جاباما
۸۷۳۴۸۵
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

نوبخت: اصلاح بودجه در چهار محور دنبال می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اصلاح ساختار بودجه در چهار محور دنبال می شود.

خبرگزاری مهر: محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه عصر سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه این سفرها فرصتی است تا مدیران استانی از ظرفیت ها و برنامه‌های خود برای توسعه فعالیت ها سخن گویند، اظهار کرد: مدیران استانی باید اهم فعالیت های خود را به مسئولان ملی منعکس کنند که خوشبختانه در البرز این مسئله به درستی و با صحت و دقت انجام می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این مطلب که مسوولین ملی ضمن آگاهی از وضعیت استان، واقعیت‌های ملی در یک سطح وسیع را به مدیران استانی اطلاع می دهند، افزود: خوشبختانه انتقال خواسته‌های مردم توسط مسئولان البرزی به دولتمردان کشوری به منظور استیفای حقوق مردم این استان به درستی انجام شده است.

نوبخت: اصلاح بودجه در چهار محور دنبال می‌شود

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این مطلب که مشخص کردن زمان بهره برداری پروژه آزادراه تهران- شمال از اهم موضوعات مورد بررسی است، افزود: بیش از ۲۰ سال است که درگیر این پروژه ایم و در مدت ۲۰ سال از این زمان پروژه فقط ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون در آستانه افتتاح است.

نوبخت با بیان اینکه برای سفر مردم به استان های شمالی قرار نیست ساعت ها معطلی در جاده ها را داشته باشیم گفت: برای انجام این سفرها مسیر عبوری از محور های فیروزکوه، هراز، محور کندوان و اتوبان قزوین - رشت را داشته ایم و اکنون برای کوتاه کردن طول سفر آزادراه تهران - شمال را داریم.

وی با تاکید بر اینکه پروژه آزادراه تهران- شمال حدود ۶۰ کیلومتر راه سفر به شمال را کوتاهتر کرده است، افزود: طبق توافقات صورت گرفته با تزریق اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی به پروژه تا نیمه اول سال جاری این پروژه به بهره برداری برسد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در تزریق اعتبار به پروژه آزادراه تهران - شمال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی بنیاد مستضعفان خواهیم داشت.

وی در مورد بهره برداری از ادامه پروژه همت که امروز از روند پیشرفت آن بازدید داشت، گفت: این راه ها باید به البرز برسد و در ماه های آینده بهره برداری شود.

نوبخت با بیان این مطلب که سهم دولت و پیمانکار در پروژه ادامه آزادراه همت به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد است، عنوان کرد: در حال حاضر دولت در حدود ۱۳۰ میلیارد تومان تزریق اعتبار به این پروژه را تقبل کرده است.

وی با بیان این مطلب که آزادراه همت در ادامه باید از یک کنارگذر ۱۷ کیلومتری عبور کند، ادامه داد: ترافیک باید بجای ورود به کرج به دیگر مسیرها هدایت شود که بدین منظور پروژه بزرگراه شمالی کرج دنبال می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این مطلب که در کنار موضوع پروژه های راه البرز، موضوعات دیگری را هم بررسی می کنیم، گفت: درخواست های آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی البرز را هم دنبال می کنیم اما برای این کار اولویت بندی داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت از فعالیت های کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته تمامی گندم های کشاورزان خریداری شده و تا مهرماه پرداخت ها به آنها را انجام دادیم؛ این در صورتی است که سال ۹۶ این پرداخت ها در آبان صورت گرفت.

وی با این توضیح که دولت در خصوص مرحله دوم رتبه بندی فرهنگیان به تعهد خود باقی است، گفت: با تامین منابع مالی این کار دنبال می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد سیاست های دولت که متناسب با سیاست های خاص کشور است، افزود: اکنون با بزرگترین قدرت اقتصادی جهان که با عناوین تروریستی به اقتصاد کشورمان حمله کرده است، مواجه هستیم.

وی با بیان این مطلب که دو سال مذاکره کردیم، توافق داشتیم و همه قبول کردند که ایران طبق توافقات، اقدامات هسته ای را دنبال نمی کند، عنوان کرد: اما در این میان یک کشور می گوید این توافقات را کنار بگذارید در حالی که باید مدنظر داشته باشد که موضع ما حق است.

نوبخت گفت: جهان قبول دارد که ما حق هستیم، ما هیچ گناهی نکرده‌ایم که یک چنین مجازاتی برای آن طلب شود، آیا طبق چنین‌شرایطی یک ایرانی مسلمان آمادگی دارد که یک آدم زورگو برخلاف قوانین جهانی حکم کند قطعاً هیچ ایرانی حاضر نیست دولت خود را تسلیم چنین دولت زورگویی کند.

وی با اشاره به اینکه در هر حال باید از گردنه ها عبور کنیم و زمان زیادی طول نمی کشد که‌به این مهم دست پیدا کنیم، افزود: در این میان آنها همینطور می خواهند شرط و شروط ها را تغییر دهند و حالا می‌گویند ایران بمب هسته‌ای نداشته باشد ما هم برای اعتماد متقابل می گوییم نخست تمامی تحریم‌ها برداشته شود تا به شرایط عادی برگردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: حال که می‌خواهند با استفاده از موانع نفتی ما را تحت تاثیر و فشار قرار دهند ما می خواهیم کاری کنیم که این نوسانات و فشارها را برداریم.

وی ادامه داد: برنامه دولت در رابطه با مقابله در برابر این نوسانات این است که سازمان برنامه و بودجه در کنار بودجه مصوب مجلس، یک بودجه جدید هم با استفاده از ظرفیتی که مقام معظم رهبری در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تعیین کرده اند، ایجاد کنیم.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه با همین بودجه و با مقداری صرفه جویی و منابع جایگزین کشور را اداره خواهیم کرد، افزود: در این راستا بر اساس اولویت بندی ها تقسیم بندی بودجه را داریم.

معاون رئیس جمهور توضیح داد: در سال گذشته ۵۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی داشتیم و این عدد در سال ۹۶ حدود ۴۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است به عبارتی در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

نوبخت اعلام کرد: روز گذشته حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان تخصیص طرح‌های عمرانی را به خزانه ابلاغ کردیم که به ترتیب بر اساس اولویت بندی به طرح‌ها اختصاص می یابد که دو پروژه راه البرز جزو این پروژه ها است.

وی خطاب به مسئولان البرز توصیه کرد که طرح‌های استانی خود را بر اساس منابعی که دارید اولویت بندی کنید و افزود: اعتبارات جاری و تملکات دارایی را انجام دهید و ببینید کدام ها برای شما اولویت دارند.

رئیس سازمان برنانه و بودجه کشور توضیح داد: در اداره کردن امور باید مدیریت و تدبیر در کنار هم اعمال شود و ما در همین شرایط با استفاده از بودجه جدیدی که تنظیم کرده ایم پیش می رویم.

وی با اشاره به طرح های که برای اصلاح ساختار بودجه هم مدنظر است، گفت: اصلاح ساختار بودجه در چهار محور دنبال می‌شود نخست شناسایی درآمدهای پایدار جدای از نفت است که در این راستا برنامه‌های کوتاه مدت در سال جاری و برنامه های میان مدت را از سال ۹۹ به بعد دنبال می کنیم.

نوبخت با اشاره به بخش دیگر اصلاح ساختار بودجه به محور هزینه‌های کارآمد اشاره کرد و افزود: در کل ما برای اقتصاد ثبات سازی می خواهیم.

وی تاکید کرد: باید نهاد بودجه‌ریزی را تقویت کنیم در این خصوص سوال اینجاست آیا این روند بودجه‌نویسی باید به همین شکل ادامه داشته باشد که هزاران صفحه بودجه برای بررسی در زمان محدود در اختیار مجلس قرار گیرد؟ بنابراین این باید بازبینی شود که در این راستا ۱۱ برنامه در سال جاری و ۱۳ برنامه میان مدت برای سال ۹۹ به بعد داریم در مجموع ۲۴ برنامه برای اصلاح ساختار بودجه در نظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: در کنار اینها، برای حفظ اشتغال هم برنامه‎هایی در بخش‌هایی چون کشاورزی، مسکن و … تعریف شده است و برش استانی آن هم تدوین شده است، ۸ برنامه در قالب برنامه های رونق و تولید برای توسعه اشتغال داریم.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها برای مصون ماندن از نوسانات نفتی است، بیان کرد: طرح اصلاح ساختار بودجه، طرح رونق تولید و یا اولویت بندی طرح های عمرانی بدین منظور است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور توضیح داد: باید روی کسانی که با پررویی فکر می‌کنند با تحریم می‌توانند توسعه ایران را متوقف کنند کم کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مای تاسف است هر چهار محور پایتخت به شما‌مثل فیروز کوه. هراز چالوس و رشت در شان و قواره مردم‌نیست

    • مهدی

      آقای بدبخت در خصوص دزدی دولت از کارمندان جزء و بازنشستگان در رابطه با حقوق چیزی نگفت ؟

    • بدون نام

      شما هر موقعه درمورد اشتغال ومسکن و...اوضاع بهتر که هیچ بدتر هم شده مانند افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ونپرداختن همسان سازی در صورتی که دولت چندین هزار میلیارد به تامین اجتماعی بدهکار است

    • بدون نام

      همش دروغ؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      تو بیا حقوق بازنشستگان بدبخت را که مصوبه مجلس بود اجرا کن ،،بعد حرف بزن البته اجرا کردی بر عکس که تو جیب امثال تو وحقوقهای,نجوبی. بیشتر بره یعنی حقوق 30ملیونی را 16درصد اضافه کردی که فقط اضافه حقوق امسالش اندازه دوتا حقوق بازنشته هست واومدی حقوق 1800را 6درصد اضافه کردی که با اون 400تومان ی 470تومانی شد بنازم عدالت که رعایت کردی 5ملیون کجا و 500تومان کجا حقوق 35ملیون کجا و 2ملیون کجا خدا ازت نگذره بااین عدالتی که تو اجرا کردی

    • بدون نام

      تحریم امریکا باعث شده فقط بودجه جاری ۳ ماه دوام بیاره حالا یه بودجه دیگه بسته میشه. خخخخخخخخ. کاغذ پاره چکار میکنه

    • بدون نام

      دورزدن تحریم امریکا امکان نداره .....فقط به پذیرش خواست آمریکا فکر کن این کارا وقت تلف کردن است

    • پدر

      آقای نوبخت چی شد که با دلار 4200 تومني کالاهای اساسی گوشت یخی 30 هزار تومني شد 60 هزار تومن و برنج هندی کیلوی 4500 تومني شده 7500 تومن آیا گران کردن این اقلام برای پر کردن جیب دولت و یک عده خاص بی عرضه گی شما و دیگر دست آندر کاران دولت را با شعار دولت تدبیر و امید را نشان نمیدهد

    • بدون نام

      از این نوبت متنفرم

    • بدون نام

      اقای نوبخت با این گارهات اینقدر مردم را از خودت متنفر نکن من نمیدونم مگه میخوای حق وحقوق مردم رااز جیب خودت بدی الان حقوق زیر چهار میلیون دیگه هیچ فایده‌ای برای بازنشستگان نداره

    • بدون نام

      شما آقای نوبخت ما بازنشستگان رابه خاک سیاه نشاندی نه همسان سازی ونه اضافه حقوق که مشکلی از ما حل کنه یه کمی ازخدا بترس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج