جاباما
۸۷۴۳۲۷
۱۶ نظر
۵۰۱۱
۱۶ نظر
۵۰۱۱
پ

اعتراف صادقانه وزیر صنعت درباره پراید

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد : همه خودرو‌های ایرانی اعم از پراید و سمند که بومی‌ترین تولیدات کشور ما هستند، در حوزه قطعات الکتریکی وابسته هستند.

خبرگزاری تسنیم: رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها که شب چهارشنبه بیست و دوم خرداد ماه برگزار شد، با بیان اینکه کشور ما یک سال و یک ماه است که وارد جنگ اقتصادی شده است، اظهار کرد: این جنگ به طور رسمی از اردیبهشت سال گذشته اعلام شد.

وی با تاکید بر اینکه وزارتخانه‌ها در خط مقدم این جنگ اقتصادی هستند، افزود: بر همین اساس باید با مردم بیشتر صحبت کنیم تا در جریان مسائل قرار گیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این فرصت می‌خواهم مختصات این جنگ اقتصادی را شرح دهم، تصریح کرد: باید بررسی کنیم که دشمنان ما با چه هدفی این جنگ را به ما تحمیل کردند.

رحمانی با بیان اینکه در کنار این جنگ یک عملیات روانی پیچیده وجود دارد که موجب پیچیده‌تر شدن موضوع جنگ شده است، گفت: دشمنان ما انتظار نداشتند که ما تا این اندازه پایداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه نوسانات ارزی برای ما مشکل ایجاد کرده است، افزود: لازمه تولید، برقراری ارتباطات جهانی است، اما در شرایط فعلی این وضعیت به طور کامل تحریم شده و دشمنان راه تبادلات مالی را بسته‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر چه ادعا می‌کنیم که در خودرو خودکفا هستیم، اما خودرو‌های ما فقط ۸۰ درصد در داخل تولید می‌شوند.

رحمانی با بیان اینکه ما در تولید فولاد به یک توانمندی بومی رسیده‌ایم، گفت: تولید فولاد ما دو برابر مصرف ماست و در تولید این محصول توانسته‌ایم ایتالیا و فرانسه را پشت سر بگذاریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در دوره تحریم یکی از کار‌هایی که دنبال می‌کنیم مربوط به گلوگاه‌هاست، تصریح کرد: در تولید آلومینیوم یک و نیم برابر مصرف، تولید می‌کنیم و البته ۷۰ درصد ماده اولیه آن وارداتی است.

وی با اشاره به بازدیدی که از نمایشگاه صنایع ریلی داشت، افزود: من به این نتیجه رسیدم که می‌توانیم در خودروسازی خودکفا شویم و ظرفیت‌های خوبی داریم.

رحمانی با اشاره به اینکه کشتیرانی، بنادر و اپراتور‌های ما تحریم هستند، گفت: در همه این شرایط تولید ما همچنان برقرار است.

او با بیان اینکه قرار است هزار اتوبوس، مینی بوس و کامیون در دو سال آینده نوسازی شوند، تصریح کرد: این کار ۱۱ هزار میلیارد یورو هزینه دارد، اما دولت این کار را آغاز کرده است و ما آن را سال گذشته پیگیری کردیم و امیدواریم که درآمد‌های نفتی روی این طرح اثر نگذارد .

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید پوشاک از اولویت‌های ما در سال جاری است، تصریح کرد: افزایش قیمت ارز به کاهش قاچاق کمک کرده است.

وی تصریح کرد: هنگامی که من به وزارت صنعت آمدم، خودروسازی در حال تعطیل شدن بود، اما ما وضعیت تولید را رونق دادیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد : همه خودرو‌های ایرانی اعم از پراید و سمند که بومی‌ترین تولیدات کشور ما هستند، در حوزه قطعات الکتریکی وابسته هستند.

رحمانی با تاکید بر اینکه همکاران ما در سال ۹۷ اقدامات جهادی انجام دادند، افزود: در شرایط کنونی مناطق مرزی بزرگترین پتانسیل برای ما هستند و در دوره تحریم باید به بخش خصوصی و مرزی توجه و به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه همه معادن کشور موظف شدند که نیرو‌های خود را از بومیان همان منطقه تأمین کنند، گفت: حتی اولویت را هم با مدارک تحصیلی پایین قرار داده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در شریط تحریم واردات خودرو آزاد است، اما ما خود ممنوع کرده‌ایم، اما قطعات تحریم هستند.

رحمانی با بیان اینکه یکی از پیشران‌های تولید در کشور مسکن است و رئیس جمهور هم این موضوع را جدی گرفته است، گفت: وزارت راه و شهرسازی ساخت هزار مسکن را در برنامه خود قرار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • khaled2018

      11هزار میلیارد یورو

      پاسخ ها

      • مهربانی

        ۱۱ هزار میلیار یورو برای هزار دستگاه؟!!!!!!!
        حالت خوب نیست رئیس.
        زنگ بزن اورژانس

    • ر ک

      باادامه تحریم خودرد افزایش قیمت بیشتری پیدا می کند

    • ایوب

      بابا ای والله!...بعد از6سال یاد مسکن افتادین...خسته نباشین...پس حتما دیگه خودتون هم خسته شدین که اینقدر مسکن مهر رو کوبیدین؟

    • بدون نام

      ما که نفهمیدیم به چی پراید اعتراف کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به این که ۲۰درصد قطعات آن وارداتی است.

    • بدون نام

      خوب چرا همیشه میگفتید خود کفا هستیم پس برا چی فشار به مردم میارید واردات خودرو را آزاد کنید ما موقعی هم که تحریم نبودیم صنعت خودرو مون مالی نبود ی مشت آشغال تولید و هرروز هم با دلایل واهی گرون میکردید
      دوم وزیر صنعت و معادن چه کارش به دخالت در حوزه مسکن وقتی که حوزه خودشو نمیتونه سرو سامان بده

    • بدون نام

      لعنت به تو

    • بدون نام

      با ممنوع کردن واردات خودرو پدر مردم رو در آوردند حالا صادقانه حرف میزنه اگه ما وابسته هستیم چرا دولت یا آقای خاص میگه حمایت از تولید جمع کنید این بساط رو کسی که توان نداره باید به مردمش خدمت کنه و حرف مردم رو گوش بده نه اینکه خودشان بشوند عقل کل و بالغ از 90درصد مردم خواهان مذاکره هستند

      پاسخ ها

      • بی نام

        موافقم

    • فتاح

      خاک بر سر خودتو پراید قیمتش بی عرضه

    • بدون نام

      بی جهت تقصیر تحریم نندازید . دشمن اصلی داخل ایران است

    • shohrehandy

      خائن به ملت خودروسازی در حال تعطیل شدن بود اما تو با سه برابر کردن قیمتش اونا رو زنده کردی و مردم رو بدبخت چند تا دیگه خیانتت مونده اجازه واردات خودرو رو هم که ندادی . دیگه بدتر از این باعث و مسبب این روزای ملت مثل خودکشی و دزدی و خودفروشی و خالی شدن سفره مردم شما و امثالتونه . عوض اینکه به فکر مردم باشید خونشون رو هم مکیدین دیدار بر سر پل صراط

    • بدون نام

      حالا که تولید خودرو کاهش یافته باید واردات خودرو کارکرده بدون تعرفه ازاد شود و تعرفه وار دات خودرو کاهش یابد

    • ۰۰۰

      چی اعتراف کرد که من متوجه نشدم صادقانه با مردم صحبت کرد و چی گفت الله اکبر از این صداقت

    • بدون نام

      فقط کارخانه عامل گرانی است . وسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج