را به قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان روانه بازار می‌کنند در حالی که آخرین قیمت مصوب برای این محصول، ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان است.

در این رابطه عباس تابش - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان - به ایسنا گفت: ملاک قیمت‌گذاری در صنایع لبنی باید مصوبه آذر ماه سال گذشته ستاد تنظیم بازار باشد و هر یک از برندهای لبنی که اقدام به گران‌فروشی یا افزایش قیمت کرده باشند، با آنها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از تخلف و گران‌فروشی صنایع لبنی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: البته هم‌اکنون پیشنهاد صنایع لبنی برای افزایش قیمت محصولاتشان در حال بررسی است اما هیچ قیمتی تاکنون تأیید و تصویب نشده است، بنابراین با گران‌فروشان برخورد می‌کنیم.

تابش تاکید کرد: مردم همگی باید به هنگام خرید محصولاتی که دارای نرخ مصوب است، هوشمندانه در بازار برخورد کنند و گران فروشی‌ها را به سرعت به سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کنند تا به سرعت با متخلفان برخورد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی میخواد برخورد کنه.یکی باید با شماها برخوردکنه.این قیمتها خودش اوج گرانی هست .خاک بر سره مدیریت کنند.

      پاسخ ها

      • ش

        لطفا با کارخانجات گرانفروش لبنی به شدت برخورد کرده .و انها را به شدت جریمه کرده و انگاه جریمه دریافتی را به حساب دولت محترم و خدمتگذار واریز کرده .تا ملت از شما تشکر فراوان کرده باشند.

    • شیوا

      چه مسخره بازی
      خودشان مجوز به این بی پدرها می دهند!
      خودشان به اصطلاح برخورد می کنند.
      داستان شریک دزد ورفیق قافله.

    • بدون نام

      آره جون خودت ،از همون برخوردها که پارسال باهاشون کردید؟!!!!
      یا از اون برخوردها که با خودروسازان داشتید
      دقیقا مشخص کنید چه نوع برخوردی

    • بدون نام

      مشاهده شده که مثلادادن لوکس و...برخی موادغذایی،توسط مغازه داران از فروشگاه های زنجیره ای خریداری میشود وبعد در مغازه های خودبصورت کرده فروشی ،گرانتربفروش میرسد

    • بدون نام

      ماست سون ۱۸۵۰۰
      مملکتو داغون کردید

    • بدون نام

      دو ماه پیشم همینو گفتین جریمشون کردین پولشو گرفتین گذاشتین جیبتون یه لیوانم آبم روش دوباره همون داستان کی ضرر میکنه ملت فهیم ملت همیشه در صحنه ملت بیدار ملت همیشه در صف ملت ........‌

    • بدون نام

      برای اینا کاری نداره کم فروشی میکنند پاکت شیر یک لیتری رو ۶۰۰ گرم ، وزن خالص پنیر ۵۰۰ گرم شده ۲۵۰ گرم ؛ جالب روی کالا ها علامت استاندارد هم داره ، یعنی ابتدایی ترین اصل استاندارد یعنی وزن خالص کالا هم کنترل نمی شود وا مصیبتا بقیه موارد ، درب استاندار را گل بگیرید .

    • @@ ابی قهرمان @@

      باز حرف مفت
      چه کسی مبارزه میکند
      چه کسی پیگیری میکند
      چه کسی دل سوز ملت است
      دست‌بردارید شما یک مشت آدم فرصت طلب هستین
      سیستم یک‌کشور که توان هم سو کننده قیمت ها نباشد باید منحل شود
      شما عمل کرد تعزیرات را ببین سوپر ها هر جنس را با قیمت دل خواه می فروشند اعتراض که میکنیم میگویند بودی که وار نمی خواهی هرری

    • بدون نام

      طبق معمول لعنت خدا بر دروغگو

    • بدون نام

      لطف کنید صحنه برخورد بهم نزنید تا افسر بیاد

    • بدون نام

      وای خدا چقدر خندیدم

    • بدون نام

      واقعا چطوری اینقدر وقیحانه دروغ میگید

    • بدون نام

      دروع گفتن که مجازات نداره هر چقدر که دلت میخواد بگو

    • بدون نام

      لبنیات از اقلامی ست که مصرف روزانه دارد..همه بارها شاهد افزایش بی رویه قیمت آن بوده ایم و بارها اعلام شده برخورد میشود که متاسفانه عملی نشده واین کار باعث کم شدن اعتماد میشود لطفا یا اعلام برخورد نکنید یا اگر اعلام شد برخورد کنید با تشکر

    • بدون نام

      قبلا هم خیلی برخورد کردید لبنیات فروشها هم ترسیدن طنز ۹۸

    • بدون نام

      تو گفتیو ما باور کردیم!!! برخورد می کنید یا تشویق؟! بزارید اونهایی که چند برابر کردن قیمتو و شما باهاشون برخورد کردید از زندان بیان بیرون بعد باهاشون برخورد مجدد کنید!!!!!

    • بدون نام

      بارها گرانفروشی کردند کسی از ... هم نخورد اگه برخورد می کردید کرارا بدون اعتنا به کسی این روه را ادامه نمیدادند فهمیدن تعزیرات و.... زورشان به ضعفا میرسد و...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج