جاباما
۸۷۲۸۳۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آبه در دیدار با رهبری پیام ترامپ را ابلاغ می‌کند؟

خبرنگار سیاسی گاردین با تاکید بر اهمیت سفر شینزوآبه به تهران، بازگشت ترامپ به برجام را اصل اساسی برای آغاز مذاکره دانست.

خبرگزاری ایلنا: پاتریک وینتور خبرنگار بخش دیپلماسی و سیاسی نشریه گاردین است. وی نظرات خود را درباره تنش‌های میان ایران و آمریکا مطرح کرد.

ترامپ به دنبال جنگ با ایران نیست

پاتریک وینتور ابتدا بر عدم تمایل ترامپ برای آغاز جنگ با ایران تاکید کرد و در این باره گفت: دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست. وی در واقع در تلاش است تا بتواند ایران را به مذاکره راضی کند، البته معلوم نیست که بتواند این کار را انجام بدهد یا خیر؛ اما در واقع به نظرم عقب‌نشینی ترامپ از اصول قبلی خود مانند شروط دوازده گانه که شرط اصلی برای آغاز مذاکره با ایران بود، بیانگر این است که او می‌خواهد از جنگ با ایران جلوگیری کند.

خبرنگار سیاسی نشریه گاردین افزود: ترامپ بارها در اظهارات خود بیان کرده است که به دنبال جنگ با ایران نیست و می‌خواهد از طریق مذاکره این مشکلات حل شود. حتی در اظهارات اخیر خود بیان کرده است که امیدوار است جنگ میان ایران و آمریکا اتفاق نیفتد.

ایران با تحریم‌ و تهدید تسلیم نمی‌شود

وی خاطرنشان کرد: آمریکا با اعمال حداکثر فشار اقتصادی بر ایران می‌خواهد تهران را تسلیم کند اما این کشور بارها نشان داده است که تحریم‌ها باعث نمی‌شود که آنها تسلیم شوند. محمد جواد ظریف بارها اعلام کرده که تهدید و تحریم در مورد ایران جواب نمی‌دهد و رهبر ایران هم بر عدم تسلیم ایران در مقابل آمریکا تاکید کرده است.

آبه در دیدار با رهبر ایران پیام ترامپ را ابلاغ می‌کند

این فعال رسانه‌ای با اشاره به سفر شینزوآبه به تهران و نقش میانجی‌ها در بهبود رابطه ایران و آمریکا گفت: ترامپ به دنبال مذاکره با ایران است. سفر شینزوآبه به تهران در واقع تلاشی است برای میانجی‌گری میان ایران و آمریکا. آبه در این دیدار تلاش دارد تا با رهبر ایران دیدار کند و در دیدار با بالاترین مقام رسمی ایران پیام ترامپ را به آنها ابلاغ کند. دیدار شینزوآبه و مقام‌های ایرانی اولین تلاش جدی و مهم برای واسطه‌گری میان ایران و آمریکاست و نتیجه این دیدار بسیار مهم خواهد بود.

برای راضی کردن ایران به مذاکره باید ترامپ به برجام بازگردد

وی خاطرنشان کرد: این دیدار برای هر دو طرف می‌تواند مهم باشد اما پیام‌های زیادی در این دیدار برای طرف‌های این تنش رد و بدل خواهد شد. اول این که باید ترامپ بداند تهران هم پیش شرطی دارد و آن اینکه برای راضی کردن ایران به مذاکره، باید ترامپ به برجام بازگردد.

اروپا به دنبال حفظ برجام است

وینتور گفت: اروپا یکی از منتقدان خروج آمریکا از برجام بوده و به دنبال زنده نگه داشتن این توافق است. از سوی دیگر برای راه‌اندازی ساز و کار مالی ایران و اروپا هم تلاش می‌کند اما کشورهای اروپایی با خطر مجازات‌های آمریکا هم روبه رو هستند. این موضوع بارها در گفت‌و‌گو میان سران آمریکا و کشورهای اروپایی مطرح شده است.

سلطه دلار آمریکا در بازار جهانی باعث سستی اروپا در اجرای اینستکس شده است

آمریکا در بازار جهانی با دلار، قلدری می‌کند

وی افزود: یکی از دلایل اصلی کندی اروپایی‌ها برای اجرایی کردن اینستکس ترس آنها از واکنش آمریکاست. از سوی دیگر آمریکا در بازار جهانی توسط دلار خود قلدری می‌کند همین موضوع باعث شده است که اروپا بسیار محتاطانه رفتار کند.

ارتش ایران بسیار قوی است

آمریکا باید از جنگ با ایران خودداری کند

خبرنگار سیاسی نشریه گاردین تاکید کرد: آمریکا باید از جنگ با ایران بترسد، ایران ارتش قوی دارد و از سلاح‌های قدرتمندی برخوردار است. فناوری موشکی ایران و هواپیماهای بدون سرنشین و ارتش چند هزار نفری و به علاوه کشورهای متحد ایران و نیروهای نیابتی ایران همه و همه باعث قدرت ایران شده و عاملی شده است که آمریکا باید از جنگ با ایران خودداری کند؛ چرا که این جنگ فاجعه بار خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج