۸۷۳۵۲۱
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

علل مرگ مادر بشاگردی تشریح شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تشریح علل مرگ مادر بشاگردی گفت: با همکاری سایر نهادهای حمایتی، فضای اقامتی در شهرستان‌های میناب و جاسک جهت استقرار مادران مناطق صعب‌العبور تامین می‌شود.

خبرگزاری فارس: حسین فرشیدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن اظهار تاسف از مرگ مادر باردار در منطقه گافر بشاگرد و ابراز همدردی با خانواده وی اظهار داشت: در حوزه سلامت از جمله سلامت مادران، مولفه‌های متعددی دخیل هستند که تعداد قابل توجهی از آنها در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت نیست.

وی در ادامه افزود: مناطق تحت پوشش شهرستان بشاگرد و شرق استان به خصوص منطقه گافر بشاگرد از نظر شاخص‌های توسعه‌ای و دسترسی به خدمات عمومی شرایط مناسبی ندارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در این منطقه از بشاگرد با جمعیت حدود ۳۲۰۰ نفر در ۲۳ روستا و پراکندگی بسیار جمعیت، از نظر شاخص‌های عمومی و اولیه از قبیل راه ارتباطی مناسب، آب آشامیدنی و بهداشتی، امنیت غذایی، امکان دسترسی به خط ارتباط تلفنی و سایر نیازها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و از مناطق بسیار محروم کشور محسوب می‌شود.

علل مرگ مادر بشاگردی تشریح شد

فرشیدی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جهت ارتقاء دسترسی و ارائه خدمات بهداشتی درمانی در منطقه مذکور سال گذشته پیرو تلاش‌ها و پیگیری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه، مجوز راه‌اندازی مرکز خدمات جامع سلامت از سوی وزارت بهداشت اخذ شد و مرکز خدمات جامع سلامت «سیت ما سیتی» راه اندازی شد و شروع به کار کرد و پرسنل مرکز به صورت سیاری کلیه مراقبت‌های اولیه بهداشتی درمانی را با توجه به پراکندگی بالای جمعیت در منطقه به صورت فعال ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به علل فوت مادر باردار در منطقه بشاگرد افزود:علیرغم تمام شرایط فوق‌الذکر و عدم امکان دسترسی مناسب ارتباطی طی دوران بارداری، ۷ بار توسط همکاران تیم سلامت (پزشک و ماما ) به صورت فعال مورد مراقبت قرار گرفته بوده است و با توجه به وضعیت مادر (پنجمین حاملگی در سن 25 سالگی و داشتن یک مورد سقط‌) و شرایط منطقه مسکونی، توصیه اکید مبنی بر استقرار در نزدیکترین بیمارستان ممکن چند روز قبل از موعد زایمان شده بود

اما متاسفانه این موضوع مورد توجه قرار نگرفته و محقق نشده و در نتیجه زایمان مادر در منزل و توسط مامای محلی انجام می‌گیرد که پس از زایمان، دچار عارضه احتباس جفت و در نهایت عوارض ناشی از آن بدلیل عدم امکان مداخله مناسب و به موقع به علت تاخیر در رسیدن به مرکز بیمارستانی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: برخلاف خبر ارسالی در تاریخ وقوع این اتفاق، مرکز بهداشتی درمانی سیت با حضور پزشک و ماما فعال بوده و از طرفی با توجه به وضعیت مسیر ارتباط و دسترسی زمینی به منطقه مذکور، امکان تردد آمبولانس در مسیرهای صعب‌العبور در منطقه وجود ندارد، با این وجود با توجه به گشایش ایجادشده در ظرفیت ناوگان آمبولانسی استان، تعداد سه دستگاه آمبولانس در سال‌جاری به شهرستان مذکور اختصاص داده شده است.

وی در پایان بیان داشت: بنظر منطقی می‌رسد با همکاری سایر نهادهای حمایتی، تامین فضای اقامتی در شهرستان‌های میناب و جاسک جهت استقرار مادران مناطق صعب‌العبور جاسک و بشاگرد در اواخر بارداری برای جلوگیری از موارد مشابه در آینده کمک‌کننده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعد یه عده سال هاست گیر دادن بزرگراه تهران شمال کی افتتاح میشه! اخه چرا انقد تبعیض قائل میشین؟

    • بدون نام

      خوب اینهارابرای رییس جمهوربگوتاوزیرراه رابفرستدراههای انهارادرست کندتاامکان دسترسی به مرکزاستان راداشته باشندکه تلفات نداشته یاکمترداشته باشند

    • بدون نام

      تو سن 25 سالگی 5تا زایمان!! ؟؟ سر پدر بچه ها سلامت!

    • بدون نام

      لطفا بهونه تراشی نکنید مقصر اصلی شما هستید الان وزیر راه میاد میگه مناطق صعب العبور زن و شوهرها تا اطلاع ثانوی بچه دار نشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج