جاباما
۸۷۴۱۳۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بازیگر «کابوی نیمه شب» درگذشت

سیلویا مایلز بازیگر «کابوی نیمه شب» در ۹۴ سالگی درگذشت.

خبرگزاری مهر : سیلویا مایلز بازیگر آمریکایی که ۲ بار نامزدی اسکار را کسب کرده بود، در ۹۴سالگی درگذشت. این بازیگر برای ایفای نقش مکمل در فیلم‌های «کابوی نیمه شب» و «بدرود محبوب من» نامزد جایزه اسکار شده بود.

هر چند درباره سن این بازیگر اما و اگرهای زیادی وجود دارد، اما گفته می شود سن واقعی او ۹۴ سال بود.

بازیگر «کابوی نیمه شب» درگذشت

موستو روزنامه‌نگاری که خبر درگذشت این بازیگر را تایید کرد درباره وی گفت: او یکی از اولین چهره‌های مشهوری بود که من در دهه ۱۹۷۰ با او مصاحبه کردم. او شخصیتی کاریزماتیک داشت و بسیار به دریافت ۲ نامزدی اسکار افتخار می‌کرد.

نخستین نقش جدی مایلز در سال ۱۹۶۹ در فیلم «کابوی نیمه شب» جان شلزینگر رقم خورد که در کنار جان وویت و داستین هافمن جلوی دوربین رفت. گرچه او تنها ۶ دقیقه در برابر دوربین بازی کرد اما نقش‌آفرینی او آنقدر تاثیرگذار بود که برای آن نامزدی اسکار را کسب کرد. البته جایزه آن سال در نهایت به گلدی هاون برای «گل کاکتوس» اهدا شد.

دومین نامزدی وی نیز برای بازی در «بدرود محبوب من» در سال ۱۹۷۵ بود که او باز حضوری کوتاه در فیلم داشت ولی نامزدی اسکار را کسب کرد. در نهایت لی گرانت جایزه آن سال را برای «شامپو» برد.

مایلز که کارش را همزمان با نقش‌آفرینی بر صحنه تئاتر و سینما در دهه ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ شروع کرده بود، بازیگر فیلم‌های دیگری هم بود که «وال استریت» اولیور استون در سال ۱۹۸۷ و دنباله آن «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» در سال ۲۰۱۰، «سان‌ست بلوار» و «آخرین فیلم» دنیس هاپر از جمله آنها هستند.

از دیگر نقش‌های قابل توجه وی بازی در اقتباس سال ۱۹۸۲ از رمان آگاتا کریستی با عنوان «شیطان زیر خورشید» و ایفای نقش مادر مریل استریپ در کمدی «زن شیطان» در سال ۱۹۸۹ بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج