جاباما
۸۷۳۵۸۵
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

نوازی: اگر شفر دلال بود، چرا الان صدایشان درآمده؟

روز دوشنبه محمد نوازی، مربی تیم جوانان استقلال اجازه ورود به تمرینات را پیدا نکرد و بعد از پرس‌وجو مشخص شد با مدیر آکادمی باشگاه دچار مشکل شده است.

فرهیختگان: روز دوشنبه محمد نوازی، مربی تیم جوانان استقلال اجازه ورود به تمرینات را پیدا نکرد و بعد از پرس‌وجو مشخص شد با مدیر آکادمی باشگاه دچار مشکل شده است. مومنی هم دیروز مصاحبه تندی علیه نوازی انجام داد. به همین بهانه سراغ شماره ۷ اسبق آبی‌ها رفتیم. گفت‌وگو با نوازی را در ادامه می‌خوانید.

ماجرای راه ندادن شما به تمرینات چه بود؟

مدیریت باشگاه درگیر تیم بزرگسالان است و متاسفانه روی تیم‌های پایه اشراف ندارد که این اتفاقات می‌افتد. آقایان مباشری و شوری همت کردند آقای مومنی را به‌عنوان مدیر آکادمی انتخاب کردند. قرار بر این بود از این فصل سالم‌سازی در آکادمی صورت بگیرد و افرادی که فصل گذشته در آکادمی بودند کنار گذاشته شوند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و همان افراد همچنان در تیم‌های پایه حضور دارند.

یکی از آنها که در میوه و تره‌بار شاغل است برای آکادمی استقلال تصمیم می‌گیرد. اینها بحث مدیریتی است که به من هم ارتباط پیدا نمی‌کند و درموردش بیش از این صحبت نمی‌کنم، اما کار من در مستطیل سبز است. در این دو ماه گذشته از جوانان تست گرفتیم و تلاش‌مان براین بود که تیم درخور نام استقلال را روانه مسابقات کنیم. ما حتی ۳ هفته‌ای است که فصل بدنسازی‌مان را شروع کردیم که دریغ از یک کمک. فقط یک زمین درمجموعه امام رضا(ع) به ما داده‌اند اما هیچ امکاناتی به ما داده نشد.

من از خانه غذا برای بازیکنان بردم یا دوستان لطف می‌کردند ناهار تهیه می‌کردند که آقای مومنی ناراحت هم می‌شد که چرا به بچه‌ها ناهار می‌دهید. یکی از دوستان سالن وزنه‌ای در اختیار ما قرار داد که ما در آن مکان بدنسازی را انجام دهیم. غیر از اینها آقای مومنی تیم را ۳، ۴ روز به آمل فرستاد و ۲ دیدار تدارکاتی هم داشتیم که خود من به بازیکنانم نفری ۱۰۰ هزارتومان پول توجیبی دادم و حتی علی شوری، مسئول تیم پیشکسوتان باشگاه ۳، ۴ میلیون از جیب خودش خرج تیم کرد ولی آقایان مسئول به فکر تیم نبودند.

بعد از همه اینها ۳ روز پیش، به ما گفتند برای سایز لباس و کفش بازیکنان لیست ۲۰ نفره به ما بدهید، من گفتم ما لیست‌مان ۲۵ نفر است، چرا باید تنها ۲۰ نفر را لیست بدهیم؟ آقای مومنی گفتند صلاح باشگاه است. من هم عرض کردم شما مدیر اجرایی باشگاه هستید و مسئولیت فنی تیم برعهده من است.

تصمیم شما چه بود؟

پس از برگزاری بازی دوستانه به من اعلام کردند ۱۳ نفر را از این لیست جدا کن که روز یکشنبه آنها را برای تست پزشکی بفرستیم. هزینه تست بازیکنان نفری ۷۰ هزار تومان می‌شد که بازیکنان ما نداشتند، بدهند، یک‌عده‌ را خود علی لطیفی(مربی بدنساز) تیم و عده‌ای هم خانواده بازیکنان پرداخت کردند.

اینجا هم مسئولان استقلال به فکر تیم و هزینه‌هایش نبودند. در آخر روز یکشنبه به من نامه دادند که این ۳، ۴ بازیکن نباید در تمرین حضور پیدا کنند. نامه را گذاشتم کنار و گفتم در این خصوص حتما صحبت و مشکل را برطرف می‌کنیم. آقای مومنی اما بدون صحبت با من، به همان بازیکنان گفته بود تمرین نکنند. دلیلش را پرس‌وجو کردم، گفتند دلیلش فنی است. گفتم این را من باید تشخیص دهم.

دلیل کنار گذاشتن بازیکنان واقعا فنی بود؟

نمی‌دانم حتما فکر می‌کنند خدانکرده من از این بازیکنان پولی گرفته‌ام. دلیلش را واقعا نمی‌دانم. من در این فوتبال بازی کرده و با استقلال بزرگ شده‌ام. همه من محمد نوازی را خوب می‌شناسند. من آدم رکی هستم و به کسی باج نمی‌دهم. من پسر خودم را هم سر تمرین نمی‌آوردم و هرکسی حقش باشد بازی می‌کند.

اگر قرار بود از کسی پولی بگیرم، بعد از ۳۰ سال هنوز مستاجر نبودم و ماشین قسطی زیر پایم نبود. به هرحال آقای مومنی خودشان مربی و مدرس فیفاست، اما متاسفانه آدم کوچکی است و حد و حدود خودش را نمی‌داند.

چه شد شما را به تمرین راه ندادند؟

صبح روز دوشنبه پیش از اینکه به تمرین بروم در باشگاه حضور پیدا کردم و حتی با آقایان فتحی و مباشری هم در این خصوص صحبت کردم و ایشان گفتند مشکلات را برطرف می‌کنیم. البته آقای مومنی ناراحت شدند که چرا من به باشگاه رفته‌ام. به ایشان چه ارتباطی دارد؟ اما متاسفانه بعد از صحبت با آقای فتحی سر تمرین رفتم که نگهبانان اجازه ورود من را ندادند.

اگر مدیریت راضی به بازگشت شما باشد، تمایل به ادامه همکاری با تیم جوانان استقلال دارید؟

به شرطی که در باشگاه جلسه بگذارند تا تمام حرف‌هایم را بزنم و دوستان بشنوند، در غیر این صورت قطع همکاری می‌کنم.

کمی هم درخصوص تیم بزرگسالان صحبت کنیم. نظرتان درخصوص انتخاب استراماچونی چیست؟

متاسفانه در استقلال کارنامه مربی ملاک نیست، چراکه اگر این‌گونه بود خیلی از مربیان این تیم نباید روی نیمکت می‌نشستند. در استقلال رابطه بیشتر از کارنامه ارزش دارد. خدا کند اتفاقی که زمان شفر افتاد و کلی هزینه صرف او شد و تیم هم نتیجه نگرفت، با استراماچونی تکرار نشود.

امیدوارم این مربی کاربلد باشد و بتواند استقلال را به جایگاه اصلی‌اش برساند، چراکه از ناراحتی هواداران دل آدم به درد می‌آید و دوست نداریم این اتفاقات چند فصل اخیر تکرار شود. به هرحال تیمی می‌تواند موفق شود که مدیریت، بازیکنان و کادرفنی همسو با هم باشند.

فرهاد مجیدی هم پس از کنار رفتن از استقلال و قبول سرمربیگری تیم امید صحبت‌های جنجالی‌ای به‌ویژه درخصوص علی خطیر، معاون باشگاه انجام داد.

خطیر را آقای فتحی به استقلال آورد. بنابراین ایشان باید در این خصوص صحبت کنند. اگر کسی برای تیم دلسوزی می‌کرد، هیچ‌موقع این اتفاقات برای تیم نمی‌افتاد. حتما مجیدی هم چیزهایی دیده که در شأن استقلال نبوده و صدایش درآمده است.

خطیر درخصوص دلالی شفر هم صحبت کرد، درحالی که مدیرعامل باشگاه برخلاف او از شفر تمجید کرد. چرا مدیرعامل و معاون همسو با یکدیگر نیستند؟

اگر شفر دلال بود، چرا صدای ایشان تازه درآمده است؟ وقتی در یک خانواده یکدلی وجود نداشته باشد این مشکلات به وجود می‌آید که خوشایند هم نیست.

شنیده شده حسین حسینی به باشگاه اعلام کرده درصورت ماندن رحمتی از این تیم جدا می‌شود و برخی بازیکنان هم گفته‌اند اگر رحمتی برود، ما هم می‌رویم.

کسی که برای استقلال زحمت کشیده و همین‌طور کسی که به این تیم ضربه زده، مشخص است و همه هم خوب می‌دانند. مدیریت تیم باید تصمیم درست بگیرد، چون سرمربی هنوز روی تیم اشراف ندارد که بخواهد نظر ندهد. کسانی که به تیم نارو می‌زنند باید از تیم کنار گذاشته شوند و نباید با آنها تعارفی داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زورشون نمیرسید . اگر کسی حرف میزد با هوادار هوچیگر هیچی نفهم طرف بود

    • بدون نام

      واقعا که توهم خودبزرگ بینی با آدم چیکار می کنه

    • کاج کبیر! باخت ۶ بر ۱ از العین ۶ بار حذف از مرحله گروهی

      آقا چرا الکی جر و بحث راه میندازید! همه میدونن شفر دلال نبود! شوفر بود! پسرش هم شاگرد شوفر بود!

    • بدون نام

      دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج