۸۷۳۲۷۴
۱۱ نظر
۵۰۱۳
۱۱ نظر
۵۰۱۳
پ

وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی چگونه است؟

پیام‌رسان‌های داخلی تاکنون به اهدافی که برای آن‌ها تعیین شده نزدیک نشده‌اند و این در حالی است که همچنان پیام‌رسان‌های خارجی در کشور فیلتر بوده و نسخه‌های فارسی آن‌ها نیز از مارکت‌های خارجی حذف شده‌اند.

وب‌سایت گجت‌نیوز - حسین مرادی: پیام رسان‌های داخلی تاکنون به اهدافی که برای آن‌ها تعیین شده نزدیک نشده‌اند و این در حالی است که همچنان پیام رسان‌های خارجی در کشور فیلتر بوده و نسخه‌های فارسی آن‌ها نیز از مارکت‌های خارجی حذف شده‌اند.

طی چند سال گذشته شاهد راه‌اندازی پیام رسان‌های داخلی بوده‌ایم که دوران اوج آن‌ها نیز به زمان فیلترینگ پیام رسان خارجی تلگرام برمی‌گردد که انتظار می‌رفت در آن زمان بسیاری از کاربران به پیام رسان‌های بومی مهاجرت کنند. البته بسیاری از کارشناسان این حوزه همچنان بر این باورند که فیلترینگ پیام رسان‌های خارجی روش مناسبی برای حمایت از پیام رسان‌های داخلی محسوب نمی‌شود.

به هر حال برخی از مسئولان روش فیلترینگ را برای حمایت از پیام رسان‌های داخلی مناسب می‌دانند. از سویی همچنان از دید کاربران ایرانی نسخه اصلی تلگرام بهتر بوده و به کمک فیلترشکن‌ها و یا به وسیله نسخه‌های فارسی با پروکسی‌های داخلی همچنان از آن استفاده می‌کنند که مسئولان نیز از چنین شرایطی انتقاد می‌کنند. طبق آمار در حال حاضر بیش از نیمی از کاربران ایرانی همچنان از نسخه اصلی تلگرام استفاده می‌کنند.

تعداد کاربران پیام رسان‌های داخلی

وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی چگونه است؟

در فروشگاه‌های آنلاین می‌توان تعداد دانلود هر یک از پیام رسان‌های داخلی را مشاهده کرد. البته کاربران برای دانلود این پیام رسان‌های بومی علاوه بر این که می‌توانند آن‌ها را از گوگل پلی و بازار برای گوشی‌های اندرویدی و فروشگاه‌های سیپ اپ و سیب چه برای گوشی‌های آیفون دانلود کنند، این پیام رسان‌ها از سایت هر یک از آن‌ها نیز قابل دانلود است. گفتنی است پیام رسان‌های داخلی از مارکت اپ استور حذف شده‌اند. از این رو با در نظر گرفتن این موضوع که در حالت عادی کاربران برنامه‌های خود را از مارکت‌ها دانلود می‌کنند، در این بررسی مارکت‌ها ملاک محاسبه تعداد کاربران پیام رسان‌های بومی خواهند بود.

نکته

در ادامه برای هر یک از پیام رسان‌ها تصویری از میزان دانلود آن‌ها را در مارکت‌های آنلاین تهیه کرده‌ایم که این آمار‌ها نشان می‌دهد چه تعداد از برنامه‌ها دارای نصب فعال هستند. البته باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید که احتمال دارد فردی هر یک از این پیام رسان‌های داخلی را دانلود و نصب کرده باشد، اما آن‌ها را مورد استفاده قرار ندهد. از این رو چنین شرایطی در آمار لحاظ نشده است. گفتنی است تعداد نصب فعال به شرایطی گفته می‌شود که کاربران علاوه بر اینکه برنامه را دانلود و نصب می‌کنند، در آن ثبت نام کرده و از آن استفاده کرده باشند.

تعداد کاربران پیام رسان بله

وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی چگونه است؟

اپلیکیشن بومی بله در مارکت بازار ۱ میلیون، در گوگل پلی ۵۰۰ هزار و در فروشگاه مایکت نیز ۲۰۰ هزار نصب فعال دارد که در مجموعه تعداد کاربران فعال آن را به ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار می‌رساند.

تعداد کاربران پیام رسان سروش

وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی چگونه است؟

پیام رسان داخلی سروش نیز در بازار ۲ میلیون کاربر، (اپلیکیشن سروش پلاس به عنوان نسخه پیشرفته سروش نیز ۲۰۰ هزار کاربر در بازار) و با ۳۴ هزار کاربر در مایکت در مجموع میزان کاربران فعال آن به ۲ میلیون و ۲۳۴ هزار کاربر می‌رسد.

تعداد کاربران پیام رسان گپ

وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی چگونه است؟

پیام رسان بومی گپ در بازار حدود ۲۰۰ هزار کاربر، در گوگل پلی حدود ۵۰۰ کاربر و در مایکت نیز ۲۰۰ کاربر که مجموع کاربران این اپلیکیشن داخلی را به ۹۰۰ هزار کاربر می‌رساند.

عدم رشد پیام رسان‌های بومی

پس از بررسی تعداد کاربران پیام رسان‌های داخلی توسط فروشگاه‌های آنلاین، این احتمال وجود دارد که مدیران آن‌ها مدعی شوند تعداد کاربرانشان از این تعداد بیشتر است. چنین ادعایی از سوی آن‌ها ممکن است به دلیل میزان دانلود کاربران از وب‌سایت مربوط به هر اپلیکیشن باشد، اما ملاک اصلی ما تعداد نصب‌های فعال پیام رسان‌های بومی در مارکت‌های معروف است.

به طور کلی علاوه بر این پیام رسان‌های بومی تعدادی دیگری از آن‌ها نیز همچون آی گپ، بیسفون، ویسپی و ایتا نیز وجود دارند که اگر تمام کاربران آن‌ها را در کنار این تعداد از پیام رسان‌های بررسی شده قرار دهیم به تعداد ۱۰ میلیون کاربر فعال هم نخواهند رسید. به طور کلی تعداد کاربران پیام رسان‌های بومی طی سال گذشته با رشد چشمگیری همراه نبوده‌اند. طبق گفته‌های قبلی وزیر ارتباطات مردم به دلیل وجود نداشتن ظرفیت‌های فنی لازم از اپلیکیشن‌های بومی استفاده نمی‌کنند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گذشته عنوان کرده بود:

اینکه بگوییم پیام رسان‌های داخلی با استقبال کمی مواجه‌اند، گفته درستی نیست؛ چرا که این پیام رسان‌ها بر اساس ظرفیت و توانایی‌هایی که دارند از استقبال خوبی برخوردارند و توانستند اعتماد عمومی را به تدریج کسب کنند. در واقع اگر انتظار داشته باشیم یک پیام رسان داخلی آن هم در گام نخست از یک پیام رسان خارجی که چندین سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد، بهتر باشد، منطقی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تازه پیام رسان بله رو بانک ملی موقع نصب همراه بام بدون اجازه مشتری رو موبایل نصب میکنه

    • بدون نام

      ببخشید تعداد دانلودها ربطی به تعداد کاربران فعال نداره
      چون خیلی ها برنامه رو نصب می کنند و بعدش استفاده نمی کنند و پاک می کنند
      خیلی ها هم برنامه ها رو چند بار دانلود می کنند
      برای بدست آوردن کاربران فعال تعداد دانلودها ملاک نیست
      باید خود پیام رسانها بهتون بگن چه مقدار کاربر فعال دارند
      و چه مقدار کاربر غیرفعال دارند

    • علی

      چرت

    • رضوان

      سروش عالیه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخخخخخ

      • mahdihjz

        من استفاده می کنم عالیه

    • تاجیک

      واقعا تا بحال خوب عمل کردند. هرکس ادعا داره بهتر می تونه بسازه بسم الله.
      اگر کسی نخواد خلاف کنه همینها کفایت می کنه. بله . ایتا و سروش پلاس خوب عمل کردند

    • بهار

      از همه بهتر گپ هست اینو از نظر کاربران هم میشه فهمید در بازار و گوگل پلی نظری که برای گپ نوشتن خیلی مثبته ایرانسل هم روش سرمایه گذاری کرده

    • بدون نام

      برنامه جاسوسی نصب نمیکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هاها هه هه

    • nimar

      خوبہ:/

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج