۸۷۳۸۵۶
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا تیم ملی دیگر کریمی و نکونام ندارد؟

فوتبال تهران که زمانی بازیکنانی چون علی کریمی ، مجتبی جباری وجواد نکونام را به فوتبال ایران تحویل می داد حالا کمترین نماینده را در تیم ملی دارد.

ورزش سه: فوتبال تهران که زمانی بازیکنانی چون علی کریمی ، مجتبی جباری وجواد نکونام را به فوتبال ایران تحویل می داد حالا کمترین نماینده را در تیم ملی دارد.

روزیکه فوتبال تهران از بین رفت تیم ملی ماهم ضعیف تر شد. متاسفانه بدلیل زیاد شدن تیم ها در لیگ تهران و نبود مربیان بازیکن ساز روز به روز بیشتر شاهد ضعیف شدن تیم های باشگاهی و در نهایت تیم ملی کشورمان هستیم.

اگر به ترکیب بیست و دونفره و یازده نفر تیم ملی نگاه کنیم معدود بازیکنانی از لیگ تهران در تیم ملی میبینیم در صورتیکه روزگاری بازیکنانی همچون یحیی گل محمدی، افشین پیروانی، رضا شاهرودی ، مهدوی کیا، وحید هاشمیان ، علی کریمی ، مجتبی جباری، جواد نکونام و حتی بازیکنان شهرستانی همچون کریم باقری و علی دایی از لیگ تهران شکوفا شدند و در نهایت به تیم ملی و اروپا راه یافتند. اما در چند سال گذشته نگاه صرف مادی برخی و تعداد بی شمار باشگاهای بی کیفیت که از طریق هیئت فوتبال تهران ساخته شده و می شوند باعث شده کیفیت بازی ها به شدت افت کرده و هیچ خروجی نداشته باشد. این در حالی است که فوتبال ایران در سال های اخیر در برخی از پست های کلیدی مثل دفاع وسط و هافبک دفاعی با کمبود بازیکن مواجه بوده است. این موضوع حتی در بازی دیروز تیم ملی به چشم می آمد.

شاید کی روش به خوبی فوتبال مارا شناخته و می دانست که ما در خط دفاعی نفراتی نداریم که با آنها بتوان باز بازی کرد و تیم را بالا نگه داشت و به همین دلیل مجبور بود تعداد نفرات زیادی را در زمین خودمان نگه دارد. همچنین نبود هافبک دفاعی در کل تیم های لیگ که بتواند مانند کریم باقری نقش تهاجمی را ایفا کند و بتواند اضافه شود و پاس های خطرناک بدهد باعث بی اثر بودن حملات تیم ملی است.

در بازی ایران و کره ویلموتس فقط حفظ توپ در زمین حریف را به فوتبال ما اضافه کرد اما این حفظ توپ تبدیل به برتری عددی و خطر روی دروازه ی کره نمیشد و به همین دلیل وقتی توپ را لو می دادیم آن توپ براحتی به موقعیت گل برای تیم کره تبدیل میشد. مشکل فوتبال ما سرمربی تیم ملی نیست بلکه نبود مربیان متخصص و ساختار مناسب در فوتبال پایه و نساختن بازیکن در پست های حساس فوتبال مانند دفاع وسط و هافبک وسط است. وقتی به پیشرفت فوتبال قطر نگاه میکنیم ، می بینیم که در رده های پایه از مربیان تکنیکال آمریکای جنوبی استفاده میکند.

با توجه به این مسائل کارشناسان و هواداران فقط از سرمربی تیم ملی ایراد می گیرند در صورتیکه کارخانه ی بازیکن سازی ما سالهاست تعطیل شده و کماکان صحبت از بازگشت بازیکنانی است که به سن بازنشستگی نزدیک شده اند یا می گوییم ای کاش کریم باقری و علی کریمی دوباره برگردند و بازی کنند. شاید مربیان قدیمی پایه که به دانش روز آشنا نبودند بیشتر دل میسوزاندند و عاشقانه تر کار میکردند و حس مسئولیت داشته و ستاره ها را می ساختند و بخشی از این ستاره ها در کارخانه بازیکن سازی فوتبال تهران رشد و پرورش پیدا می کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیخیال عمویی داری اسطوره. با نکونام مقایسه میکنی ؟

    • بدون نام

      تمام لژیونر های الان تیم ملی رو کی‌روش فرستاد خارج و هیچ کدوم هم الان موفق نیستن. اگه اونا الان تو لیگ ما بودن شرایطشون خیلی بهتر بود

    • کیسه سوراخ سوراختور شله زرد

      چ کسانی رو با کریمی مقایسه میکنن خخ

    • بدون نام

      اها منظورت کسیه که موقع تعویض بزنه به ساک کنار زمین وتو جام جهانی گروه تشکیل بده که مثلا به دایی تو بازی پاس ندن و تو مهمترین اتفاق فوتبالی ایران و نابود کنه و ملت واسش هیچ باشن فکرش فقط انتقام کینه باشه و تربیت نداشته باشه؟خوب دلیلش مشخصه مربیهای بعد اون دلال کروات همه دنبال نظم بودند

    • بدون نام

      نکونام بازیکنی نبود الکی بزرگش نکنین

    • بدون نام

      ایران همیشه در خط دفاع و بخصوص دفاع وسط مشکل داشته،و ودر زمان حضور کی روش با تجمع بازیکنان این مشکل کمرنگ شد.

    • بدون نام

      این مشکل فقط مختص فدراسیون ایران نیست بلکه برای کل ( اسیا و افریقا) است روزی که هیتلر نظریه داد بعد از شکست هیتلر قدرتهای جهانی همان نظریه را به اسم سازمان ملل بنا کردن و قوانین را طوری طراحی کردن که خودشان بشوند همه کاره دنیا وسازمانی به اسم شورای امنیت بوجود اوردند قوانین و ماموریتش را طوری طراحی کردن که اختیار دار همه افراد دنیا در همه ابعاد سیاسی اقتصاد و غیر باشند یعنی شورای امنیت پادشاه یا رئئس جمهور کل دنیاست و قوانیین مرموزانه و زیرکانه طوری قانونگزاری شده که اسیا و افریقا همیشه برده اروپا و امریکاست حتی اگر یه کشور اسیایی یا افریقایی بخواهد نوکری نکند همه قانون جهانی بر علیهش است (البته این قوانین با هوشیار بالا و زیرکانه طراحی شده )که هر کشوری مخالف باشد بخودی خود یاغی و نافرمان جلوه داده میشودو همه کشورهای دنیا ناخواسته ان کشور را یاغی میشناسند *اسیا و افریقا باید در همه زمینه زیر نظر اروپا امریکا باشد خب مسلمن برای اجرای این سیاست در همه زمینها طوری طراحی کردند که کشوری در هیچ مورد پیشرفت نداشته باشد حتی فدراسیون فوتبال اسیایی و افریقا نباید پیشرفت کندو فوتبال رشد کنند این عمل این تصمیم با سیاست کلی سازمان ملل(شورای امنیت )منافات دارد باید فدراسیونها تصمیماتی بگیرند که منجر به برتری پیشرفت فوتبال اسیا افریقا نباشد تا منافع اروپا امریکا لطمه نبیند (این تفسیر شاید عجیب باشد ولی واقعیت همین است پس نمیتوان یک نفر یا یک کروه را مقصر دانست به امید روزی که اسیا افریقا شورای امنیت را کنار بگذارند

    • zoro

      خیلی وقت است که تهران تبدیل شده به مرکز درآمد و پارکینگ شبانه روزی و تولید پیک موتوری و مسافر کش و غیره تهران شده شهر ارواح خبیسه فوتبال و بچه های گل کوچک بازش را که خدایشان بیامرزد با وجود تاج و ساکت و بقیه دوستان در فوتبال انتظار دیگری هم نمیشود داشت

    • حسین

      بهترین های بازیکنان تیم همیشه شهرستانی بودتاکی یکطرف این حرف راادامه خواهی داده ..........

    • بدون نام

      چه کسایی رو باهم قیاس میکنید و کنار هم میگذارید کریمی نکونام.یک قیاس مع الفارق .

      پاسخ ها

      • آریاپارسی نژاد

        درود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج