۸۷۳۱۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

لایحه حفاظت از خاک در شورای نگهبان تایید شد

مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لایحه حفاظت از خاک بعد از ۱۴ سال تلاش تخصصی و مستمر سازمان حفاظت محیط زیست در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ١٣ خرداد ٩٨ همزمان با هفته محیط زیست، به تایید شورای نگهبان رسید.

ایسنا: مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لایحه حفاظت از خاک بعد از ۱۴ سال تلاش تخصصی و مستمر سازمان حفاظت محیط زیست در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ١٣ خرداد ٩٨ همزمان با هفته محیط زیست، به تایید شورای نگهبان رسید.

معصومه حسین پور تصریح کرد: در قانون حفاظت از خاک سازمان محیط زیست مکلف به شناسایی مواد آلاینده خاک و اشخاص آلوده‌کننده آن و اعلام وقوع وضعیت اضطراری براساس حدود مجاز آلودگی خاک و آلاینده‌های ورودی به آن برای کاربری‌های مختلف خاک است.

وی ادامه داد: همچنین بهره‌برداران واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و معدنی که در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعالیت می‌کنند، مکلف به رعایت مفاد این قانون هستند.

لایحه حفاظت از خاک در شورای نگهبان تایید شد

وی درباره انتقال خاک به خارج از کشور گفت: در این قانون انتقال خاک به خارج از کشورممنوع است و فقط خروج مواد معدنی و مقادیر کمِ خاک به منظور امور پژوهشی پس از رعایت فرایند قانونی مربوط مستثنی است.

مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست درباره نقش دیگر نهادها در این قانون گفت: بر اساس این قانون قوه‌قضائیه به منظور رسیدگی به جرائم موضوع نسبت به ایجاد شعب تخصصی اقدام و به جرائم مربوط خارج از نوبت رسیدگی می‌کند.

همچنین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایر رسانه‌های دولتی مکلفند برنامه‌های تولیدشده در زمینه آموزش از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست درخصوص آگاهی و مقابله با آلودگی و تخریب خاک را در قالب‌های گوناگون رسانه‌ای از جمله برنامه‌های تلویزیونی به‌صورت رایگان منتشر و پخش کنند.

همچنین بر اساس این قانون عملیات معدنی منوط به رعایت ضوابط زیست محیطی خواهد بود.‌

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیکار

      راست گفتی ان هم لایحه دولت داره خودش خاک را به دیگر کشور ها می فروشد ان وقت لایحه هم می دهد خنده دار است این مجلس هم سرای جوکستان است

    • ابوالفضل رمضانی

      20 سال پیش چینی ها خاک ما رو جارو میکردن الان لایحه تصویب میشه!!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج