جاباما
۸۷۴۲۹۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فلاحت‌پیشه: رهبری آمریکا را خلع سلاح کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پاسخ‌های رهبر انقلاب به ترامپ، آمریکا را در زمینه نفس مذاکره خلع سلاح کرده است، گفت: آمریکایی‌ها فقط به دنبال مذاکره صوری هستند.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پاسخ‌های رهبر انقلاب به ترامپ، آمریکا را در زمینه نفس مذاکره خلع سلاح کرده است، گفت: آمریکایی‌ها فقط به دنبال مذاکره صوری هستند.

حشمت‌الله فلاحت پیشه با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری گفت: پاسخ رهبر انقلاب به پیام ترامپ مبتنی بر کاهش مناسبات سیاسی ایران و آمریکا به ویژه در زمینه برجام بود.

وی اظهارداشت: نقض عهد در برجام از زمان اوباما آغاز شد و در زمان ترامپ به اوج خود رسید. پاسخ های صریح مقام معظم رهبری به معنای پایان دیپلماسی نیست، بدین معناست که اختلافات فی مابین با هر نسخه ای حل نمی شود. آمریکایی‌ها عملاً یک رژیم مذاکره مهم مثل برجام را برهم زدند و در حال حاضر نیز ایران اطمینانی به این دولتمردان ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این پیام، پیام صریحی بود، من معتقدم این پیام صریح به معنای شکست دیپلماسی نیست، بلکه به معنای واقع گرایانه‌تر شدن دیپلماسی و خروج دیپلماسی بین ایران و آمریکا از حالت حرف به عمل است.

وی با بیان اینکه پاسخ مقام معظم رهبری تفاوت موضوع ایران با کره شمالی را نشان داد، گفت: علیرغم اینکه مذاکرات مستقیمی بین آمریکا و کره شمالی صورت گرفت و الان مذاکرات سوم بین آمریکا و رهبر کره شمالی مطرح است اما عملاً هیچ گام کوچکی هم برداشته نشده است.

فلاحت پیشه گفت: پاسخ های مقام معظم رهبری نشان داد که شکل دیپلماسی برای جمهوری اسلامی ایران مهم نیست، بلکه محتوای آن مهم است و در واقع پاسخی به مذاکره صوری است که آمریکایی ها مطرح می کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکایی‌ها دو راه را در پیش دارند، اول از فضای جنگ روانی و چالش سیاسی بازگردند چراکه انرژی آمریکا در این زمینه تا حد زیادی به هدر رفته است، دوم اینکه وارد فاز عملی شوند و اوضاعی که خراب کرده اند را مدیریت کنند و تحریم ها را به حالت پیش از نقض برجام بازگردانند. این امکان، امکان واقع گرایانه‌تری است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها از مذاکره به عنوان یک بِرند و برچسب سیاسی استفاده می‌کنند.

فلاحت پیشه افزود: عملاً انرژی جنگ روانی تخلیه شده است، در منطقه نیز چنین ظرفیتی وجود ندارد. انفجار نفتکش ها در منطقه نشان داد که عده‌ای از دیپلماسی ناراضی هستند و تلاش می‌کنند دیپلماسی را برهم بزنند، این اقدامات ممکن است موجب شود دنیا شاهد شکل گیری یک نوع تروریسم دریایی باشد که آمریکایی ها با از بین بردن فضای حسن نیت، بانی آن هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: پیام ایران داده شد و در درجه اول ما باید همین پیامی را که برای مدیریت امنیت در منطقه داده ایم، در دستور کار قرار دهیم تا طرف های متقابل فضای چالش را ایجاد نکنند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا در زمینه نفس مذاکره خلع سلاح شده است و ما منتظر گام بعدی آنها هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج