۸۷۳۸۷۸
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

بهزاد فراهانی: از تلویزیون دلگیرم

بازیگر سریال «دل دار»، گفت: یکی از قدیمی‌ترین اعضای تلویزیون هستم اما از آن دلگیرم.

ایرنا: نشست خبری عوامل مجموعه تلویزیونی «دل دار» عصر امروز چهارشنبه (۲۲ خرداد) با حضور نوید محمودی تهیه کننده، آزیتا ایرایی نویسنده، محمدحسین رمضانلو دستیار کارگردان، بهزاد فراهانی، سوگل خلیق، شادی مختاری، نیما رئیسی، مهران نائل، حسام محمودی و علیرضا آرا در ساختمان روابط عمومی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمودی کارگردان این اثر گفت: شبکه سه به دلایل مختلف همیشه انتخاب اول مردم است امسال اما شبکه دو توانست نظر مخاطبان را به سمت دل دار جذب کند. خوشحالم که مردم دل دار را دیدند و پسندیدند و حتی نقد کردند.

از تلویزیون دلگیرم اما دل دار کار شریفی بود

فراهانی نیز با اشاره بر اینکه یکی از قدیمی ترین اعضای تلویزیون است، اظهار داشت: همانطور که قدیمی ترین عضو هستم همانقدر هم از تلویزیون دلگیر هستم. دل دار را من کار شریفی دیدم و زمانی که وارد تیم دل دار شدم متوجه شدم همگی صاحب دانش در حیطه سریال سازی هستند.

وی ادامه داد: در طول پخش این سریال یک تماس از لرستان داشتم. در این پیام نوشته بود اگر آرش را نبخشی با یک برنو می آیم تهران و می کشمت. این پیام یعنی مخاطب این نقش را خوب پذیرفته است. این تماس ها دستمزدی است که به ما داده می شود.

بهزاد فراهانی: از تلویزیون دلگیرم

حذف متن یا سانسور نداشتیم

ایرانی نویسنده این سریال درباره با زمانی که برای نوشتن این سریال گذاشته است، گفت: من تجربه نگارش فیلمنامه مناسبتی نداشتم و می توانم بگوییم این بهترین فیلمنامه ای بود که نوشتم. حدود ۹ ماه برای نوشتن فیلمنامه دل دار وقت گذاشتم و حدود ۹۰ درصد از نتیجه فیلمنامه به دست آمده راضی بودم.

وی ادامه داد: در طول کار از جانب کارگردان حذف متن و سانسور از طرف نداشتیم اما این موضوع پیش آمده است که بنا به شخصیت ها مقداری داستان تغییر کند.

کارگردان دل دار گفت شاید این اولین باری بود که در یک سریال می بینید که یک فرد به کما رفته فوت شد صدا و سیما در این باره هیچ دخالتی نداشتند. در سریال دل دار مسئولان خیلی همراه بودند و این موضوع پیش نیامده است که تذکری بگیریم. به هر حار مسئولان نیز از دل جامعه بیرون می آیند و می دانند که هنرمندان آمده اند کار شریفی بسازند.

در تلویزیون نمی توان هر چیزی را نشان داد

نویسنده این سریال نیز درباره اینکه آیا داستان فیلمنامه دل دار به روز بوده است خاطر نشان کرد: درست است مخاطب این روزها خیلی خوب دست نویسنده را می خواند و پایان داستان را حدس بزند اما باید بگویم که ما تمام سعی مان را کردیم که ترفند هایی به کار بگیریم تا داستان برای مخاطب جذاب تر شوند.

کارگردان دل دار نیز در این باره، گفت: ۷۷ درصد از مردم این سریال را دیدند و از دل دار رضایت مند بودند اما باید در نظر گرفت تلویزیون مدیوم وسیعی دارد و نمی توان خیلی موارد را در تلویزیون نشان داد شاید می شد به گونه ای دیگر و حتی غیر مستقیم به بحث بخشش پرداخت اما باید دانست که نمی توان هر داستان و دیالوگ و تصویری را در تلویزیون روی آنتن برد. باید قبول کرد هم کودک ۶ ساله پای تلویزیون نشسته است و هم مرد ۶۰ ساله و باید مراقب همه چیز بود.

روابط واقعی بین دختر وپسر را نشان دادیم

محمودی با تاکید بر اینکه خیلی چیزهایی که در تلویزیون می بینیم در جامعه هم می بینیم گفت: در این داستان نشان داده شد که ارتباط دختر و پسر قبل ازدواج وجود دارد، چون در جامعه ما این روابط وجود دارد اما ما سعی کردیم که بگوییم جوانان لطفاً ارتباط های قبل از ازدواج را با اعضای خانواده خود در میان بگذارید تا نشکنید تا ضربه نخورید و بتوانید درست انتخاب کنید.

وی افزود: ما ادم ها را با روایت هایشان واقعیت جامعه نشان دادیم و دقیقاً این موضوع را دنبال کردیم البته باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که سریال های شبانه بودجه کمی دراختیار دارند و بنا به بودجه باید پیش رفت.

تلویزیون رسانه ملی نیست

فراهانی نیز در باره با درام‌نویسی داستان دل دار گفت: ما باید واقع بین باشیم واقعیت این است که اکر درام نویسی در تلویزیون پایش می لنگد به خاطر مسئولان تلویزیون است مطمئناً هزار دستان را نمی توان با این کارهایی چون هزار دستان مقایسه کرد چون بودجه هزاردستان با دل دار یکی نبود و نیست. بارها شنیدم گفتند تلویزیون رسانه ملی است اما من قبول ندارم که تلویزیون رسانه ملی است. رسانه ملی باید دلسوز باشد.

ارزش گفت و گو را به تصویر کشیدیم

مهران نائل نیز خاطر نشان شد: در این سریال به همه شخصیت ها پرداخته شده بود و این موضوع اوج قدرت دل دار بود. من دو سکانس برای پایان بندی نوشتم و این به نظرم نفطه قوت کار با برادران محمودی بود.

رئیسی نیز در ادامه نشست گفت: بازیگری که با برادران محمودی و این گروه کار کند بد عادت می شود. چون به شدت حرفه ای هستند. من دل دار را دوست داشتم.

محمودی در انتهای این نشست عنوان کرد: در این سریال سعی کردیم ارزش گفت و گو را نشان دهیم. موردی که هیچکدام از نقد نویس ها و خبرنگار ها به آن نپرداخت. ما در این سریال خواستیم بگوییم اعضای خانواده ای که از هم دلگیر هستید با هم حرف بزنید. داستان این سریال از زمانی خوب پیش رفت که کاراکتر سامان صحبت کرد. ای کاش تاثیری درزمینه ارزش گفت و گو و معاشرت روی مخاطب گذاشته باشیم.

وی ادامه‌داد: من به تیم جدید عادت ندارم و از آن مربی‌هایی هستم که به ترکیب برنده دست نمی زنم. اگر باز هم سریالی بسازم با همین گروه کار خواهم کرد. در حال حاضر نیز پیشنهاد ساخت یک سریال بسیار جدی را داشتم و به زودی اخبارش را رسانه ای خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انتقاد سازنده

      خیلی دلم میخواد بدونم اون ۷۷ درصد که سریالهای تلویزیون رو میبینن چه کسانی هستن . اساسا کجا و کی نظر سنجی شده که این آمار ازش در اومده بیرون .

    • ابو امیر

      از دخترت چی دلگیر نیستی

      پاسخ ها

      • سیما فخر ارا

        خخخخخ اینا بکنار اینجاش که نوشته روابط دختر و پسر را نشان دادیم افرین تو خیابونام دخترو پسرا روابطشون همینجوریه

    • بدون نام

      خیلی دلگیری نباش تو تلویزیون، ما هم مشعوف میشیم از ندیدنت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج