۸۷۴۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

بررسی حضور ستاره هاي سينما در سریال «راه طولاني»

رضا کیانیان و راه طولاني ستارگان

رضا كريمي نامي شناخته شده در سينما و تلويزيون است و در حال حاضر سريال جديد او در حال ساخت است. حضور رضا كيانيان، افسانه بايگان، پيام دهكردي، مريم كاوياني، خاطره اسدي و... نشان مي‌دهد كه علاقه‌مندان ستارگان حتما به تماشاي اين مجموعه خواهند نشست.

رضا کیانیان و راه طولاني ستارگان
رضا کیانیان و راه طولاني ستارگان

رضا كريمي نامي شناخته شده در سينما و تلويزيون است و در حال حاضر سريال جديد او در حال ساخت است. حضور رضا كيانيان، افسانه بايگان، پيام دهكردي، مريم كاوياني، خاطره اسدي و... نشان مي‌دهد كه علاقه‌مندان ستارگان حتما به تماشاي اين مجموعه خواهند نشست.


رضا کیانیان و راه طولاني ستارگان

رضا كيانيان: حتما خوب است كه...

حتما سريال خوبي است كه من قبول كردم در آن بازي كنم ولي هميشه جالب بودن شنيدن صحبت‌هاي بازيگرهاي يك سريال بعد از زماني است كه آن را ببينيد. من اصلا دوست ندارم نقشي كه در اين سريال دارم را تعريف كنم به نظرم اين‌جور مصاحبه‌ها جالب نيست. قبلا هم در تلويزيون كار كرده‌ام مثلا سريال «مختارنامه» يا «يك مشت پر عقاب» و هيچ‌وقت فقط در يك مديوم خاصي بازي نكرده‌ام.من كار خودم را مي‌كنم و شكل خودم هستم. اين سريال هم بايد پخش شود و ديده شود بعد در مورد آن صحبت كنيم. يك بازيگر چيزهايي را براي خودش مي‌سازد و دور خودش مي‌چيند كه با همان‌ها ديده مي‌شود. من هم يك چيزهايي براي خودم ساختم و يك كارهايي كردم كه الان اين‌جا هستم وگرنه مي‌شوم مثل بقيه، البته همه آدم‌ها در هر شغلي كه هستند بايد همين‌طور باشند و مشخصه‌هاي خاص خود را داشته باشند.


رضا کیانیان و راه طولاني ستارگان

140 لوكيشن براي راه طولاني خانه

آقاي يميني مديرتوليد مجموعه مي‌گويد: «سريال از ۲۸ فروردين امسال كليد زده شده و در حال حاضر حدود ۵۰درصد از آن ضبط شده است، اين سريال حدود ۱۴۰ لوكيشن مختلف دارد و روند داستان طوري است كه ۳مرحله از سير نزولي يك خانواده را نشان مي‌دهد به همين علت مكان‌هاي فيلمبرداري در مناطق مختلفي از تهران است. سريال «راه طولاني خانه» قرار است از شبكه يك و در ۲۶ قسمت ۴۵ دقيقه‌اي پخش شود.»


خلق شخصيت

وقتي نقشي براي يك بازيگر نوشته مي‌شود، از لحظه نخست كه به او سپرده مي‌شود تا وقتي كه جلوي دوربين مي‌رود مراحل مختلفي را مي‌گذراند. بيشتر اين مراحل كه درنهايت به خلق كاراكتر منجر مي‌شود به عهده بازيگر است، به همين علت يك بازيگر با استفاده از توانايي‌‌هايش مي‌تواند آن نقش را خوب در بياورد يا برعكس، من هم براي خودم فاكتورهايي دارم كه هنگام بازي به آن‌ها اهميت مي‌دهم،‌ اين فاكتورهاست كه معرف من است، من هيچ‌وقت نقشي را كه به من ديكته كنند بازي نمي‌كنم و به شخصيت و نقش آن كاراكتر چيزهايي را كه لازم مي‌بينم اضافه كرده و در اين زمينه با كارگردان مشورت مي‌‌كنم و معمولا كارگردان‌هايي كه با آن‌ها كار مي‌كنم اين اخلاق من را مي‌دانند و بيشتر مواقع كساني كه از نقش‌ها چيز متفاوتي مي‌خواهند به سراغ من مي‌آيند.


رضا کیانیان و راه طولاني ستارگان

پيام دهكردي: اين شكم مال من نيست

من در اين سريال نقش دايي را بازي مي‌كنم كه خيلي آدم عجيب و غريبي است و حالات، روحيات و رفتارهاي منحصربه‌فرد خودش را دارد. اين آدم ويژه است، يعني يك‌جورهايي همه كاره است و همه كاري مي‌كند فقط همين را بدانيد كه دوچرخه، موتور،‌ ماشين و وانت دارد و بار جابه‌جا مي‌كند، كارهاي فني انجام مي‌دهد و سروكله‌اش همه‌جا پيدا مي‌شود.


هر ۳ بيمار هستند

براي من تئاتر، تلويزيون و سينما فرقي نمي‌كند هرجا كه بتواني خوب كار كني خوب است، ولي واقعيت اين است كه حال هيچ‌كدام از اين مديوم‌ها خوب نيست؛ هر 3 بيمارند و ما فعلا در يك مقطع گذار به سر مي‌بريم و ناگزيريم كه كار كنيم و روي پا بمانيم اما آنچه مسلم است براي من تئاتر يك عطر و بوي ديگري دارد. وقتي بازيگر در حيطه شغلي‌اش هيچ‌گونه امنيت شغلي و روحي ندارد و ناگزير است كه زندگي را بچرخاند، مجبور به انتخاب‌هايي مي‌شود كه بتواند در آن‌ها يك ملق‌هاي بازيگري بزند و مشق بازيگري كند و درعين حال يك كاري هم انجام داده باشد كه در ميان اين همه كاري كه هست ديده شود و اين كار سروشكلي براي خودش دارد.خوشبختانه اين سريال كارگردان فهميده‌اي دارد و عوامل حرفه‌اي كه ارزشمند هستند. رضا كريمي آدم دموكراتي در سرصحنه است كه باعث مي‌شود در رابطه بين كارگردان و بازيگر اتفاق‌هاي مباركي بيفتد.


دايي، فرزند من و رضا كريمي است

براي ايفاي اين نقش خودم يكسري ايده‌ها دارم كه استفاده شد. به نظرم متداول كار يك بازيگر بايد اين‌طوري باشد كه يك ميز براي كارگردان بچيند كه در آن انواع ميوه‌ها و غذاها باشد و كارگردان دست به انتخاب بزند و بگويد كدام را مي‌خواهد يا اين‌كه در كنار تبادل‌نظر بين كارگردان و بازيگر يك فرزندي حاصل شود كه خروجي نقش است. معمولا ما بازيگرها در خيلي از فيلم‌ها شاهد هستيم كه اين نظرات يك طرفه و از سمت كارگردان است منتها در اين كار تا به حال همه‌چيز دوطرفه بوده و اتفاق‌هاي خوبي افتاده است.


شكمم را باد مي‌كنم!

آنچه شما در بازي يك بازيگر مي‌بينيد آن چيزي است كه خلق شده است؛ نوع رفتار، نوع راه رفتن، نوع فيزيك و نوع لحن و... را بازيگر بايد خودش خلق كند، مثلا من در اين سريال تمام اين‌ها را براي اين شخصيت خلق كردم،‌ سرفصل‌ها و كدهاي اصلي در فيلمنامه وجود دارد و نگاه كارگردان و بازيگر بايد همراه هم شوند كه آن كاراكتر متولد شود. من با صورت بدون گريم، اين نقش را بازي مي‌كنم حتي فون هم به صورتم نمي‌زنند اما كاراكتر جديد است. اين شكم بزرگي هم كه مي‌بينيد مال خودم نيست، من شكمم را باد مي‌كنم تا بزرگ‌تر از آنچه هست ديده شود چون كاراكتري كه ما براي خودمان تعريف كرديم مي‌توانست اين خصوصيات را داشته باشد. يك آدم راحت‌طلب، فرصت‌طلب و خوش‌گذران از آن جنس آدم‌هاي نان به نرخ روزخور كه چيزي به نام تناسب اندام و فيزيك بدني برايش مهم نيست و طبيعتا در نوع لباس پوشيدن پيراهن و شلوارش تمام اين آيتم‌ها وارد شده و براي خودم يك چالش دوست‌داشتني است.


رضا کیانیان و راه طولاني ستارگان

شهرزاد كمال‌زاده بازيگر نقش« بهاره»: بهاري كه پاييز مي‌شود

اين سريال ديده مي‌شود

چون هميشه زمان ضبط سريال طولاني است ناخودآگاه آدم دچار يك فرسايش مي‌شود اما بچه‌هاي اين گروه آن‌قدر خوب بوده و با هم دوست هستند كه يك فضايي حاكم شده كه آدم خيلي احساس خستگي نمي‌كند، فكر مي‌كنم ديده شدن يك سريال بستگي به اتفاقات خاصي دارد كه در آن مي‌افتد. در اين سريال هم به خاطر حضور بازيگراني مثل رضا كيانيان و افسانه بايگان و خوب بودن قصه و حرفه‌اي بودن كارگردان و عوامل و نشسته شدن بازيگرها در نقش‌هايي كه به آن‌ها سپرده شده است، فكر مي‌كنم كه سريال «راه طولاني خانه» ديده شود. داستان اين سريال چون از دل جامعه بيرون آمده خيلي قابل لمس است مثلا نقش بهاره كه من آن را بازي مي‌‌كنم واقعا نقشي است كه خود من بارها و بارها به وضوح آن را در جوان‌هاي دوروبرم ديده‌ام، جوان‌هايي كه براي رسيدن به خواسته‌هاي‌شان تلاش‌هايي را مي‌كنند كه عواقب خوبي ندارد به همين علت بيننده و مخاطب خيلي راحت مي‌تواند با اين سريال همذات‌پنداري كند. اولين‌باري كه اين نقش را خواندم ارتباط خوبي با بهاره پيدا كردم.


رضا کیانیان و راه طولاني ستارگان

رضا كريمي: تلويزيون را دوست دارم

من اساسا به اين‌كه در تلويزيون كار كنم علاقه‌مندم به خصوص بعد از سريال «فاكتور هشت» كه براي تلويزيون ساختم و پخش شد و بازتاب خوبي داشت. پيشنهادهاي زيادي براي دوباره سريال ساختن به من شد اما براي من بعضي از فاكتورها مثل قصه و تهيه‌كننده خيلي مهم بود به همين علت بسياري از اين پيشنهادات را قبول نكردم تا اين‌كه سال گذشته اين داستان براي من گفته شد و وقتي آن را خواندم احساس كردم به جهاتي با كارهاي رايجي كه در تلويزيون مي‌شود متفاوت است.


رضا کیانیان و راه طولاني ستارگان

عجله بي‌عجله

زماني كه اين سريال به من پيشنهاد شد متوجه يك ويژگي خوب آن شدم و آن نداشتن عجله براي ساخت و پخش آن بود چون من به اين‌جور شرايط تن نمي‌دهم. در ابتداي پيشنهاد قصه هنوز تمام نشده بود و من توانستم درجريان بازنويسي كار قرار بگيرم و نظراتم در داستان اعمال شود و حدود ۵-۴ ماه خودم با نويسندگان سريال در ارتباط بودم و بعد از آن هم كه آدم‌هاي جديدي به گروه اضافه شدند من با همه صحبت و مشورت مي‌كردم تا كار گروهي پيش برود و با نظر من بازنويسي به موازات انجام شد. من هميشه وقتي مي‌خواهم كاري را كارگرداني كنم حتما بايد در نوشتن قصه آن سهمي داشته باشم و نمي‌توانم تحت هيچ شرايطي يك داستان آماده را كه باب ميلم نيست بسازم البته پيشنهاد شد كه اين سريال در ماه رمضان پخش شود و ما اگر مي‌خواستيم اين كار را انجام دهيم كيفيت كار پايين مي‌آمد و يك چيزهايي اين وسط قرباني مي‌شد و البته خود من هم بدم نمي‌آمد كه در آن زمان پخش شود چون فكر مي‌كنم كه زمان بسيار خوبي براي ديده شدن سريال است، ولي پذيرفتن و رساندن كار به ماه رمضان گروه را دچار تعجيل مي‌كرد به كيفيت كار لطمه مي‌خورد.


رضا کیانیان و راه طولاني ستارگان

قصه‌هاي خوب براي آدم‌هاي خوب

هم من و هم ديگر دوستان گروه همه تلاش مي‌كنيم كه اتفاق خوبي بيفتد و اين سريال كار متفاوتي با ديگر سريال‌ها باشد و نتيجه را بايد بينندگان به ما بگويند، البته فكر مي‌كنم سريال ديده شود چون از همان اول قصه‌ اين سريال خود من را جذب كرد طوري‌كه مي‌دانستم اگر درست به آن پرداخته شود و خوب ساخته شود جزو مجموعه‌ كارهاي پراستقبال قرار مي‌گيرد.


اول رضا كيانيان

اصولا در چيدن بازيگرهاي سريالم حساسيت خاصي دارم و از بازيگرهايي استفاده مي‌كنم كه كمتر در تلويزيون ديده مي‌شوند، ضمن اين‌كه توانايي بازيگر هم برايم خيلي مهم است و در اين كار هم اين تلاش را كردم و زماني‌كه خواستيم بازيگرها را كنار هم بچينيم چون شخصيت محوري اين سريال يك مرد ميانسال بود من تصميم گرفتم، اول بازيگر اين نقش را پيدا كنم و تا اين نقش قطعي نشد من با هيچ بازيگر ديگري مذاكره نكردم و رضا كيانيان براي بازي در اين نقش خيلي مناسب بود‌. ايشان هم مثل من به داستان و فضا خيلي اهميت مي‌دهند و اين اتفاق خوب افتاد و ما همكاري‌مان را با هم شروع كرديم.


رضا کیانیان و راه طولاني ستارگان

مريم كاوياني: شايد يك كار فوق‌العاده باشد

وكيلم

در سريال «راه طولاني خانه» من وكيل خانواده هستم، در اين قصه پدرخانواده دچار مشكلات مختلف اجتماعي، كاري و مالي مي‌شود و بر اثر يكسري سوءتفاهمات كارش به دادگاه و مسائل حقوقي كشيده مي‌شود و من وكالت پدر خانواده را به عهده دارم و تا آخر سريال هم براي نجات خانواده تلاش مي‌كنم. ايفاي نقش وكيل اولين تجربه بازي من در چنين نقشي است و خودم هم يك مقداري با وكيل اين قصه بيگانه هستم، اين وكيل هم مهربان، هم دلسوز هم مسئول و هم جدي است و‌ از او تندخويي نمي‌بينيم و او فقط به كارش فكر مي‌كند. نقشم را به خاطر اين‌كه تجربه‌ نويي است دوست دارم درضمن از همه چيز مهم‌تر اين است كه اين گروه بسيار حرفه‌اي هستند و من در كنار كار، يك لذت ديگر به خاطر كار كردن با اين آدم‌هاي حرفه‌اي مي‌برم هرچند اين جنس كار براي من يك مقدار سخت است.


رضا کیانیان و راه طولاني ستارگان

رضا کیانیان و راه طولاني ستارگان

سليقه مردم عجيب است

اگر بخواهيم اين سريال را از نظر حرفه‌اي نگاه كنيم، خيلي كار خوش‌ريتم و خوش‌تكنيكي است و اگر بخواهيم يك نگاه عاميانه به آن داشته باشيم و بخواهيم از آن نظر بفهميم كه اين سريال با استقبال بيننده‌ها مواجه مي‌شود يا خير بستگي به سليقه‌هاي متفاوتي دارد كه مردم دارند، چون گاهي مردم بعضي از كارها را كه از نظر ارزشي و حرفه‌اي و حتي قصه اهميت خاصي ندارد دوست دارند و گاهي هم برعكس است مثل اين‌كه شانس و زمان پخش از دلايل مهمي در ديده شدن يك سريال است. كارگرداني رضا كريمي بسيار متفاوت است طوري‌كه من احساس مي‌كنم پلان‌هايي كه توسط ايشان گرفته مي‌شود با تمام كارهايي كه در تلويزيون بازي كرده‌ام تفاوت دارد. اين سريال از نگاه همكاران حرفه‌اي ما مي‌تواند يك كار فوق‌العاده باشد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

رضا کیانیان و راه طولاني ستارگان


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج