۸۷۳۷۰۰
۱۹ نظر
۵۰۱۷
۱۹ نظر
۵۰۱۷
پ

آمریکا: فروش سلاح به ریاض پیامی به ایران است!

دستیار وزیر خارجه آمریکا مدعی است یکی از اهداف فروش سلاح به عربستان و امارات، ارسال پیامی خطاب به ایران است.

خبرگزاری مهر به نقل از سی‌بی‌اس: قرار است امروز چهارشنبه، «کلارک کوپر» دستیار وزارت خارجه آمریکا در امور نظامی- سیاسی با حضور در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور، از تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر فروش تسلیحات به عربستان سعودی آن هم بدون کسب مجوز از کنگره، دفاع کند.

در بخشی از پاسخ‌های از پیش آماده شده وی که به رؤیت سی‌بی‌اس رسیده است، وی مدعی است: هدف از قراردادهای فروش و همچنین تأییده هایی که نشان‌دهنده ضرورت این اقدام است، رفع نیاز نظامی شرکای آمریکا در مواجهه با تهدید منطقه‌ای برخاسته از جانب ایران است. هدف تقویت رابطه حیاتی دوجانبه از راه تضمین دادن به متحدان و همچنین حفظ برتری راهبردی در مقابل رقبا است.

کوپر در بخشی از اظهارات خود نیز مدعی می‌شود: موضع ما در قبال ایران همچنان بر مبنای ضمانت به ارتقاء توانمندی نظامی شرکا استوار است. البته نه اینکه خواست ما افزایش تنش نظامی باشد بلکه این پیامی بلند و آشکار خطاب به ایران است مبنی بر اینکه آمریکا کنار شرکای منطقه‌ای می‌ایستد. این موارد نشان دهنده عزم آمریکا برای اثبات این مسئله است که ما شریک دلخواه آنها باقی می‌مانیم.

ادعاهای کوپر در حالی مطرح خواهد شد که پیش نویس طرح محدود سازی فروش سلاح به عربستان که از سوی سناتور «تاد یانگ» از حزب جمهوریخواه و سناتور «کریس مورفی» از حزب دموکرات آماده شده و از حمایت هر ۲ حزب برخوردار است اخیراً به سنا ارائه شده است.

گفتنی است دولت ترامپ با اعلام «وضعیت اضطراری» به دلیل تنش با ایران به کمیته‌های کنگره گفته است که ۲۲ معامله فروش سلاح به عربستان، امارات و اردن را عملیاتی می‌کند. با اعلام وضعیت اضطراری، در واقع دولت ترامپ قادر است بدون نیاز به کسب رضایت کنگره طبق قانون «کنترل صادرات تسلیحات»، این سلاح‌ها را به کشورهای موردنظر تحویل دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای بابا ول کنید مگه بیکارین ۲۴ ساعته به جامعه ما گیر دادین

    • بدون نام

      دوشیدن همچنان ادامه داره

    • بدون نام

      مثل جنگ ایران وعراق شده

    • بدون نام

      ایران آماده مبارزه با هر گونه تحرکات دشمن هست تا میتونی سلاحهای خودتان را به عربستان کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس بفروشید ایران باکی ندارد.

    • بدون نام

      خدا امریکا وشرکاس را نابود بکنه انشااله

      پاسخ ها

      • علی ترکاشوند

        خدا لعنت کنه آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه

    • بدون نام

      بابا از جنک هیچ خبری نیست امریکاه شیر برای ملتش لازم دارد اخر هم گاوه را خودش با خود می بره امریکا نگهداری میکنه

    • بدون نام

      ولی این پیام اشتباهه!
      خودتون با سلاحهاتون برای ایران چیزی نیسیتد! چه برسه سلاح هاتون بدید به عربستان وامانده که عرضه هیچ کاری رو نداره و با سلاح های آمریکا هم با عرضه نمیشه!!!!

    • بدون نام

      مرگ بر سیاستمداران امریکا

    • بدون نام

      جوان غیور ایران زمین برای حفظ امنیت و بازدارندگی دشمنان ، بهتر آنها را تولید می کنند . سلام ودرود بر سربازان امام زمان (ع )

    • بدون نام

      نه آمریکایی شیطان بزرگ و نه شیاطین وهابی صهیونیستی آل سعود هیچ غلطی نمیتوانند انجام بدهند
      اگر یک جو شجاعت داشتن اینقدر شعار نمیدادند
      سگها به دلیل ترس خودشان پارس می‌کنند

    • بدون نام

      این سلاح ها آخرش مال ما میشه. نگرانی نیست . انشاالله

    • بی نام

      خخخخخ
      برو کشکت بساو گنده تر از سعودی‌ها جرأت ندارند حرکتی انجام بدهند سعودی که پشیزی نیستند که بخواهند دربرابر ایران قد علم کنند

    • احد

      جنگ با عربستان چه شود ما منتظریم

    • نعمتی از ابادان قهرمان

      امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند واین همه تبلیغ است که این دلال دارد راه می اندازه او بخاطر سهم 45درصدی ارامکو اش هیچ گاه جرات را انداختن جنگ ندارد والی یک شب ارامکو زیر ورو می شود نه تنها از طرف ایران می خورد بلکه دنیا اماده حرکت او هستند که هرکدام اگر یک موشک به طرف ایشون وعربستان شلبک کند دیگه چیزی از عربستان باقی نمی ماند که باز امریکه دنبال همین حرکت است که این گاو شیرده را چنان بدوشد که خون ازش جاری شود

    • بدون نام

      ایران بهانه‌ای برای فروش سلاح به عربستان هست وچاپیدن عراب احمق در واقع آمریکا اقتصاد خود را باریختن خون در یمن بازسازی میکند

    • بدون نام

      امریکا اگر عربستان و امارات را از امریکا هم قدرتمندترکندبانظام جمهوری اسلامی ایران نمی تواندمقابله کندخودامریکا از جمهوری اسلامی ایران می ترسدچه برسدبه نوچه هاش مرگ بر امریکای عالم فریب شیطان صفت پیمان شکن

    • بدون نام

      آمریکا خودش که مثل زن از ایران میترس و جرات حمله نظامی رو نداره شرکاش که عربستان باشه ... فقط یه تیر شلیک کنید سمت ایران اونوقت جد جد پدریتون رو جلو چشماتون میزارم بی شرفهای آمریکایی و عربستانی من نه بسیجی هستم نه سپاهی یه فرد عادی مثل بقیه مردم ایرانم تنها من نیستم بلکه از دست 80 میلیون ایرانی دیگه آسایش از کشورتون گرفته میشه

    • علیرضافرامرزی دوزین

      اگه خدا خواهد دشمن سببه خیر گردد،همانطور که آمریکا به عراق حمله کرد و صدام ملعون رو نابود کرد واینکار باعث بازشدن راه کربلا و حتی کل عراق برایه ایرانیان شدکه خودشون بعدن فهمیدند چه غلطی کردند،انشالاه این سلاحها هم یروزی بدست رزمندگان و مظلومان عربستان میافته که برای نابودی وهابیت،آمریکا،سگه ماچه خوارشون صهیونیستها خواهد شد انشالاه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج