۸۷۲۹۵۲
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

چه کسانی از مالیات بر سکه معاف می‌شوند؟

معاون حسابرسی شهر و استان تهران در سازمان امور مالیاتی گفت: طبق بخشنامه مالیات بر درآمد اگر کسی ادعا کرد سکه‌ها را نفروخته و یا بابت مهریه واگذار کرده از این بخشنامه معاف خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: معاون حسابرسی شهر و استان تهران در سازمان امور مالیاتی گفت: طبق بخشنامه مالیات بر درآمد اگر کسی ادعا کرد سکه‌ها را نفروخته و یا بابت مهریه واگذار کرده از این بخشنامه معاف خواهد شد.

ابراهیمی در مصاحبه با رادیو در رابطه با بخشنامه‌ای که اخیراً درخصوص مالیات سکه صادر شده اظهار داشت: ما بر اساس منابع مالیاتی موجود در قانون مالیات‌های مستقیم، حق گرفتن مالیات را داریم و بخشنامه مزبور درباره مالیات بر درآمد است.

معاون حسابرسی شهر و استان تهران در سازمان امور مالیاتی یادآور شد: البته ظاهر بخشنامه تا حدودی ابهام‌آمیز است اما مسئله اصلی آن، دریافت مالیات بر درآمد از کسانی است که در سامانه خرید سکه داشته و آن را فروخته‌اند.

وی در ادامه تأکید کرد: مالیات بر عایدی سرمایه هنوز به‌تصویب مجلس هم نرسیده و ما برای داشتن دارایی لزوماً مالیات نمی‌پردازیم.

معاون حسابرسی شهر و استان تهران در سازمان امور مالیاتی بیان کرد: ما برای گرفتن مالیات بر درآمد این سکه‌ها بررسی‌هایی را انجام دادیم. مؤدیان مالیات بر درآمد کوچک طبق تبصره‌ای در ماده ۱۰۰ با پرداخت مالیات مقطوع از تسلیم اظهارنامه و ثبت‌نام معاف خواهند شد و در پروسه تشخیص مالیات و ارائه اسناد و دفاتر قرار نمی‌گیرند.

این مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی همچنین اضافه کرد: طبق یک ماده قانونی دیگر، افرادی که اظهارنامه مالیاتی نمی‌دهند از هیچ معافیتی برخوردار نمی‌شوند.

ابراهیمی درباره جزئیات محاسبه نرخ مالیات بر سکه این‌گونه توضیح داد: با توجه به قیمت‌های موجود و میزان معافیت مالیاتی هر فردی محاسباتی انجام گرفت و مقرر شد افرادی که زیر ۲۰ سکه خرید کرده‌اند اگر اظهارنامه ارائه کنند مشمول معافیت خواهند شد. اما افرادی که در سال ۹۷ از ۲۰ تا سقف ۶۰ سکه خریده و فروخته‌اند باید به‌ازای هر سکه ۱۵۰ هزار تومان بپردازند و افرادی که بیش از ۶۰ سکه خرید و فروش کرده‌اند باید ۲۰۰ هزار تومان و از ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه هم ۲۵۰ هزار تومان بپردازند و بیشتر از آن هم باید اظهارنامه دهند.

معاون حسابرسی شهر و استان تهران در سازمان امور مالیاتی متذکر شد: در بخشنامه مالیات بر درآمد تأکید شده اگر کسی ادعا کرد که سکه‌ها را نفروخته و یا بابت مهریه واگذار کرده از این بخشنامه معاف خواهد شد و الزامی برای پرداخت مالیات برای این افراد وجود ندارد.

ابراهیمی در پاسخ به این سؤال که "آیا دریافت مالیات بر سکه موجب خرید و فروش زیرزمینی و پنهانی سکه خواهد شد یا خیر؟" گفت: ما فرض را بر این گذاشتیم که افرادی که تعداد زیادی سکه خریدند در سال ۹۷ عرضه کرده‌اند و افرادی هم که نفروخته‌اند مالیاتی نمی‌دهند. ما اسامی خریداران را داریم و سال بعد مجدداً مطالبه می‌کنیم.

همچنین در ادامه، کشتی‌آرای گفت: تعداد زیادی از افراد در سال ۹۶ و ۹۷ برای خرید سکه ثبت‌نام کردند اما افراد صنفی و حرفه‌ای وارد خرید و فروش سکه نشدند و بیشتر افراد عادی جامعه بودند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: بنده شنیدم فردی سه‌هزار سکه ثبت‌نام کرده است. طبیعتاً این سه‌هزار سکه درآمدی را برای این شخص حاصل کرده که طبق قانون مالیاتی به آن درآمد اتفاقی می‌گویند و نحوه پرداخت مالیات آن هم در قوانین مالیاتی مشخص شده و برای برقراری عدالت مالیاتی، پیش‌بینی شده که مالیات مقطوعی پرداخت شود.

کشتی‌آرای مالیات بر سکه را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: تقریباً هیچ یک از آن سکه‌ها وارد بازار نشده و حباب در مقطعی از بین رفت اما دوباره ایجاد شد. این یک سرمایه‌گذاری از سوی جامعه بود که صورت گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینم یک تبصره برا کسانی که سکه بیش از حد تو دستشون هست ،مگه میشه اون 4درصدی ها را رها که همشون دستشون تو همه وای بر ما که رنگ سکه هم ندید ه ایم

    • @@ ابی قهرمان @@

      آنهایی که فامیل های ذیل را داشته باشند
      ۱ وزیر
      ۲ نماینده
      ۳ شورای نگهبان
      آقازاده های افراد یاد شده هر مقدار سکه که داشته باشند و یا قصد خرید داشته باشند ریالی بابت مالیات دریافت نخواهد شد.

    • محمد

      با این تفاسیر هیچکس مالیات نمیده.
      این تبصره ها رو همون گردن کلفت ها که از همه بیشتر سکه خریدن تدوین و تصویب میکنن.

    • شیری

      احتمالا ان هایی که تحت نام اقازاده دارای سپر محکم برای اختلاس و رانت اند بقیه فرشته زاده ها که ملت باشند باید بپردازند. البته اینطور تصور می کنم

    • م مرادی

      ابتداد خرید با ید اطلاع رسانی میشد دران لحضه با با ارزش بازار زیاد فرقی نداشت پس نه ماه تحویل اکنون صحبت مالیات میشود اغلب طلا یا ملک یا وسیله ای فروختن کارشان خرید وفروش نبوده
      که با تورم بتوانند ارزش پول خودشان حفط کنند

    • بدون نام

      آخرین گیرنده باید مالیاتش را بپردازد سکه باید تحویل دفتر ثبت شود وردیف ثبت به صورت آنلاین به دارائی متصل گردد که افرادیکه با مهریه کاسب میشن وزندگی دیگران را به تاراج میبرند پاسخگو وحقوق ملت وجامعه را پرداخت کنند
      اگر اینگونه باشد یعنی راه فرار از مالیات برای رانت خواران کثیف

    • ۰۰۰

      اقا زاد ها

    • بدون نام

      مسئولین ونکبت زاده ها

    • بدون نام

      یه کاری میکنید ملت مجبور به دروغ گفتن میکنید الان همه میگن ما نفروختیم یا مهریه دادیم چطور میخوای ثابت کنی.یه چیزی گفتن خودشون موندن توش مثل .....

    • دیوان عدالت

      شاکی از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری کنه،جواب میگیره
      کارمند دارایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج