جاباما
۸۷۲۷۳۸
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

کمبود پنج میلیون واحد مسکونی در کشور

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۵ میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۵ میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه سال گذشته در نامه ای به رئیس جمهور شرایط عمومی بخش مسکن را پیش بینی کرده بودیم، اظهار داشت: در سال های گذشته با رکود تولید مسکن تورم بسیار زیاد قیمت مسکن را می بینیم.

وی نبود تعادل میان تولید و نیاز جامعه را عامل گرانی قیمت مسکن دانست و گفت: در دنیا ۳۰ درصد اقتصاد به بخش مسکن اختصاص می یابد اما در کشور ما از تسهیلات پرداخت شده فقط ۸ درصد مربوط به بخش مسکن است.

رضایی افزود: ۵ میلیون خانوار در جامعه، نیازمند مسکن هستند و با فعال شدن تولید در این بخش ۵۰۰ هزار مهندس مشغول به کار می شوند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد درآمد شهرداری ها از ساخت و ساز مسکن است، گفت: تسهیلات بانکی را به سمت تولید سوق نداده ایم.‌

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: اکنون تسهیلات خرید مسکن در تهران ۱۶۰ میلیون تومان برای زوج های جوان است اما این تسهیلات ۲۰ تا ۲۵ درصد قیمت مسکن را تأمین می کند.

رضایی گفت: باید سالانه ۷۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود اما بیشترین تعداد مسکن که در سال های اخیر ساخته شده ۳۰۰ هزار واحد در سال بوده است.

وی افزود: تاکنون به رغم تأکید رئیس جمهور و تصریح قانون، فقط ۱۰ درصد زمین هایی که در اختیار دستگاه های دولتی بوده به وزارت راه و شهرسازی برای ساخت و ساز داده شده است و هنوز ۹۰ درصد زمین ها در اختیار دستگاه های دولتی است.

رضایی گفت: هیچ پایه‌ای برای اجاره بها در کشور وجود ندارد و وزارت راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی هر دو در اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی مقصرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازم این مملکت داران دلال شروع کردن به شایعه پراکنی شما بی لیاقتا همین خونه های خالیو تکلیفشو اول روشن کن بعد ببین چقدر کمبود ملک داریم با هوش. بعد به فکر چاپیدن وغارت بیفتید

    • بدون نام

      این کار دولت است که همکاری کندولا غیر با ساخت وساز ومشارکت مردم

    • بدون نام

      به نام.اعضای اتحادیه املاک و مشاورین املاک وتعاونی مسکن ها است مسکن خود به خود ارزان میشود خدا باز هم برای چندمین بار اعلام میکنیم اگر زمین کنترل قیمت زمین در دست دولت باشد ودست دلال که که همانا

    • بدون نام

      من مهندس ساختمان و شاغل در کار ساخت و ساز هستم دولت از سال 93 به بعد کاری کرد که من و اکثر همکارانم در بخش تولید مسکن کمترین رغبتی به ساخت و ساز نداریم خدا شاهده از سال 93 تا 97 بدترین روزهای کاری ساختمان بود به روز گدایی افتاده بودیم حالا الان دیگه کمترین علاقه ای به ساخت و ساز ندارم و ترجیع میدم به جای دردسر ساخت و ساز درگیری سخت با ادارات و ... وارد شغل دیگری بشم و ساختمان رو برای همیشه بزارم کنار

    • کارشناس

      مسکن خالی نوساز فراوانی وجود دارد! آنچه وجود ندارد مدیر و مسئول باعرضه است! این مسئولان بجای اینکه قیمت تخیلی مسکن را واقعی نموده و پائین بیاورن درصددند وام را افزایش داده تا قیمت توهمی مسکن حفظ شود! این نشان می دهد خودشان مشتاقند قیمتهای تخیلی باقی مانده تا سود بادآورده نصیبشان شود! ولی بازار مسکن نشان داده چنین چیزی اتفاق نمی افتد و کسی با قیمتهای خیالی خانه نخواهد خرید! چه با وام و چه بدن آن! سقوط شدید قیمت مسکن در راه است!

    • بدون نام

      مسئولان هنوز از اراجیف خود دست بردار نیستند و عامل گرانی مسکن را دلالان و سرمایه گذاری در مسکن ذکر می کنند درحالیکه سرمایه گذار عاقل هیچ وقت سرمایه خود را در آپارتمانی که قیمت تخیلی داشته و عاقبت فروش آن معلوم نیست و روز به روز هزینه ساز بوده و قدمت و فرسودگی از ارزش آن می کاهد سرمایه گذاری نمیکند! و این اراجیف فقط برای تخیلی نگه داشتن قیمت مسکن ذکر میشود ولی مسکن فقط سقوط عمودی قیمت خواهد داشت و بس!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج