۸۷۳۷۸۳
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

شرایط بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت

معاون اجتماعی و نشر ارزش های ایثار سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: مشمولان غایبی که به خدمت سربازی اعزام می شوند، درصورتی که در سوابق خدمتی آنان حسن خلق، جدیت و ... توسط فرماندهان تایید شود، دو سوم اضافه خدمت آنان بخشیده می شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون اجتماعی و نشر ارزش های ایثار سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: مشمولان غایبی که به خدمت سربازی اعزام می شوند، درصورتی که در سوابق خدمتی آنان حسن خلق، جدیت و ... توسط فرماندهان تایید شود، دو سوم اضافه خدمت آنان بخشیده می شود.

سرهنگ سید مهدی تقوی در این باره اظهار داشت: برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان در صورت عدم ارسال به موقع مدارک مربوط به اعزام به خدمت و یا عدم مراجعه به موقع در تاریخ اعزام مشخص شده، غایب محسوب می شوند.

وی ادامه داد: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا ۳ ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از ۳ ماه باشد به ۶ ماه اضافه خدمت تنبیه می شوند و همچنین مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یک سال باشد، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، فراری نیز محسوب شده و به مراجع قضائی معرفی می شوند.

معاون اجتماعی و نشر ارزش های ایثار سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی تصریح کرد: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت خود اقدام نکرده اند با محدودیت های اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم برخورداری از معافیت کفالت، ممنوعیت خروج از کشور و ... مواجه می شوند بنابراین باید وضعیت خدمتی خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰ مشخص کنند.

براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ تقوی در خصوص نحوه بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت عنوان کرد: مشمولان غایبی که به خدمت اعزام می شوند در صورتی که در سوابق خدمتی آنان، حسن خلق، جدیت در وظایف محوله، ابراز شجاعت و فداکاری، حضور در مناطق عملیاتی و بد آب و هوا و ... توسط فرماندهان و روسای مربوطه تایید شود، دو سوم اضافه خدمت آنان بخشیده می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الله

      شما مگه چی فکر کردید
      شما باید خادم سربازها باشید چون اونها دارن برای کشورشون دارن فداکاری میکنند
      این قانون خداست

    • بدون نام

      یعنی غیبت اولیه بخشیده نمیشه به هر حال

    • بدون نام

      آدم به قانون شما بخنده یا گریه کنه .وقتی به افرادی که ۸ سال از خدمت فراری باشند .کارت خدمت میفروشید چگونه سرباز فراری را ۶ ماه برای خدمت اضافه نگه میدارید .مگر شما نمیدانید هرکسی طمع کند وبه دنبال پول باشد بعدا تاوانش را خواهد داد .فروش خدمت سربازی به افراد فراری که استطاعت مالی دارند یعنی ظلم به سربازانی که فرار نکردند وپول هم ندارند .کدامش درست است .با کدام ساز شما برقصیم .فروش خدمت باعث شده کمتر جوانی حاضر به خدمت سربازی شود وخودتان این بلا را سر کشور وما خانوادها که پول هم نداریم آوردید .فکر درست وحسابی کنید ویک ماده وبند به قانون خدمت الحاق کنید که هم مشگل کشور حل شود هم مشگل جوانان وهم مشگل ما پدر مادران

    • رضااکرمیان

      لطفادستورالعمل بخشش مازادخدمت ناشی ازغیبت راهرچه سریعتربه پادگانهاارسال فرمائید چون پادگانها اظهاربی اطلاعی می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج