جاباما
۸۷۳۳۲۱
۷۳ نظر
۵۴۵۱
۷۳ نظر
۵۴۵۱
پ

ماجرای زنی که همسر و ۱۰ فرزندش را رها کرد و رفت!

زندگی خانوادگی کاترین دیکنز ساده نبود. او نتوانست بازیگر، نویسنده یا سرآشپز شود، اما همسر یک نابغه و مادر ۱۰ فرزند شد. چارلز دیکنز، نویسنده بزرگ انگلیسی، آرزو داشت خانواده بزرگی داشته باشد و همسری که خانه‌اش را گرم نگه دارد.

برترین‌ها : زندگی خانوادگی کاترین دیکنز ساده نبود. او نتوانست بازیگر، نویسنده یا سرآشپز شود، اما همسر یک نابغه و مادر ۱۰ فرزند شد. چارلز دیکنز، نویسنده بزرگ انگلیسی، آرزو داشت خانواده بزرگی داشته باشد و همسری که خانه‌اش را گرم نگه دارد. اما بعد از ۲۰ سال زندگی مشترک، دیوانه‌ای را در قالب زنی دید که زمانی عاشق بوده و دیگر هیچ وجه اشتراکی با او ندارد.
در این مطلب ماجرای جالب زندگی آن‌ها را می‌خوانید و متوجه می‌شوید اگر برنامه‌ها و استعدادتان را رها کنید و خودتان را کاملا وقف همسر و فرزندانتان کنید، چه اتفاقی میفتد.

آن‌ها مثل هر زوج جوان دیگری خوشحال بودند
ماجرای زنی که همسر و ۱۰ فرزندش را رها کرد و رفت!

کاترین هوگارت زن ۲۰ ساله زیبا و باهوشی بود که در سال ۱۸۳۵ با چارلز دیکنز آشنا شد. چارلز در آن زمان روزنامه نگار بود و اصلا مشهور نبود. کاترین در خانواده خوبی بزرگ شده بود او دختر یک سردبیر، موسیقیدان، منتقد و ناشر موسیقی بود. چارلز آرزو داشت خانواده عاشق و محکم و زنی داشته باشد که همسر و مادر کدبانویی باشد.
یک سال بعد، آن‌ها ازدواج کردند و مثل همه زوج‌های جوان خوشحال و خوشبخت بودند. آن‌ها رها، جوان و شاد بودند، مشکل مالی نداشتند و به تئاتر و رویدادهای اجتماعی می‌رفتند.

چارلز اغلب کاترین را اینگونه خطاب می‌کرد: «بهترین نیمه من و همسر عزیزم» و می‌گفت: «حتی اگر ثروتمند و مشهور شوم، هرگز به اندازه زمانی که در آپارتمان طبقه سوم زندگی می‌کردم خوشبخت نخواهم بود.»

چالش آن‌ها با بچه‌ها
نه ماه بعد از ازدواج آن‌ها در سال ۱۸۳۷، اولین فرزندشان، چارلز دیکنز جونیور به دنیا آمد. کاترین بیمار شد و نمی‌توانست به فرزندش شیر بدهد، همین باعث افسردگی پس از زایمان شد.
چارلز سعی کرد از همسرش حمایت کند و خوشحال بود که یک وارث دارد. هیجان او حتی بعد از به دنیا آوردن ۴ بچه بیشتر هم شد. اما بعد از تولد پنجمین فرزندشان افسرده شد و برای اولین بار از خدا شکایت کرد که اینقدر به او بچه داده است.

کاترین نتوانست بازیگر یا نویسنده شود
ماجرای زنی که همسر و ۱۰ فرزندش را رها کرد و رفت!

کاترین زمان بین بارداری و زایمان‌هایش هنوز می‌توانست نشان دهد که مادر و همسر خوبی است. خانم دیکنز در نمایشنامه‌های شوهرش بازی کرد و حتی یک کتاب آشپزی نوشت که در سال ۱۸۵۱ منتشر شد. او طرزتهیه همه غذا‌های موردعلاقه چارلز، نکاتی درباره مدیریت خانه برای همسران جوان و نمونه‌هایی از برنامه‌های پذیرایی از ۲ تا ۱۸ مهمان را جمع آوری کرده بود.

او همسفر خوبی هم بود. قبل از تولد فرزند پنجمشان، خانواده دیکنز به آمریکا سفر کردند. این سفر سخت و خطرناک بود، اما کاترین ثابت کرد که زن قوی و شادی است به طوری که چارلز دیکنز در نامه‌ای به دوستش نوشت:
«او بر سختی‌هایی که در شرایط جدید با آن مواجه شدیم غلبه کرد و خودش را مثل یک مسافر باتجربه نشان داد. او هرگز شکایت نمی‌کند و هرگز هیچ ترسی از خود نشان نمی‌دهد، حتی در شرایطی که من فکر می‌کنم منطقی است. او همیشه شاد و قوی است، اگرچه یک ماه بدون استراحت سفر سختی را پشت سر گذاشتیم، او به راحتی با هر شرایطی کنار می‌آید و مرا با شجاعتش خوشحال می‌کند»

ماجرای دستبند و رسوایی
ماجرای زنی که همسر و ۱۰ فرزندش را رها کرد و رفت!

پسر پنجم آنها، فرانسیس جفری، در سال ۱۸۴۴ به دنیا آمد. کاترین ۱۵ سال یا باردار بود، یا زایمان می‌کرد یا به بچه‌ها شیر می‌داد. او دو بار سقط جنین داشت و مرگ دختر ۸ ماهه‌اش را دید. بنابراین خانم دیکنز ۱۰ فرزند داشت. نویسنده انگلیسی همسرش را به خاطر باروری بیش از حد و بارداری دائمی سرزنش می‌کرد.

کاترین او را آزاد می‌داد. در نهایت چارلز به این نتیجه رسید که آن‌ها هیچ وقت زوج خوبی نبوده اند. او به همه دوستانش گفت که آن‌ها برای هم ساخته نشده اند؛ چارلز بسیار سرد و بی‌احساس و کاترین چاق، محدود کننده، نه چندان زیبا و مادر بدی بود. همچنین بسیار عصبی و حسود بود و اغلب گریه می‌کرد.

بعد از تولد آخرین فرزندشان، نویسنده ترتیبی داد که اتاق خوابشان جدا شود و کتابخانه را بین خودش و کاترین قرار داد. مدتی بعد، در بهار ۱۸۵۸، یک اشتباه مهم و احمقانه انجام شد: دستبند چارلز به خانه آن‌ها آورده شد. این دستبند برای بازیگر ۱۸ ساله الن ترنان فرستاده شده بود و پیک آدرس را اشتباه گرفته بود. کاترین بسیار عصبانی شد و رسوایی به راه انداخت. اما دیکنز یک توضیح ساده داد: «هدیه دادن به بازیگرانی که در نمایشنامه‌هایم بازی می‌کنند عادی است و تو، همسر عزیزم، خیلی حسود هستی و با این کار‌های وحشتناکت مرا خسته می‌کنی»

چارلز اصرار کرد که کاترین نزد خانم ترنان برود، دستبند را به او بدهد و برای رفتار توهین آمیزش عذرخواهی کند. کاترین دیگر نمی‌توانست تحمل کند، در را کوبید و چارلز را برای همیشه ترک کرد.
بعد‌ها مشخص شد که آقای دیکنز در واقع یک سال قبل از این ماجرا با الن آشنا شده و یک آپارتمان برای او، مادر و خواهرش اجاره کرده است. الن همه جا نویسنده را همراهی می‌کرد. اما آن‌ها ۵ سال بعد از طلاق چارلز عاشق هم شدند.

طلاق
ماجرای زنی که همسر و ۱۰ فرزندش را رها کرد و رفت!

هیچ یک از دخترانش کاترین را به عروسی خود دعوت نکردند. آن‌ها حتی مرگ پسرش، والتر، را به او خبر ندادند. چارلز دیکنز طلاقشان را علنی کرد. پسر بزرگشان، چارلز، تنها کسی بود که با کاترین رفت. بقیه بچه‌ها طبق قانون دوران ویکتوریایی نزد پدرشان ماندند. چارلز دیکنز از ارتباط فرزندانش با مادرشان حمایت نمی‌کرد، اما آن‌ها را منع هم نمی‌کرد.

بعد‌ها دخترش کیت درباره مادرش نوشت:
«هیچ چیز وحشتناکی درباره مادرم وجود ندارد. او هم درست مثل هم، مشکلات خودش را داشت، اما فرد خوب و مهربانی و یک بانوی واقعی بود. مادر بیچاره من از پدرم می‌ترسید و حق نداشت نظرش را بگوید. او هیچوقت به مادرم اجازه نمی‌داد احساسش را بیان کند.»

او زمانی عاشق من بود
ماجرای زنی که همسر و ۱۰ فرزندش را رها کرد و رفت!

کاترین تا روز‌های آخر عمرش تنها و در آرزوی همسرش زندگی کرد. او ۹ سال بعد از ترک شوهرش در سال ۱۸۷۹ در اثر سرطان درگذشت. کاترین قبل از مرگ مکاتباتشان با چارلز را به دخترش کیت داد: «این‌ها را به موزه بریتانیا بده تا دنیا بداند که چارلز زمانی عاشق من بود.»
کاترین دیکنز در گورستان هایگیت در لندن در کنار دخترش دورا دفن شد که در سال ۱۸۵۱ در هشت ماهگی درگذشته بود.
در طلاق جنجالی آقا و خانم دیکنز، بسیاری از مردم از نویسنده حمایت کردند. آن‌ها فکر می‌کردند: «چه کسی می‌تواند با زنی زندگی کند که به خودش توجه نمی‌کند، همیشه بداخلاق است و نمی‌خواهد بهتر شود، به خصوص وقتی با نابغه‌ای مثل دیکنز زندگی می‌کند.» برخی هم با کاترین همدردی کردند. زنان زیادی او را درک کردند که همیشه خوش اخلاق بودن آسان نیست، وقتی مدام درحال زایمان و شیردادن باشی. وقتی کسی شما را دوست ندارد و دائما از شما انتقاد می‌کند به سختی می‌توان شاد بود. شما به کدام یک حق می‌دهید؟
منبع: brightside
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      آره تا زمانی که جوان بود عاشقش بود
      ولی وقتی ۱۰ بار براش زایید و جوانی اش را از دست داد و پیر شد
      دیگر هزاران عیب حق و ناحق روی او گذاشت و طلاقش داد
      و رفت سراغ یه تر وتازه
      از همون قدیم گفتن وای به روزی که شلوار مردِ بی هویتی دوتا بشه
      حالا می خواد
      نویسنده باشه. وزیر باشه. هنرمند باشه وکیل باشه
      و‌‌‌‌‌

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • لیلا موسوی

        موافقم... مردان بی هویت و بی معرفت

      • بدون نام

        علی یا عالیه؟

      • بدون نام

        احسنت

      • ماهان

        برادر علی؟ دمت گرم چه باشعوری افرین خوش به حال همسرت .ما که از شوهر خیری ندیدیم خدا امثال شما را زیاد کنه آمین

    • بدون نام

      عین زنهای امروز!!ساخته شدن که بخورن و بخوابن و بپوشن و غر بزنن و باید همه چی اکی باشه،ولی وای به اون روزی که نباشه... با کمال بی معرفتی که البته چیز عجیبی نیست کلا این موجودات تو پیش فرضش خلقتشون هست چون زنن،یهو میزارن میرن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :)))))
        نه زنای امروز زرنگند و خودشون رو وقف یه بیشعوری مثل تو نمی کنن که براش دا تا بچه بیارند! البته امثال تو همچین مردم نیستید که بتونین ده تا بچه تولید کنین

      • سبا

        لابد مادر خودت اینطوری بوده که اینو میگی نترس یه تار موی یه زن به صد تا ادمایی مثل تو می ارزه

    • بدون نام

      خب معلومه که به خانمه حق میدیم زن بیچاره چه عذابی از دست این مرد کشیده. افسردگی پس از زایمان حتی با یک بچه هم ممکنه بوجود بیاد چه برسه به 10 تا. اگر زیاد بچه میورد تقصیر خانمه نبود که. چقدر مرد ناجوانمرد و بی وفایی بوده که هنوز هیچی نشده یکی رو جایگزین کرده. اصلا نمیتونم طرفدار چارلز باشم. در اون دوران با اون جامعه مردسالار قضایا رو به نفع چارلز دیکنز نوشتند

    • بدون نام

      کارترین همزمان چند نقش داشته: مادر بودن-همسر بودن- مشوق نویسنده محترم بودن- درک جفت یه نابغه بودن!! و چالز یه نقش داشت: نابغه بودن. در رابطه این دو نفر کاملا در حق کاترین بی انصافی شده. من هوش و داستانهای چالز رو ستایش میکنم ولی جدا از اون همسر و حتی پدر خوبی نبود و بیشتر از یک الن ترنان تو زندگی داشت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چالز کیه

      • بدون نام

        ننه ی منم اگه آسودگی خاطر چارلز رو داشت چه بسا آثار بهتری به جا میذاشت

    • بدون نام

      مسلما حق با کاترین بیچاره بوده, ترک کردن یه همچین زندگی ای کاملا منطقیه

    • بدون نام

      تلخترین داستانی که دیکنز خلق کرده دیوید کاپرفیلد و ... نیست داستان زندگی زنی به نام کاترین بوده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا چه خوب گفتی

      • يك مادر

        بسيار زيبا گفتين

        ممنون

    • بدون نام

      ما زنا خیلی کم درک میشیم من خودم از اون دسته زنهایی هستم که با سختی های زندگی کنار اومدم با بی پولی های شوهرم ساختم سه بچه ی خوب بزرگ کردم ولی شوهرم بعد از پول دار شدن یه همسر دیگه گرفت ودر کنار اون چند دوست دختر هم داره تازه به من میگه تو زن نیستی

      پاسخ ها

      • الی

        و تو هنوز باهاش زندگی میکنی؟؟؟

      • بدون نام

        ایشالا میمیره از دستش راحت میشی

    • بدون نام

      مردهای نفرت انگیز.همه شون از زن استفاده هاشونو می کنند و بعد پرتش می کنند دور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش از لغت همه استفاده نمیکردین...من آقایی رو میشناسم که تحصیلکرده و ثروتمنده موقعیت اجتماعی خیلی خوبی داره متاسفانه خانمش که خیلیم خانم خوبیه دچار بیماری شده که برای سلامت خانم، دکتر روابطشونو محدود کرده ولی این آقا کاملا به خانمش متعهده و حتی نگاه نا به جا به زنهای دیگه نداره....لطفا همه رو با یه چوب نزنید

    • بدون نام

      زن بیچاره!به نظر من حق داشته شوهرش رو ترک کنه و این مشکل چارلز دیکنز بوده ک مرد فوق العاده خودخواهی بوده برای همسرش

    • بدون نام

      بیچاره زنع

    • بی نام

      من به کاترین حق میدم

    • بدون نام

      به طور کل،نقش آقای دیکنز به عنوان یک سر تولید،فراموش شده.انگار خانمش کوک شده بوده برای بارداری یا با هاگ ویاخود به خودی باردار می شده.بعد هم آقا از صبح تاشب پی کار خودش بوده ،خانم بوده با 10 تا بچه ،با نبود امکانات .شب به شب که آقا تشریف می آوردن، هم توقع داشتن خانم به طور خودکار آناتومی شوکه بابت بارداریا به هم ریخته به روش خود ترمیمی درست کنه وخدمات بده مثل روزای اول.دارید درمورد سال 1800 وخورده ای حرف می زنید!بعد کادوشو می داده به هنر جویان 18 ساله ش.حق داشته دیوونه وفراری بشه!

      پاسخ ها

      • سارا

        دقیقا

    • عسل

      مرتیکه عوضی، زندگی زن بیچاره رو به تباهی کشونده...
      مردا خیلی خودخواهن

    • بدون نام

      حق با کاترینه صد در صد

    • بدون نام

      با اینکه یه مردم ولی به زنش حق میدم چارزدیکنز معلومه از اون مردایی بوده که خوب لدند ادای خوب بودن را در میان مردم در اورند ولی در خانه بدترین هستند بقول ما ایرانیها میش بیرونند و گرگ خانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله...من تجربه ی همچین زندگی رو داشتم البته خونه ی پدرم...پدرم یه آدم تحصیلکرده با وضع مالی خوبه...تو جامعه چنان رفتار شایسته ای داره چه با ما و مادرم چه حرفایی که میزنه که همه حسرت زندگی ما رو میخوردن که با چه مرد فهمیده ای زندگی میکنیم....حتی یادمه آشنایان زنگ میزدن بهش در مورد مشکلاتی که با بچه هاشون براشون پیش اومده بود مشورت میکردن و پدرم اونقدر راهنمایی های قشنگی بهشون میکرد که بچه هاشون حسرت ما رو میخوردن که عجب پدری دارن چه قدر بچه هاشو درک میکنه و ... ولی من همیشه در آرزوی این بودم که کاش خودشم به این راهنماییها عمل میکرد

    • بدون نام

      افسردگی بعد از زایمان رو خیلی ها میگیرن . و خب اون زمان علم کافی برای درمانش نبود . خیلی آقایون به جای درک این شرایط بدترش میکردن . خانما مدام دچار جنگ هورمونی هستن و خیلی از آقایون مثل پسربچه ها همواره منتظرن یکی بهشون برسه

    • بدون نام

      لعنت بر نرهای وحشی چه خارجی چه داخلی چه معروف چه غیر معروف همه مثل هم هستین ... اخه احمق خانوم تو خودبخود که باردار نمیشد وکرم از خودت بود درضمن اونقدر رو اعصابش رفتی تا بدبخت دیونه شد تازه تنوع طلب پر اشتها بعد اینکه به خاطر بارداری چاق شد واز ریخت افتاد رفت سراغ جون ترا واانکار هم میکرد ....حالم ازت بهم خورد دیکنز ..... از ازدواج متنفر بودم اینو که خوندم صد برابر شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنه هم خیلی بارور بوده بعضیا بعد سالها بازم بچه دار نمیشن.

      • بدون نام

        تو هم معلومه از اون ماده های وحشی هستی

      • بدون نام

        10:12آخه ما از دست شماها چی کار کنیم؟باردار نشیم شوهرمون از نظر شما حق داره بهمون ایراد بگیره و امثال شما غر میزنید که نازایید باردار بشیمم باید جواب شما رو پس بدیم که چرا اینقدر باروریم!!!خیلی بی چشم و رو تشریف دارید

    • بدون نام

      ادم قدر نشناسی بوده اولش ک زنش زیبا بوده دوسش داشته و اینکه تو ک بچه نمیخواستی بیخود کردی زنتو حامله کردی ...ی نابغه بی مسئولیت

    • مملی هستم

      بیاییم پشت سره مُرده صحبت نکنیم...خدایشان بیامرزد...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :))))))
        والا! مگه ما خداییم

    • بدون نام

      واسه همین هیچ وقت از چارلز خوشم نمیاد چون آدم آشغال و احمقی بوده
      مگه هر کسی نویسنده است باید آدم عاقل و بالغی باشه؟؟؟؟
      حالا اگه شاعر بود یه چیز دیگه ولی نویسنده ها برخلاف شاعران می تونن آدمهای بسیار مزخرف و احمقی باشند

    • بدون نام

      چارلز دیکنز خودش خانواده بزرگ دوست داشته. بعد به زنش می گفته چرا همش بارداری، بعدم بهش خیانت می کنه؟
      نتیجه اینکه خانما دنبال اهداف خودتون باشید. همسرتون در نهایت قدر فداکاری های شما رو نخواهد دانست

      پاسخ ها

      • سارا

        دقیقا،،کاملا درسته

    • بدون نام

      خانمه بیچاره حق داشت خب، یعنی چی نویسنده به خاطر باروری خانمه ناراحت بود مگه خانمه از خودش بچه می اورد یا گرده افشانی می کرد. اکثر مردا بی انصاف هستن!

    • مریلا

      بنظر من کاترین احمق بوده که در ابتدا اینهمه خودش رو وقف همسر قدر نشناسش و بچه های زیاد ولی وفا کرده
      چارلز هم تقریباً طبق ذاتش عمل کرده ،مثل اکثریت مردای ایرانی بی وفا وقدرنشناس و هوسباز

    • بدون نام

      اگر اون زمان خانم دیکنز روش های جلوگیری از بارداری رو میدونست و این همه باردار نمیشد سه یا چهار بچه به دنیا می آورد و بقیه وقت و زندگیش رو برای خودش و رسیدگی به همسرش صرف میکرد زندگیشون خیلی بهتر میشد.اقتضای زمان این مشکلات رو براش به وجود آورده بود.حق با خانم دیکنز بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان بهش حق دادی؟تو که هر چی تقصیر بود انداختی گردن اون بیچاره!!!مطمئن باش اگه چهارتا بچه هم میاورد تهش آقای دیکنز میگفت من خانواده ی پرجمعیت دوست داشتم تو برام نیوردی...

    • دكتر علي چلويي از مشهد

      من در يكي از تصاوير فرم ريش و ارايش موهاي مرد رو دقت كردم كه نوعي شلختگي و بي نظمي در ان نوع ارايش مستتر بود كه نشان از بي نظمي و اشفتگي در درون دل خودش و خانواده ش داره ! مرد چنانچه به چارچوب هاي مذهبي پايبند باشه و اعتقاداتش رو حفظ كنه مشخصا ميتونه هم كانون خانواده رو گرم نگه داره من به مدارج عاليه برسه اما متاسفانه بخشي از نويسندگان غربي دچار نوعي نيهيليسم افسار گسيخته هستند كه منتج به بي نظمي و شلختگي انها ميشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ دمت گرم

    • بدون نام

      مردا همینن. با سواد و بی سوادم نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بد بودن زن و مرد نداره

    • طاهره

      بیچاره کاترین
      از چارلز دیکنز ناامید شدم
      چرا باید همسرشو سرزنش کنه که همیشه باردار؟؟؟؟
      بخدا بارداری اعصاب ادمو ضعیف میکنه چه برسه چندتابچه داشته باشی
      کلا چارلز دیکنز خودخواه بوده

      پاسخ ها

      • مادر

        منم ازش متنفر شدم

    • بدون نام

      غرور نویسنذه

    • مهتاب

      یا خدااااااااااااااااااااا
      زندگی با هنرمندان وحشتناک تر از خود وحشت است ...
      ولی دیکنز از یه خانم و زن نرمال یه دیوانه ی زنجیره ای افسرده ساخته ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازش متنفر شدم

    • کیانا

      معلومه کاملا به زنش حق میدم ...ده تا بچه براش به دنیا آورده و تر و خشکشون کرده دیگه چی میخواد اگه زنش خوب نبود مگه میتونست انقدر نوشته های محشری بنویسه چقدر ناشکر بوده که طلاقش داده

    • رویا

      خب اگر واقعیت همین باشه که نوشتید معلومه حق با زن بوده و کاش زودتر چنین مردی رو رها میکرد

    • بدون نام

      واقعا دلم برای زنه سوخت.
      خاک تو سرت دیکنز...

    • بدون نام

      یه کم جلوی خودت رو می گرفتی تا اینقدر کاترین بدبخت بچه نمی آورد. جالبه از همه هم بابت این موضوع شاکیه و نقش خودش رو اصلا نمی بینه:))))

    • مگابایت

      زن های امروزی با یک دونه بچه وا میرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرداي امروزي از پس خرج همون يكي هم برنميان! تازه توان توليد مثلشونم كمه

    • نرگس

      متوجه نشدم اولش عاشق و کلی تعریف میکنه از همسرش که همیشه میخنده قویه بعد یک دفعه شده زن چاق حسود

      عجب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله و عجیبه که عقلش نرسیده که این تغییرات تو زندگی با خودش اتفاق افتاده...مسخره ی خودخواه...بعدم دارم فکر میکنم این که زنت همه فداکاری برات بکنه ولی برای هنرجوی هیجده سالت کادو بخری و زنت ناراحت بشه کجاش حسادته؟کاملا طفلک حق داشته

      • بدون نام

        اول همه ي زندگيا همينه

    • سارا

      همیشه شنیدیم هنرمندا روح لطیف و حساسی دارن ،این چالز دیکنز چقدر عوضی بوده !!بیچاره کاترین تمام زندگیشو وقف بچه ها واین مرد ناسپاس کرد اونوقت اون مرد آشغال هم خوب دست مزد شو داد!!طفلی

    • علے مقتدرے

      چارلز یه نویسنده بزرگ بود که به نظرم بهترین اثرش دیوید کاپرفیلد بود
      حتما بخونید واقعا عالی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله فقط یه نویسنده ی بزرگ نویسنده ی بزرگ الزاما انسان بزرگ نیست

      • بدون نام

        همسر خوبی نبود

    • بدون نام

      تد هيوز از اينم بدتر بود! ملك الشعراي انگلستان بود ولي باعث خودكشي سيلويا پلات و بعد هم خودكشي زن دوم و به قولي عشق زندگي ش شد

    • بدون نام

      فکر نمی کردم چالزدیکنز اینجوری بوده باشه کتاباشو نخوندم ولی همیشه فکر میکردم یه نویسنده عالیه ولی این متن تفکراتم و تغییر داد واقعا همسرش سرنوشت غم انگیزی داشته شاید اگه آدما چە زن و چه مرد چه بچه یا بزرگ متقابلا همدیگه رو درک کنن یه کم بهتر بشه

    • بدون نام

      میگن مرد خوب وجود نداره.
      مردی خوبه که هنوز روابط پنهانیش و دوس دختراش آشکار نشدن

    • بدون نام

      این چه نابغه ای بوده که نمیفهمیده بچه با دونفر بوجود میاد نه یک نفر؟!

    • .

      شاید این رو کسی ندونه من خیلی اینشتن رو قبول داشتم تا این که فهمیدم اینشتن مردی هوس باز و وقتی وارد دانشکده شد دید دختری که یکی لز پاهایش کوتاهتر از او بود ولی خیلی تو محاسبات ریاضی و فیزیک از اون بهتر بود از اون به عنوان پله ترقی استفاده کرد حالا بگذریم که بعد ها اینشتن با دختر عموش ازدواج کرد ولی اینو بدونین بیشتر محاسبات نظریه نسبیت رو همسرش انجام داد ولی از زنش هیچ وقت نه تشکر کرد نه یادی کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج