جاباما
۸۷۴۵۱۳
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

مدرس فیفا: مجیدی باید سرمربی نونهالان شود!

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا گفت: فرهاد مجیدی مربی بسیار جوانی است و تجربه لازم را برای هدایت تیم امید ندارد.

خبرگزاری تسنیم: مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار درباره انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران و عملکرد او در دو دیدار دوستانه مقابل سوریه و کره جنوبی اظهار داشت: ویلموتس مربی بزرگی است که سابقه بازیگری و مربیگری در اروپا را دارد.

او تجاربی دارد که می‌تواند در اختیار تیم ملی ایران قرار دهد اما مشکل فوتبال ما ساختاری, تشکیلاتی و مدیریتی است که باید اصلاح شود. اگر در کوتاه مدت نتوانیم آنچه ویلموتس نیاز دارد را در اختیارش بگذاریم, نمی‌توانیم از او هم توقع زیادی داشته باشیم.

مدرس فیفا: مجیدی باید سرمربی نونهالان شود!

تیم ملی مطمئناً به بازی‌های تدارکاتی خوبی احتیاج دارد و باید همه تدارکات و امکانات در اختیارش قرار بگیرد, در غیر این صورت مانند زمان کی‌روش خواهد بود.

مربی پیشین استقلال با بیان اینکه «تیم ملی با حضور ویلموتس می‌تواند موفق شود به شرطی که مقدمات برای تیم ملی فراهم باشد» گفت: تیم ملی امکانات خوبی دارد اما مهمترین موضوع, مسئله مالی و تدارکاتی است. تیم ایران نیاز به بازی‌های تدارکاتی خوبی دارد.

نباید مشکلات مالی برای ویلموتس به وجود بیاید وگرنه چیزی که ویلموتس را از کی‌روش متفاوت می‌کند فقط می‌تواند تفکراتش باشد. به نظر می‌رسد فلسفه مربیگری ویلموتس این است که تیمش با حالت تهاجمی بازی کند اما کی‌روش بیشتر با آرایش دفاعی حتی مقابل تیم‌های آسیایی به میدان می‌رفت.

این کارشناس فوتبال یادآور شد: ممکن است تیم ویلموتس در جام جهانی نیز با تاکتیک متفاوت وارد میدان شود و دفاعی بازی کند اما بازی‌های تیم ملی مقابل کره جنوبی و سوریه نشان داد که او برعکس کی‌روش اعتقاد به سبک بازی هجومی دارد.

فکر می‌کنم کی‌روش هم سیاست درستی را دنبال می‌کرد و در جام‌جهانی مقابل تیم‌های بزرگ تدافعی بازی می‌کرد. الان نیز تیم ملی باید همینطور باشد و اگر در جام جهانی مقابل تیم‌های بزرگ تدافعی بازی نکند دچار مشکل خواهد شد, چرا که فوتبال ما ظرفیت بین‌المللی زیادی ندارد و نمی‌تواند مقابل تیم‌هایی مانند فرانسه آلمان یا اسپانیا تهاجمی بازی کند.

اقبالی عنوان کرد: تنها انتظاری که می‌توانیم از ویلموتس داشته باشیم این است که مقابل بزرگان فوتبال آسیا از جمله ژاپن, کره جنوبی, عربستان و استرالیا خوب بازی کنیم و قهرمان آسیا شویم. اگر ویلموتس بتواند این کار را انجام دهد در فوتبال ما کار بزرگی انجام داده اما در غیر این صورت باز هم اتفاقی رخ نداده است.

مدرس فیفا با اشاره به اینکه باید در فوتبال ایران یک کار اساسی صورت بگیرد گفت: فوتبال ما از لحاظ ساختاری و مدیریتی مشکلات زیادی دارد و باید کارهای زیادی در رده‌های پایه انجام شود تا بعد از 15-10 سال یک تیم بزرگسال خوب داشته باشیم که بتواند مثل کره جنوبی و ژاپن از گروهش در جام جهانی صعود کند.

اقبالی درباره انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید ایران به تسنیم گفت: او مربی بسیار جوانی است و تجربه لازم برای هدایت تیم امید را ندارد.

مجیدی باید ابتدا در تیم‌های نونهالان و نوجوانان مربیگری کند و تعجب می‌کنم که آقایان در فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک او را به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب کرده‌اند. متاسفانه شیوه بدی داریم و آن استفاده از سلبریتی‌های فوتبال است, کسانی که مردم دوست‌شان دارند را می‌آوریم و از آنها سوء استفاده می‌کنیم.

فرهاد مجیدی بازیکنی بزرگ بوده و منکر آن نیستم اما دوران بازیگری با مربیگری دو موضوع کاملاً متفاوت است. یک مربی باید 20 سال زحمت بکشد تا بتواند در رده ملی کار کند یا برای مربیگری در لیگ برتر باید 10 سال کار کند اما ما از بازیکنان مشهور استفاده می‌کنیم و آنها را می‌سوزانیم.

وی خاطرنشان کرد: این مربیان باید در کنار افراد باتجربه‌ای قرار بگیرند اما اگر آنها را تنها بگذاریم می‌سوزند, مانند علی دایی و امیر قلعه‌نویی که خیلی زود سرمربی تیم ملی شدند و آنها را سوزاندیم.

الان هم این اتفاق دارد برای فرهاد مجیدی رخ می‌دهد. مجیدی باید ابتدا در تیم‌های پایه کار کند و دستیار مربیان دیگری از تیم‌های لیگ برتری باشد. متاسفانه به تیم امید توجه زیادی نمی‌شود.

این تیم 7-6 ماه دیگر مسابقات انتخابی المپیک را در پیش دارد اما هیچ توجهی به آن نمی‌شود. این تیم الان باید کار کند و بازی‌های تدارکاتی داشته باشد تا با آمادگی بالا به مسابقات اعزام شود. اگر این کار‌ها انجام نشود «آب در هاون کوبیدن» است و این تیم نیز مانند دوره‌های قبل به جایی نمی‌رسد.

اقبالی تاکید کرد: نمی‌توانیم مجیدی را سرمربی تیم امید کنیم و پشت او پنهان شویم. متاسفانه این کار را باشگاه‌های ما نیز انجام می‌دهند و بازیکنان بزرگ‌شان را می‌آورند تا مسئولان پشت آنها پنهان شوند. با این مسائل شاید بتوانند عوام‌فریبی کنند ولی نمی‌توانند کارشناسان را فریب دهند.

تکرار اشتباهات ما را به جایی نخواهد رساند و مدام در جا خواهیم زد. امیدوارم مدیران باشگاه‌ها و فدراسیون در افکارشان تجدید نظر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هواداران تیم ملی دوست دارند بازیکنان حداقل در آسیا هجومی بازی کنند! مثل بازی سوریه و کره گل هم که خوردییم . مهم نیست!

    • کاردوک

      البته تیم نونهالان دختران
      واسه شروعم بهشون زیر ابرو ور داشتن و ارایش صورتو نشون بده مرحله اخرم دوپینگ کردنو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر پن خردسالان هم براش زیاده

    • پرهام 94

      ظاهرا آقای اقبالی مدعی سورنا را از سر گشادش میدمد
      1_نمیداند که ویلمتوس بزرگ نیست اما قرار است با فوتبال ایران بزرگ شود
      2_شاید فوتبال ایران در آینده نتایج خوبی بگیرد اما نقش ویلمتوس اساسی نیست بلکه این ذات فوتبال ایران است که باید در آینده آقایی کند
      3_ ظاهرا کارشناسی ایشان هم همانند مربیگری ایشان آبکی هست مگر گواردیولا مربیگری رازیر نظر آقای اقبالی و از محله ایشان ایشان شروع کرد و بزرگ شد؟که در مورد مجیدی اینگونه نظر میدهد
      4_ بیان نظر کاملا ابتدایی در مورد مربیان بزرگ مثل علی دایی ستاره بی بدلیل و امییر خان ،بزرگ ژنرال فوتبال ایران دلالت بر ناتوانی فنی اوست زیرا آنان قربانی سیاست بازی سیاس ناتوان فوتبال ایران هستند والا رزومه قوی آنان این ادعا را اثبات میکند که افرادی مثل این مدعی نظریه پرداز صالح به اظهار نظر نیستند
      5_ من توصیه میکنم که دیگر افراد اینچنینی برای اینکه اندکی بزرگ شوند تا بچشم بیایند بی حساب اظهار نظر نکنند نا مانع رشد سرمایه‌های داخلی شوند وبه جهت ذهن کوچک خود مرغ همسایه غاز جلوه دهند و عقابان داخلی گنجشک فرض نکنند که شایسته ایران و ایرانی نیست
      6_ اگر چه میدونم تحریریه محترم بخاطر رعایت بعضی مصالح کم اهمیت از انتشار این مطالب صرف نظر میکند اما باید بداند در گناه فنا شدن شیران برتر داخلی در مقابل ،،،،،، خارجی سهیم بوده و بخاطر هدر رفتن بیت المال باید پاسخگو باشند ،
      7_ مردم فوتبال دوست ایران امروز خیلی بیشتر از این آقایان به اصطلاح کارشناس فوتبال را می فهمند وحتی آمادگی مناظره مستقیم را هم دارند اما احساس میکنیم بحث کردن با آنان باعث میشود تا احساس کنند بزرگتر شدند ،،،،،،،
      پس بهتراست سکوت پیشه کنیم وناچارا تحمل شود خدایش بیامرزد

      پاسخ ها

      • آریاپارسی نژاد

        گوآردیولا۴سال مربی تیم دوم بارسا بود عمو،این همه نوشتی که به رئیس مافیای فوتبال بگی بزرگ ژنرال؟؟؟کاملا حرفهای جناب اقبالی صحیح ودرسته،درضمن با جنابعالی هم موافقم که عقابان داخلی را باید بر خارجیان ارجحیت داد ،اما بموقع،علی دائمی را پنج سال زودتر مربی تیم ملی کردیم و قلعه نوعی را بی جهت مربی کردیم ولی وقتی از کی‌روش نیز نتیجه گیری بهتری در آسیا کرد اورا محاکمه کردیم،منصف باشیم

    • اصلان

      نونهالان زیاد هم هست براش
      البته مدیران فقط میگن یه مربی باشه حالانتیجه ش فرقی نمیکنه چون حذف میشن همون مقدماتی !!!
      مسئولان فقط حاشیه زیاددارن خصوصابراتیم المپیک همه مردم ودلسردکردن درصورتی که حداقل بایددرحدتیم باشگاهی مثل سرخابی هابایدهزینه کنندبراش ویه مربی درخوبیاورندبراتیم امید.
      قول میدم مجیدی هم خراب میشه بعد مثل هردوره یه کمیته شکست تشکیل میدن ،یه سری اراجیف بلغورمیکنند،تمام
      ازاستیلی ومجیدی بعیدبوداین مسئولیت راقبول کنند
      حذف میشیم دوربعد،بدهم حذف کسی جوابگونیست دیوارتوجیه وحاشابلنداست!!!!

    • zoro

      همه دنیا با انتخاب مجیدی مخالفند بجز تاج و دوستانش

    • حمید موحد

      اقای اقبالی دقیقا زد تو خال حرفهاش کاملا اگاهانه و منطقی بیان کرده بله مجیدی خیلی زود هست برای سر مربی گری هر تیمی فکرکنم با این انتخاب ارزوی ما برایحضور تیم امید
      نزدیک‌۵۰ سال احتمالا برسه

    • بدون نام

      تاج نظر بد به فرناز دارد

      پاسخ ها

      • آریاپارسی نژاد

        خخخخخخخخ

    • محمد

      اصلا این کیه اقبالی مدرس فیفا حتی تو برنامه فوتبالی کارشناسی نکرده خفه شو مجیدی سرورته چش دیدن نداری مربی که تو اسپانیا درجه عا داره

      پاسخ ها

      • آریاپارسی نژاد

        عمو مدرس فیفاست و ۱۲سال مربی و مدیر فنی تیم کیسه بوده

      • بدون نام

        همان درجه عا دارد

    • بدون نام

      خخخخخخخخ. اونم براش زیاده.
      خخخخخخخخخخخخخخ

    • کامران

      دوستان عزیز وقتی مطلبتون راجع به آقای ایکسه نباید عکس آقای ایگرگ رو کار کنین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج