۸۷۳۰۸۰
۱۹ نظر
۵۰۰۹
۱۹ نظر
۵۰۰۹
پ

اظهارات وزیر کشور درباره روند کاهشی قیمت ارز

وزیر کشور گفت: قیمت ارز در ۱۰ روز گذشته روندی کاهشی داشته است، با توجه به اینکه یکی از عوامل و عناصر مهم در افزایش قیمت‌ها، مرتبط با قیمت ارز بوده، اکنون که ارز روند کاهشی دارد به همان نسبت قیمت کالاها باید کاهش یابند.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: «عبدالرضا رحمانی فضلی» عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه جلسات «ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور» به طور مرتب برگزار می‌شود، گفت: امروز هم جلسه ستاد اطلاع رسانی اقتصادی با حضور همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط برگزار و طبق معمول در این جلسه گزارشات هفتگی از عملکرد حوزه‌های اقتصادی و اجرایی ارائه شد. باتوجه به پیشنهادات اعضای ستاد، عمدتاً کار ستاد این خواهد بود که به صورت پیشگیرانه با مسائل برخورد کنیم.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با تاکید بر اینکه مصوبات این ستاد به استحضار سران قوا می‌رسد و در آنجا نسبت به حل معضلات و مشکلات اقدام می‌شود، اضافه کرد: اگر احساس می‌شود در حوزه‌ای اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که در آینده در تولید و قیمت‌ها اثر منفی داشته باشند، آن مشکلات و احتمالات مطرح، بررسی و در مورد آنها تصمیم گیری می‌شود.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه بعضی از دستگاه‌ها مانند قوه قضائیه با توجه به نوع تعامل و همکاری آنها با رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی عملکرد خوبی داشته اند، اظهار داشت: به دلیل این نوع از عملکرد و همکاری دستگاه‌های مرتبط، روند هماهنگی سیاست‌های ما در اجرا بسیار مناسب شده است. بر همین اساس گزارشی از روند هماهنگی سیاست‌های اجرایی با ائمه جمعه سراسر کشور ارائه شد که بسیار خوب و امیدوارکننده بود.

اظهارات وزیر کشور درباره روند کاهشی قیمت ارز

وزیر کشور ادامه داد: گزارشات بسیار خوبی در خصوص اقدامات دستگاه‌های اجرایی در جهت تشویق تولید، مقاومت مردم و در جهت جلوگیری از برخی سیاه نمایی‌ها ارائه شد، که جای تشکر دارد. همچنین در این جلسه مباحث جلسه قبل و نحوه اطلاع رسانی برخی رسانه‌ها مطرح شد.

رحمانی فضلی با یادآوری این نکته که طبق گزارشی که هر هفته وزرات صمت در این ستاد ارائه می‌دهد، قیمت حدود ۶۰ قلم کالا پیگیری و رصد می‌شود، تاکید کرد: در جلسه قبل برخی رسانه‌ها به نقل اینجانب از کاهش ۵۰ درصدی کالاها گزارش داده بودند که این خبر درست منتقل نشده بود. صحیح آن به این صورت است که از آن ۶۰ قلم کالا، ۵۰ درصد روندی کاهشی، بین ۵ تا ۱۰ درصد داشته است. ۴۰ درصد ثبات و ۱۰ درصد نیز افزایش قیمت گزارش شده است. باید توجه شود که تمام این درصدها مربوط به ۶۰ قلم کالایی است که رصد می‌شوند.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی را موظف کردیم سخنان واحد خود را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی با حضور فعال خود در عرصه اطلاع رسانی از انتشار اعداد و ارقام غیر واقعی جلوگیری کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن رسانه‌هایی با نیت فضا سازی و بازارسازی های کاذب موجب افزایش قیمت فروش و اجاره شده بودند، با تصمیم قوه قضائیه با حدود ۱۰ سایت غیر مجاز که به این کار مشغول بودند برخورد مناسب و متناسب صورت گرفت. طبق گزارشات فضای رسانه‌ای در این حوزه آرام تر شده و قیمت درحوزه مسکن روند کاهشی داشته است.

اتفاقی مشابه مسکن در حوزه خودرو هم افتاده بود، با برخوردی که با سایت‌ها و عوامل افزایش قیمت خودرو شد در آن قسمت هم با شرایط ارامی مواجه هستیم. در حال حاضر فضای اطلاع رسانی و رسانه‌ای کالا در حوزه‌های ارز، سکه، مسکن و خودرو کاملاً مدیریت شده است و دستگاه‌های اجرایی مرتبط موطف هستند دائماً رصد کنند و اطلاعات درست را به مردم بدهند.

وی افزود: گزارشی از افزایش قیمت برخی کالاها از ستاد تنظیم بازار داشتیم مبنی بر اینکه برخی از اقلام لبنی تا حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است که در ستاد، ریز اجزا تشکیل دهنده قیمت آن کالاها بررسی و مقرر شد نظارت دقیقی صورت پذیرد که باعث افزایش‌های کاذب و غیر رسمی نشود، این موضوع را اصناف و وزارت صمت پی گیری می‌کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه جلسات این ستاد به صورت هفتگی تشکیل می‌شود، اظهار کرد: در اینجا موضوعات مرتبط رصد، تحلیل و مناسب با فضای رصد شده وتحلیل شده، دستگاه‌های اجرایی اقدامات مناسب و لازم را انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که در راستای واقعی شدن قیمت‌ها چه اقداماتی انجام داده اید؟ گفت: برخی قیمت‌ها به صورت کاذب افزایش داشته اند و رقم کاهشی کم بوده است. مقرر شد دستگاه‌های مرتبط، این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و تلاش کنند ثبات قیمت‌ها اتفاق بیافتد.

رحمانی فضلی گفت: در حال حاضر یکی از عوامل و عناصر مهم در افزایش قیمت‌ها، به ظاهر مرتبط با قیمت ارز بوده است، لذا همانگونه که هنگام افزایش قیمت ارز کالا گران می‌شد، اکنون که ارز روند کاهشی دارد به همان نسبت کالاها باید کاهش یابند. با توجه به روند کاهشی قیمت ارز در ده روز گذشته امیدواریم دستگاه‌های مرتبط با موضوعات و کالاهای مختلف به این موضوع توجه و آن را کنترل کنند، مقرر شد این موضوع هم بررسی و در جلسات بعد گزارش آن ارائه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اگر سکوت کنید در هر زمینه ای خودش درست میشه لطفا خواهشا سردم داران سکوت کنن عرضه درست کردن ندارید لطفا ساکت باشید خودش درست بشه شماها با حرفای مفتتون خراب نکنید آقایون شعار

    • بدون نام

      وقتی هر چیزیو اینا میگن اوضاع خوبه چهار ستون بدن آدم میلرزه دقیقا عکسش در میاد اصلا هیچی نگن نمیشه!!

    • بدون نام

      رفت بالا که شد ۱۳۳۰۰

    • بدون نام

      قیمتها این چند روزها کم که نشده هیچ بعضی چیزها افزایش قیمت هم داشته اند.

    • بدون نام

      قیمتها این چند روزها کم که نشده هیچ بعضی چیزها افزایش قیمت هم داشته اند.

    • محمد

      الان همه شدن کارشناس , اونوقت که میره بالا خداوکیلی شما کجاید؟ زبون که الحمدالله درازه ,من تعجبم فقط موقع پاین اومدن اینا یکی یکی سروکلشون پیدا میشه

    • بدون نام

      چرا دولت اصلاحطلب در دوره اول توانست دلار را در مدت ۴ سال زیر ۴۰۰۰ تومان نگه دارد و بعد از انتخابات بشدت افزایش پیدا کرد؟؟؟؟!!!؟؟؟!!؟؟؟؟............؟؟!!!؛!!؟.....؟؟؟؟.......؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟...

    • بدون نام

      ...، چقدر دروغ

    • بدون نام

      قیمت دلار دستکاری شده راست میگی قیمت کالا درست کن ساعتی گرون میشه

    • بدون نام

      نمیشد نظر ندی .دوباره گران شد

    • آتابای حاتمی هفت چشمه

      شما آدمای دروغگو و شعبده بازی هستید همه چی دست خودتون یا عوامل تون هست دارین از سادگی مردم سوء استفاده می کنید

    • بدون نام

      ۳۰ خط مطلب نوشتی بعد یک خطش درباره ارز بوده اونو تیتر کردی ؟

    • بدون نام

      تبلیغات روانی دولت یعنی اگه باامریکامذاکره بش امتیازبدیم دلارمیادپایین خاین

    • بدون نام

      هیچکس جز دولت روحانی عامل گرانی و بی ثباتی بازار نیست

    • بدون نام

      همه منتظر ارزونی هستن جز روحانی و هیئت دولتش

    • بدون نام

      همه منتظر ارزونی هستن جز روحانی و هیئت دولتش

    • بدون نام

      یکی از عاملین گرانی دلار خود شماها هستید

    • بدون نام

      مسئولیت بی ارزش شدن پول ملی روحانیه نه آمریکا

    • بدون نام

      روحانی از تحربمها استفاده کرد و به اسم آمریکا دلاری که سالیان سال میخواست گرون کنه و نمیشد و گرون کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج