۸۷۳۳۳۱
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

مرفاوی: بازیکنی که شرط می‌گذارد، برود بهتر است

سرمربی سابق استقلال گفت: مگر زمانی که شفر بود آقایان مسئول نبودند؟ اگر شفر مشکلی داشت باید همان زمان این حرف‌ها را می‌زدید و جلوی او می‌ایستادید نه اینکه بعدا چنین صحبت‌هایی مطرح کنید.

خبرگزاری فارس: صمد مرفاوی در خصوص اتفاقاتی که طی روزهای اخیر در باشگاه استقلال رخ داده و مسائل مختلف صحبت‌های زیر را انجام داد.

*تصمیمات در استقلال مخفیانه است

وی در بخش ابتدایی صحبت‌هایش گفت: متاسفانه این روزها تمامی تصمیمات در باشگاه استقلال مخفیانه است و نمی‌شود روی این تصمیمات حساب کرد. یک روز می‌گویند سرمربی انتخاب شده و یک بار می‌گویند دستیارانش را به تهران فرستاده است. به تازگی هم شنیده‌ایم کمیته فنی فعالیتی ندارد و مجیدی هم که از تیم جدا شده است. البته من در باشگاه نیستم و این صحبت‌ها را تقریبا شنیده‌ام ولی خبرهای خوبی از باشگاه نمی‌شنویم و به نظرم این رفتار،‌ رفتار خوبی نیست.

*مدیران با هواداران صادقانه برخورد کنند

سرمربی سابق استقلال تاکید کرد: من هم مثل هواداران نگران هستم که خدای ناکرده به تیم ضربه نخورد چون از اتفاقات تلخ هوادار زجر می‌کشد. امیدوارم مدیران باشگاه با هواداران صادقانه برخورد کنند چون تماشاگری که عاشقانه تیمش را دوست دارد همه چیز را خوب می‌فهمد.

*مگر زمانی که شفر کار می‌کرد آقایان مسئول نبودند،چرا آن زمان حرف نزدند؟

مرفاوی در خصوص اینکه عده‌ای در داخل باشگاه خودشیرینی می‌کنند، گفت: ابتدای صحبت‌هایم گفتم که کارها مخفیانه می‌شود. یک عده هم فقط برای مطرح شدن کارهایی انجام می‌دهند که درست نیست. اینکه بخواهیم تهمت بزنیم و شخصی را متهم کنیم در شان باشگاه استقلال نیست.

استقلال باشگاه بزرگی است و مسئولانش باید در قبال هواداران با تدبیر،‌منطق و شجاعانه حرف بزند نه اینکه کارها انجام شود بعد بگویند فلانی چنین رفتاری کرده است. مگر زمانی که شفر بود آقایان مسئول نبودند؟ اگر شفر مشکلی داشت باید همان زمان این حرف‌ها را می‌زدید و جلوی او می‌ایستادید نه اینکه بعدا چنین صحبت‌هایی مطرح کنید.

*استقلال نیم فصل باید با بازیکنانش تمدید می‌کرد نه الان

وی در خصوص نحوه عقد قرارداد باشگاه استقلال با بازیکنان گفت: ما که متوجه نمی‌شویم کارها چگونه انجام می‌شود. یک عده از دوستان هم در کمیته فنی حضور داشتند که انسان‌های ارزشمندی هستند ولی آنها هم در جریان ریز مسائل قرار نمی‌گیرند. اگر کمیته فنی در مورد بازیکن وجذب آن نظر ندهد پس چرا تشکیل می‌شود؟ این اتفاقات که در باشگاه استقلال رخ می‌دهد نشان‌دهنده عدم مدیریت صحیح است.

مدیریت باید صادقانه و شفاف حرف بزند نه اینکه سطحی و برای رد گم کردن با افکار عمومی بازی کند. مگر فوتبال حرفه‌ای نیست؟ چرا باشگاه استقلال مثل باشگاه‌‌های دیگر دنیا در اواسط فصل به فکر تمدید قرارداد بازیکنانش نمی‌افتد. اینکارها باید در نیم فصل دوم انجام می‌شد نه اینکه آخر فصل و وقتی بازیکن چند مشتری دارد به فکر تمدید قراردادها باشیم.

* استقلال اگر نظم داشت در یک فصل 6 بازیکن خارجی عوض نمی‌کرد

سرمربی سابق استقلال ادامه داد: استقلال اگر نظم داشت در طول یک فصل ۶ بازیکن خارجی عوض نمی‌کرد. یا اگر انضباط در این باشگاه درست بود مستقیما از شفر انتقاد می‌کردند. ما مربیان اصولی داریم که اجازه نمی‌دهیم فردی با لباس شخصی به داخل زمین بیاید اما پسر شفر با یک کیف روی شانه‌اش داخل زمین می‌آید و کیی هم نیست به این موضوع اعتراض کند. از طرف دیگر وقتی آنها از تیم جدا می‌شوند تازه افشاگری شروع می‌شود. چطور آن زمانی که شفر در تیم بود این حرف‌ها زده نشد؟ اینجاست که می‌گویم استقلال مدیریت قاطع می‌خواهد.

*در زمان شفر نظم وجود نداشت

مرفاوی ضمن انتقاد از شفر گفت: مدیریت باید به شکلی قاطع باشد که اگر سرمربی هم خطا کرد آن را گوشزد کند. شفر قبل از دربی در رختکن پنالتی‌زن تیمش را مشخص کرد ولی بعد از بازی آمد و در کنفرانس حرف دیگری زد. اینها نشانه نظم نیست. بعدها هم فرهاد مجیدی در مورد بازیکنان دیگر صحبت‌هایی انجام داد که نشان می‌داد نظمی در زمان شفر وجود نداشت. از آن طرف پرسپولیس به خاطر نظم و انضباط و حمایت مدیریتش به نتیجه رسید.

* بازکنی که برای باشگاه شرط می‌گذارد برود بهتر است

وی در ادامه گفت‌وگو با فارس در خصوص اینکه شایعه شده برخی بازیکنان برای تمدید قرارداد شرط گذاشته و البته رقم‌های بالایی هم خواسته‌اند، گفت: این مسائل اصلا نباید در استقلال وجود داشته باشد و بازیکن نباید شرط و شروط بگذارد، اگر قرار است شرطی گذاشته شود آن بازیکنان بروند بهتر است چون اگر امروز با آن بازیکن با شرط قرارداد ببندند فردا برای خود باشگاه مشکل‌ساز می‌شود.

شما تصور کنید فلان بازیکن امروز بگوید اگر فلانی نباشد من هم نیستم یا مثلا رقمی بالا بخواهد. طبیعتا اگر این نفرات از استقلال بروند و مدیریت باشگاه قاطعیت نداشته باشد بازیکن جدیدی که به باشگاه می‌آید همان رفتار را یاد می‌گیرد. در حال حاضر استقلال سرمربی ندارد و مشخص نیست تصمیمات فنی را چه کسی می‌گیرد. مشخص است وقتی تیم مسئول فنی نداشته باشد بازیکن می‌گوید ۴ میلیارد می‌خواهم. باید جلوی این مسائل گرفته شود حتی اگر تیم سرمربی نداشته باشد.

* چرا استقلال این همه تغییرات دارد؟

مرفاوی در پایان صحبت‌هایش گفت:‌متاسفانه استقلال هر سال نفرات زیادی را تغییر می‌دهد و نباید این اتفاق رخ دهد. از سوی مقابل پرسپولیس فقط دو سه بازیکنش را عوض می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود کار سرمربی تیم راحت‌تر باشد. شما وقتی ۱۰ بازیکن اضافه می‌کنید هماهنگ کردن آن کار سختی است. به همین علت می‌گویم نباید این همه تغییرات در تیم استقلال ایجاد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید براتی

      صمد جان همش دروغه میخوان کارایه خودشونو ماسمالی کنن

    • مهدی

      والله هی ک ما قرمزیم ولی خدایی این حرف درست نیس
      خودتو بزا جا اون حسینی بدبخت که هرچی زور میزنه زورش ب رحمتی نمیرسه هرچقدرم بازیش خوب باشه بازم باندبازی رحمتی و رفیقاش نمیذارن
      کافیه یکی از اعضای باند رحمتی یه جا الکی شل بیاد تا حسینی گل بخوره
      دوستان استقلالی ناراحت نشین ولی متاسفانه تو محدوده باشگاه استقلال دو نفر واقعا مافیا هستن
      اولیش درحال حاضر رحمتیه ک حداقل پنج شیش نفر رو تو تیم داره و هرکس بر علیه ش کاربکنه رو نابود میکنه
      احتیاج ب مثال نیس
      از امیرحسین صادقی و آقا پیروز قربانی ک بنظرم تنها مردی هس ک واقعیتو میگه
      تا طالبلوی ک واقعا سالم بود
      برو به حنیف برس و آرش برهانی وخسرو حیدری و پژمان منتظری
      ایناهمشون ادمایه سالمی بودن
      دومیشم سلطان مافیا امیر اردشیر قلعه نویی ک اصلا احتیاج ب تعریف نداره
      گفتم من پرسپولیسی م ولی خداشاهده مردتر از پیروز قربانی تو این فوتبال نداریم.زمان بازیش ته غیرت بود الان ته صداقت
      تو همین سایت برین حرفاشو یکبار بخونین بقران عین حقیقته
      اگ میخاین استقلالم موفق باشه ک خداکنه بشه باید دست کسایی ک تو کاربقیه موش می دونند و قطع کنین...نمیگم پرسپولیسو نگا کنین نع....پدیده رو نگا کنین
      امیدوارم یه روز اس اسی ک میشناختیم بال و پر بگیره چون ترجیه میدم اس اس رقیبمون باشه تا تیمایی ک جرات نکنی ب شهرشون بری ک خودتون میدونین
      اینهمه سال با ابی ها رقیب بودیم هیچوخ اینکارارو نمیکردن و ته تهش ی کل کل بود ولی این رقیبا دنبال فوتبال نیستن ودنبال خالی کردن عقده شونن البته بلانسبت خیلیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

      • بدون نام

        دمت گرم داداش
        گل گفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج