جاباما
۸۷۲۸۰۵
۷۶ نظر
۵۲۰۶
۷۶ نظر
۵۲۰۶
پ

مجرد بمانید بهتر است، اگر...

هر چند ترک یک رابطه و رو آوردن به تجرد می‌تواند سخت باشد، اما در بعضی موارد این انتخاب می‌تواند در بلند مدت از شما انسان شادتر و راضی‌تری بسازد. چند دلیل وجود دارد که یک نفر اگر مجرد بماند شادتر خواهد بود.

برترین‌ها: هر چند ترک یک رابطه و رو آوردن به تجرد می‌تواند سخت باشد، اما در بعضی موارد این انتخاب می‌تواند در بلند مدت از شما انسان شادتر و راضی‌تری بسازد. چند دلیل وجود دارد که یک نفر اگر مجرد بماند شادتر خواهد بود. یک سری از زنگ هشدار‌ها در یک رابطه مانند تفاوت در ارزش‌ها، مشکلاتی در اعتماد متقابل و شم درونی می‌توانند نشان بدهند که عاقلانه‌تر است رابطه‌ای هنوز جدی و رسمی نشده تمام شود.

اگر فکر می‌کنید با زندگی مجردی شادتر خواهید بود، لیستی از نقاط قوت و ضعف رابطه‌ای که در آن هستید تهیه کنید تا بهتر بتوانید تصمیم درست را بگیرید. یک رابطه می‌تواند به دلیل همسو نبودن ارزش‌ها و باورها، فقدان اعتماد و اطمینان و یا خیلی ساده به خاطر آماده نبودن طرفین برای یک رابطه‌ی تعهد آمیز، به پایان برسد. خیلی از افراد از قرار گرفتن در یک رابطه، احساس خوبی ندارند و تحت فشارند، اما هیچ اجبار یا قانونی وجود ندارد که کسی را ملزم به تداوم چنین رابطه‌ای کند. اگر احساس می‌کنید مجرد ماندن نسبت به متاهل شدن بیشتر به نفع‌تان است، پس وقت آن است که رابطه‌تان را تمام کنید، حتی اگر احساس ترس به شما می‌دهد.

مجرد بمانید بهتر است، اگر...

دلایل اینکه یک نفر در صورت مجرد بودن شادتر خواهد بود، بسیار شخصی‌اند، اما علائم مشترکی نیز وجود دارند. در این مطلب با ما همراه باشید تا این هشدار‌ها را به شما بگوییم.‌

نمی‌توانید دست از چک کردن موبایل طرف مقابلتان بردارید

دروغ گفتن و خیانت کردن، دو تا از شایع‌ترین مشکلاتی هستند که زوج‌ها با آن روبرو می‌شوند، اما می‌توانند معیار‌های ارتباطی باشند که نشان می‌دهند آینده‌ی یک رابطه چگونه خواهد بود. اگر شما بتوانید در مورد مشکل‌تان حرف بزنید و بعد از آن احساس راحتی کنید، منجر به تقویت اعتماد و اطمینان در رابطه‌تان خواهد شد، اما اگر طرف مقابل شما با شما روراست نیست، پذیرای انتقاد نیست و یا عادت دارد همه‌ی تقصیر‌ها و اشتباهات را گردن شما بیندازد، این پرچم قرمزی است که باید آن را جدی بگیرید. اگر هر دوی شما تصمیم بگیرید مسئله را نادیده بگیرید یا متوسل به این شوید که به عنوان یک مکانیسم راه گشا، مخفیانه کار‌ها و ارتباط‌های طرف مقابل را چک کنید، به این معنی است که مشکل‌تان حل نخواهد شد و اگر تنها باشید و این رابطه را تمام کنید بهتر خواهد بود.

تمام وقت و انرژیتان را صرف کارتان می‌کنید

نبودن تعادل میان کار و زندگی نیز پرچم قرمز دیگری است که می‌تواند نشان بدهد مجرد ماندن بهتر است. اگر یکی از طرفین دوست دارد تا دیروقت کار کند یا حتی ترجیح می‌دهد روز‌های تعطیل نیز به کارش بپردازد، اما دیگری دوست دارد زمان بیشتری را صرف استراحت و تفرح کند، این اختلاف می‌تواند باعث شود طرف دوم احساس کند نادیده گرفته می‌شود و اهمیتی ندارد.

اگر می‌توانید حد و مرز‌های کار و زندگی را در رابطه‌تان تعریف و مشخص کنید و هر دو به آن پایبند باشید مشکلی از این جهت به وجود نخواهد آمد، اما اگر یکی یا هر دوی شما اهل توافق نباشید به این معناست که بهتر است مجرد بمانید و هر کدام به الویت‌های خودتان بپردازید.

مجرد بمانید بهتر است، اگر...

بر سر شهر محل زندگیتان اتفاق نظر ندارید

تفاوت میان الویت‌ها، درست مانند مورد قبلی، می‌تواند شامل انتخاب محل زندگی نیز بشود. اگر شما و طرف مقابل‌تان نمی‌توانید به یک نظر و تصمیم مشترک در مورد محل زندگی‌تان در آینده برسید بهتر است این رابطه را رسمی و جدی نکنید.

شاید هم یکی از شما تصمیم بگیرد کوتاه بیاید و شهر مورد علاقه و محل کارش را ترک کند تا با آن دیگری در شهری که او می‌پسندد سکونت کند. اما در چنین شرایطی کسی که الویت خودش را نادیده گرفته بعد از مدتی دچار خشم و نارضایتی بابت پشت سر گذاشتن خیلی از چیز‌های مورد علاقه‌اش خواهد شد که در همه‌ی جنبه‌های زندگی خودش را نشان خواهد داد. پس اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید بیش از توان‌تان توافق کنید یا در واقع کوتاه بیایید تا دیر نشده تصمیم جدی‌تری بگیرید.

شما اهل سفر و مهمانی و ... هستید، اما طرف مقابلتان ترجیح می‌دهد این هزینه‌ها را پس انداز کند

وقتی دو نفر وارد یک رابطه می‌شوند، دو مجموعه‌ی متفاوت از ارزش‌ها و باور‌ها کنار هم قرار می‌گیرند، و پول یکی از این ارزش‌هاست که می‌تواند چالش‌هایی سر راه سازگاری و رضایت کلی از رابطه ایجاد نماید. مقوله‌ی پول چیزی است که طرفین خیلی زود در رابطه می‌توانند به ارزش‌ها و عقاید هم در موردش پی ببرند، متوجه تفاوت‌ها شوند و بفهمند آیا می‌توانند در کنار هم ادامه دهند یا نه.

زیرا نحوه‌ی استفاده‌ی شما از پول و شیوه‌ی پس اندازتان در رابطه می‌تواند نشان بدهد در رابطه‌تان چقدر می‌توانید سرمایه گذاری کنید و با هم زندگی‌تان را بسازید. اگر طرف مقابل شما دوست ندارد هیچ هزینه‌ای صرف سفر یا مهمانی‌های جورواجور بکند، اما شما جور دیگری می‌پسندید، پس تفاوت زیادی بین شما وجود دارد. اگر یک زوج نتوانند در مورد پول خرج کردن توافق کنند، یکی از آن‌ها احساس بی‌ارزش بودن در رابطه خواهد کرد.

مدام به خیانت کردن فکر می‌کنید

خیانت کردن به طرف مقابل‌تان به وضوح نشان می‌دهد دیگر علاقه‌ای به رابطه‌تان ندارید و باید بدانید که حتی فکر کردن به خیانت نیز می‌تواند نشان بدهد که بهتر است رابطه‌تان را تمام کنید. به گفته‌ی روانشناسان بیشتر افرادی که به جایی می‌رسند که دوست دارند خیانت کنند، به احتمال زیاد این کار را خواهند کرد. پس به جای اینکه کنار کسی باشید، اما تمام مدت خیال خیانت به او در سرتان بچرخد، این رابطه را پایان بدهید و آن وقت هر کاری خواستید بکنید. به این ترتیب به احساس گناه و سرزنش و ... نیز نخواهید رسید.

مجرد بمانید بهتر است، اگر...

هنوز مطمئن نیستید می‌توانید همسر مناسبی باشید

اگر تردید دارید که آیا مجرد باشید شادترید یا در رابطه فعلی‌تان، منطقی فکر کنید و تصمیم بگیرید بهترین انتخاب برای شما چیست. نقاط قوت و ضعف تداوم این رابطه را برای خودتان بسنجید و ببینید چه چیزی در این رابطه به شما هیجان می‌دهد و راضی‌تان می‌کند و چه چیزی باعث دلخوری و اندوه‌تان می‌شود. با این بررسی‌ها می‌توانید به یک نتیجه‌ی «خوب» یا «بد» برسید که وضعیت‌تان را مشخص کند.

یک توصیه‌ی دیگر هم این است که در پایان روز، گاهی یک حس درونی می‌تواند کافی باشد تا مسیر را مشخص کند. در هر رابطه‌ای هیجانات نقش مهمی دارند، بنابراین به احساس درونی‌تان توجه کنید تا کمک‌تان کند در کنار بررسی‌های منطقی و عاقلانه، به یک تصمیم درست برسید. تصمیم اینکه مجرد ماندن بهتر است، یک تصمیم شخصی است که برای هر کسی منحصربفرد است. هیچ دستورالعمل واحدی برای همه وجود ندارد، اما نسبت به علائم مشترک، هوشیار و دقیق باشید.

منبع: insider

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در کل ازدواج نکنین چون بغیر از خودتون
      یکی دیگه هم بدبخت می کنین

      پاسخ ها

      • پوریا

        پیرپسری۳۴ساله هستم ودیگربرایم مهم نیست که به من بگویندپیرپسر،چون دلیل ازدواج نکردند ،خواهران ومادرم هستندکه هیچ دختری برای ازدواج به داشتن نمیشیند،جالبتراینکه خواهرانم نیز ازدواج نکرده اند وازمن بزرگترهستند وبخت مرابسته اندوچون ازدواج نمی‌کنند من هم ازدواج نکردم

      • دراکولا تا به تا

        سی و چهار ساله ات هست و میگی مادرت نمیذاره ازدواج کنی؟!
        شما هنوز به سن ازدواج نرسیدی
        بخت ات رو بسته اند؟ خرافاتی هم که هستی

      • بی نام

        کاربر پوریا شما به خاطر همین طرز فکرت مجرد موندی منتظری یکی دیگه ای برات لقمه بپیچه. پاشو دستتو بذار روی زانوی خودت و خودت انتخاب کن خودت تصیمیم بگیر خودتم انجامش بده از هیچکس توقعه هیچی نداشته باش خدا کمکت میکنه

    • بدون نام

      دقيقا درست بود
      بيشتر دخترا عاشق ميشن و اولش ميگن ما با هر مشكلي ميسازيم ولي به محض ورود به زندگي مرد تازه متوجه ميشن كه نميتونن از خواسته ها و توقعاتشون كوتاه بيان و حتي كوچكترين مشكلات و تحمل نميكنند و فكر ميكنن مردا ساخته شده اند براي خدمات دادن ..... البته حق دارن چون از بچگي فرهنگ ما تو گوششون كرده كه وظيف مرد است كه خدمات صرف بدهد بعدشم مي افتن دنبال مهريه و پول گرفتن و طلاق ................

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا پدرتو بيامرزه خيلي خوب گفتي
        البته به نظر من اينا نقشه دختراس با اين كارا ميخوان خودشونو به ادم قالب كنن وقتي خرشون از پل گذشت اونوقت شروع ميكنن خود راقيشونو نشون بدن

      • بدون نام

        دوست عزيز اين 4 خط حاصل 15 سال عمر و موفقيت و شكست بنده بود اوناي كه باهوشند كل مطلب و ميگيرن

      • بدون نام

        در مورد همه درست نیست،همه جور زن و مرد داریم،با وجود اینکه چنین زنی در اطراف من بوده اما خانمهای با شخصیت و عاقل هم کم ندیدم

      • بدون نام

        چند درصد شما دنبال دختری رفتید که بهتون بخوره؟ دنبال دخترهای آن چنانی میرین بعد انتظار زندگی ساده دارین. کبوتر با کبوتر باز با باز

    • 313

      اگر هنوز به اين قدرت نرسيديد كه ميتونيد از خود گذشتگي داشته باشيد هرگز ازدواج نكنيد

    • بدون نام

      کاملا نکات مهم وکلیدی هستند.قطع یک رابطه بهترازین هست که عمری به خاطر گذشت کردنها وکوتاه اومدن همدیگرو سرزنش کرد

    • بدون نام

      این مقاله در تضاد با تعالیم و معارف دین مبین اسلام می باشد. و صرفا سبک زندگی پوچ گرای غربی را ترویج می کند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو غرب که مردم راحت ازدواج میکنند
        اینجا یکم سخت شده

      • armita

        اوکی باش

      • بدون نام

        اتفاقا عین تعالیم دین مبین اسلامه
        یعنی چی کسی که توان و شعور زندگی مشترک نداره ازدواج نباید بکنه

      • بدون نام

        جمع کنید این حرفهارو . سبک زندگی پوچ گرای غربی ازاون چرندیاتیه که به خورد ما دادید اما دیگ کسی باور نمی کنه

      • محمد

        بر اساس تعالیم دینی شما برای ازدواج باید پول سنگینی به اسم مهریه بپردازید و اگر از پس پرداخت آن برنیایید سالها زندان منتظر شماست، در کدام قسمت فرهنگ پوچ غربی به اسم مهریه چند هزار نفر زندانی می شوند!؟

      • بدون نام

        چقدر زیبا گفتی فرهنگ ما جهان سومی است با فرهنگ غرب خیلی متفاوته.

    • مهشید

      اگر انتخاب درست باشه،ازدواج بهترین اتفاق زندگیه نه یه بخش عادی از زندگی
      ازدواج موفق ادمو میتونه به اهدافش نزدیکتر کنه و شادترش کنه
      خیلیا فک میکنن با ازدواج محدود میشن در صورتی که طرف واقعا نیمه شما باشه احساس استقلالم پیدا خواهید کرد
      در یه سطر خلاصه اینکه:اگر ازدواج موفق و کامل باشه تمام فاجعه هایی که درباره ازدواج شنیدید تبدیل ب بهترین سکانس های عمرتون میشه و اگر ازدواج غلط باشه،تموم حسای خوبی ک دربارش شنیدید میشه اب در کوزه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه دوماد داره خوب سرويس ميده

      • بدون نام

        چند تا ازدواج موفق میشناسید؟ اکثر زندگیها داغونه. دلتون خوشه. احتمالا شما هم تازه ازدواج کردی و داغی داری این حرفها رو میزنی

    • محمدرضا

      متاسف و غمگین هستم برای انسان که پست تر از حیوان شده ونیاز به جفت و فرزند که اساس چرخه هستی و آفرینش هست رو هم انجام نمی دهد تازه نابودی هویت وفرهنگ خانواده ایرانی که جای خود دارد جای زن و مرد عوض شده.نر در همه جانداران پادشاه خانواده است و ماده پادشاه فرزندان .این نتیجه جهانی شدن واستعمار مغز ودل است وسرزمین بیحاصل وهرز.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هن؟

      • فلفل

        جناب نر شما برو با ماده ات جفت گیری کن و نسل اضافه کن. تف تو طرز فکرت واقعا

      • محمدرضا

        شماهم برو خود... کن تف شایسته دیدگاه توهین آمیز وهرز توست.جوون جهارراه بیشترنداره تو این دوره آخرزمون1-هرزه باشه2-همسر باشه3-افسردهباشه4-پاک باشه.از15 سالگی تا 25 سالگی چه کار میکنه یکی از این چهارتا کار بیشتر جوونا الان کدوم انجام میدن مثل تو

      • محمدرضا

        مدیر سایت خواهشمند است دیگاههای دارای توهین و افترا را نشان ندهید و پیگیری کنید.باسپاس

      • مریم

        کاربر محمدرضا سنتی میزنی یا صنعتی؟قاطی نززن

      • زهرا

        خطاب ب محمدرضاااااا.خودت نمونه کامل توهین و افترایی ..

    • بدون نام

      حالا یه عده مسخره میان چرت میگن. پول نداریم زن بگیریم یا شوهر نیست و از این مزخرفات. این مطلب مال شما نیست لطفا چرت و پرت نگین

    • بدون نام

      این نوشته بسیار سطحی نگرانه است و متاسفانه برای جامعه ایران نیست در ایران خیلی زندگی مجردی سخته چون هیچ تدبیری برای معاش و تفریح و رشد اجتماعی افراد نشده مخصوصا زنان بعد از جدا شدن در ابتدایی ترین مسایل دچار مشکلند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرته الان دخترا خوب تفريح و زندگي ميكنند

      • بدون نام

        یعنی منظورتون اینه که آقایان بعد از طلاق به تخت پادشاهی میشینن و واس خودشون خدایی میکنن؟؟!!تا آنجایی که من دیدم مردان بیچاره در حال دادن مهریه و نفقه میشن و واس
        خودشون آرزوی مرگ میکنن فرقی هم نمی کنه چه قبل طلاق و چه بعد از طلاق باشه.نسنجیده هیچ وقت کامنت نذار ، خدا شفات بده خخخخخ

    • بدون نام

      اگر جنسی رو کنترل و سرکوب کنید مجردی خوبه اما شاد نیستی فقط میگذره

      پاسخ ها

      • صدر

        آورین اینو خوب اومدی

    • بدون نام

      ومورد آخر پول ندارید

    • ستایش

      منکه تصمیم دارم ازدواج نکنم ب‌ جاش وقتمو صرف کودکان بي سرپرست و بد سرپرست کنم‌...این ی نذره.

      پاسخ ها

      • ابراهیم

        هر نذری صحیح نمی باشد . لطفاً با افراد صاحب نظر مشورت کنید .
        فرهنگ ایرانی و اسلامی و فرهنگ صحیح انسانیت یعنی زندگی اجتماعی ، ازدواج و تشکیل خانواده البته با انتخاب درست . مردم از زندگی خود در کنار همسر و فرزندان لذت می برن و با گذشت و فداکاری مشکلات و کمبودها را تحمل و مرتفع می کنند .
        افراد شکست خورده ، منزوی ، جوانان بی گذشت ، افراد لامذهب و بی دین ، زنان فمنیست ، بیماران روحی ،بی حوصله ، کم طاقت ، تنوع طلب ، مستکبر و زورگو ، کم ایمان و ..... اینگونه اشخاص در ازدواج و معاشرت با دیگران دارای مشکل و به نسخه های غربی و افراد مریض با افکار شیطانی دلخوش میکنن . تنها راه خوشبختی و نجات بشریت ، پیروی از دستورات خداوند متعال ، قرآن ، پیامبران و ائمه معصومین و اولیاء الهی می باشد

      • ستایش

        دوس دارم ازدواج کنم‌ ولی‌ ن تو سن 20 سالگی اخه کسی نيست ک گام ب‌ گام تو این راه حمایتم کنه من‌ کارامو 3 ساله شروع کردم و خوشحالم ک دارم اداش میکنم شما خودت حاضری؟ نیستی ک داری قضاوت میکنی ولی‌ بخوام هم‌ ازدواج کنم‌ تو سن 30 سالگی شادی نمیدونم هرچی خدا بخواد من‌ تقدرمیو سپردم ب‌ خدا تو مسیرشم ببینم کجا میبرتم.....

      • ابراهیم

        آقایان مجرد و خانواده آنان همیشه بدنبال ازدواج با دخترانی هستند که بتوانند در کنار آن خوشبخت و موفق باشند ، دقیقاً همین عقیده را دختران و خانواده آنان دارند . ولی طرفین در هنگام ارائه درخواست ، نمی توانند خواسته خود را دقیق و روشن و عاقلانه بیان کنند . بعضی از آقایان بعلت توقع زیاد دختران و خانواده آنان و مشکلاتی که در ابتدای مسیر زندگی ایجاد می شود حرفهای بی ربط مثل عدم علاقه به ازدواج و نبود همراه خوب بیان می کنند . امیدوارم درست فکر و درست بیان و درست عمل کنیم . خواسته خود را تا 30 سالگی به تاخیر نیاندازید . انسان همانی ست که فکر می کند . لطفاً با افراد صاحب نظر مشورت کنید . توجه ای به نظرات افراد منفی نکنید . بهترین و دلسوز ترین دوست و مشاور در وهله اول خانواده هر فرد می باشد . موفق و شاد باشد.

      • بدون نام

        شما 20 سالتونه خب چه عجله ای هست. این طرح فرزند خواندگی برای دختران بالای 30 سال هست طبق قانون

      • ستایش

        دوست‌ بي نام‌ عزیز ممنوم. از نظرت ولی‌ تو کارای خوب باشید تند و سریع باشی. و عجله کنی. مگه کمک کردن فقط آوردنشون تو خونته میشه از راه مالیم حمایتشون کرد میشه رفت مناطق محروم براشون لباس و خوراکی و وسائل مورد نياز برد میشه ی دست‌ نوازش رو سر بچه آی ک مادر نداره کشید میشه بردشو شهر بازي و شاد شون کرد میشه بردشون ی رستوران میشه بردشون پارکای آبی ک حسرت نداشته باشن میشه از نظر درسی حمایتشون کرد و خیلی کارای دیگ ک فقط من ی کمشو نام‌ بردم.

      • ستایش

        جناب ابراهیم عزیز حرفاتون برام مهم بود ک اومدم دیدم مرسی‌ بابت راهنماییتون موفق و عاقبت ب‌ بخیر باشین

    • بدون نام

      خدا عمرتون بده
      خیلی مفید بود

    • بدون نام

      چرند مجرد هیچ وقت شادی واقعی نداره

      پاسخ ها

      • صدر

        آورین تو هم خوب اومدی

    • بدون نام

      با هرکسی باشید بهترین انسان دنیا هم باشه یه روز به جایی میرسید که دوست دارید جدا شید
      پس جدا نشید ...روی تفاوتها کار کنید و باهم کنار بیایید....
      هرجا برید دنیا همین رنگه

    • بدون نام

      من با تجرد حالم بهتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دخترا اصلا ارزش درخواست ازدواج دادن ندارن همین که ادم باید خودشو کوچیک بکنه و بره به طرف ابراز علاقه بکنه که امکانش هست بگه نه حالم ادم بده میکنه و طرف مقابل حس قدرت بهش دست میده من که هیچ وقت به کسی در خواست ازدواج نمی دم

    • بدون نام

      دیگه به ازدواج حتی فکر هم نمیشه کرد

    • بب

      متنتون عالی بود چه عجبا

    • بدون نام

      ازدواج های سنتی رو به افول هستند
      کلا سنت روبه افول هستش
      بجاش دوران باشکوه مدرنیته رو خواهیم ساخت و در سایه امنش به راحتی زندگی میکنیم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته آزادی دوران مدرنیته اگه با اگاهی همراه نباشه اسیبش از سنت هم بیشتره

      • محمدرضا

        دوره ای به نام مدرن نداریم دوره ای که در آمریکا 50درصد پدران مشخص نبود. الان دوره پست مدرن روهم رد کردیم .ما باید یادبگیریم که نامگذاری دوران ها هیچ سودی نداره و طبیعت و آفرینش سیر یکسان و پویا خودش روداره.وهیچ وقت انسان نمیتونه روطبیعت سلطه پیداکنه چون اون موقع دیگه انسانی وجود نخواهد داشت.مدرنیته فعلن داره هرجای جهان بازار جنگ افزار و سرمایه رو راه میندازه .وازپاکی طبیعت و سنت به سود خودش بهره برداری میکند. کتاب نقد مدرنیته نوشته آلن تورن را بخوانید و خودتان هم بیاندیشید.

      • بدون نام

        مدرنیته پروژه ای هست که هنوز به پایان نرسیده
        بعدشم انسان مدرن هیچ موقع به دنبال سلطه پیدا کردن به طبیعت نیست فقط به دنبال تغییر کوچکی در طبیعت برای
        زندگی بهتر همه جانداران هست ثانیا مدرنیته کجا در جهان جنگ بوجود آورده؟
        آیا به غیر از اینکه تنها کشور های سنت محور و دشمن با مدرنیته
        هستند که در دنیا به دنبال جنگ افروزی هستند؟
        ثالثا چرا طبیعت و سنت رو در یک رده قرار میدهید؟
        این دو به هیچ وجه مکمل همدیگر نیستند و دومعقوله جدان
        ترکیب طبیعت با مدرنیته به مراتب خیلی زیباتر از ترکیب طبیعت با سنت است.
        و در آخر هم بگم که شما ای که به دنبال نقد مدرنیته میگردی بدون تمام زندگی امروزیت رو مدیون مدرنیته هستی...

      • محمدرضا

        جنگ افروزی آمریکا و روسیه وانگلیس درجهان و استعمار نرم پس جزو سنت میشه اونا ادعای مدرن کردند و جهان طبیعت سیر خودش روداره 1-تغییر کوچک روهم درزمین سمورها باسدسازی روی رودخونه انجام میدهند پس پیشگام مدرنیته خیالی هستند2-اما جنگهای مدرنیته ازبعد جنگجهانی هم حساب کنیم جنگ کره جنگ ویتنام جنگ هندوپاکستان جنگ بالکان جنگ ایران وعراق تا اندازه ای و جنگ مالویناس 3-بازار فروش جنگ افزار وپورنوگرافی وکوکایین4-چون بیشتر اساطیر و آداب و فرهنگها ریشه در جبرجغرافیایی و طبیعت منطقه دارد.مدرنیته آداب به آفرینش رو از ادیان اوراسیایی وشمنی کپی رقت انگیزی کرده.درپایان من همه زندگی ام رو مدیون پاکی وخداهستم. نه دورانهایی که محدود به زمان هستند.

      • بدون نام

        این واقعا مسخره هست که شما جنگ هایی که به واسطه اسلحه و وسایل امروزی انجام میشود رو به گردن مدرنیته می اندازید چرا که تمام جنگ های قدیم هم که به واسطه شمشیر انجام میگرفته به گردن سنت هست
        به علاوه اینکه مدرنیته یک باور یا عقیده نیست
        آیا تا کنون شده که مدرنیته اسلحه روی سر شما بگذارد و شمارا وادار به پذیرش خود کند؟؟؟
        شما و تمامی انسان های دیگر خودتان پذیرنده مدرنیته بوده اید و به هیچ وجه نمیتوانید آن را انکار کنید،
        همین موبایلی که شما از آن برای گذاشتن کامنت استفاده میکنید از الطاف مدرنیته هست...
        اما عکس آن که در سنت که یک عقیده هست و به وفور یافت میشود که شمشیر را برروی گردن شما میگذارد و اگر آن را نپذیرید گردنتان را قطع میکند.
        سنتی که هیچ گاه به اندازن مدرنیته به انسان و دیگر موجودات زنده خدمت نکرده و تنها به یک سری باور ها و تفکراتی که هیچ‌ گاه موفق به اثبات آن ها نشده بسنده کرده است.
        درباره بازار پورنوگرافی و کوکایین هم که اصلن ربطشو به مدرنیته متوجه نمیشم چرا که سکس در زمان قبل از مدرنیته هم انجام میشده و همچنین مواد مخدر در گذشته به شکل های گوناگون یافت میشده و ربطی به مدرنیته و یا حتی سنت ندارند.
        در پایان همانطور که گفتم مدرنیته یک عقیده نیست که بخواهد آداب آفرینش رو از جایی کپی کند مدرنیته یک سبک زندگی است و آمده تا تمام این عقاید خرافی بی هیچ چشم داشتی کنار بزند...

      • بدون نام

        پاسخ شما رو دادم ولی ظاهرا به مزاج این رسانه وابسته خوش نیامده

    • Soori

      از خود گذشتگی، خودتو کوچک کردن که طرفت قد بکشه وبزرگ بشه، هی خودتو ثابت کردن وقتی ارزش داره که اون طرف کنارت باشه دستتو بگیره وباهات بیاد نه اینکه روبه روت باشه و تو رو نفهمه. این مطلب که گذاشتین خوب بود وقتی از خودتون مطمان نیستین وارد یه رابطه نشین.

    • کامیار

      با این وضعیت توقع دختر خانم ها همان بهتر که پسرها ازدواج نکنن و دخترها هم همان بهتر که تو خونه ی پدرشون بمونن در آخر مخبون معلوم میشه به ضرر کدوم جنس تموم میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ضررش اینه که بو ترشی تاریخ گذشته آدمو خفه میکنه خخخخخ

    • بدون نام

      دخترا از شوهر چيزي مثل برده ميخوان و هرچه هم بخواين كوتاه بياين باز اونا پارو فراتر ميذارن همواره ميخوان مرد رو تغيير بدن و اونو مجبور به انجام خواسته هاشون بكنن
      به نظر بنده مشكل اصلي ازدواج مشكل مالي نيست
      بلكه ترس مردها از ازدواجه و اون هم بخاطر تجربه اطرافيانشونه كه همگي احساس اسارت و بردگي دارن و هميشه به بقيه ميگن ازدواج نكنين در مقابل خانم ها خيلي مشتاق ازدواح هستن و به بقيه دخترها پيشنهاد ميكنن هرچه زودتر ازدواج كنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقا
        براي نمونه بنده 1 ساله ازدواج كردم و زنم هم بسيار همسر خوبيه ولي وقتي پنجشنبه جمعه ميشه نميتونم يك ساعت برم دنبال كار شخصيم
        كوه رفتن و اينها كه كلا تعطيل شد
        يعني حتي يك روز براي تفريح شخصي هم ندارم

      • بی نام

        بنده به عنوان جامعه شناس و روانشناس میگم که توی ازدواج دیگه کارشخصی و تفریح شخصی نبایدانتظارداشت، شمایی که ازازدواجتون راضی هستین بایدباهمسرتون برید پارک و کوه و مهمونی نه تنهایی. اتفاقا پنجشنبه جمعه یاروزای تعطیل بایدباهمسرتون باشین گفته هام درمورد زن ومرد هست،خیلیا درکی اززندگی مشترک ندارن

      • بدون نام

        خب آقای عزیز بدون توهین و فحاشی فقط یک حرف منطقی اگر دخترها بد هستن جرا دنبال شون هستین چرا میرین دنبال ازدواج هر مردی که ازدواج میکنه خواسته خودش بوده کسی وادار به ازدواجش نکرده
        و اینکه بدونی کسی بده زندگیت رو جهنم می کنه و همه چیزهایی که خودتون میگن و با همه اینها باز برید دنبالش نمیدونم چی میشه اسمش رو گذاشت
        عقلانیت؟

    • ابراهیم

      فرهنگ ایرانی و اسلامی و فرهنگ صحیح انسانیت یعنی زندگی اجتماعی ، ازدواج و تشکیل خانواده البته با انتخاب درست . مردم از زندگی خود در کنار همسر و فرزندان لذت می برن و با گذشت و فداکاری مشکلات و کمبودها را تحمل و مرتفع می کنند .
      تنها راه خوشبختی و نجات بشریت ، پیروی از دستورات خداوند متعال ، قرآن ، پیامبران و ائمه معصومین و اولیاء الهی می باشد .

    • بدون نام

      تا توقع صرف خدمات گرفتن از شوهر در وجود دخترا و مهريه و حق طلاق براي پسرا وجود داره ازدواج به هيچ وجه خوشايند كسي نيست و باعث شادي نخواهد شد فقط در صورتي ازدواج باعث شادي ميشه كه حس زندگي دوتا دوست در كنار هم داشته باشي و حس شراكت در برخورد با مشكلات زندگي
      اين در ايران وجود نداره
      اين نوع ازدواج فقط در جوامع پيشرفته وجود داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهريه مال پسراس؟
        حق طلاقم بدن به زنا تا بشه برده داري ديگه

    • محمد

      سبک زندگی شاد و زیبا و دلنشین و دوست داشتنی اینه که شاد باشی شادی مثبت درسته تنهایی خوبه اما این بستگی به دل داره بستگی به عشق داره من فکر میکنم تنهایی رو باید تنها گذاشت و از خدا بخوایم به کسی که دوسش داریم برسیم عشق وجود داره به خدا

    • بدون نام

      این عکس فیلم چگونه سین گل بمانیم هست؟

    • ......

      تو این دوره ازدواج احمقانه ترین کار هست
      مخصوصا برای خانم ها یک زن توانایی رسیدن به خیلی جا ها رو داره اگر خودش رو اسیر یک زندگی بی حاصل نکنه

      پاسخ ها

      • ابراهیم

        ازدواج در هیچ دوره ای احمقانه نیست . لیکن هرکار عاقلانه ای که توسط نادان انجام شود حماقت است .
        مرد برای خوشبختی و پیشرفت به یک زن فداکار و همراه نیاز دارد و زن نیز برای ادامه زندگی شاد و موفق به یک مرد قابل اطمینان و محکم نیاز دارد . خانمها و آقایانی که ازدواج نکردند ، درک درستی از بعضی از مسائل ندارند و شادی قلبی و درونی نیز ندارند . ولی ادای آدمهای شاد و سرحال رو در می آرن . و دیگران را به تجرد و تنهایی دعوت می کنند . انسان بصورت فطری به همراه نیاز دارد . افراد ضعیف ، زورگو ، مستبد ، کم ظرفیت و ... عدم موفقیت خود را به ازدواج و همسر ربط می دهند ، نه ناتوانی خود .

    • بدون نام

      پوریا افغانستانیا زن براشون راحت میدامیشه توچراموندی!؟

    • بدون نام

      مگه 34سالگی برای ازدواج آقایون دیره ک میگی پیرپسر؟!!!

    • بدون نام

      لطفا قبل از این که کلا به ازدواج فکر کنید، چه خانم چه آقا چک کنید ببینید، چرا میخواین متاهل بشید، اگر دلیلتون فقط به نفع خودتونه،لطفا تا ابد مجرد بمونین.

    • علی

      چطوری بامهریه های سنگین و ..ادم ازدواج کنه ولی
      تو فرهنگ پوچ غربی حرفی از این خرفا نیس ونه زندانی ب خاطز مهریه ونفقه...وجود داره

    • پریماه

      ما خونمون کنار دادگاهه شوهر خالم هم وکیله پر طلاق هس بخدا بیشتر شکایت ها هم آقاهه خیانت میکنه .
      تو ایران نباس ازدواج کرد باس رفت خودتو بندازی پایین بکشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج