جاباما
۸۷۴۳۳۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

عامل حمله به مسجد نیوزیلند: بی‌گناهم!

فرد متهم به ۹۲ فقره جرم در پرونده حمله به دو مسجد در کرایست‌چرچ نیوزیلند امروز جمعه خود را "بی‌گناه" دانست. او در ماه مه سال آینده میلادی محاکمه خواهد شد.

ایسنا نوشت: فرد متهم به ۹۲ فقره جرم در پرونده حمله به دو مسجد در کرایست‌چرچ نیوزیلند امروز جمعه خود را "بی‌گناه" دانست. او در ماه مه سال آینده میلادی محاکمه خواهد شد.

این متهم در تاریخ ۱۵ مارس با سلاح نیمه‌اتوماتیک به مسلمانانی که برای اقامه نماز جمعه به مسجد رفته بودند، تیراندازی کرد و ۵۱ نفر را به قتل رساند و فیلم این تیراندازی را به طور زنده در فیسبوک پخش کرد.

برنتون تارانت ۲۹ ساله به صورت ویدئویی و از تاسیساتی با تدابیر امنیتی حداکثری در اوکلند در جریان این جلسه حضور داشت و وکیل او ادعای بی‌گناهی او را در دادگاه مطرح کرد. اتهامات مطرح شده علیه تارانت شامل یک اتهام تروریستی نیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حدود ۸۰ تن از اعضای جامعه مسلمانان کرایست‌چرچ و ده‌ها تن از نمایندگان رسانه‌ها در این جلسه استماع حضور یافتند. جمعیت حاضر در این جلسه به اندازه‌ای بود که عده‌ای از حضار در اتاق دیگری نشستند و به طور ویدئویی دادگاه را دنبال کردند.

کامرون مندر، قاضی دادگاه عالی اظهار کرده است که محاکمه این متهم در تاریخ ۴ مه سال آینده آغاز خواهد شد. پیش‌بینی‌شده است که محاکمه تارانت حدود شش هفته به طول بینجامد، با این حال به گفته مندر، وکلای مدافع بر این باورند که این روند می‌تواند به طرز قابل توجهی طولانی‌تر شود.

دادگاه‌ها معمولاً سعی می‌کنند روند محاکمه پرونده‌ها را ظرف یک سال آغاز کنند اما مندر در خصوص این پرونده گفت: ابعاد و پیچیدگی این پرونده، محاکمه را چالش‌برانگیز می‌کند.

به گفته مندر، پس از ارزیابی روانی مشخص شده است که تارانت مشکل خاصی ندارد و این پرونده بدون نیاز به برگزاری جلسه استماع مربوط به سلامت روانی می‌تواند وارد مرحله محاکمه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج