۸۷۲۷۹۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

توضیح رئیس‌جمهور لبنان درباره موضوع «نزار زکا»

پس از انتشار خبرهای مختلف درباره آزادی قریب‌الوقوع محکوم لبنانی-آمریکایی در ایران، رئیس‌جمهور لبنان در خصوص این مسئله توضیحاتی داد.

خبرگزاری فارس: طی یک هفته اخیر رسانه‌های مختلف از آزادی نزدیک «نزار زکا» تبعه لبنانی-آمریکایی بازداشت شده در ایران (در آبان‌ماه ۱۳۹۴) به اتهام اقدام علیه امنیت ملی ایران خبر دادند.

در تازه‌ترین خبر‌ها روزنامه «الجمهوریه» لبنان امروز دوشنبه گزارش داد، «میشل عون» در پاسخ به سوالی در این باره اعلام کرده است: «از زمانی که نزار در تهران بازداشت شد، نامه‌ها و درخواست‌هایی [برای کمک به آزادی وی] دریافت کردم. با خانواده وی نیز دیدار داشتم و مذاکرات ناموفقی که برای تبادل انجام شد، دنبال می‌کردم. زمانی که دریافتم مسأله وی نباید طول بکشد دست به کار شدم».

عون توضیح داد: نزار قبل از اینکه آمریکایی باشد، لبنانی است و نباید تنهایش گذاشت. نزد رئیس‌جمهور ایران حسن روحانی (برای آزادی وی) پادرمیانی کردم و وی [با درخواست من برای پیگیری موضوع] موافقت کرد. «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی را مأمور کردم تا هر آنچه لازم است در این باره انجام دهد، وی مرد این مأموریت‌هاست».

وبگاه لبنانی «النشره» دیروز (دوشنبه) اعلام کرد؛ عباس ابراهیم مدیر اداره کل امنیت عمومی لبنان بیروت را به مقصد تهران ترک کرد.

همچنین پایگاه لبنانی «دیلی استار» شنبه هفته جاری (۱۸ خرداد) در خبری درباره وضعیت نزار زکا تبعه لبنانی- آمریکایی گزارش داد، وی ظرف ۴۸ ساعت آینده وارد بیروت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، زکا در دادگاهی در ایران به دلیل همکاری با دولت خارجی علیه منافع ملی ایران به ۱۰ سال حبس و پرداخت ۴.۲ میلیون دلار محکوم شده است.

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان اسفندماه گذشته در ملاقاتی که با خانواده نزار زکا داشت، گفته بود: موضوع زکا را به صورت هفتگی با رئیس‌جمهور لبنان بررسی می‌کند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قابل توجه دولت و وزارت امورخارجه ایران
      حمایت وپیگیرجانانه ازشهروندروازلبنانی هایادبگیرین حتی اگرمتهم اصلی باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج