۸۷۴۴۱۳
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

بازار مسکن نفس‌های آخر رشد قیمت را می‌کشد!

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که فروردین تا شهریورماه ۱۳۹۸ بازه زمانی به ثبات رسیدن قیمت خانه است، گفت: بازار مسکن از لحاظ افزایش قیمت، نفس‌های آخر را می‌کشد.

ایسنا: مهدی روانشادنیا کارشناس مسکن اظهار کرد: از نظر قدرت خرید به نظر می‌رسد به شرایطی رسیده‌ایم که قابلیت افزایش قیمت‌ها بیش از مقداری که تا کنون اتفاق افتاده وجود ندارد. نمود این مساله در تعداد معاملات خردادماه بود که کاهش معنی‌داری را شاهدیم. معاملاتی هم که اتفاق می‌افتد باقیمانده تقاضا از سوی افرادی است که دیر وارد بازار شدند و در نظر دارند ارزش پول خود را حفظ کنند. به عبارتی بازار از لحاظ افزایش قیمت نفس‌های آخر را می‌کشد.

وی افزود: بعید است که اتفاق خاصی در قیمت مسکن رخ دهد مگر اینکه در حوزه ارزش پول ملی اتفاق جدیدی بیفتد که طبیعتاً خریداران مسکن در سرمایه گذاری‌هایشان، قیاسی نسبت به نرخ ارز دارند.

بازار مسکن نفس‌های آخر رشد قیمت را می‌کشد!

این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که اگر شرایط فعلی ادامه پیدا کند، عملاً تابستان امسال پایان افزایش قیمت مسکن خواهد بود، تاکید کرد: شرایط تثبیت قیمت طبق روال گذشته برای ۴ تا ۵ سال اتفاق خواهد افتاد که در سه سیکل رونق و رکود قبلی اینگونه بوده است. بدین صورت که نرخ افزایش قیمت‌ها کمتر از تورم عمومی خواهد بود.

روانشادنیا، متغیرهای سیاسی و نوسانات نرخ ارز را در بازار مسکن مؤثر دانست و گفت: نرخ برابری ارز قطعاً اثر خود را در همه بازارها از جمله بازار مسکن خواهد داشت. تمام پیش بینی‌هایی که از ثبات نسبی قیمت مسکن داریم مشروط بر تثبیت ارزش پول ملی است.

وی درباره روند رشد قیمت در مناطق مختلف تهران تصریح کرد: بازار در چن د ماه گذشته متلاطم بوده و تا به یک ثبات نسبی برسد مقداری زمان می‌برد. از جمله اتفاقاتی که در این تلاطم اتفاق افتاد، این بود که برخی مناطق نرخ رشدشان بیشتر بود و طبیعی است که چون سرمایه‌ها بین مناطق مختلف حرکت می‌کنند، مناطقی که از افزایش قیمت، عقب افتادند هم خودشان با شرایط جدید تطبیق می‌دهند.

به گفته روانشادنیا، از اوایل سال ۱۳۹۸ تا آخر شهریورماه این سال، دوره به ثبات رسیدن بازار مسکن بعد از تلاطمی است که در سال ۱۳۹۷ اتفاق افتاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا کنه به درد بازار خودرو دچار بشن آخه کسی هم مگه توان خرید و اجاره با این قیمتها رو داره

    • بدون نام

      خدا کنه به درد بازار خودرو دچار بشن آخه کسی هم مگه توان خرید و اجاره با این قیمتها رو داره

    • بدون نام

      همه چیز هر روز داره گرون میشه.از شیر و لبنیات گرفته تا بلیط قطار.میدونم مردم دوست دارن ارزون بشه ولی چجوریش رو هیچ کس نمیدونه دولت که دیگه اصلا نمیدونه!البته دولت بلده مردم رو بندازه به جون هم ماهیش رو بگیره.

    • متذکر

      افزایش قیمت مسکن بصورت تخیلی تابحال هیچ نفعی برای فروشندگان و سازندگان نداشته است جز فرو بردن آنها در رؤیا!!!! در نهایت همانطور که قیمتها بصورت تخیلی بالا برده شد بهمان شکل بصورت تخیلی افت شدید کرده و واقعی خواهد شد! و قیمت واقعی مسکن کمتر از قیمتهای سال 86 است نه بیشتر!!!!

    • بدون نام

      عزیزم هنوزم جا هست فشار بدید،،،،

    • خاندائی

      چقد بدبختی . حالا حالاها ادامه داره . چون خودتون باعثش هستی.

    • امیررضایی

      من که همین امروز چند تا بنگاه رفتم خونه قیمت کردم ولی فروشندگان اصلا میل به فروش ملک نداشتند چون می گفتند که تا پایان سال جاری افزایش قیمت ها ادامه دارد و هنوز داره بالاتر می ره قیمت ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج