۸۷۴۳۶۷
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

یک ترانه سرا: گفتند از شجریان اعلام برائت کن!

سیدعباس سجادی، شاعر، ترانه‌سرا و موسیقی‌پژوه گفت: بعد از حضور استاد شجریان با همراهی اصغر فرهادی در سال ۹۵ برای بازدید از یک نمایشگاه نقاشی در فرهنگسرای نیاوران که ارتباطی هم با صداوسیما ندارد، من را به صداوسیما احضار کردند و رسماً اعلام کردند باید نامه‌ای بنویسی و اعلام کنی من مواضع آقای شجریان را قبول ندارم.

خبرگزاری ایرنا: سیدعباس سجادی، شاعر، ترانه‌سرا و موسیقی‌پژوه گفت: بعد از حضور استاد شجریان با همراهی اصغر فرهادی در سال ۹۵ برای بازدید از یک نمایشگاه نقاشی در فرهنگسرای نیاوران که ارتباطی هم با صداوسیما ندارد، من را به صداوسیما احضار کردند و رسماً اعلام کردند باید نامه‌ای بنویسی و اعلام کنی من مواضع آقای شجریان را قبول ندارم.

سیدعباس سجادی، شاعر، ترانه‌سرا و موسیقی‌پژوهی است که سال‌ها در صداوسیما برنامه‌های هنری مختلف و به‌یادماندنی اجرا کرده است. آخرین برنامه سجادی «دستان» نام داشت که از تلویزیون پخش می‌شد و در آن با رویکردی تخصصی به موسیقی و گفت‌وگو با هنرمندان موسیقی می‌پرداخت.

یک ترانه سرا: گفتند از شجریان اعلام برائت کن!

قطع یک‌باره برنامه «دستان» و بعد از آن، عدم حضور سجادی در تلویزیون مشخص کرد که داستانی پشت این ماجرا نهفته است و غیر از روند نامشخص و سردرگم تلویزیون در حوزه موسیقی، انگار مشکل این بار، شخص اوست.

عباس سجادی که اکنون مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران است، درباره این ماجرا به خبرنگار ایرناپلاس گفت: بعد از حضور استاد شجریان با همراهی اصغر فرهادی در سال ۹۵ برای بازدید از یک نمایشگاه نقاشی در فرهنگسرای نیاوران که ارتباطی هم با صداوسیما ندارد، من را به صداوسیما احضار کردند و رسماً اعلام کردند باید نامه‌ای بنویسی و اعلام کنی من مواضع آقای شجریان را قبول ندارم. من گفتم اصلاً چه ربطی دارد؟

من مدیر یک مجموعه فرهنگی هستم و ایشان آمده‌اند آنجا برای بازدید از یک نمایشگاه و من هم طبق وظیفه اداری و اخلاقی‌ام از ایشان و آقای فرهادی استقبال کرده‌ام. مصرانه اعلام کردند اگر چنین نامه‌ای در اعلام برائت از ایشان ننویسی، برنامه «دستان» را قطع می‌کنیم. بنده هم اعلام کردم برنامه «دستان» که هیچ، اگر دستان خود من را هم قطع کنید در حوزه‌ای که به من ارتباط ندارد، چیزی نمی‌نویسم و این‌طور شد که برنامه را علی‌رغم استقبال وسیع مردم قطع کردند.

این مدیر فرهنگی با گلایه از سیاسی‌کاری در تلویزیون گفت: ببینید به خاطر یک کج‌سلیقگی و سیاسی‌کاری تنها برنامه تخصصی و موسیقی محور «دستان» را قطع کردند که چرا مجری کارشناس این برنامه در مجموعه دیگری از استاد شجریان استقبال کرده و به ایشان احترام گذاشته است.

غیر از احترام شخصی بنده به آقای شجریان، من به‌عنوان مدیر یک مجموعه فرهنگی باید به ایشان احترام می‌گذاشتم و در نمایشگاه از ایشان استقبال می‌کردم که این وظیفه را در برابر همه شخصیت‌ها و اهالی فرهنگ و هنر انجام داده و می‌دهم.

به آقایان گفتم من که ممیز نیستم تا دم در فرهنگسرا بایستم یا دستگاهی هم ندارم که صلاحیت افراد را بسنجم و جلوی افراد را بگیرم و ورود و خروج افراد را کنترل کنم. فرهنگسرا یک فضای عمومی است و محل آمد و شد شهروندان به‌ویژه اهالی فرهنگ و هنر!

این ترانه‌سرا در پایان گفت: مدیران تلویزیون هنوز نمی‌دانند این رسانه چقدر در فرهنگ این مملکت مؤثر است و بدین‌جهت مخاطب برایشان اهمیتی ندارد و فقط برای رضایت بالادستی‌هایشان کار می‌کنند در حالی که مقامات عالی کشور از حضرت امام (ره) تا به حال همه توصیه به خدمت به مردم کرده‌اند. تذکرات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با شاعران و دیگر اقشار فرهنگی و دانشگاهی در ایام ماه مبارک را مرور کنید، ایشان دلخوری‌ها و توقعاتشان را از صداوسیما بیان فرمودند ولی کو گوش شنوا؟

اما الان در تلویزیون برخی مدیران به دنبال راضی نگه داشتن مدیران بالادستی خود هستند که باعث تعجب و تأسف است و وضعیت اخیر رادیو و تلویزیون باید به‌جای جمله معروف: هر سال دریغ از پارسال، باید گفت: هر روز بدتر از دیروز!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شجریان بد سوزونده خیلی رو

    • بدون نام

      من مواضع اخلاقی انسانی شجریان رو قبو ل دارم

    • بدون نام

      درود به شرفت
      بعضی ها مثل رامبد جوان یاد بگیرن

    • مریم

      من فقط یک بیت شعر در مورد استاد شجریان میگم
      گر جمله کاینات کافر گردند
      بر دامن کبریاش نشیند گردی.

    • بدون نام

      استاد شجریان گفت هر اثر مرا که از تلویزیون پخش می کنید باید پولش رابه من بپردازید آیا حرف بدی زده است ؟ تلویزیون هم آمد ربنا رو پخش نکرد....مسوولان با این تنگ نظری ها نخواهند توانست زیر مجموعه ی خود را اداره کنند از صبح تا شب به کینه جویی مشغولند...مثلا برنامه ی نود رو حذف می کنند که برنامه ی پر طرفداری بود....تنها برنامه ای که سالها جوانان رو جذب کرده بود... بروید ای دشمنان حق.... بروید قران بخوانید و عمل کنید.....افتخار کنید به هنرمندان ایران....‌نه اینکه از آنها چاپلوسی و مدیحه گویی بخواهید....

    • بدون نام

      اگر عاقل بودی اینکار را میکردی شجریان منفور ملت ایران است.

    • بدون نام

      بغض و حسادت به آقای شجریان و خیلی از چهره های که پیش مردم محبوب هستن ،رویه معمول این جور افراد می باشد و باید بدانند که امثال شجریان نزد خدا از شما که حسادت دارید عزیز تر هستن .

    • علی

      شجریان آبروی فرهنگ و افتخار ایران است

    • بی نام

      دمت گرم، حلالت باشه نونی که خوردی، زنده باد استاد شجریان و اقای فرهادی

    • س ز

      واقعا مایه شرمساری مسئولین

    • ایرانی

      الهی کهدرد استاد بزرگ شجریان بیوفته به جون صدا وسیمای میلی !!!!!!اصلا شماها لیاقت ایناستاد بزرگ روندارین ولله !!!!ما ایرانیا عاشق وشیفته صدای جذاب استاد بزگوار موسیقی اصیل ایرانی هستیم وبشافتخار میکنیم!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      خجالت آور است جناب سجادی هنوز نمی دانند شجریان ‌دین اسلام را مانع رشد هنرموسقی میدانند .متاسفانه آقای شجریان در مصاحبه هایش ‌حرمت هارو شکسته است .

    • آزاد

      چرا نگفتند از فاسدین و دینداران ظاهری اعلام برائت کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج