۸۷۲۸۱۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

بیش از دو هزار تذکر کتبی به روحانی و وزرا

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که نمایندگان در سال سوم فعالیت مجلس ۲۷۶۲ بار به رئیس جمهور و وزرای کابینه تذکر کتبی داده‌اند گفت که از این میان بیشترین تذکر مربوط به رئیس جمهور بوده است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که نمایندگان در سال سوم فعالیت مجلس ۲۷۶۲ بار به رئیس جمهور و وزرای کابینه تذکر کتبی داده‌اند گفت که از این میان بیشترین تذکر مربوط به رئیس جمهور بوده است.

علی اصغر یوسف نژاد، اظهار کرد: در سال سوم فعالیت مجلس تعداد تذکرات کتبی نمایندگان به وزرا و رئیس جمهور در اجرای ماده ۲۰۶ آئین نامه داخلی مجلس ۲۷۶۲ تذکر بوده است که از این تعداد بیشترین تذکر با ۵۱۳ فقره مربوط به رئیس جمهور و کمترین تذکر با ۳۲ فقره مربوط به وزیر دفاع بوده است.

وی افزود: از نظر بررسی مقایسه‌ای عملکرد نظارتی مجلس بین سال سوم دوره نهم و سال سوم دوره دهم، تعداد تذکرات کتبی نمایندگان ۱۳ درصد کاهش یافته و تعداد تذکرات سال سوم نسبت به سال دوم در دوره دهم ۱۳ درصد افزایش یافته است.

به گفته یوسف نژاد در سال سوم فعالیت تعداد تذکرات کتبی به مجلس رئیس جمهور ۵۱۳ تذکر، به وزیر جهاد ۲۹۲ تذکر، وزیر راه ۲۷۴ تذکر، به وزیر کشور ۲۲۶ تذکر و به وزیر نیرو ۲۲۶ تذکر بوده که بیشترین تذکرات را دریافت کردند و در مقابل وزیر علوم با ۵۵ تذکر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۵۳ تذکر، وزیر دادگستری با ۵۰ تذکر، وزیر اطلاعات با ۳۴ تذکر و وزیر دفاع با ۳۲ تذکر کمترین تعداد تذکرات کتبی را دریافت کردند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد در سال چهارم با توجه به این سال انتخابات است و مسائل منطقه‌ای و حوزه انتخابیه معمولاً بیشتر مدنظر نمایندگان قرار می‌گیرد تعداد تذکرات نیز افزایش خواهند یافت و در واقع جنبه‌های نظارتی بیشتری را در سال پایانی مجلس شاهد خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره بازم اسمشو جزو بدا بنویسید هزارتا ضربدر هم جلوش بزنید

    • بدون نام

      این نشون از ضعف مجلسه که هیچکاری نکرده

    • بدون نام

      مجلس و دولت دستشون تو یه کاسست

    • بدون نام

      فعلا که میبینید مجلس برای دولت یه سرگرمیه

    • بدون نام

      به نماینده های یک عقیده با دولت رای میدی اینجوری به گند کشیده میشه به مخالفای دولت رای میدی هرچی بدبختیه سرمون نیارن میگن دوتا قوا با هم نیستن دولت هم که مملکتو ول کرده خوب چه کاریه که شماها پول مفت میگیرید خوب همتون برید خونتون مملکت هم بدتر این نمیشه اگه دست خود مردم باشه

    • بدون نام

      دولت درمونده ست مجلس هم هیچ کاریش نداره این وسط مردم که ولی نعمت اینها هستن و تنها اشتباهشون اعتماد به اینهاست در فشار زندگی دارن له میشن

    • بدون نام

      مگر تاثیر هم داشته

    • بدون نام

      باتذکرمگه میش مملکت نگه داشت ومسخربازی

    • بدون نام

      تذکر .واقعا خنده داره شما میخواید با این حرفها دوباره از مردم رای اعتماد بگیرید .توی خانه شخصی خودتان به بچه ها روزی چند بار تذکر میدین اینم مثل همون .تا به امروز هیچ برخورد قاطعی صورت نگرفته .مجلس آن مجلسی بود که در عرض یک ساعت بنی صدر رو عزل کرد

    • بدون نام

      دولت کذابان که باتذکرآدم نمیشه گناه مردم چیه که دولت ومجلس ناتوانند

    • کلاهبردار

      ای کاش همه مسولین به خدااعتقادداشتن چی می شد

    • بدون نام

      دیگر تذکر به درد نمی خورد مجلس اگر با مردم است استیضاح دولت روحانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج