۸۷۳۹۷۳
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

ام‌باپه بهتر از رونالدو و مسی

کیلیان ام‌باپه زودتر از رونالدو و مسی به رکورد ۱۰۰ گله زده در دنیای فوتبال رسید.

وبسایت نود: کیلیان ام‌باپه زودتر از رونالدو و مسی به رکورد ۱۰۰ گله زده در دنیای فوتبال رسید.

دیگر کمتر کسی است که نسبت به توانایی های کیلیان ام‌باپه تردیدی داشته باشد. از زمانی که او در دسامبر ۲۰۱۵ نخستین بازی خود را برای موناکو انجام داد و با ۱۶ سال و ۳۴۷ روز سن به جوان ترین بازیکن تاریخ این تیم تبدیل شد، ام‌باپه روز به روز و فصل به فصل روند پیشرفت خود را ادامه داده و به آن سرعت بخشیده است.

سه شنبه شب کیلیان ام‌باپه گل نخست فرانسه را در دقیقه ۱۱ بازی مقابل آندورا به ثمر رساند تا در سی و سومین بازی ملی، شمار گل های خود برای خروس ها را به عدد ۱۳ برساند. کارنامه ای که در آن ۲ گل در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی در مقابل آرژانتین و یک گل در فینال همان جام در مقابل کرواسی نیز به چشم می‌خورد.

اما این گل معنای دیگری هم برای ام‌باپه داشت. کیلیان ام‌باپه که در روز ۲۰ دسامبر ۱۹۹۸ و در پاریسن به دنیا آمده، توانست در روز ۱۱ ژوئن ۲۰۱۹ و زمانی که تنها ۲۰ سال و ۱۷۳ روز داشت صدمین گل دوران حرفه ای خود را هم به ثمر برساند. دستاوردی که فوق ستاره هایی نظیر رونالدو و مسی ۲ سال دیرتر از ام‌باپه به آن رسیده بودند.

ام‌باپه در روز ۲۰ فوریه ۲۰۱۶ و زمانی که تنها ۱۷ سال و ۶۲ روز داشت، نخستین گل دوران حرفه ای خود را با پیراهن موناکو وارد دروازه تروا کرد.

این گل که در وقت های اضافه به ثمر رسید، برتری ۳-۱ موناکو را در این بازی داخلی تثبیت کرد. ام‌باپه با این گل به جوانترین گلزن تاریخ باشگاه موناکو تبدیل شد تا در این زمینه هم (مانند جوانترین بازیکن تاریخ باشگاه) رکورد اسطوره ای چون تیری آنری را بشکند.

فصل ۱۶-۲۰۱۵ با همین یک گل برای ام‌باپه به پایان رسید تا او خود را برای فصل به یادماندنی ۱۷-۲۰۱۶ آماده کند.

در فصلی که موناکو به همراه لئوناردو ژاردیم قهرمانی در لیگ یک فرانسه و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را جشن می‌گرفت، ام‌باپه با به ثمر رساندن ۲۶ گل در ۴۴ بازی در تمامی رقابت ها ستاره این تیم لقب گرفت. ام‌باپه در تابستان ۲۰۱۷ موناکو را با آمار ۲۷ گل در ۶۰ بازی ترک کرد.

ام‌باپه در نخستین فصل حضور خود در پاریسن‌ژرمن در حضور تمام کننده ای چون کاوانی آمار ۲۱ گل در ۴۴ مسابقه را ثبت کرد اما او در فصل ۱۹-۲۰۱۸ با استفاده از افت کاوانی و مصدومیت نیمار، خود را به عنوان گلزن اول تیم پاریسی معرفی کرد و در ۴۳ بازی، ۳۹ گل به ثمر رساند.

با به ثمر رساندن ۳۳ گل در لیگ یک، ام‌باپه تنها فاصله ای ۴ گله با لئو مسی، برنده کفش طلای اروپا در این فصل داشت.

با ۶۰ گل در ۸۷ بازی برای پاریسن‌ژرمن، آمار ام‌باپه در عرصه باشگاهی به ۸۷ گل در ۱۴۷ بازی رسیده است. او که نخستین بار در ۲۵ مارچ ۲۰۱۷ برای فرانسه به میدان رفته بود (دیدار انتخابی جام جهانی برابر لوکزامبورگ) در ۳۱ آگوست ۲۰۱۷ و برابر هلند نخستین گل ملی خود را هم به ثمر رساند.

همان گونه که اشاره شد، آمار ام‌باپه برای تیم ملی فرانسه ۳۳ بازی و ۱۳ گل است و آمار کلی ام‌باپه به ۱۰۰ گل در ۱۸۰ بازی می‌رسد.

ام‌باپه توانست بعد از تنها ۲۰ سال و ۱۷۳ روز صدمین گل دوران حرفه ای خود را هم به ثمر برساند. این در حالی است که نه رونالدو و نه لیونل مسی، دو گلزن بزرگ دوران معاصر، نتوانسته بودند در چنین سنی تعداد گل های خود را سه رقمی کنند.

کریس رونالدو در روز ۲۷ ژانویه ۲۰۰۸، زمانی که ۲۲ سال و ۳۵۶ روز سن داشت، توانست در مقابل تاتنهام صدمین گل دوران حرفه ای خود را به ثمر برساند. منچستریونایتد در این روز در دور چهارم جام حذفی به مصاف تاتنهام می‌رفت و شمار گل های رونالدو در آغاز این روز عدد ۹۸ را نشان می‌داد.

رونالدو در دقیقه ۶۹ از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و بالاخره در دقیقه ۸۸ با باز کردن دوباره دروازه رادک چرنی، در همان مسابقه تعداد گل های دوران حرفه ایش را به عدد ۱۰۰ رساند. یونایتد به لطف این دو گل با نتیجه ۳-۱ برنده شد و به مرحله بعد رسید.

لیونل مسی نیز به هنگام زدن صدمین گل دوران حرفه ای خود، ۲۲ سال و ۹۷ روز سن داشت. او در روز ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۹ و در دیدار بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا مقابل دینامو کیف در دقیقه ۲۶ گل نخست بارسا را به ثمر رساند تا هم به برتری ۲-۰ تیمش کمک کند و هم تعداد گل های دوران حرفه ای خود را سه رقمی کرده باشد.

البته یک بازیکن دیگر هم وجود دارد که نه تنها سریع تر از مسی و رونالدو، بلکه حتی زودتر از ام‌باپه توانسته به آمار ۱۰۰ گل زده در دوران حرفه ای برسد.

این بازیکن کسی نیست به جز نیمار، که در ۵ فوریه ۲۰۱۲ و در روز تولد ۲۰ سالگی خود توانست با پیراهن سانتوس دروازه پالمیراس را باز کند. نیمار بعدها در بارسلونا و پاریسن‌ژرمن هم توانست روند ثابت خود در گلزنی را حفظ کند اما مصدومیت های متعدد او در سال های اخیر موجب شده که او نتواند تعداد گل های خود را بیشتر کند.

شاید مزیت ام‌باپه نسبت به نیمار در این باشد که او گل های خود را در اروپا به ثمر رسانده است. اکنون اصلی ترین سوال این است که آیا ام‌باپه می‌تواند با ادامه همین روند، خود را در سطح ماشین های گلزنی چون رونالدو و مسی قرار دهد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیر مسی در عالم دیگری قراردارد

    • بدون نام

      مسی فرازمینی است اما به پنالدو و نیمار میرسه

    • N

      زارت

    • بدون نام

      ببشرف حتی اگه الانم بیاد رئال بازم حسرت این دو سه سال نبودش هیچ وقت پاک نمیشه

    • بدون نام

      استاد رونالدو 8سال هافبک چپ بوده وگرنه.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فسی دیگه کیه عشق ابدی فقط کریس

    • بدون نام

      *مسی*

    • بدون نام

      از کنالدو اره ولی از بزرگ ترین فوتبالیست دنیا اصلا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج