۸۷۴۴۴۱
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

آلمان: مدارک برای متهم کردن ایران کافی نیست

وزیر امور خارجه آلمان تأکید کرد که ویدئوی منتشر شده از سوی آمریکا را برای متهم کردن ایران در ماجرای انفجار دو فروند نفتکش در دریای عمان کافی نمی‌داند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه در یک نشست خبری در شهر اسلو پایتخت نروژ به خبرنگاران گفت ویدئویی که اخیراً آمریکایی‌ها برای اثبات ادعای خود مبنی بر دست داشتن ایران در حادثه انفجار دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان منتشر کرده‌اند، برای متهم کردن ایران کافی نیست.

وزیر امور خارجه آلمان خاطرنشان کرد: «این ویدئو [برای اثبات ادعای آمریکا] کافی نیست. مطمئناً ما می‌توانیم آنچه را که در این ویدیو نمایش داده می‌شود، درک کنیم. اما به‌منظور انجام ارزیابی نهایی، این ویدئو برای من کافی نیست.»

آلمان: مدارک برای متهم کردن ایران کافی نیست

پیش از ظهر روز پنج‌شنبه (23 خرداد) دو کشتی نفتکش شامل نفتکش «Front Altair» که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده بود و نفتکش «Kokuka Courageous» که با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به‌مقصد سنگاپور، محموله «متانول» حمل می‌کرد، دچار حادثه شدند که بنا بر ادعای رسانه‌های غربی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

آمریکا با انتشار ویدئویی که ظاهراً قایقی را در حال جدا کردن یک مین دریایی (به‌زعم آمریکایی‌ها) از یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده نشان می‌دهد، مدعی شده است که این قایق ایرانی بوده و به‌منظور پاک کردن رد پای ایران در این حادثه به محل اعزام شده است.

با توجه به سابقه ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران که از ماجرای فجیره آغاز شد، پیش‌بینی این موضوع سخت نبود که احتمالاً‌ رسانه‌ها و حتی مقامات غربی درصدد خواهند بود که پای ایران را نیز به موضوع باز کنند؛ همان‌طور که در ماجرای فجیره نیز این اتفاق افتاد امّا نهایتاً مشخص شد در گزارشی که اماراتی‌ها با کمک نروژ و قاعدتاً دوستان آمریکایی و انگلیسی خود تهیه و به شورای امنیت سازمان ارسال کردند نتوانستند هیچ استدلال و سندی مبنی بر اینکه ایران در این ماجرا نقش داشته ارائه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام این حمله به کشتی هاکارخوداعراب برای مظلوم نمایی هست مثل فوتبال های که بازی میکنن همش افسایدهمش خودشونوبه مصدوم شدن میزنن تاازداورامتیازبگیرن خواهشا آقای ظریف این اخلاق اعراب روبه غربیایاداوربشین

    • بدون نام

      این چه عادت زشتیه مسئول نداره اینجا؟باز شروع شد یک خط خبر میگن بعد متن اخرشو واسه همه خبرها کپی پیست میکنند ..طرف از جمله ای که گفته خوشش اومده و حال کرده انگار باید همه ملت هم خوششون بیاد و تو تمام خبرهاش اون و بخونند میگید نه ؟ مثلا (((با توجه به سابقه ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران که از ماجرای فجیره آغاز شد، پیش‌بینی این موضوع سخت نبود که احتمالاً‌ رسانه‌ها.....الی ااخر))))این قسمت ملت چندبار تو تمام خبرها تکرار شده ؟بار اول نیست تا طرف با یه جمله خودش حال میکنه کپی پیست شروع میشه بخدا حالمون بهم خورد

    • بدون نام

      مکروا ومکرالله والله خیرالماکرین

    • ایران مهد تمدن

      دارن میچرخن یه جوری ما رو متهم کنن،مطمئنا همه میدونن کار ایران نیست ولی خواب زده رو نمیشه بیدار کرد

    • محمد

      اگه کار ایرانه خوب کاریه! نمیشه که بقیه راحت نفت بفذوشن ما نتونیم

    • روحانی

      بقیه نفت صادر کنند و مانتوانیم ، اونوقت بایستیم تماشا کنیم ؟!

      پاسخ ها

      • ظریف

        این هم مدرک

    • بدون نام

      ای نازی لعنتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج