جاباما
۸۷۴۰۲۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

طاهری متهم می‌کند؛ مدیریت‌تان ایراد دارد

مدیرعامل سابق پرسپولیس در گفتگوی جالب توجه به موضوعات مالی و شرایط دوران حضور در این تیم پرداخته و پاسخ برخی ابهات و اتهامات را نیز داد.

ورزش سه: مطابق تمامی سالیان اخیر بار دیگر طی هفته‌های اخیر شاهد حمله مدیران قبلی به یکدیگر و اتهاماتی از قبیل میراث بدهی از مدیرعامل قبلی بودیم. اینبار علی اکبر طاهری اما مدعی شده اتهاماتی که دو مدیر بعدی به او وارد کرده‌اند با اسنادی که در اختیار دارد غیرقابل واقع است. او در این گفتگو به موضوع دوران مدیریتی و ابهامات مالی آن پرداخته که به انتقادی از سوی مدیران بعدی تبدیل شده است.

فوتبال از فوتبالی‌ها ضربه می‌خورد

زمانی که از پرسپولیس رفتم سعی بر این داشتم که صحبتی نکنیم. به عشق هواداران آمده بودیم و خنده اینها نقطه هدف ما بود. اما با هر صحبتی حاشیه‌ای درست می‌شود. من در خیلی از برنامه‌ها می‌گفتم که فوتبالی‌ها را برابر یکدیگر قرار ندهند. از بخش‌های دیگر نمی‌آیند و خود فوتبالی‌ها به این فوتبال ضربه می‌زنند. ما خودمان باید رعایت کنیم تا در نهایت اخلاق و فوتبال پاک اجرا شود.

در طبقه چهارم سئول علیه ما دسیسه چیدند

من می‌خواستم باشگاه پیشرفت مالی داشته باشد و این حق باشگاه و برند آن بود. اما برخی از دوستان که در طبقه چهارم سئول بودند می خواستند با همراه اول ادامه دهیم اما ما گفتیم که این سیستم و قراردادی که مدنظر آنهاست به درد باشگاه و هزینه‌های آن نمی‌خورد. برای انتقال اسپانسر و مذاکرات جدید به سراغ ایرانسل رفتیم و همین الان هم می‌بینید که دوستان از قراردادی که امضای من پای آن است هزینه باشگاه را می‌دهند.

امیدوارم حرف‌شان از روی بی‌اطلاعی باشد

ما بر اساس آن توانستیم پول و مشکل اعظمی که ژوزه مانوئل به گردن باشگاه انداخته بود را پرداخت کنیم و زمانی که من در اربعین راهی کربلا شدم هم مبلغی برای شارژ کادرفنی و بازیکنان گذاشتم. اما امیدوارم وقتی که می‌گویند اینقدر بدهی مانده بود، این بی‌اخلاقی‌ها انشاالله ناشی از بی‌اطلاعی باشد.

چرا که در آن زمان حتی بخش پشتیبانی، بازیکنان و کادرفنی و همه یک درصدی گرفته بودند و هیچ مشکلی نبود. وقتی رفتنی شدم نمی‌توانستم قرارداد را تا ریال آخر پرداخت کنم آن هم زمانی که تنها ۴۰ درصد از فصل گذشته بود. چطور این مساله شدنی است؟ باید فصل تمام شود و پاداش، آپشن و جرایم بیاید تا مشخص شود چقدر باید کامل پرداخت شود. پس این حرفهایی که درباره بدهی زده می‌شود صحت نداشت.

آقایان می‌گویند بعد از ما مطالبات ۳۸ بازیکن خارجی را پرداخت کردند! اصلا ببینید ما ۳۸ بازیکن خارجی داشتیم؟ من تعجب می‌کنم از این اظهارنظر وقتی که خیلی از بازیکنانی که در دوره ما نبودند را هم ما تسویه کرده بودیم. من اسناد دوران مدیریتی‌ام را در یک برنامه نشان دادم. اما یکی از رسانه‌ها می‌آید می‌گوید برای فلانی ۸۵ میلیون پاداش در نظر گرفتید؛ آقا مدرکش را بیاور! نامه زدم که مدرک بیاور.

مگر ما باشگاه دولتی نیستیم و همه چیز نباید طبق نامه و صورتجلسه و ... باشد؟ مدرک آن را بیاورید خب. ما آن زمان پولی برای دوبی فرستادیم اما بعد از آن از طریق یکی از هواداران حساب هتل و پاداش شارژ شد و ما طبق نامه بار دیگر آن پول را به خزانه برگرداندیم. بعد گفتند ما آن پول را گفتیم اما حاضر نشدند به خاطر این بی‌تقوایی خود خبرشان را تکذیب و درست کنند.

در ماجرای طارمی من گاف ندادم

در رسانه‌ها نوشتند ما تاریخ قرارداد طارمی را تغییر دادیم و محکوم شدیم. چقدر بی‌تقوایی؟ اصلا نمی‌دانستند حکم فیفا چه بود و خبر دروغ را باورشان شده . اما اگر بند ۴۰ و ۴۱ حکم فیفا را دیده باشند متوجه می‌شوند که ما در بند ۴۱ به این محکوم شدیم که طارمی را اغوا کرده بودیم البته ما همان زمان گفتیم که قرارداد ما با او ۳۰۰ هزار دلار است و ریزه اسپور مدعی شده بود ۵۰۰ هزار دلار. چرا؟ ما ۳۰۰ هزار دلار دادیم اما دوستان اسپانسر (هدایتی) مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دیگر پرداخت کرده بودند و به استناد آن ما محکوم شدیم.

آقایان اما می‌آیند و می‌گویند ما مشکل را حل کردیم و فلان و بهمان. کدام مشکل؟ باشگاه در آن حکم به چه چیزی متهم شده بود؟ اغوای بازیکن. مسائل حقوقی رعایت نشد و دو پنجره محروم شدیم. ما کاملا توضیح دادیم و قرارداد ما با طارمی هم موجود بود که چقدر پرداخت کردیم اما برخی دنبال غرض و مرض بودند و به دنبال واقعیت ماجرا نبودند.

ما با طارمی ۲۶ یا ۲۷ امضا و ثبت کردیم. این در حالی است که برای ثبت قرارداد ریزه اسپور و طارمی باید آنها سه مرحله دریافت آی تی سی، ۳۰ درصد پیش پرداخت و کارهای پزشکی را انجام می‌دادند. آی تی سی ۲۹ تیر برای ریزه اسپور صادر شده بود اما ما زودتر ثبت کرده بودیم. تنها موضوع در این پرونده اغوای طارمی بود که ما با سند در قرارداد نشان داده بودیم ۳۰۰ دلار پرداخت شده اما با ترجمه مصاحبه اسپانسر (هدایتی) که یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون پرداخت کرده بود آنها به مبلغ ۷۰۰ هزار دلار رسیدند و باشگاه محکوم شد.

ماجرای مشابه نوراللهی و طارمی

آقایانی که می‌گویید باشگاه به خاطر تغییر تاریخ قرارداد طارمی محروم شد، چرا واقعیت را نمی‌بینید؟ در مورد مساله نوراللهی هم ما با او زودتر امضا کرده بودیم. یادم هست روز بازی الهلال و ساعت ۱۲ ظهر آقای وثوق احمدی زنگ زدند و گفتند برای شما خبر خوش داریم و استعلام کردیم درباره اینکه آیا اکنون که به پنجره نقل و انتقالاتی بعدی که محروم هستید نرسیدیم می‌توانید بازیکن بگیرید که گفته‌اند بله. گفتم پس من احمد نوراللهی را بیاورم و اکنون ابوظبی هستم و قرارداد او قبلا امضا شده و می‌توانیم با امضای ذیحساب باشگاه بیاوریم ثبت کنید که گفتند می‌شود. آقایان بروند سازمان لیگ نگاه کنند تاریخ امضای قرارداد نوراللهی و زمان ثبت او چه زمانی است. اگر این اشکال نداشت چطور برای طارمی اشکال دارد؟

اتوبوس باشگاه شوآف نبود

درباره اتوبوس باشگاه ما رفتیم صحبت کردیم و بخشی از پول را که هواداران داده بودند به عنوان پیش پرداخت دادیم و قرار شد مابقی آن به شکل اجاره به شرط تملیک باشد. ما دولتی هستیم و به صورت مستقیم نمی‌توانیم خودرو خریداری کنیم اما چه اشکالی داشت که باشگاه بزرگ پرسپولیس هم همانند دیگر تیم‌های مطرح دنیا اتوبوس اختصاصی داشته باشد؟ ما این را می‌خواستیم.

هزینه را دادیم و قرارداد هم بستیم و قرار شد هزینه تعمیر و نگهداری هم پرداخت شود. همه آقایان هم بودند اما الان می‌روند می‌گویند شوآف بوده! باید بگویم کسی که خودش را به خواب زده را نمی‌شود بیدار کرد.

با امضای من هنوز هزینه باشگاه پرداخت می‌شود

می‌گویند از دوران طاهری میراث بدهی باقی مانده است. من زمانی که رفتم صورت تراز را نشان دادم و چرا الان می‌گوید خرابه تحویل دادم؟ بیایید بگویید اکنون اگر از اسپانسر (ایرانسل) پولی می‌گیرید امضای من پایش است. بند بند آن را کارشناسی کردیم و حتی برای استقلال و چرا که به نفع آنها هم بود. آقایان می‌گفتند امضا کن و ولش کن! من اما برای بند بند آن تلاش کردم.

از اسپانسر پول لباس آسیایی و اسپانسری گرفتم و کسانی که عضو هیات مدیره بودند می‌گفتند ولش کن و امضا کن. اما بروید اسناد را ببینید که برای خیلی از مسائل جنگیدم و زیر بار نرفتم تا باشگاه ما و حتی استقلال لطمه نبیند و سود کند. بروید از آقایان بپرسید چرا بعد از قراردادی که امضای من پای آن است هیچ قراردادی به جهت درآمدزایی صورت نگرفته و کاش به جای این بی‌اخلاقی‌ها به دنبال کارهای باشگاه و نظم مالی آن بودند و نه اینکه بگویند خرابه تحویل گرفتیم!

بی اطلاعی از ماجرا عضو اقتصادی هیات مدیره

در مورد بحث مشکل خروج و توقیف اموال هیات مدیره سابق هم باید بگویم که بدهی مالیاتی که در دوره ما آمد بیش از ۱۰۰ میلیارد بود. مالیات ارزش افزوده برای سال ۹۳ بود و با جرایم. بنده در جلساتی با معاون وزیر و وزیر اقتصاد و مدیر امور مالیاتی آنها را مجاب کردم که ما از ماده ۲۵۱ مکرر استفاده کنیم. دوباره توانستیم مواردی که قبلا اظهارنامه داده بودیم را تحت بررسی بگذاریم و برگه تشخیص آمده و بازنگری شد.

آقایان باید دنبال می‌کردند اما متاسفم آقایی که عضو هیات مدیره و عضو اقتصادی بود از این موضوع بی اطلاع است تا اکنون بگوید به خاطر آن دوره توقیف اموال و ممنوع الخروج شده است. هم نامه و هم مستنداتش وجود دارد و فقط علم مدیریت نیست و این مساله تنها ناشی از این مساله است!

کسی که در یک باشگاه به عنوان بنگاه ورزشی و اقتصادی حاضر می‌شود باید این مسائل را بدانند و متاسفانه اما با بی‌اخلاقی به دنبال مسائل دیگری هستند. می‌گویند این هدیه‌ای بوده از گذشته برای ما و اصلا نمی‌دانند برای چه دوره‌ای است و چطور شکل گرفته و چطور می‌توانستند آن را مدیریت کنند.

چیزی از بالانس مدیریت مالی می‌دانید؟

در زمان ما کل پرداختی را روی ۱۸ میلیارد هدفگذاری کرده بودیم چرا که بالانس مالی ما این رقم می‌شد. البته اگر قهرمان می‌شدیم و با آپشن‌های دیگر و همچنین صعود از مراحل مختلف آسیایی تا فینال هم پاداش‌هایی در نظر گرفته شده بود. این موارد بود اما اگر چیز دیگری هم واریز کرده‌اند که اکنون از خزانه خالی حرف می‌زنند باید از خودشان بپرسید که کجا خرج کرده‌اند.

شاید مجوز آن دریافت شده و باید دید برای پرداخت آن به دنبال بالانس مالی بوده‌اند؟ همین آقایان می‌گفتند امضا کن بدهیم به بازیکن و این شرایط را رد کنیم و ما می‌رویم و مدیر بعدی می‌آید حل می‌کند. من همان زمان به شدت مخالفت می‌کردم و شما ببینید تعهدی در دوره من بوده که به گردن بعدی بیاندازیم؟

حساب کنید ورودی و خروجی مالی باشگاه چطور بوده

می‌گویند نرخ ارز بالا رفته؟ یک سوال دارم نرخ ارز برای زمانی بوده که دلار بوده و اصلا چرا آن را تبدیل به یورو کرده‌اید؟ اگر هم تبدیل کردید آیا هزینه ورود و خروج باشگاه را تراز کردید که ببنید قادر به پرداخت این تعهدی که به گردن می‌گیرید هستید؟ این هزینه را با ورودی مالی مدیریت کردید؟ اصلا بگویید قرارداد کل کادرفنی و بازیکنان خارجی بشود ۱ و نیم میلیون یورو. چقدر می‌شود با نرخ ارز کنونی؟ بگویید ۲۵ میلیارد شود. بقیه پول چه شد؟ ۶۱ میلیارد از ایرانسل گرفتید، بخش بلیت فروشی و مطالباتی از همراه اول را حساب کنیم اصلا بشود ۷۰ میلیارد.

۲۵ میلیارد ارزی کادرفنی و خارجی‌ها را از ۷۰ میلیارد ورودی کسر کنیم، بقیه را دادید بازیکن داخلی؟ بازیکن داخلی مگر چقدر گران شده؟ رقم ایرانی‌ها سه چهار برابر زیاد شده؟ تعهدات چقدر مگر رفته بالا؟ من اصلا ورود نمی‌کنم که چرا قرارداد بازیکن داخلی رفته بالا و فقط سوال من این است که ورودی و بالانس را در نظر گرفته‌اند. حالا بگذریم از پاداش آسیایی و دیگر منابعی که شکل گرفته است.

نباید برنامه ریزی کنیم که چیزی عاید خودمان شود

چرا می‌گویید نداریم؟ پول چطور به حساب باشگاه نیامده وقتی می‌گویید از اسپانسر هم مطالباتی باقی نمانده؟ کار مدیر در باشگاه و هر بنگاه اقتصادی این است که بالانس را انجام دهد. در دوره من اگر بازیکن و کادر درخواست می‌کرد می‌گفتم پول بیاید چشم و هیچ وقت تعهدی ایجاد نمی‌کردم که از عهده آن برنیایم. وقتی بازیکن درخواست پول می‌کرد می‌گفتم بیاید من یک ریال برنمی‌دارم و خیالتان جمع که پرداخت می‌شود.

من حتی برای اعضای هیات مدیره طبق مصوب یک عدد خیلی پایین از طریق وزارت در نظر گرفته بودم که ۷۰۰ هزار تومان بود و نه خودم حقوق برداشتم و نه هیچ عضو دیگری ریالی. وقتی اینجور کار کنی بازیکنان هم ایمان می‌آورند. اما وقتی تعهدات را بالا می‌بری در مقابل آن چه درآمدی را دنبال می‌کنید و به دست می آورید؟ وقتی شما قرارداد امضا می‌کنی یعنی متعهد می‌شوی. این تعهد برای طرف مقابل می‌شود برنامه و روی آن حساب می‌کند، این حق نامعقول است؟

اگر باشد می‌دهیم و قرار نبود که ما چیزی برداریم و نهایت هیات مدیره هم حق حضورشان را می‌گرفتند و بازیکنان با دل و جان وقت و انرژی برای هواداران عزیز می‌گذاشت. ما نباید برنامه ریزی کنیم که چیزی عاید خودمان شود! اگر به فکر این باشیم بحران ایجاد می‌شود! آنهایی که می‌گویند پول نگرفتیم و پولی نبود پس این پول اسپانسر و بلیت فروشی و پاداش آسیایی چه شد؟!

در بحث مدیریتی بایدعلم مدیریت و صدق و درستی باشد. باید آن به شدت مراقبت کنیم و قبلا هم گفتم النجاة فى الصدق. اگر فقط شعار بدهیم و اما در کنار خودم کسانی باشند که به دنبال تامین منابع خودشان باشند و اینکه چیزی گیرشان بیاید این می‌شود!

برانکو نیاز به تمدید قرارداد ندارد

نمی‌دانم از الان چرا فقط این جو و تفکر را شکل داده‌اند که باید قرارداد برانکو را تمدید کنیم؟ او یک فصل دیگر قرارداد دارد و اگر پولش را بدهید پایبند به قراردادش است و مساله‌ای نیست. بگذارید وارد سال آخر قراردادش شوید و بعد یک فصل اصلا نیم فصل فرصت دارید که به دنبال تمدید قراردادش باشد.

ما با برانکو با صداقت کار را جلو بردیم

اینکه چرا برانکو ایوانکوویچ اکنون ناراضی است را نمی‌دانم اما در دوره ما زمانی که همان ابتدای کار ایشان آمدند، برای مدیرعامل سابق یادتان باشد مشکلی پیش آمد. ایشان رفت کرواسی و حتی پولی که گرفته بودند تا به برانکو ایوانکوویچ بدهند را هم ندادند. ما قرارداد را بسته بودیم و چیزی به اول تیر و زمان شروع بازی‌های فصل نمانده بود. خیلی از بازیکنان هم رفته بودند و آقای برانکو لیستی به ما داده بودند و با همکاری آقای باقری توانستیم یک سری از آنها را جذب کنیم و یک سری هم خودمان گرفتیم.

یادم هست تیم در ترکیه تمرین داشت و با ۸-۷ بازیکن شروع کرد و بعد کم کم اضافه شدند. از آقای چلنگر بپرسید ما الحمدالله صادقانه جلو رفتیم و کاری نمی‌کردیم در صداقت ما شک داشته باشد. الان هم یک سال از قرارداد او مانده و امیدوارم برگردد چرا که تیم اکنون خوب نتیجه گرفته و هواداران هم کاملا به ایشان اعتقاد و ایمان دارند و حق هم دارند.

می‌گویند در پرسپولیس دولتی نمی‌شود کار کرد، ما کردیم

هر چه می‌شود اکنون می‌گویند تیم دولتی و فلان است. آقایان عزیز در همین باشگاهی که می‌گویند دولتی است چقدر خوب برنامه‌ریزی شد و هم درآمدزایی خوبی ایجاد کردیم. البته قبلا هم می‌گفتند ما این کار را کردیم و نوشیدنی و ... را انجام دادیم اما هیچکدام نتیجه نداده بود.

ما اما یک پلان مناسب داشتیم و بی‌توجهی به آن باعث شد اکنون شکل کامل نگیرد. تلویزیون باشگاه را درست کردیم و به دنبال استفاده از این فضای مجازی و اختیارات و رایت آن مثل تمام باشگاه‌های بزرگ دنیا. اما اتوبوس هم فروخته شد.

شفاف کار کنید

دوره‌ای که ما رفتیم حساب ما کاملا تایید شد. مالیات هم ۳۶ میلیون بود که پرداخت شد و مفاصا حساب آن گرفته شد. شفاف که کار شود هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. وقتی تمام پولی که می‌آید در خزانه باشگاه قرار گیرد و بعد طبق برنامه و نامه و صورتجلسه هزینه شود در باشگاه دولتی هم به راحتی می‌شود کار کرد.

حالا در بخش دولتی یک سختگیری‌هایی هم هست که باید آیین‌نامه‌های بیشتری رعایت کنید اما نشدنی نیست. چیزی که مدیریت نیاز دارد این است که در بخش مجمع پشتیبانی شود و اگر این کار انجام شود خیلی مسائل روشن و کامل انجام شود.

می‌خواستیم برای باشگاه استادیوم بسازیم

ما گفتیم می‌‌خواهیم در استادیوم خودمان بازی کنیم و تا چه زمانی باید در آزادی بازی کنیم. گفتیم خودمان سازماندهی می‌کنیم و بلیت فروشی و ورودی و گیت انجام می‌دهیم و پای تمام مسائل هم هستیم. اگر به این فکر باشند مسائلی که در اصفهان و اهواز و دیگر استادیوم‌ها به وجود می‌آید شکل نمی‌گیرد. ما می‌خواستیم این بستر نظم و مدیریت را خودمان ایجاد کنیم و کارهایی هم پیش برده بودیم و باید زمین‌های تمرینی بیشتری هم داشته باشیم.

مثل تمام تیم‌های مطرح دنیا. الان می‌آیند و می‌گویند استادیوم شهید کاظمی را ما گرفتیم ولی خدا شاهد است و جواب‌شان را روزی می‌گیرند. ما برنامه‌ریزی کرده بودیم این کارها انجام شود. طرح استادیوم اختصاصی باشگاه پرسپولیس را مثل تمام دنیا دنبال می‌کردیم و مثل همه جا این پروژه مدتی در اختیار پیمانکار قرار می‌گرفت و بعد از آن در اختیار باشگاه.

چرا باید برای هوادار ما که عزیزترین عنصر و عضو باشگاه است اینقدر سخت بگذرد و از سرویس های حداقلی برای حمایت تیم به دور باشد. استادیوم اختصاصی و برنامه ریزی خود باشگاه که باشد تمام هواداران شناسه دارند و اگر مشکلی پیش بیاید دیگر حداقل تا مدتی حق حضور ندارند. ما می‌خواستیم پرسپولیس به عنوان یک باشگاه بزرگ ایرانی صاحب مجموعه بی نظیر و در شان خود شود اما یک روزی امیدارم مسوولان ما بیدار شوند.

بازگشت به عنوان مدیرعامل به پرسپولیس؟

این سوال سیاسی و سخت است و نپرسید؟ اگر درباره شرایط می‌خواهید بدانید باید بگویم که من با توجه به شرایطی که دارم نوع بازنشستگی‌ام دست خودم است و این را باید از دیگر دوستان بپرسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامی

      حیف شد رفت طاهری مدیر خوبی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج