۸۷۳۱۹۰
۱۱ نظر
۵۰۱۰
۱۱ نظر
۵۰۱۰
پ

بانک مرکزی: شیب افزایش قیمت مسکن تند شد

روند متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در سطح شهر تهران نشان می دهد متوسط قیمت هر متر مربع در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با شیب نسبتا تندی افزایش یافته (نرخ رشد ۱۲.۵ درصد) که طی یک سال اخیر بی سابقه بوده است.

خبرگزاری تسنیم: معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران با استفاده از آمارهای ارائه شده بانک مرکزی قیمت و تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت ماه را بررسی کرد. بر این اساس طی اردیبهشت ماه امسال، تعداد ۱۲هزار و ۱۲۸ واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است که این تعداد نسبت به فروردین ماه حدود ۳.۵ برابر شده است اما همزمان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهشی حدود ۳۶.۵ درصد را تجربه کرده است.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در اردیبهشت ماه نیز ۱۲ میلیون و ۶۷۳ هزار تومان بوده که نسبت به فروردین ماه، ۱۲.۵ درصد افزایش را نشان می دهد اما در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، بیش از دو برابر شده است.

این گزارش نشان می دهد که از سال ۱۳۹۷ تاکنون بیشترین تعداد معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران، مربوط به اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ بوده که ۱۹ هزار و ۱۰۷ معامله را شامل می شود. با این حال و بدنبال افزایش قیمت مسکن، روند نزولی تعداد معاملات از آن زمان آغاز شده و تا دی ماه ۱۳۹۷ ادامه داشته است.

بانک مرکزی: شیب افزایش قیمت مسکن تند شد

با نزدیک شدن به پایان سال، روند مزبور در بهمن و اسفند 97 معکوس شده اما در فروردین 1398 با افت قابل ملاحظه ای همراه بوده است. گرچه در اردیبهشت ماه 98، رشد تعداد معاملات اتفاق افتاده و تقریبا به سطح اسفندماه 1397 رسیده است.

روند متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در سطح شهر تهران نشان می دهد متوسط قیمت هر متر مربع در اردیبهشت ماه 1398 با شیب نسبتا تندی افزایش یافته (نرخ رشد 12.5 درصد) که طی یک سال اخیر بی سابقه بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      چرا خبر جعلی میزنید
      من مشاور املاک هستم
      بازار کلا خوابیده و تو کما هست..
      خریدار توانی نداره با این قیمت ها....

      پاسخ ها

      • حسن

        بانک مرکزی و سازمان املاک کشور واتحادیه املاک تهران وروزنامه دنیای اقتصاد کارشان همین نشر امار وارقام وترسیم نمودارهای جعلی است .ومیخواهند همیشه بازار مسکن واجاره بها را را مشوش نگهدارند

    • بدون نام

      انقدر دروغ گفتند که این دروغها را هم مردم باور نمیکنند، و این امار و قیمتها ساختگی و تبلیغاتی است تا بلکه بتوانند بانکها را با داشتن املاک بیشمار از ورشکستگی نجات دهند. و هیچ خبری نیست جز رکود شدید و تعدادی دلال.

    • بدون نام

      الان که نه شیب تندی و نه شیب کندی وجود نداره ، راکد راکده و خریداری وجود نداره ، با این اخبار قدیمی که مربوط به افزایش قیمت سال قبل هستش بیخود جوسازی نکنید

    • بدون نام

      کاشکی دولت غربگرای اصلاحطلب ، غرور و تکبر را کنار می گذاشت و مسکن مهر احمدی نژاد که باعث خانه دار شدن خیلی ها شد ادامه می داد !؟؟!!!؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!؟؟؟!!!!؟؟!؟؟!!؟؟؟؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خودتون شدین عامل افزایش قیمت دست از سر این مردم بدبخت بردارین تورو امام زمان

    • محمد

      بزار چند روز آینده قیمتهای جدید سیمان بیرون بیاد تا بگم چه شیبی داره

    • بدون نام

      مسئولان چون خودشون ملک زیاد دارند و هر کجا زمین خوبی دیدند ، مالک شدند دنبال گران کردن آنند . گور بابای مردم بیچاره!

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره که هر وقت میخواین با حرف هر کار میخواین میکنین.یه روز با همین جو دادن قیمتارو میبرین بالا و بعد با حرف بازارو میخوابونین و مردم نادون فقط نقشی رو که توی این نمایش زشت ازشون انتظار دارین بازی میکنن!!

    • بهزاد

      از برترینها تقاضا دارم نظر همه چاپ کنند چرا بعضیهارا چاپ میکنید و بعضیهارا چاپ نمیکنید من دوساعت پیش نظر دادم ولی چاپ نکردید من یک ساعت دیگر منتظر میمانم اگر نظرم چاپ نشد من این برنامه را حذف میکن اگر نظر ما را چاپ نکنید پس به چه درد میخورید فایده نداره

    • بهزاد

      نظری که من دوساعت پیش دادم شبیح نظر کاربر11/24 بود ولی نظر ایشان را چاپ کردید ولی نظر منو چاپ نکردید علت چیه دوست دارم جوابم را بدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج