جاباما
۸۷۳۴۱۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ارزش تولیدات معدنی کشور: ۲۲میلیارد دلار

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: ارزش تولیدات معدنی کشور بیش از ۲۲ میلیارد دلار است هر چند این مقدار راضی کننده نیست و امیدواریم به نتایج بهتری برسیم.

ایسنا: جعفر سرقیمی، معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران در هفدهمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران که در محمودآباد برگزار شد، اظهار کرد: در تولیدات معدنی به جایی رسیده‌ایم که ظرفیت تولیدی کشور مازاد مصرف است برای مثال ظرفیت تولید سیمان بیش از ۸۷ میلیون تن است اما ۴۰ میلیون تن مصرف داخلی داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید فولاد و مس نیز در حال دستیابی به چشم انداز ترسیم شده هستیم، تصریح کرد: دولت توانست با تولید ۱۲۰ میلیون تنی، فولاد را به ۲۲۰ میلیون تن برساند و در حال حاضر در بخش معادن شاهد توسعه پایدار هستیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه از ظرفیت ۴۱ میلیون تنی ریلی کشور، ۲۸ میلیون تن در اختیار محصولات معدنی است، گفت: با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی نقشه راه معادن را تدوین کرده‌ایم که برای اجرای آن نیازمند همکاری نظام مهندسی معدن هستیم.

وی افزود: ارزش تولیدات معدنی کشور بیش از ۲۲ میلیارد دلار است هر چند این مقدار راضی کننده نیست و امیدواریم به نتایج بهتری برسیم.

سرقیمی با اشاره به اینکه وضعیت مسائل فنی در تولید شن و ماسه معادن مازندران خوب نیست، خاطرنشان کرد: ساماندهی این موضوع از عهده دولت خارج شده و نیازمند ورود سازمان نظام مهندسی معدن است که نیروهای فنی و تخصصی بسیار خوبی در مازندران دارد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت شبانه در معادن مازندران ممنوع است اما باز هم شاهد بروز این معضل در استان هستیم، افزود: نیاز است که سازمان صنعت و معدن مازندران برای ساماندهی این مشکل از نیروهای متخصص نظام مهندسی معدن بهره ببرد و با تاکید وزیر صنعت، آماده‌ایم هر گونه اختیاری که قابل واگذاری باشد به تشکل‌های بخش خصوصی معدن واگذار کنیم.

مازندران یکی از استان‌های شناخته شده اقتصادی کشور است

هادی حمیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران در ادامه این اجلاس، این استان را با وجود منابع طبیعی و ذخایر معدنی از استان‌های شناخته شده اقتصادی کشور دانست و گفت: این استان خواستار توجه بیشتر، بهتر و تخصصی‌تر به سازمان نظام مهندسی معدن و نقش تعیین کننده و مؤثر آن در ایمنی تولید محصولات معدنی است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم برگزاری این اجلاسیه بسترساز شکوفایی تولید معدنی و توجه به ایمنی فعالیت‌های معدنی باشد و شاهد شکوفایی بهره برداری کیفی و کمی معادن باشیم.

کشور نیاز مبرم به معادن و محصولات معدنی دارد

عبدالله رزیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور نیاز مبرم به معادن و محصولات معدنی دارد، اظهار کرد: باید زیر ساخت‌های توسعه صنایع معدنی را در کشور تقویت کنیم هر چند بارها این موضوع تاکید شده است.

وی خاطر نشان کرد: نگاه مجلس به تقویت زیرساخت‌های معدنی کشور است بنابراین نباید ذخایر بزرگ معدنی کشور به سمت خام فروشی برود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه مازندران در بخش معدن قدرت چندانی ندارد و با چالش‌ها و مشکلات متعددی درگیر است برای مثال همچنان در معدن ذغال سنگ البرز سوادکوه مشکل داریم و حل نشده است در صورتی که ظرفیت‌های خوبی در این منطقه تولیدی وجود دارد.

در هفدهمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران که به میزبانی مازندران در محمودآباد برگزار شد فرصت گفت و گو را بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج