۸۷۳۵۸۹
۷۶ نظر
۵۰۱۱
۷۶ نظر
۵۰۱۱
پ

وزیر نیرو: نگفتم ایرانی‌ها روزی یک وعده غذا بخورند

رضا اردکانیان وزیر نیرو در یادداشتی در روزنامه ایران به جنجال ایجاد شده پیرامون مصاحبه اخیر خود پرداخت.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در یادداشتی در روزنامه ایران به جنجال ایجاد شده پیرامون مصاحبه اخیر خود پرداخت.

وزیر نیرو: نگفتم ایرانی‌ها روزی یک وعده غذا بخورند

وی نوشت:

متن انتشار یافته این گفت‌وگو (که کل آن بیش از چند هزار کلمه است و مباحث بسیاری در آن مطرح شده) فقط در 331 کلمه روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت و یک عبارت کمتر از 20 کلمه‌ای از آن درباره اشاره‌ای به عادات و رفتار مردم کشور چین، پررنگ شد و به محتوای غالب رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد.

شایسته دیدم به احترام ملت ایران که مفتخرم خادم ایشان هستم و نیز وظیفه پاسخگویی، توضیحاتی در این باره ارائه کنم:

* خرسندم از اینکه در نظام و دولتی خدمت می‌کنم که تا حد ممکن پاسدار آزادی رسانه‌ها بوده است به نحوی که شبکه‌های اجتماعی گسترش فزاینده‌ای یافته‌اند تا دسترسی عمومی به گردش آزاد اطلاعات به حدی برسد که حتی عبارتی چند کلمه‌ای از میان مصاحبه‌ای مفصل نیز از چشم‌ها دور نمی‌ماند و حساسیت عمومی را برمی‌انگیزد.

* من به زیستن در جامعه‌ای که در آن میلیون‌ها شهروند با اذهانی حساس و چشمانی تیزبین کوچک‌ترین کردار مسئولان را زیر نظر دارند، افتخار می‌کنم. زندگی در دنیایی شفاف، حتی اگر فشار رسانه‌ای ناشی از برداشت مردم از یک عبارت کوتاه بسیار سنگین باشد، به نفع همه شهروندان و ایران ماست.

* در آن مصاحبه بیش از هر چیز تلاش کردم توضیح دهم که اگر تاکنون وزارت نیرو نگاه درآمدی به افزایش تعرفه‌های آب و برق داشته (که البته نگاه درآمدی هم نبوده و به علت یارانه‌ای بودن آب و برق، هر افزایش تا قبل از رسیدن به قیمت تمام‌شده، صرفاً کاستن از میزان زیان است و نه کسب درآمد و سود) نگاه جدید ما به اصلاح تعرفه‌ها، افزایش تعرفه به منظور بازدارندگی است. تعرفه بازدارنده یعنی تعرفه‌ای که وضع می‌شود تا مصرف‌کننده کمتر مصرف کند و حتی به قیمت کمتر شدن درآمد تولیدکننده آب و برق (به علت مصرف کمتر مصرف‌کننده) مقدار مصرف کم شود نه اینکه درآمد تولیدکننده افزایش یابد. توضیح دادم تعرفه بازدارنده برای آن است که حدود 25 درصد مصرف‌کنندگان که از الگو بالاتر مصرف می‌کنند تشویق شوند که 10 درصد مصرف‌شان را کاهش دهند.

*برای خبرنگار محترم توضیح دادم که برخی مصرف‌کنندگان خیلی بیشتر از الگو مصرف می‌کنند و گفتم که اگر از مصرف‌کننده پرمصرف، قیمت واقعی دریافت کنیم، هم او عقلانی‌تر مصرف می‌کند و هم می‌توانیم برای اقشار ضعیف آب و برق ارزان‌تر ارائه کنیم. تصریح کردم که «دنبال اصلاح خودمان و پایبندی به اخلاقیات و ایمن کردن جامعه از حیث شیوه‌های مصرف باشیم.» به مقتضای بحث رایج این روزهای جامعه درباره تحریم‌ها گفتم «تحریم روی جامعه‌ای اثر می‌گذارد که آلوده به بدمصرفی باشد.اگر جامعه‌ای آلوده به بدمصرفی و بیمار نباشد، تحریم کنند چه اتفاقی می‌افتد؟ ...وقتی وابستگی‌مان به نفت کمتر شود یعنی کارآیی‌مان را بالا برده‌ایم، یعنی تولیدمان را بالا برده‌ایم یعنی میزان کار و بهره‌وری را افزایش داده‌ایم.» موضوع بدمصرف بودن جامعه ایران اولاً با توجه به اینکه همه ایرانیان پرمصرف نیستند و برخی مصرف‌کنندگان خارج از الگو مصرف می‌کنند را طرح کردم و در ضمن بر ضرورت کاستن از وابستگی به نفت تأکید نمودم.

* به‌واقع به بدمصرف بودن جامعه و اقتصاد ایران اعتقاد دارم. ما در مصرف بنزین، آب، برق، گاز و مواد غذایی بدمصرف هستیم. شهرهایی با آلودگی هوا، انبوه نان خشک، سطل‌های زباله مملو از مواد غذایی هدر شده و شدت بالای مصرف انرژی در این کشور نشانه بدمصرفی است. بدیهی است مردم تنها مقصر بدمصرفی نیستند. ساختارهای صنعتی، شهرسازی، کشاورزی و آب و انرژی ما به اندازه کافی کارآمد نیست، اما به‌ واقع اخلاق و عادات رفتاری نادرست ما هم در بدمصرفی سهیم است.

* آن یک عبارت درباره غذا خوردن مردم چین نباید سبب شود ایده اصلی بدمصرفی جامعه و اقتصاد در ایران امروز را به فراموشی بسپاریم. از مردم تشکر می‌کنم که آنقدر به سخنم حساسیت نشان دادند تا برای روشن شدن مسأله در اینجا مقصودم را با صراحت بیشتری تشریح کنم و حتی فرصت مجددی برای گفت‌وگو درباره آن دست دهد، اما از همین مردم هشیار تقاضا می‌کنم از کنار ایده بدمصرفی جامعه ایرانی و ضرورت مطالبه برای اصلاح آن به سادگی عبور نکنند.

* عبارتی که درباره چین بیان کردم اولاً بدان معنا نبود که ایرانیان باید یک وعده غذا بخورند، بلکه معنایی نمادین داشت و تأکید بر سختکوشی و ظرفیت تحمل جامعه چینی برای رسیدن به اهداف متعالی‌تر را بیان می‌کرد. ثانیاً کم‌اهمیت جلوه دادن سایر ابعاد سیاست‌های دولت و جامعه چین برای توسعه را نیز مدنظر نداشتم. ثالثاً، در عرصه‌ای بی‌ارتباط با حوزه فعالیت تخصصی خودم سخن نمی‌گفتم، بلکه بحث کاملاً در ارتباط با مسأله مصرف آب و انرژی بود.

* مثالی را ذکر کردم که ماهیت رویکرد من به بدمصرفی را نشان می‌داد و اتفاقاً نگاه انتقادی آن مثال هم متوجه مسئولان بود. برای ایشان گفتم من در سفری که به یکی از شهرهای گرمسیری داشتم، در پاویون فرودگاه، دفتر مقامات استانی و حتی دفتر مدیر شرکت تابعه وزارت نیرو، در حالی که دمای محیط در آن زمان 35-34 درجه بود و دمای آسایش هم 25-24 است، بدون استثنا دمای کولر گازی تمام ساختمان‌ها روی 16 و 17 درجه تنظیم شده بود. این یعنی وضع‌ مدیریت مصرف خیلی نامناسب است و خیلی بدعادت و بدمصرف شده‌ایم. آن عبارت درباره چین بر بستر چنین بحثی و در حد چند کلمه ذکر شده و نه تنها نکته محوری و پیام مصاحبه نبوده، بلکه حاشیه‌ای‌ترین نکته مصاحبه به‌شمار می‌رود.

* بازتاب زیاد چند کلمه از یک مصاحبه چند هزار کلمه‌ای، واقعیت جامعه رسانه‌ای و شبکه‌ای شده، میزان حساسیت مردم و تحت نظارت بودن مسئولان و ضرورت در نهایت دقت سخن گفتن را یادآور شد. دنیای رسانه‌های امروز بسیار حساس و پرغوغاست و باید هر مسئولی با ملاحظه بسیار و با احساس مسئولیت فراوان در قبال افکار عمومی و اعتماد جامعه سخن بگوید. در ضمن، از خبرگزاری وزین ایلنا هم خواسته‌ام که متن دقیق و کامل مصاحبه را منتشر کنند تا ماهیت واقعیت آنچه در آن مصاحبه مدنظر بوده است، برای افکار عمومی آشکار شود. همه منتقدان را به دقیق خواندن متن کامل آن مصاحبه دعوت می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضايي

      اول اينکه ماله نکش دوم اينکه اوني که بايد ميگفتي رو گفتي حالا همه نفهميدن باز تو ميفهي سوم اينکه بنزين مصرفش بالاست چون خودروهاي ما مال 30 سال پيش هست که باز دست شما مديران هست توليدش آب و برق اگه ميگي بالاست پرت داره واسه اينکه سيستم لوله هاي و اب و انتقال برق ما مال 50 سال پيش هست و هيچ به روز رساني نشده و پرت داره سطل زباله پر هست واسه برنج ايراني پاکستاني قاطي ميکنيد ميدين مردم نان خشک زياده چون آرد و نان درست نميدين مردم بازم بگم برات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانیها مصرف گرا و بریز بپاشند ولی اینو تو نباید بگی که جناح ات فرهنگ لیبرالی رو رواج میده

      • بدون نام

        اینها هیچ وقت نشده از مردم بابت حرفها و کارهاشون یه عذرخواهی ساده کنند ..همش از جایگاه طلبکار با مردم حرف میزنند .بگو این همه برای توجیه حرفهات گفتی یک جمله مردم عذر میخواهم توش بود؟ اینها کین دیگه انگار مردم بهشون بدهکارند

      • بدون نام

        دیگه گندت زدی عزیزم ماله کشیدن فایده نداره مردم خر فرض نکن

    • علیرضا

      حرف اضافی نزن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه وری میزنن بعد میزنن زیرش

      • بدون نام

        حرف نه ی چیز دیگه

    • آریایی اصیل،

      بله که خوشحالی همچین شغلی داری،،خودتو خانوادتم ک در رفاه هستن،،حالا ک حرفشو زدی میزنی زیرش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش جون وزارت شغل نیست سواد نداری حرف نزن!!!

      • بدون نام

        تا نوه نتیجه هات هم خوشحال خواهندبود

      • بدون نام

        میدونی وزیر شغل قبلیش چی بوده؟
        یه جستجو تو اینترنت بزن
        چهارتا بی سواد مثل تو نخبه ها رو فراری میدن

    • رضايي

      حالا که از بد مصرفي و مشکل ما مردم گفتي يه کم از اختلاس هاي مديران وزرا دامادشون دختراشون رانت هايي که دارن واردات قاچاق بچه هاي وزيران وام هايي که ميگيرن مديران بانکي دزد رييس بانک مرکزي بي کفايت حالا که به گفتن از بي لياقتي مديران ارز گرفتن ها فروختن بازار ازاد کاخ هاي وزرا اينا رو هم با چيني ها که سالها کار کردي مديراشون و اينکه با اختلاس گراشون چي کار ميکنند نگفتي فقط خوراکشون رو گفتي اينکه اونا چطور دارن ميشن اقتصاد اول دنيا و ما و مديرامون

    • بدون نام

      بعد از چند روز ! سر خط خبرها بودی در جهان ، حال کردی ؟

    • بدون نام

      درود.به وزیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وزززززیییییییییییییییییییییررررررررررررررررررررر کامنتهارو دقت باخ

    • بدون نام

      آقای وزیر کاش برای مردم توضیح داده بودند که فرزندانشون الان کجا زندگی می کنند ؟؟؟؟ چرا همه فرزندانشون خارج از کشور هستند ؟؟؟ برای اونها هم این نسخه مسخره رو تجویز کردند ؟؟؟

      پاسخ ها

      • پویا

        اینها اسرار مگو هستن

      • بدون نام

        واسه اینکه یه مملکتی ساخن که بچ ه های خودشون هم دوام نمی ارن. بخدا چاره داشتن خودشون هم می رفتن

    • بدون نام

      اول هر ... میخوان میکنند بعد میگن ما نگفتیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره برانکوام تازگیا این روشو یاد گرفته

    • بدون نام

      دیگه همش نزن لجن میشه

    • بدون نام

      ای کاش مدیران محترم دولتی بالاخص دولت روحانی وجنابعالی بجای نگاه کردن به مصرف چینی‌ها یک نگاهی هم به روش مدیریت و حساس بودن به اختلاس و ارتشا می انداختند .و از کشور دارای چینی‌ها درس یاد می گرفتند.مشکل مملکت ما نه منابع است نه مصرف مشکل مدیریت نا کار آمد است.

    • بدون نام

      ... پای حرفت وایسا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا داره عذرخواهی می کنه، شما کوتاه بپوش این دفعه رو

    • بدون نام

      مفتخرید که سر مردم را کلاه گذاشتید و روحانی و وزرا نالایق تا چند نسل از بیت المال را خوردید دودش تو چشم قشر ضعیف رفت .درسته روزی یه وعده هم برا یه کارگر با این اوضاع گرانی میسر نیست .خدا لعنتشون کنه

    • مجيد

      اقا ديگه ماست مال فايده نداره اصل تفکر نادرست وفکر مريض شما رو شده رو بمير!!!!!

    • بدون نام

      آقای وزیر چینی ها را الگو قرار دهید تا اول مهمانی های مجلل و ریخت و پاش های در وزادت نیرو را بگیرید.

    • بدون نام

      از درامد نفت و جایگزین برای اون و تولید و چرخه سالم عاجز شدین گیر دادین به مصرف مردم؟! شما اگه میخوای برق صادر کنی چرا به مصرف مردم گیر میدی؟! در صمن امریکا خودش علاوه بر تولید و تکنولوژی بالا مصرف کننده بزرگی هم هست!

    • حمید

      تو خادم ما هستی !!؟ واقعا واسه خودم متاسفم .....از سفرهای مردم و فشاری که روی هم ما هست معلوم حرفاتون چقدر صادقانه است .
      خدا ازتون نگذره که آرزوهای همه جوان ها رو بردین زیر خاک.....

    • رضايي

      راستي از نرخ تورم چين با ايران هم گفتي کيفيت و صنعت خودرو چيني ها با ايراني ها هم گفتين که با وزيران و مديران مثل شما داره اداره ميشه چه خبر از مديران بحران ما و با چيني ها گفتي تو چين شب ميخوابي صبح بيدار ميش ميبني قيمت همه چي چند برابر شده گفتي پياز اينجا ميشه 12 هزار تومان خرما گير نمياد يه هو ولي تو چين اينجوري نيستا

    • بدون نام

      غلط کردم را برای این موقع گذاشتن

    • بدون نام

      ...انوقت خودت چند وعده میخوری چند تا مثل تو باشه نتیجه همین میشه

    • بدون نام

      راست میگی مایه وعده غذا بخوریم تا ۵ وعدتوباخونوادت کامل بخوری

    • بدون نام

      بد مصرفی یعنی اختلاس .بدمصرفی یعنی بالا کشیدن اندک سرمایه مردم توسط موسسات .بدمصرفی یعنی هزینه کردن ازجیب مردم بدمصرفی یعنی مدیریت ناکارامد در اداره امور .بدمصرفی یعنی وگداری بنگاههای سود ده دولتی به قیمت اندک به بعضی افراد نورچشمی .ملت ایران بدمصرف نیستند .این ملت حسرت همه چیز به دلشان مونده حتی یک وعده غذای خوب .یه الونک کوچیک که سر پناهش باشد ترا خدا کمی انصاف داشته باشید .وهرجا چرخ مدیریتتان لنگ میزند ملت را مقصر جلوه ندهید .قطعا روزی خواهد رسید که درپیشگاه عدل الهی باید پاسخگوی رفتار وکردارتان باشید

    • بدون نام

      مفهومو رسوندی!
      بی عرضگی شماها باعث شده توقع بیجا از ملت داشته باشید!
      در رابطه با چیزهائی که به نفع تونه مثل پرداخت حقوق کم، دادن امکانات، گرانیها و هزاران چیزه دیگه ایران رو با بورکینافاسو، افغانستان و... مقایسه می کنید! ولی در مورد به ضررتونه مثل مصارف و... ایران رو با اروپا و آمریکا مقایسه می کنید!
      در مجموع شماها مدیر مقایسه ای هستید تا مدیران کاربردی!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی نوشتی دوست عزیز. اینا سوبسیدهای میلیونی رو برداشتن و با منت ماهی ۴۵ هزار تومن به مردم بدبخت میدن باز میخوان جیب ملتو خالی کنن. شهرداری طرح زوج و فردو میخواد برداره که با این کارش ماشینهای مردم هم توسط پلیس جریمه میشه هم شهرداری
        آقای اردکانیان شما حرفتو زدی و حالا که واکنش مردمو دیدی ماله برداشتی و میخوای ماله بکشی رو چرندیاتت. وای خدا ما چقد بدبختیم که از تموم بدیهای ممکن بدترینهاش باید نصیبمون بشه

    • بدون نام

      لطفا هر وقت خواستید کشور ما رو با کشور دیگر یا مردم ما رو با مردم کشورهای دیگر از هر لحاظ مقایسه کنید همه جنبه ها را در نظر بگیرید. قضاوت نکنید.

    • بدون نام

      سرانه ی مصرف برنج در دنیا ۱۲ کیلوست ولی ما ایرانی ها ۲۶ کیلو مصرف سرانه داریم ما به اندازه ی تمام خاورمیانه روغن و شکر مصرف می کنیم سرانه ی مصرف شیر در اروپا ۳۰۰ کیلوست ولی در ایران حدود ۱۰۰ کیلوست ما ایرانی ها تقریبا هرروز گوشت قرمز می خوریم در حالی که میزان مجاز آن دوبار در هفته و به اندازه ی یک قوطی کبریت است سرانه ی مصرف روغن زیتون در اروپا ۱۱ کیلو است در ایران ۵۰۰ گرم است البته آمار سرطان در اروپا از ایران بالاتر است بهترین کشور آرام اروپا که همه ی مردمش مرفه هستند فنلاند است اما آمار خودکشی در آن بسیار بالاست....

    • بدون نام

      گفتی دیگه نزن زیرش

    • بدون نام

      اینافکرمیکنن حیلی زرنگن خودشون این حرفهای مسخره رومیزنن بعدزمینه سازی کارهای دیگه انجام بدن یاحواس ملت پرت کنن وبعدش خانوادههاشون باپول مملکت توخارج دارن عشق وحال میکنن ایناوطن فروشن وگرنه چراایران وول کردن رفتن وطن اولشون شده اروپاغرب

    • @@ ابی قهرمان @@

      خخخخخخخخخخخ
      اخه فوکولی تو‌مگه مسعول غذای مردم هستی
      تو بهتره کم کردن وزن را به خانواده خود آموزش دهید آن گونه که مشاهده شده وضع جالبی ندارند.

    • بدون نام

      آقای به اصطلاح وزیر نیرو که فکر خودت و مردم رو مسخره میکنی.این مردم با شعور و همه چیز را می‌فهمند .بجای اراجیف بفکر مردم باشید .اگر کسی مصرف برق زیاد هست امسالی مثل خودت هستند که در کاخ زندگی میکنند امسال ما در یک منزل فوقش دو اطاق خواب زندگی میکنند و مصرف برق ما اگر بعضی ها کولر داشته باشند در تابستان کم بیشتر از زمستان هست .مثل اینکه به کشور عراق سفر نکردید مشاهده کنید چقدر برق ایران را مجانی دارن استفاده میکنند و چقدر هدر میدن.مردم ما قانع هستند.وک هم میخورن و بچه هاشون در ایران تحصیل کرده اند.زیادی حرف نزن و سرایت بنشین بفکر مردم کشورت باش.

    • سلطان

      حرف نزن

    • بدون نام

      همان حرف چندکلمه ای را آیا شما وخانواده شما هم اجرا می کند

    • بدون نام

      همان حرف چندکلمه ای را آیا شما وخانواده شما هم اجرا می کند

    • بدون نام

      همان حرف چندکلمه ای را آیا شما وخانواده شما هم اجرا می کند

    • حسین عزیز

      پس چندتا ناقلا

    • بدون نام

      آقای وزیر اگر با این پولی که بابت آب و برق از مردم دریافت می کنید هنوز ضرر می کنید بدانید که مشکل در بهره وری پایین و بوروکراسی زیاد و حقوق بالای مدیران شما است وگرنه با سوخت تقریبا رایگانی که دریافت می کنید چقدر هزینه تولید برق است. آب هم که نعمت خدادادی است و هزینه چندانی برای توزیع نباید باشد.

    • بدون نام

      الان که شما وخونوادتون از تمامی امکانات یه زندگیه مرفع برخوردار هستید. بریزو بپاش ندارید. سفرهای خارجه وسفرهای داخلی وهزینه های خودتون وخونوادتون منطبق با الگو مصرفه. حرف نمیزدی بهتر بود. الان فقط برو بمیر که مردن شماها آرزوی مردمه

    • بدون نام

      اینهم یک نوعی دیگر از تبلیغ شما 10تا 20درصد کمتر مصرف کنید ما 40تا 50در صد هر ماه تعرفه ها را افزایش میدهیم .و در واقعیت هم همینطور است چرا که هر روز از مصرف ها کم میشود ولی هر ما فيش حامل ها نجومی بالا تر میرود و یک نمونه جالب در شهر ما قم هر چقدر پول اب بشود دقیقا همانقدر هم پول دفع فاضلاب شهری میگیرند.

    • بدون نام

      برو کارتو درست انجام بده با غذای مرد م چکار داری

    • کامران

      ... شروع شد.

    • بدون نام

      شما بجای تصمبم برای ملت کمتر پول بجیب مبارک بزنین نمیخواد برای ما دلسوزی کنین که بعدش اینجوری ... بیفتین

    • بدون نام

      ای وزیر نیرو ای سرورم ای گرسنه خواب ماهم به تولبیک می گوییم

    • ir..

      حمع کنید بابا ی مشت دروغگو هستید

    • سروش

      بروادامه بده.مامیگیم نگفتی هرکیوهم دیدی بگونگفتم!

    • بدون نام

      بله بله.شما محیت دارین.به قول رامبد اونوره ابی ما ایرانیا شما رو خیلی دوست میداریم

    • صدرا

      چینی ها اگه با ی وعده سیر میشن از اونطرف اختلاسگر رو هم میندازن دریا! محض اطلاع فقط حرف مفت میزنید

    • بدون نام

      نکته جالبش اینه که همه مسئولان خادم همه مردم هستند ولی چرا نوکرها از مردم یا اربابان پولدارتر و مرفه تر هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عوام‌فریبی با کلماتی مثل خادم ملت، نوکر مردم و... سالهاست که باب شده. بابا ملت نوکر نمیخوان، خادم نمیخوان.

      • پویا

        این حرفا یه مشت زبون بازی ایناست
        خادم کو نوکر کو
        اینا ظالمن

    • بدون نام

      راست میگه بچه هاش اروپا هستن .خودشم تحصیل کرده اروپا . آنوقت واسه ما نسخه میپیچه. آخه خوشحال حقوق 80 درصد مردم ایران ماهی 150 دلار در ماهه

    • بی نام

      من نمیدونم چرا مسئولین ماروبامردم چین مقایسه می کنند ولی اینودرنظرنمیگیرن که مسئولین چین بامردمش متحد هستندومردم به آنها اعتماددارن نه ابنکه مثل کشورما مردم له میشه ومسیولینش اختلاس می کنن پس انتظارنداشته باشن فقط مردم ریاضت بکشن

    • ناشناس

      آقا شما آبروی هرچه وزیر و مسئول بود ریختید .درود برشما

    • بدون نام

      بمیر با دیگه گفته همه ناراحتیم از اون روز تا حالا هیچی نخوردیم بهمون بر خورده

    • بدون نام

      بقول شما پس مردم یعنی اینهمه در رفاهند که اینقدر دارن مصرف می کنند! ختماً خوشی زده زیر دلشون و شما مسئولان و مدیران نالایق رو اینهمه به زحمت انداختن! جگر قورباغه براتون کبابه!!!!

    • ۰۰۰

      دیوار هاشا خیلی ..... خودت یه وعده بخور خرف زیادی میزنی ...

    • بدون نام

      چه وزیر نادان وبی خردی ،این بیچاره ی بی سواد چه جوری شده وزیر حتی حرف زدن هم بلدنیست

    • پ ز

      وفقط روزی دوبار با نون پیازی اشکنه ای دوپیازه سیب زمینی بخورن

    • بدون نام

      آهان الان که نوبت خودت شد که یه وعده غذا بخوری زدی زیرش

    • بدون نام

      اقای.رضایی درست گفته ضمن اینکه شرایط اقلیمی ایران را این اقایان یادشان رفته

    • بدون نام

      خودت و بالا دستیت حرف نزنین بهتر است ، از خدا بی خبرها .

    • رضا

      شهردار بازنشسته مشهد که اصلاح طلب بود بعد از بازنشستگی سریع معاون وزیر نیرو شد همشون اوباش هستند متاسفانه کسی به کسی نیست چرا یک جوان تحصیل کرده بیکار جذب نمی کنند همش پیری ها در رأس باشند

    • بدون نام

      اون بندش که از مردم بابت حساسیت نشون دادن به حرفاش تشکر میکنه باحاله
      بنده خدا میدونه چندین میلیون فحش نثارش شده

    • محمد

      و بازم انکار و پس گرفتن حرف خود

    • بدون نام

      به زودی به آنجا هم میرسیم خیالت راحت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج